16.04.2023 [Biała Niedziela]
16.04.2023 [Biała Niedziela]
Na 10 i 42 same 2014N, 8 w NGT8, 9 i 14 w STL/NGT6, 22 w 105N/STL, 52 w STL/2014N, 48 w NGT8/STL
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Nie bardzo rozumiem potrzebę uruchomienia 435 w ten dzień po oddaniu TŁ - już o 8 rano widziałem jak stała w ładnym korku za rządkiem autokarów udających się na parking za Sanktuarium...
Pozytywne zaskoczenie PESA-mi w całości na 10 i 42 - zapewne 3x105N nie mają dopuszczenia do tunelu TŁ
Pozytywne zaskoczenie PESA-mi w całości na 10 i 42 - zapewne 3x105N nie mają dopuszczenia do tunelu TŁ
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Na nocnym kursie 42 był Protram.
Ale można powiedzieć, że dzisiaj wreszcie TŁ się na coś przyda...
Ale można powiedzieć, że dzisiaj wreszcie TŁ się na coś przyda...

-
- Ekspert
- Posty: 2059
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
RP610 TD na 10, duużo ludzi pod sanktuarium.
Z obserwacji widziałem, że ludzie nie jechali do tunelu, tylko wysiadali na Łagiewniki SKA i stąd szli do sanktuarium.
Z obserwacji widziałem, że ludzie nie jechali do tunelu, tylko wysiadali na Łagiewniki SKA i stąd szli do sanktuarium.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Popołudniowa koordynacja "42" z "52":
Z Piastów 5+5+4+6
Do Piastów 3+7
Zatem popołudniu będzie tramwaj z Piastów do centrum średnio co 5 minut
Acz tak jak pisaliśmy, na pewno można by zejść z częstotliwością z f15 do 20. Dzięki temu byłaby koordynacja na Fredry z "133/135" do f10 - niektórym zresztą dojście od Fredry do obiektów Sanktuarium może być wygodniejsze.
Z Piastów 5+5+4+6
Do Piastów 3+7
Zatem popołudniu będzie tramwaj z Piastów do centrum średnio co 5 minut

Myślę, że chodzi o dojazd do Centrum Jana Pawła II - które jest trochę oddalone od przystanków na TŁ, do tego pod górę więc dla starszych osób dojście może być ciężkie.tomaszep42 pisze: 16 kwie 2023, 9:19Nie bardzo rozumiem potrzebę uruchomienia 435 w ten dzień po oddaniu TŁ - już o 8 rano widziałem jak stała w ładnym korku za rządkiem autokarów udających się na parking za Sanktuarium...
Acz tak jak pisaliśmy, na pewno można by zejść z częstotliwością z f15 do 20. Dzięki temu byłaby koordynacja na Fredry z "133/135" do f10 - niektórym zresztą dojście od Fredry do obiektów Sanktuarium może być wygodniejsze.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Też poszedłem sobie na spacer na chwilę w tamte rejony - i z tunelu wychodzili głównie ludzie jadący 48 albo 50 od strony Kurdwanowa.Scania_9640 pisze: 16 kwie 2023, 10:21 RP610 TD na 10, duużo ludzi pod sanktuarium.
Z obserwacji widziałem, że ludzie nie jechali do tunelu, tylko wysiadali na Łagiewniki SKA i stąd szli do sanktuarium.
Ci, którzy jechali od strony Łagiewnik - rzeczywiście w większości wysiadali przy SKA, po czym:
1. ci którzy wysiedli z 8/22 na Zakopiańskiej, szli do przejścia przy stacji kolejowej (ponad 80%),
2. nieliczne osoby szły tunelem pod jezdnią, po czym wzdłuż Wilgi nową ścieżką do sanktuarium,
3. ci, którzy wysiadali z 10/42 za zakrętem (przed wlotem do tunelu w stronę Kurdwanowa), w ponad 90% szli wzdłuż Wilgi nową ścieżką.
Przy czym problem z tą ścieżką jest taki, że za wiaduktem kolejowym staje się ona bardzo wąska (na oko tak ze 3-4m szerokości) z wysokim murem oporowym z jednej oraz wysokim nasypem kolejowym z drugiej - więc przy takich tłumach jak dzisiaj robi się dość tłoczno. W przypadku jakiejś konieczności nagłej ewakuacji byłoby tam gorąco...
Co zaś do wysiadania, moim zdaniem brakuje dodatkowej informacji - np. zapowiedzi głosowej przez 2-3 wcześniejsze przystanki w stylu: "Następny przystanek Łagiewniki ZUS / Łagiewniki SKA. Uwaga pasażerowie - w celu dotarcia do Sanktuarium proszę korzystać z przystanku Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w tunelu tramwajowym".
A tak to ludzie przyzwyczajeni do dotychczasowych rozwiązań, że do sanktuariów trzeba wysiadać przy Zakopiańskiej i iść z buta.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Pomysł fajny, aby dograć zapowiedź i za rok spróbować, i zobaczymy, co wyjdzie z tego.suchy pisze: 16 kwie 2023, 19:30 Też poszedłem sobie na spacer na chwilę w tamte rejony - i z tunelu wychodzili głównie ludzie jadący 48 albo 50 od strony Kurdwanowa.
Ci, którzy jechali od strony Łagiewnik - rzeczywiście w większości wysiadali przy SKA, po czym:
1. ci którzy wysiedli z 8/22 na Zakopiańskiej, szli do przejścia przy stacji kolejowej (ponad 80%),
2. nieliczne osoby szły tunelem pod jezdnią, po czym wzdłuż Wilgi nową ścieżką do sanktuarium,
3. ci, którzy wysiadali z 10/42 za zakrętem (przed wlotem do tunelu w stronę Kurdwanowa), w ponad 90% szli wzdłuż Wilgi nową ścieżką.
Przy czym problem z tą ścieżką jest taki, że za wiaduktem kolejowym staje się ona bardzo wąska (na oko tak ze 3-4m szerokości) z wysokim murem oporowym z jednej oraz wysokim nasypem kolejowym z drugiej - więc przy takich tłumach jak dzisiaj robi się dość tłoczno. W przypadku jakiejś konieczności nagłej ewakuacji byłoby tam gorąco...
Co zaś do wysiadania, moim zdaniem brakuje dodatkowej informacji - np. zapowiedzi głosowej przez 2-3 wcześniejsze przystanki w stylu: "Następny przystanek Łagiewniki ZUS / Łagiewniki SKA. Uwaga pasażerowie - w celu dotarcia do Sanktuarium proszę korzystać z przystanku Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w tunelu tramwajowym".
A tak to ludzie przyzwyczajeni do dotychczasowych rozwiązań, że do sanktuariów trzeba wysiadać przy Zakopiańskiej i iść z buta.
Niemniej jednak patrząc na to pod kątem logistycznym i zapewnienia bezpieczeństwa, to nawet lepiej, że tłum rozbił się na kilka dojść i przystanków.
Prawdziwy test nastąpi, dopiero jakby doszło do jakiegoś pożaru w tunelu, odpukać w niemalowane, oby nigdy nie doszło do takiego zdarzenia.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Wow. MPK samo się chwali zdjęciami na których tramwaje jadące w przeciwnych kierunkach mijają się na rozjazdach, na których jeszcze niedawno każdy z motorniczych mógł się bardzo finansowo przejechać, a nawet stracić robotę, bo takie zachowanie traktowane było za niebezpieczne, nieodpowiedzialne.Kaszmir pisze: 16 kwie 2023, 19:21 MPK wrzuciło zdjęcia z dzisiaj:
https://www.facebook.com/mpkkrakow/post ... YrhT8EPWdl

Teraz tak można? Od kiedy? I to jeszcze 2 Krakowiaki - które tak ładnie wylatywały z torów w takich sytuacjach

Jestem pod wrażeniem. Piszę szczerze.

A tych tłumów na przystankach też jakoś wielkich nie widzę. Generalnie obserwując to święto od 20 lat to z każdym rokiem jest, według mnie, coraz mniej uczestników, podróżnych tych uroczystości. W początkowych latach rzeczywiście było pełno "wiary" w każdym pojeździe. Teraz to tak średnio. Widać społeczeństwo ciągnie w stronę zachodnich zwyczajów.

Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
A tymczasem na drugim końcu miasta asfaltowanie Krowodrzy zakończyło się wcześniej, a autobusy nadal muszą robić to dziwne kryterium wokół pętli i uważać na zawieszenie przy nowej łącznicy... szkoda, że nikt z inspektorów ZTP/MPK nie podjechał, ocenił sytuacji i odwołał chociaż objazdu pętli...
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Mijanie się na rozjazdówkach dalej jest zabronione, może ta druga pesa po prostu stoi i czeka na swoją kolej, a może nie...kucyk pisze: 16 kwie 2023, 20:29 Wow. MPK samo się chwali zdjęciami na których tramwaje jadące w przeciwnych kierunkach mijają się na rozjazdach na których jeszcze niedawno każdy z motorniczych mógł się bardzo finansowo przejechać a nawet stracić robotę bo takie zachowanie traktowane było za niebezpieczne, nieodpowiedzialne.![]()
Teraz tak można? Od kiedy? I to jeszcze 2 Krakowiaki - które tak ładnie wylatywały z torów w takich sytuacjach![]()
Jestem pod wrażeniem. Piszę szczerze.![]()
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Ciężko porównywać ten rok z poprzednimi, ze względu na otwarcie TŁ. Obsługa Sanktuarium się poprawiła, a dziś docierało w ten rejony więcej linii tramwajowych niż w zeszłych latach. Zatem nawet jeśli potoki były podobne, to rozłożyły się na więcej tramwajów.kucyk pisze: 16 kwie 2023, 20:29A tych tłumów na przystankach też jakoś wielkich nie widzę. Generalnie obserwując to święto od 20 lat to z każdym rokiem jest według mnie coraz mniej uczestników, podróżnych tych uroczystości. W początkowych latach rzeczywiście było pełno "wiary" w każdym pojeździe.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Z obserwacji ok. 12-13 wiem, że musiały ruszyć wszystkie rezerwy i dodatkowe wtyczki, a szczególnie wzmocnień wymagały linie 8, 10 i 50. Rezerw z wtyczkami było 10, więc całkiem sporo i tłumek czasem się zbierał. Czy ludzi było więcej czy mniej, to trudno ocenić. Organizacyjnie nowy układ funkcjonował przy SMB dużo lepiej niż w ubiegłych latach.
A na skrzyżowaniu z Zakopiańską tramwaje notorycznie na łuku się mijały. Dostają szczelinę w jednym czasie zarówno w relacji "10" i "50". Ale też łuki są oddalone od siebie i wygląda na to, że jest tam dopuszczenie na mijanie się przy małej prędkości.
A na skrzyżowaniu z Zakopiańską tramwaje notorycznie na łuku się mijały. Dostają szczelinę w jednym czasie zarówno w relacji "10" i "50". Ale też łuki są oddalone od siebie i wygląda na to, że jest tam dopuszczenie na mijanie się przy małej prędkości.
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
A tak z czystej ciekawości, zwrócił ktoś uwagę jak wypadł transport kolejowy? Był wykorzystany w dojeździe, czy znaczenie marginalne?
Re: 16.04.2023 [Biała Niedziela]
Akurat wczoraj jechałem do Swoszowic pociągiem do Bielska przed 14 i tak na przystanku Kraków Łagiewniki jak i Kraków Sanktuarium do pociągu w kierunku Bielska wsiadło tak dużo osób, że jak do tych przystanków zapełnienie EN57 wynosiło ok 50% miejsc siedzących, tak potem było 100% siedzących plus w każdym przedsionku po kilka osób stało.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] i 2 gości