Czyli można by rzec, że najbliższy nowy Lajkonik, który dotrze do Podgórza, będzie swoistym następcą tego składu. Świetna wiadomość!
SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
-
- Pasażer
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
A dzisiaj dzień bez składów wiedeńskich w ruchu. Może kiedyś się doczekamy takiego w dzień powszedni.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Niestety na linii "21" dwie solówki musiały się znaleźć... Wykorzystanie EU8N na bardzo niskim poziomie, N8C podobnie, a pasażerom nawet w weekend dalej zapewnia się złom wiedeński.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
RW132+RB539 od 6 dni nie jeździ. Wagon RW132 dziwnie wygląda. Ma dwa małe wgniecenia z przodu i trochę dziwny dach. Tak jakby farba na pierwszym członie się przygrzała. Ale jest na razie kompletny we wszelką elektronikę.
-
- Pasażer
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Stanem RW132 niepokoiłeś się już w kwietniu 2021 roku, gdy wówczas przewidywałeś jego kasację w przeciągu najbliższych miesięcy. Na innym forum 03.04.2021 r. pisałeś: "Zobacz sobie np. środek lewej burty RW132. Warstwa szpachli odchodzi od przyczepności z blachą, powstają pęknięcia powłoki i okrągłe pęczniejące bąble."
Domniemuję, że te niedogodności nie zostały w ciągu tych dwóch lat wyeliminowane? A jeśli tak, to zapewne problem się ponowił...
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Dzisiaj ukazał się przetarg MPK na "kredyciki". Pocieszam się, że jak przeprowadzą przetarg i będą mieć kaskę, wreszcie ruszą z odbiorami Stadlerów II. Dopiero oddano do ruchu jedną czwartą Stadlerów II. Jak ruszą wreszcie z masowymi odbiorami po dwa tygodniowo, to wiednie też zaczną masowo lecieć do pieca. Z wiosną wiednie znowu zakwitły. Już im się nie chce pudrować nieboszczyków. Są miejsca nad oknami, nad rynnami, pod kierunkowskazami, że kwitnie i odpada szpachla ze rdzą.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W dniu dzisiejszym zakończono eksploatację wagonów E1 bez modernizacji. Ze stanu zdjęto ostatni tego typu tramwaj o numerze HW172. Z oryginalnymi oknami, ławkami i laminatami wewnątrz wagonu. Ale też z oryginalną szalenie już niebezpieczną elektryką wewnątrz 55 letniego wagonu.
Pozostały już tylko E1 i c3 po modernizacji i częściowej wymianie elektryki. W eksploatacji jest też HW101 który przeszedł modernizację elektryki i poszycia wagonu. Ze względu na plany zachowania go na wagon muzealny pozostawiono w nim drewniane ławki czy oryginalne okna.
Pozostały już tylko E1 i c3 po modernizacji i częściowej wymianie elektryki. W eksploatacji jest też HW101 który przeszedł modernizację elektryki i poszycia wagonu. Ze względu na plany zachowania go na wagon muzealny pozostawiono w nim drewniane ławki czy oryginalne okna.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
W dzisiejszej aktualizacji Michał Wojtaszek potwierdza, że MPK skasowało #HW172. Poza tym złomem, ze stanu zdjęto skład #HW122+HB522 oraz wagon #HB520, zaś jego kolega #HW120 jeździ solo i zapewne MPK usunęło mu GPS-a. Do tego potwierdza kolejne już odstawienie #RW150+RB550 – mam nadzieję, że tym razem zmieni status „odstawiony” na „skasowany” i zajmie to mniej czasu, niż dotychczasowe próby ponownego wpisania tego składu na stan.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ow-e1-solo
Przedostatnie zdanie powyższego artykułu daje nadzieję, że STL2 ostatecznie położą kres wiedeńskim tramwajom E1 oraz c3, co jest bardzo dobrą wiadomością dla wszystkich pasażerów .Los wszystkich tych wagonów jest już praktycznie przesądzony, a pozostały czas do zakończenia eksploatacji zależy od wprowadzania do ruchu kolejnych wozów Stadler Tango Lajkonik II.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
No ja tam zdecydowanie bardziej wolałem jako pasażer E1+c3, niż 2x105Na
-
- Pasażer
- Posty: 24
- Rejestracja: 16 lis 2020, 15:40
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Nie ulega wątpliwości że dla normalnego pasażera E1 jest dużo wygodniejszy od 105, w 105 to własnych myśli nie słychać ....
-
- Pasażer
- Posty: 47
- Rejestracja: 25 lut 2023, 22:26
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Jednak o wiele lepszy jest "hałasik" jaki generuje Konstal od dużego ryzyka przejazdu mogącego zakończyć się niebezpiecznym zdarzeniem (np. wybuchem, pożarem) jak to ma miejsce w "wygodnym" E1.maszynista pisze: ↑07 maja 2023, 13:51 Nie ulega wątpliwości że dla normalnego pasażera E1 jest dużo wygodniejszy od 105, w 105 to własnych myśli nie słychać ....
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Powiało optymizmem, ale MPK musi zostawić rezerwę na nowe trasy. Dlatego inwentarz musi wzrosnąć. Może skasują jeszcze kilkanaście pociągów wysokopodłogowych. Reszta musi pozostać do następnej dostawy. Szansą na wcześniejsze pozbycie E1+c3 są jakieś dostawy używanego taboru. Wejdą też co najmniej trzy GT8N.
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Inwentarz i tak wzrośnie - pozostały 32 sprawne tramwaje E1. Debiutować mają jeszcze 43 Stadlery - i tak będzie 11 wagonów do przodu. Obecnie wykorzystanie chociażby 26-metrowego taboru jest niskie, spokojnie dałoby się już dziś wprowadzić go zamiast tramwajów wiedeńskich na "13" czy "16". Trzy dodatkowe GT8N również niestety pewnie się pojawią, a w razie czego można ich "wyprodukować" jeszcze więcej . Ogólnie po dostawach wszystkich STL2 rozdział taboru powinien wyglądać następująco:impuls pisze: ↑07 maja 2023, 20:01 Powiało optymizmem, ale MPK musi zostawić rezerwę na nowe trasy. Dlatego inwentarz musi wzrosnąć. Może skasują jeszcze kilkanaście pociągów wysokopodłogowych. Reszta musi pozostać do następnej dostawy. Szansą na wcześniejsze pozbycie E1+c3 są jakieś dostawy używanego taboru. Wejdą też co najmniej trzy GT8N.
40m+: "4", "24", "52" (37/47 - ~79%)
33m: "3", "8", "9", "10", "14", "18", "22", "50" (112/135-136 - ~82-83%)
26m: "1", "2", "5", "6", "11", "13", "16", "17", "19", "20", "21", "44", "49", R (111/140-143 - ~78-79%)
Jak widać, dodatkowe tramwaje nie będą konieczne, ponieważ wykorzystanie taboru i tak nie będzie wysokie (na liniach "18" oraz "50" założyłem już zwiększoną liczbę brygad - odpowiednio 19 oraz 26). Warto jednak dodać, że wyliczenia te będą prawdziwe dla stałego układu linii, który niemal na pewno nie będzie obowiązywał w najbliższym czasie. Remonty torowiska na Salwator czy Alei Solidarności z pewnością spowodują spadek liczby brygad, a co za tym idzie i wykorzystania taboru. Wobec tego trzymanie w zajezdniach złomu z lat 60. trochę mija się z celem - czas spędzony na ich ewentualne naprawy lepiej przeznaczyć chociażby na remonty dwukierunkowych N8S. Kilka E1 oczywiście z pewnością pozostanie w zajezdni - niemal 20 lat katowania pasażerów tych taborem będzie dość dobrze upamiętniane na Krakowskiej Linii Muzealnej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3
Przez 10 lat je dostarczano i chciałby się rzec przez 10 lat je kasowano. MPK ciągle zmienia swoje plany jak choćby z GT8SU. Zarzekali się, że już zakończyli modernizację a tu sprowadzili w ubiegłym roku kolejne. Proces kasacji też trwa i muszą upłynąć jeszcze długie miesiące zanim dojdzie do pożegnania.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 2 gości