Kaszmir pisze: 18 kwie 2023, 15:09
To akurat jest do pogodzenia bo "50" ma teraz nietypowy takt 4+5+6 (do Krowodrzy rano i popołudniu, do Kurdwanowa tylko rano - może da się też zrobić popołudniu).
Wtedy jeśli "50" ma przykładowo odjazdy 00, 04, 09, 15 to "18" mogłaby mieć 06, 13, razem byłoby 00, 04, 06, 09, 13, 15 - maksymalny odstęp to 4 minuty, i bez stadnych minutowych odstępów między kursami.
Ale zapewne koordynacja nie będzie idealna - pamiętaj, że 18-tkę trzeba skoordynować z 11/17/52 na Makach (choćby po to, żeby nie było odjazdu w tej samej minucie). Jak już koordynujemy z 52, to znowu ją trzeba skoordynować z innymi liniami na Mogilskiej - bo potem znów będą awantury, że jadą 3-4 tramwaje co 1min, a potem 5-6 minut przerwy "i są wielkie dziury, a pasażerowie muszą czekać na kolejny kurs"...
Niestety, ale jak się tworzy linię z zupełnie innym taktem, niż wszystkie pozostałe, to NIEDASIĘ dopasować idealnie odstępów - bo dopasujesz je właśnie między 18 i 50, to rozjedziesz rozkłady w innej części miasta. A z dotychczasowych doświadczeń, to powinieneś chyba już być nauczony, że dział rozkładów MPK raczej nieszczególnie zwraca uwagę na perfekcyjną koordynację linii (patrz np. Mogilska w weekendy

)
W obecnym rozkładzie mamy takie koordynacje:
Towarowy => Krowodrza w porannym szczycie: 2-2-5-1-5:
7:14 - 50
7:16 - 18
7:18 - 50
7:23 - 50
7:24 - 18
7:29 - 50...
w międzyszczycie: 2-5-3-5:
10:24 - 18
10:26 - 50
10:31 - 18
10:34 - 50
10:39 - 18
10:41 - 50...
Krowodrza => Towarowy w porannym szczycie: 1-5-2-2-5:
7:07 - 18
7:08 - 50
7:13 - 50
7:15 - 18
7:17 - 50
7:22 - 18...
w międzyszczycie: 4-4-3-4:
10:26 - 50
10:30 - 18
10:34 - 50
10:37 - 18
10:41 - 50
10:45 - 18...
Analizując więc od początku:
Towarowy => Krowodrza w porannym szczycie:
- trzeba byłoby przesunąć kurs 7:24 o 2min później, żeby nie było odstępu 1min. Ten kurs 18tki odjeżdża z Maków o 6:49, robimy więc 6:51 => o tej godzinie jest odjazd 11tki, a 6:52 jest odjazd 52. Więc musisz 1. przesunąć gdzieś 11tkę, 2. robisz odstęp 1min między 18 i 52.
w międzyszczycie:
- pewnie lepiej byłoby zrobić równiejszy takt typu 4-4-4: - więc albo przesuwamy 50 albo 18:
- 18tkę 10:24 trzeba byłoby cofnąć 2min, 10:31 cofnąć o 1min - odjazdy z Maków odpowiednio 9:49 oraz 9:56, po zmianie byłoby 9:47 oraz 9:55. Byłoby nawet wykonalne - 9:46 odjeżdża 17, 9:52 odjeżdża 52.
Krowodrza => Towarowy w porannym szczycie:
- skoro 50tki mają dopasowany odstęp, to trzeba poprzesuwać 18tki - zatem kurs 7:07 musiałby odjeżdżać ze 3min wcześniej (7:04). Kurs ten jest na Stradomiu o 7:28, po zmianie byłby więc 7:25. Linia 52 odjeżdża ze Stradomia 7:24 - miałby więc JEDNĄ minutę, żeby 18tka go nie zajechała. A na Makach się nie wyminą - więc 52 wyjechałby z Maków opóźniony jakieś 4-5 minut (i zbierał pasażerów z dwóch kursów - swojego oraz kolejnego).
- skoro przesunęliśmy 18tkę o 7:07 to musimy przesunąć też kolejny kurs z 7:15 - czyli robi się 7:12, a o 7:13 jedzie 50tka. Więc chwilę wcześniej dograliśmy jedną koordynację, to kilka minut później rozwalamy
w międzyszczycie:
- tutaj chyba nie trzeba nic zmieniać, obecna koordynacja jest ok.