Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Wspominano jakiś czas temu, że jest plan rezerwowy by otworzyć samą pętlę, bez reszty infrastruktury. Może da się na niej udostępnić tylko przystanek dla pasażerów, ew. zrobić tymczasowe przed pętlą (żeby nie stały na budowie), a tramwaje przejeżdżałyby przez samą pętlę na pusto? Wtedy nie potrzeba byłoby dwukierunkowców.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Bayer2003 - niestety RW149+RB549 powrócił dzisiaj na "13" a także rozdział na "44" i "49" powrócił do wcześniejszego stanu, czyli na "44" 5 x E1+c3 + 2 x 2x105Na. A na "49" cztery składy Konstali i dwa Eunuchy. Ale myślę że w tym kierunku pójdą zmiany w kolejnych dniach, tygodniach. Składy Konstali biją rekordy znowu na 100%.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Około 15:30 RW149+RB549 zjeżdżał awaryjnie przechylony na jedną stronę i jechał bardzo wolno.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja go widziałem o 18:30 w Łagiewnikach na zjazd do Zajezdni. Tak czy inaczej dzisiaj jest sprawny i jest na "22"
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Od wtorku zmieniają się rozkłady na "4" i "8". Na "4" to drobne czasowe przesunięcia rano, ale na "8" jest istotna zmiana. Rano będzie mniej o jeden kurs w relacji Borek - Bronowice a więcej o jeden kurs w relacji Bronowice - Borek F. Prawdopodobnie jakaś "4" będzie wyjeżdżać "8" i odwrotnie "8" będzie wyjeżdżać po trasie "4". Mają być dwie brygady Stadlerów z Huty na "8" które jako bonus będą wyjeżdżać prawdopodobnie pół kółka na linii "4". Podobnie może być na "8" i rano i wieczorem może pojawić się Pesa z czwórki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyżby szykował się odbiór kolejnego huckiego Stadlera?
-
- Miłośnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No tak, lepiej wpychać na siłę PH na 8 zamiast puścić te Lajkoniki np. na 22...impuls pisze: ↑20 maja 2023, 20:54 Od wtorku zmieniają się rozkłady na "4" i "8". Na "4" to drobne czasowe przesunięcia rano, ale na "8" jest istotna zmiana. Rano będzie mniej o jeden kurs w relacji Borek - Bronowice a więcej o jeden kurs w relacji Bronowice - Borek F. Prawdopodobnie jakaś "4" będzie wyjeżdżać "8" i odwrotnie "8" będzie wyjeżdżać po trasie "4". Mają być dwie brygady Stadlerów z Huty na "8" które jako bonus będą wyjeżdżać prawdopodobnie pół kółka na linii "4". Podobnie może być na "8" i rano i wieczorem może pojawić się Pesa z czwórki.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Zmian w tym tygodniu będzie cała masa. Już od poniedziałku według tomekzaw.pl jedna dwójka i jedna dwudziestka przechodzi do Podgórza. W zamian Huta bierze kolejne dwie "3". Teraz Huta będzie mieć w DP dziesięć "3", tylko jedną "2" i trzy "20". Podgórze cztery "3", trzy "2" i aż dziewięć "20". W związku z wejściem do ruchu RY885 i RY886 i z powyższymi zmianami na "8" może być już od poniedziałku osiem brygad 32 m. a od wtorku dziesięć. Huta dostaje od poniedziałku do obsługi kolejne dwie brygady Stadlerami a od wtorku następne dwie. Te dwie obsadzi wcześniej wprowadzonymi wagonami HY728, HY729 a wtorkowe HY711 i HY733. A krzaki znowu się zapełniły jednym składem 105-ek i jednym składem Wiedni. Coraz mniej będzie składów 105Na na "49" a na "44" Wiednie mogą stracić rolę dominującą na rzecz składów 105Na. A "22" musi poczekać na kolejne dostawy. Zwalniają się też kolejne NGT6 z "8". Być może część brygad szczytowych "13" zostanie nimi zastąpiona.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z Twojej wypowiedzi wynika, że zwolni się łącznie około 6 26-metrowych tramwajów NGT6 oraz EU8N. Ciekawe czy przyczynią się one do zastąpienia tramwajów wiedeńskich chociażby na "13" lub "21", czy też może trafią do zajezdni .impuls pisze: ↑21 maja 2023, 14:56 Zmian w tym tygodniu będzie cała masa. Już od poniedziałku według tomekzaw.pl jedna dwójka i jedna dwudziestka przechodzi do Podgórza. W zamian Huta bierze kolejne dwie "3". Teraz Huta będzie mieć w DP dziesięć "3", tylko jedną "2" i trzy "20". Podgórze cztery "3", trzy "2" i aż dziewięć "20". W związku z wejściem do ruchu RY885 i RY886 i z powyższymi zmianami na "8" może być już od poniedziałku osiem brygad 32 m. a od wtorku dziesięć. Huta dostaje od poniedziałku do obsługi kolejne dwie brygady Stadlerami a od wtorku następne dwie. Te dwie obsadzi wcześniej wprowadzonymi wagonami HY728, HY729 a wtorkowe HY711 i HY733.
Nie wiesz może czy ten skład Konstali to HZ258+HZ259, czy skasowano coś innego?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
No tak. Wpychamy na siłę niskopodłogowe wagony 32 metrowe na "8" i to jeszcze z Huty.Bayer2003 pisze: ↑21 maja 2023, 19:43 Z Twojej wypowiedzi wynika, że zwolni się łącznie około 6 26-metrowych tramwajów NGT6 oraz EU8N. Ciekawe czy przyczynią się one do zastąpienia tramwajów wiedeńskich chociażby na "13" lub "21", czy też może trafią do zajezdni .
Nie wiesz może czy ten skład Konstali to HZ258+HZ259, czy skasowano coś innego?
A na "9" Podgórze nie może wrzucić nawet 2 wagonów takiej długości jak było dawniej gdzie 7 brygad było z Huty.
Nie rozumiem dlaczego Huta ma obsługiwać "8" skoro ta linia ma wielkie G związane chociaż w 1% z rejonami nowohuckimi?
A na "9" nie mogę wysłać dodatkowych 2 brygad 32 metrowych zastępując NGT6 i odzyskując dla siebie te brygady? Czy naprawdę są z tak prostym rozwiązaniem takie problemy? Gdzie tu sens? Gdzie logika?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy kiedykolwiek Zajezdnia Nowa Huta obsługiwała planowe brygady "8"? Zastanawiam się czy to nie będzie przypadkiem pierwszy raz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
O nie HZ258 i HZ259 są już mocno zdekompletowane i stoją do wywozu przy garażach.
Chodzi o skład 819+820 który długo jeździł w ufoku z 902. Ale dość często ulegał awarii i Podgórze się tego ufoka chętnie pozbyło do Huty. W 2013 przenieśli 819+820+902 jako 475+476+477. W 2015 ufok otrzymał nowe numery HZ270+HZ271+HZ272. W 2016 odpięli HZ272 ex902 i poszedł do kasacji. Kolejna zmiana to dwa lata temu. W związku z przywróceniem wagonom oryginalnym zabytkowym numeru 266+271 zmieniono HZ271 ex 820 na HZ272. Tak aby numer się nie powielał. To są wagony rocznik 1985 i widać zaczyna MPK na ten rocznik już polować. Druga kasacja to HW136+HB536. HW136 ma w swojej historię pożar nastawnika. Ale go odbudowano za pomocą magazynu części zamiennych ze sprowadzonych a nie uruchomionych E1. Doczepa HB536 była w fatalnym stanie o czym już gdzieś wspominałem.
A "8" była ale tylko przez jeden dzień ok. 2010 z Huty. Na stałe nigdy.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2023, 21:31 przez impuls, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Pamiętasz może, co to była za okazja?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ze słów mojego wielkiego przyjaciela ponoć była to wizytacja unijna i potrzebne były Bombardiery do jej obsługi. Zdjęto je z "8" i dano brygady z Huty.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeżeli to co piszesz okaże się prawdą i skład HZ270+HZ272 nie zostanie przywrócony, będzie to chyba najgłupsza decyzja w historii MPK. W 2021 roku skład ten był remontowany - jego stan był całkiem dobry, a na pewno lepszy od wszystkich 32 tramwajów E1. Obecna liczba Konstali nie będzie wprawdzie potrzebna po dostawach STL2, jednak bezwzględny priorytet kasacji powinny mieć zdecydowanie tramwaje wiedeńskie. Każda kasacja Konstala to opóźnienie końca eksploatacji E1, co stanowi śmiertelne niebezpieczeństwo dla pasażerów.impuls pisze: ↑21 maja 2023, 21:23 O nie HZ258 i HZ259 są już mocno zdekompletowane i stoją do wywozu przy garażach.
Chodzi o skład 819+820 który długo jeździł w ufoku z 902. Ale dość często ulegał awarii i Podgórze się tego ufoka chętnie pozbyło do Huty. W 2013 przenieśli 819+820+902 jako 475+476+477. W 2015 ufok otrzymał nowe numery HZ270+HZ271+HZ272. W 2016 odpięli HZ272 ex902 i poszedł do kasacji. Kolejna zmiana to dwa lata temu. W związku z przywróceniem wagonom oryginalnym zabytkowym numeru 266+271 zmieniono HZ271 ex 820 na HZ272. Tak aby numer się nie powielał. To są wagony rocznik 1985 i widać zaczyna MPK na ten rocznik już polować.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości