Infrastruktura rowerowa
Re: Infrastruktura rowerowa
Płaszowianie płaczą, że na wałach powstał CPR - https://www.facebook.com/groups/1588124 ... 657868953/
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Jest przetarg na budowę ścieżki rowerowej na wałach wzdłuż Rudawy.
https://zzm.krakow.pl/przetargi.html?ta ... Vxb2Uwmrp8
https://zzm.krakow.pl/przetargi.html?ta ... Vxb2Uwmrp8
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Ekolodzy piszą do prezydenta: Betonowa ścieżka nad Rudawą skompromituje Kraków
https://gazetakrakowska.pl/ekolodzy-pis ... 1-17263733
https://gazetakrakowska.pl/ekolodzy-pis ... 1-17263733
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Z tego co dziś wyczytałem na SCC: na słynnej przełączce pomiędzy ul. Dunin-Wąsowicza a Włóczków pojawił się znak zakazu wjazdu dla rowerów.
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?
To co, prowadzimy politykę prorowerową czy już nie?
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
A to nie jest teren spółdzielni mieszkaniowej (albo jakoś inaczej podległy mieszkańcom tej ulicy)? Sugerowałby to znak który tam był (zdjęcie) - "nie dotyczy mieszkańców", "droga wewnętrzna" itd.
Inna sprawa, że tam nawet wcześniej był zakaz wjazdu, który dotyczy i rowerów.
Re: Infrastruktura rowerowa
Rowerzyści z Kurdwanowa zyskają nową ścieżkę
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 49010.html
O ile prawie wszystkie koncepcje były ok i wymagały drobnych zmian, to najgorszy był etap w ul. Halszki - zakładał budowę ścieżki rowerowej w miejscu szpaleru drzew. Nie dość, że wiązałoby się to z pełną wycinką, to jeszcze ze względu na wiele zjazdów, skrzyżowań, przystanków oraz dużego ruchu pieszych, byłaby to mało funkcjonalna ścieżka. Zgłaszałem to na wielu etapach, sugerując w miejsce ścieżki pasy rowerowe na jezdni (z ew. jednometrowym poszerzeniem jej). Nie widzę póki co dalszych prac nad etapem w ul. Halszki, ale staram się śledzić temat.
Tu widać wycinek z projektu przy skrzyżowaniu z Halszki, gdzie na szczęście nie zakłada on już ciągnięcia ścieżki wzdłuż ul. Halszki i drzewa zostaną Jedyne czego mi szkoda, to że nie zdecydowano przeznaczyć się prawego pasa na odcinku przed tym skrzyżowaniem jako buspas z dopuszczeniem skrętu w prawo: bardzo często korek do ul. Herberta "wylewa się" aż do tego skrzyżowania i samochody chcące jechać na wprost (a nie mogące tego zrobić ze względu na korek za skrzyżowaniem) blokują wszystkie pojazdy (w tym autobusy) Nieraz wnioskowałem o to i pisałem też na forach.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/rower ... 49010.html
Od siebie mogę dodać, że jest to wynik prac projektowych, które zaczęły się w 2019 roku, byłem wtedy na konsultacjach w siedzibie rady dzielnicy. Projekt zakładał budowę ścieżek na terenie całej dzielnicy i był podzielony na 9 etapów. Odcinek wzdłuż ul. Stojałowskiego to Etap II. Wszystkie etapy w starszych iteracjach można znaleźć na audytach.LoveKrakow pisze:Przetarg dotyczy etapu pierwszego, więc jeszcze nie na całym tym odcinku droga dla rowerów znajdzie się po obydwu stronach drogi. O infrastrukturę rowerową zostanie uzupełnione z każdej strony skrzyżowanie ulic Stojałowskiego i Halszki. Po północnej stronie ulicy przebudowa sięgnie tylko do najbliższego przejścia dla pieszych, natomiast po południowej zostanie doprowadzona aż do ul. Bojki. Skrzyżowanie z tą ulicą również zyska z każdej strony odcinki drogi dla rowerów oraz przejazdy.
(...) Projekt przewiduje też uspokojenie ruchu na całym tym odcinku. Ruch na wprost będzie prowadzony jednym pasem, a wzdłuż krawędzi jezdni pojawią się pasy do parkowania. Tak ma wyglądać fragment od strony ul. Halszki:
O ile prawie wszystkie koncepcje były ok i wymagały drobnych zmian, to najgorszy był etap w ul. Halszki - zakładał budowę ścieżki rowerowej w miejscu szpaleru drzew. Nie dość, że wiązałoby się to z pełną wycinką, to jeszcze ze względu na wiele zjazdów, skrzyżowań, przystanków oraz dużego ruchu pieszych, byłaby to mało funkcjonalna ścieżka. Zgłaszałem to na wielu etapach, sugerując w miejsce ścieżki pasy rowerowe na jezdni (z ew. jednometrowym poszerzeniem jej). Nie widzę póki co dalszych prac nad etapem w ul. Halszki, ale staram się śledzić temat.
Tu widać wycinek z projektu przy skrzyżowaniu z Halszki, gdzie na szczęście nie zakłada on już ciągnięcia ścieżki wzdłuż ul. Halszki i drzewa zostaną Jedyne czego mi szkoda, to że nie zdecydowano przeznaczyć się prawego pasa na odcinku przed tym skrzyżowaniem jako buspas z dopuszczeniem skrętu w prawo: bardzo często korek do ul. Herberta "wylewa się" aż do tego skrzyżowania i samochody chcące jechać na wprost (a nie mogące tego zrobić ze względu na korek za skrzyżowaniem) blokują wszystkie pojazdy (w tym autobusy) Nieraz wnioskowałem o to i pisałem też na forach.
Re: Infrastruktura rowerowa
Las znaków na Bulwarach Wiślanych. Uporządkowanie czy wyrzucenie pieniędzy? [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/las-z ... 49928.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/las-z ... 49928.html
Kraków Miastem Rowerów wrzuciło kilka dni temu grafikę by zilustrować jak bardzo niekonsekwentne jest to oznakowanie:Ciągiem pieszym, którym rowerem poruszać się nie wolno, stała się np. jedna z alejek prowadzących równolegle do brzegu Wisły, w stronę rzeźby smoka Wawelskiego. – Jeśli rowerzysta chce jechać prosto do mostu lub zjechać nad Wisłę, to nie może pojechać prosto, najkrótszą pustą drogą. Musi się pchać między pieszych przy straganach z pamiątkami. Po co ZZM wprowadza taki konflikt? Żeby mandatami karać za zdrowy rozsądek? – pyta Marcin Dumnicki z KMR.
zielone = rowery dopuszczone znakami z obu stron; niebieskie = rowery dopuszczone znakiem z jednej strony, z drugiej bez jakiegokolwiek znaku; pomarańczowe = zakaz dla rowerów z jednej strony ; czerwone = zakaz z obu stron; czarne = brak jakiegokolwiek znaku
Re: Infrastruktura rowerowa
ZZM ma już wykonawcę ścieżki nad Rudawą
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zzm-m ... 50129.html
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/zzm-m ... 50129.html
Nowa ścieżka nad Rudawą ma powstać na długim, ok. 6-kilometrowym odcinku, od ul. Kościuszki aż do Mydlnik. W zależności od miejsca, będzie przebiegać wzdłuż prawego lub lewego brzegu, z wykorzystaniem istniejących mostków. Wzdłuż trasy pojawią się też m.in. kosze na śmieci, ławki czy tablice informacyjne.
Przetarg dał stosunkowo duże oszczędności w porównaniu z zakładanym budżetem, co może się przełożyć na decyzje co do realizacji innych czekających w kolejce inwestycji.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Infrastruktura rowerowa
Wreszcie powstaje przejazd rowerowy Krupnicza - Ingardena
Trwają prace na Alejach. Rowerzyści zyskają nowy przejazd [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trwaj ... 50156.html
Trwają prace na Alejach. Rowerzyści zyskają nowy przejazd [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/trwaj ... 50156.html
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami urzędników, wykonawca ma zakończyć prace najpóźniej do końca kwietnia.
Re: Infrastruktura rowerowa
Rozwiązanie chyba będzie podobne jak na przecięciu al. Krasińskiego i Dunin-Wąsowicza.
Re: Infrastruktura rowerowa
Możliwe, że będzie jednak trochę inne - ze zdjęć wydaje się, że droga rowerowa na środku przetnie chodnik:
- od strony Ingardena droga rowerowa chyba będzie na południe od chodnika: zdjęcie #1
- od strony Krupniczej na północ od niego: zdjęcie #2
- a tu prace na środku, wydaje się że droga rowerowa idzie prosto i ma się przeciąć ze skośnie biegnącym chodnikiem: zdjęcie #3
Acz to tyle co wywnioskowałem ze zdjęć
Re: Infrastruktura rowerowa
Tak, można znaleźć na audytach rowerowych. Droga rowerowa będzie "na wprost" łączyć jezdnie, a przejście dla pieszych zostanie po skosie...
Trochę szkoda, bo zarówno ruch pieszy jak i rowerowy może być niemały i ich celowe krzyżowanie nie wydaje się sensowne. W komentarzach ktoś nawet proponował wyprostowanie przejść dla pieszych i zrobienie dwóch, ale nie przeszło... Przecież to tylko piesi/rowerzyści. Gdyby chodziło o wydzielenie pasa dla samochodów - to inna sprawa by była zapewne!
Trochę szkoda, bo zarówno ruch pieszy jak i rowerowy może być niemały i ich celowe krzyżowanie nie wydaje się sensowne. W komentarzach ktoś nawet proponował wyprostowanie przejść dla pieszych i zrobienie dwóch, ale nie przeszło... Przecież to tylko piesi/rowerzyści. Gdyby chodziło o wydzielenie pasa dla samochodów - to inna sprawa by była zapewne!
Re: Infrastruktura rowerowa
Zdjęcia nowego przejazdu Krupnicza - Ingardena, prawie gotowego:
https://lovekrakow.pl/galeria/przez-ale ... _6479.html
https://lovekrakow.pl/galeria/przez-ale ... _6479.html
Re: Infrastruktura rowerowa
Bardzo mnie ciekawi, czy na przecięciu trasy rowerowej i chodnika będą wyznaczone pasy. Bo jeśli nie, to w świetle przepisów piesi będą musieli przepuszczać rowerzystów - formalnie to przecież przecięcie ciągu pieszego i drogi dla rowerów. To byłoby kuriozum. Szkoda, że piesi nie mają swojego "oficera pieszego", bo może dałoby się rzeczywiście zrobić cywilizowane przejście po obu stronach Krupniczej i Ingardena. A tak to wyraźnie widać, kto jest na końcu "łańcucha pokarmowego" w tym mieście.
Re: Infrastruktura rowerowa
Nie ma w Krakowie oficera pieszego, podobnie jak nie ma oficera rowerowego. W strukturze ZTP jest za to Dział Mobilności Aktywnej, odpowiedzialny za politykę pieszą oraz rowerową, w tym za przeprowadzanie tzw. audytów pieszo-rowerowych.
Co do przejść dla pieszych przez drogi dla rowerów – w Krakowie przyjęto politykę, by ich nie wyznaczać, i to z prostej przyczyny – pieszy miałby obowiązek przekraczania drogi dla rowerów przez to przejście oraz zakaz jej przekraczania do 100 m w każdą stronę. Do tego każde takie przejście musi być oznakowanie znakiem pionowym i poziomym, a w myśl obecnych przepisów i standardów – także fakturowymi oznaczeniami nawierzchni. Jedyne przejście dla pieszych przez ddr, jakie kojarzę, jest na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Dąbrowskiej (w północno-wschodnim narożniku), gdzie uzgodniono tak debilną geometrię, że inaczej po prostu nie można było tego oznakować. Być może są jakieś inne, pojedyncze, ale ja nie kojarzę.
Przyjęta polityka niewyznaczania przejść, lecz malowania odcinków ddrów na czerwono jest chyba najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę obecne prawo. Niemniej, nie mam zielonego pojęcia, jak będzie na ul. Ingardena. Jak będzie przejście wyznaczone, to rowerzyści będą mieli problem z przejazdem, bo będą widzieli sygnał zielony, a będą musieli ustąpić pierwszeństwa pieszym (w sumie podobnie jest z kolizją pieszy — pojazd na skrzyżowaniu al. Beliny-Prażmowskiego z ul. Brodowicza). Jeśli nie, to piesi będą mieli gorzej, bo będą musieli przechodzić „na raty”.
Co do przejść dla pieszych przez drogi dla rowerów – w Krakowie przyjęto politykę, by ich nie wyznaczać, i to z prostej przyczyny – pieszy miałby obowiązek przekraczania drogi dla rowerów przez to przejście oraz zakaz jej przekraczania do 100 m w każdą stronę. Do tego każde takie przejście musi być oznakowanie znakiem pionowym i poziomym, a w myśl obecnych przepisów i standardów – także fakturowymi oznaczeniami nawierzchni. Jedyne przejście dla pieszych przez ddr, jakie kojarzę, jest na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Dąbrowskiej (w północno-wschodnim narożniku), gdzie uzgodniono tak debilną geometrię, że inaczej po prostu nie można było tego oznakować. Być może są jakieś inne, pojedyncze, ale ja nie kojarzę.
Przyjęta polityka niewyznaczania przejść, lecz malowania odcinków ddrów na czerwono jest chyba najlepszym rozwiązaniem, biorąc pod uwagę obecne prawo. Niemniej, nie mam zielonego pojęcia, jak będzie na ul. Ingardena. Jak będzie przejście wyznaczone, to rowerzyści będą mieli problem z przejazdem, bo będą widzieli sygnał zielony, a będą musieli ustąpić pierwszeństwa pieszym (w sumie podobnie jest z kolizją pieszy — pojazd na skrzyżowaniu al. Beliny-Prażmowskiego z ul. Brodowicza). Jeśli nie, to piesi będą mieli gorzej, bo będą musieli przechodzić „na raty”.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości