Rozdział taboru - tramwaje
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Za padniętego ufoka na 52-07 jest RY801.
W remoncie trzy podgórskie Pesy 905,910,913.
W remoncie trzy podgórskie Pesy 905,910,913.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przewidywania taborowe do Wakacji.
Być może już po weekendzie z Bożym Ciałem Huta przejmie kolejne dwie "8" w zamian za ostatnie dwie "20" w HL. Te ostatnie zwiększą ilość na "44". Czas też na pojawienie się Stadlerów z Huty na "18". Może do tego dojdzie w niewielkiej ilości. Jest szansa, że tydzień przed wakacjami na "8" będzie komplet 33 m. Dopiero w wakacje będzie następować stopniowe zastępowanie taboru na "22". Chociaż możliwości będą na całość.
Być może już po weekendzie z Bożym Ciałem Huta przejmie kolejne dwie "8" w zamian za ostatnie dwie "20" w HL. Te ostatnie zwiększą ilość na "44". Czas też na pojawienie się Stadlerów z Huty na "18". Może do tego dojdzie w niewielkiej ilości. Jest szansa, że tydzień przed wakacjami na "8" będzie komplet 33 m. Dopiero w wakacje będzie następować stopniowe zastępowanie taboru na "22". Chociaż możliwości będą na całość.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na razie klimę otrzymuje wyłącznie III seria, zeszłoroczny przetarg obejmował 21 zestawów klimatyzacji (wagony 637, 638 i 639 miały ją już wcześniej zamontowaną w ramach testów), więc w tym roku zostało jeszcze 5 wagonów do montażu (od 629 - 633).
Na pozostałe 26 wagonów z I oraz II serii będzie więc trzeba ogłosić kolejny przetarg.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Ja dziś jechałem RP644 i klima niby zamontowana, ale jakoś niezbyt działała
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Właśnie ze względu na wysokie temperatury w ubiegłoroczne wakacje w dni ciepłe ograniczono udział taboru, które trudno było prowadzić bez klimatyzacji. Pod każdym względem były mniej przyjazne dla pasażerów. Przypomnę w DP wykorzystanie 105Na 0%, E1+c3 15/35 i E1 solo 2/9. Przez rok skasowano kilkanaście składów wiedeńskich i kilka składów 105Na łącznie ponad 20 takich zestawień, a wprowadzono do ruchu ponad 20 Stadlerów II. Zatem przydział brygad w tegoroczne wakacje powinien być jeszcze lepszy. Dodam, że na dwóch brygadach linii "22" w DP w wakacje były Stadlery. W dni wolne były tylko dwa E1 solo na "21" . Wszystkie składy wysokopodłogowe stały na terenie zajezdni. Wariant optymistyczny na zbliżające się wakacje to w przypadku dni ciepłych "0" wysokiej podłogi. Wariant do zaakceptowania to 105Na 0%, E1+c3 4 pociągi, E1 solo dwa.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dzisiaj dwa debiuty, jednak na rozdział taboru nie wpłynęło to pozytywnie. Na "8", "9" i "10" dalej tyle 26-metrowych tramwajów ile było poprzednio, za to linia "24" jest w połowie 33-metrowa, a na "6" powróciła jedna brygada obsługiwana przez 2x105Na...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Może Pesy czy Stadlery nie są na maksymalnym wykorzystaniu ale składy E1+c3 owszem.
HW+HB 13/14 (9 x "22", 4 x "44")
RW+RB 4/5 (2 x "22", 2 x "13")
Nie liczę w zestawieniu RW134+RB554, bo jest chwilowo odstawiony po ostatniej awarii. Maksymalne wykorzystanie, bo jeden skład na zajezdni musi pozostać na podmiany.
HW+HB 13/14 (9 x "22", 4 x "44")
RW+RB 4/5 (2 x "22", 2 x "13")
Nie liczę w zestawieniu RW134+RB554, bo jest chwilowo odstawiony po ostatniej awarii. Maksymalne wykorzystanie, bo jeden skład na zajezdni musi pozostać na podmiany.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
I co najmniej do wakacji nie ma co liczyć na pozytywy związane z wprowadzaniem Stadlerów. Wagonów coraz więcej a na wybranych brygadach "9" czy na "10" nadal wagony 26 metrowe.
Porażka.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Solówki również 7/8. Wiedeński złom już kilka tygodni temu powinien był zniknąć z "13", "21" i "44", jednak dalej jest na tych liniach eksploatowany, a EU8N, N8C i NGT6 stoją w zajezdniach. Katowania pasażerów ciąg dalszy. Mam nadzieję, że w wakacje kasacje będą w jakimś stopniu postępować i we wrześniu niebezpieczne dla pasażerów tramwaje zobaczymy tylko na "16" i "22", a wraz z dostawą ostatniego Stadlera Tango Lajkonik 2 zniknie on całkowicie (pytanie tylko na kiedy obecnie planowane jest zakończenie dostaw?).
Dlaczego tylko chwilowo odstawiony? Do wakacji bez niego MPK spokojnie dałoby sobie radę, a po wakacjach STL2 w Podgórzu powinno być więcej niż dziś. Jakiekolwiek, nawet doraźne naprawy E1 w obecnej sytuacji nie mają sensu i są tylko bezsensownym zajmowaniem pracowników, którzy mogliby w tym czasie przywracać do życia chociażby odstawione tramwaje N8, o wiele bardziej komfortowe dla pasażerów.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przedtem myślałem, że po dostawie tych 60 stadlerów, będzie można obstawić nimi nie tylko 22, 8,9 w całości oraz zapewnić zwiększone zapotrzebowanie na 18 i 50, po czym kilka egzemplarzy zostałoby na 13 bądź 20. Teraz patrząc na politykę transportową MPK, obawiam się, że na to wszystko nie starczy taboru.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Weź pod uwagę, że kilka pierwszych Stadlerów jest obecnie niedostępnych - o "8", "9", "18", "22" i "50" jestem spokojny, jednak żadna brygada innej linii prawdopodobnie nie zostanie tym taborem obsadzona (chyba, że "24" ).Hajki pisze: ↑13 cze 2023, 15:01 Przedtem myślałem, że po dostawie tych 60 stadlerów, będzie można obstawić nimi nie tylko 22, 8,9 w całości oraz zapewnić zwiększone zapotrzebowanie na 18 i 50, po czym kilka egzemplarzy zostało by na 13 bądź 20. Teraz patrząc na politykę transportową MPK, obawiam się, że na to wszystko nie starczy taboru.
Za to obecnie na linii "13" mamy taką sytuację:
Dwie brygady wiedeńskie, trzy konstalowe i aż 10 Bombardierów NGT6! Oznacza to, że aż dwie brygady szczytowe tej linii obsadzone są dziś tymi tramwajami, co nie zdarzało się wcześniej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W tym tygodniu przyjęto na stan trzy Stadlery II i nie skasowano nic. Nie było też zmian taborowych. MPK się "zbroi", robi zapas przed Mistrzostwami. Linia "20" pewnie na kilka dni dostanie tabor 33 metrowy i więcej będzie rezerw od środy.
Ale czeka nas ostatni tydzień przed wakacjami. Później już wakacyjny z ograniczeniami 10/20 a kolejne tygodnie z falą remontów i zamknięć prawdopodobnie dwóch pętli. Przydział taboru zapewne ulegnie zmianom, bo zwykle w wakacje do nich dochodzi. Dodatkowo cały czas mamy dostawę nowych wagonów i kasacje starych.
W przeszłości na liniach w takich sytuacjach dochodzi do zmian taborowych bezpowrotnie. Przydział który istniał i był normą przez wiele lat nagle przechodzi do historii i już nigdy nie powróci. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić 28 brygad na "52" w jednolitej obsadzie E1+c3 a przecież to było normą w latach 2012-14. W ubiegłoroczne wakacje doszło do zmian bezpowrotnych. Po otwarciu TŁ z linii "10" znikły E1+c3 które przez lata były normą. Tak samo z linii "11" znikły składy 105Na które na kilku brygadach pojawiały się przez kilka lat. W ostatnich miesiącach składy 105Na przestały pojawiać się na liniach "21" i "49" na których były normą. Obecnie ostatni tydzień przed wakacjami, może być pożegnalnym dla taboru na niektórych liniach. Myślę tutaj o linii "13" z której znikną składy E1+c3 bezpowrotnie. Może to być ostatni tydzień NGT6 na linii "8". Coś co było normą przez wiele lat stanie się historią. Tak samo na linii "6" może przestać się pojawiać skład 105Na. Przydział taboru na "22" też pewnie będzie ulegać zmianie i pewnie w dni cieple zmiany będą radykalne.
Ale czeka nas ostatni tydzień przed wakacjami. Później już wakacyjny z ograniczeniami 10/20 a kolejne tygodnie z falą remontów i zamknięć prawdopodobnie dwóch pętli. Przydział taboru zapewne ulegnie zmianom, bo zwykle w wakacje do nich dochodzi. Dodatkowo cały czas mamy dostawę nowych wagonów i kasacje starych.
W przeszłości na liniach w takich sytuacjach dochodzi do zmian taborowych bezpowrotnie. Przydział który istniał i był normą przez wiele lat nagle przechodzi do historii i już nigdy nie powróci. Dzisiaj trudno sobie wyobrazić 28 brygad na "52" w jednolitej obsadzie E1+c3 a przecież to było normą w latach 2012-14. W ubiegłoroczne wakacje doszło do zmian bezpowrotnych. Po otwarciu TŁ z linii "10" znikły E1+c3 które przez lata były normą. Tak samo z linii "11" znikły składy 105Na które na kilku brygadach pojawiały się przez kilka lat. W ostatnich miesiącach składy 105Na przestały pojawiać się na liniach "21" i "49" na których były normą. Obecnie ostatni tydzień przed wakacjami, może być pożegnalnym dla taboru na niektórych liniach. Myślę tutaj o linii "13" z której znikną składy E1+c3 bezpowrotnie. Może to być ostatni tydzień NGT6 na linii "8". Coś co było normą przez wiele lat stanie się historią. Tak samo na linii "6" może przestać się pojawiać skład 105Na. Przydział taboru na "22" też pewnie będzie ulegać zmianie i pewnie w dni cieple zmiany będą radykalne.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś też mamy zmianę taborową – z „6” zniknął tabor wysokopodłogowy w weekendy, na wszystkich brygadach jest GT8x. Łudzę się tym, że od wakacyjnego rozkładu jazdy tabor wysokopodłogowy będzie tylko na „16” (E1 solo), „22” w dni powszednie (E1+c3) i „52” (3x105Na), zaś na „6”, „13” i „21” zagości na stałe niska podłoga, podobnie jak na „22” w weekendy.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
W zeszłym roku był podział na dni ciepłe (przewidywana temperatura 25 stopni) i pozostałe.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przecież na 6 już chyba co najmniej od miesiąca kursują same GT8 w weekendy.tomta1 pisze: ↑17 cze 2023, 11:09 Dziś też mamy zmianę taborową – z „6” zniknął tabor wysokopodłogowy w weekendy, na wszystkich brygadach jest GT8x. Łudzę się tym, że od wakacyjnego rozkładu jazdy tabor wysokopodłogowy będzie tylko na „16” (E1 solo), „22” w dni powszednie (E1+c3) i „52” (3x105Na), zaś na „6”, „13” i „21” zagości na stałe niska podłoga, podobnie jak na „22” w weekendy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość