Rozkłady wakacyjne 2023
-
- Specjalista
- Posty: 227
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
No to jeszcze niech zetną tramwaje do f30 i będzie jak w GOP-ie Tylko patrzeć jak przy takiej polityce transportowej "marszrutki" się pojawią
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Skąd taka informacja? Na stronie ZTP nie ma jeszcze nic. Jakieś przecieki od urzedników?
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/256-2023
No to kilka linii tramwajowych z Krakowa do Huty będzie jeździć slalomem od 3.07.23
No to kilka linii tramwajowych z Krakowa do Huty będzie jeździć slalomem od 3.07.23
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Kaszmir pisze: ↑19 cze 2023, 20:51 Na wakacje wraca weekendowe f30
https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... jbra8BkEYl
194 to f15 w weekend powinno dostać, a będzie f30. Przecież przy f20 ta linia jeździ zawalona po dach.
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Pełen komunikat:
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/256-2023
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/256-2023
Funkcjonowanie Komunikacji Miejskiej w Krakowie w okresie wakacji
od 24.06.2023
Linie tramwajowe i autobusowe
Szanowni Pasażerowie,
Uprzejmie informujemy, że w związku ze zmniejszonymi potrzebami przewozowymi w okresie wakacji szkolnych zostaną wprowadzone następujące zmiany i ograniczenia w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie.
Uwaga! Wakacyjne rozkłady jazdy dla linii tramwajowych będą obowiązywać od dnia 26.06.2023 r. (poniedziałek), natomiast dla linii autobusowych od dnia 24.06.2023 r. (sobota).
Ponadto, od dnia 24.06.2023 r. (sobota) zostaną wprowadzone stałe zmiany w funkcjonowaniu wybranych linii autobusowych. Szczegółowe informacje na ten temat zostaną podane odrębnym komunikatem.
Linie tramwajowe:
* linia 5 – nadal będzie zawieszona;
* linia 50:
--- będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 7,5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu;
--- co drugi kurs będzie wykonywany na trasie wariantowej Krowodrza Górka – Kurdwanów P+R;
* linie 1, 3, 18, 52 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut przez cały dzień;
* linie 8, 13 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu;
* linia 20:
--- do dnia 2.07.2023 r. będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut przez cały dzień;
--- od dnia 3.07.2023 r. będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu;
* linie 2, 4, 6, 9, 10, 14, 17, 22, 24 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut przez cały dzień;
* linia 21:
--- będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut przez cały dzień;
--- poza godzinami szczytu co drugi kurs będzie realizowany po trasie wariantowej (skróconej): Os. Piastów – Kopiec Wandy;
* linia 11 – będzie kursować tylko w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut, zostaną zawieszone kursy w soboty i dni świąteczne;
* linia 16 – będzie kursować w dni powszednie w dotychczasowych godzinach z częstotliwością co 20 minut;
* linie 19, 44, 49:
--- będą kursować do dnia 2.07.2023 r., tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut;
--- od dnia 3.07.2023 r. zostaną zawieszone.
Uwaga! Od dnia 3.07.2023 r. (poniedziałek) w związku z prowadzonymi remontami zostanie wyłączony ruch tramwajowy na ul. Mogilskiej oraz na ul. Grzegórzeckiej, w związku z czym zostaną wprowadzone kolejne zmiany w funkcjonowaniu linii tramwajowych. Szczegółowe informacje zostaną podane odrębnymi komunikatami.
Linie autobusowe miejskie:
* linie 413, 433, 482 – zostaną zawieszone;
* linia 132 – w dalszym ciągu będzie zawieszona;
* linia 429 – zostanie zlikwidowana;
* linie 100, 101, 103, 109, 110, 111, 113, 120, 127, 131, 133, 135, 138, 141, 149, 155, 158, 161, 168, 171, 176, 181, 182, 537, 701 – częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie utrzymana jak w roku szkolnym, przy czym mogą nastąpić korekty godzin odjazdów;
* linia 130 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 12 minut przez cały dzień;
* linie 105/405, 125 (na czas remontu ul. Agatowej), 129, 137, 139, 144, 159, 164, 169/469, 173, 179, 194, 199, 502, 503 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu;
* linia 142 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu;
* linia 136 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 15 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu;
* linie 124/424, 134, 172, 184, 196, 501 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut przez cały dzień;
* linie 143, 152, 174, 178, 189, 192, 578 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu;
* linie 123, 128, 140, 153 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu;
* linie 511, 572 – będą kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut (dla linii 511 zostaną zawieszone kursy w soboty);
* linie 107, 122/422, 154 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut przez cały dzień;
* linie 106, 112, 121, 151, 162, 163, 191, 193, 725 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu;
* linia 175 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 40 minut przez cały dzień;
* linia 475 – będzie kursować tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 40 minut;
* linia 160 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 45 minut w godzinach szczytu i co 90 minut poza godzinami szczytu.
Linie autobusowe aglomeracyjne:
* linie 204, 244 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu;
* linia 301 – częstotliwość kursowania zostanie utrzymana jak w roku szkolnym, zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy w dni powszednie;
* linia 304 – będzie kursować w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu i co 15 minut poza godzinami szczytu;
* linie 307, 337 – będą kursować w dni powszednie z częstotliwością co 20 minut w godzinach szczytu i co 30 minut poza godzinami szczytu;
pozostałe linie aglomeracyjne będą kursować bez zmian.
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
@Kaszmir - będzie stosowny komentarz na Krabok i PKK do ZTP, a może i Rady Miasta oraz JM odnosząc się do skali cięć? Weekendy to jakiś skandal.
-
- Miłośnik
- Posty: 87
- Rejestracja: 19 lut 2020, 16:48
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
W lipcu jeszcze dojdą zamknięte Wzgórza Krzesławickie i jeśli znajdzie się wykonawca na przetarg to Salwator
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Biorąc pod uwagę, że wakacji studenckich jeszcze nie ma, to takie cięcia przed połową lipca to skandal. Kraków niby miastem uniwersyteckim. Śmieszne. A mieszkańcy miasta dojeżdżający do pracy jak zwykle "olani". Choć to oni płacą cały bilet. Nie przypominam sobie, abym miał ca 45 dni urlopu, by mi starczyło do końca sierpnia. A tymczasem połowa kursów na linii, z której korzystam znika. W ubiegłe wakacje 194 miało f10.
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Myślę, że trzeba będzie to poruszyć. Jeszcze warto zwrócić uwagę na tramwaje. Kilka rejonów naprawdę oberwało.
"5" zawieszona na całej trasie, więc w zamian w Hucie jeszcze zawiesza się "44" Dobrze chociaż że "1" poza szczytem będzie co 10 (parę lat temu była co 20), jednak to żadna rekompensata za brak "5" i "44". To też postępująca degradacja trasy "4", która dawniej w wakacje kursowała co 10 minut cały dzień, potem było "4+44" z f10/20, a teraz została "4" tylko f20. Względem roku szkolnego spadek blisko trzykrotny, z f7,5 na f20.
W Borku Fałęckim "19" zawieszona, więc w zamian jeszcze... pocięto "8" która poza szczytem będzie co 20 minut. Zatem jeśli ktoś jedzie z tego węzła przesiadkowego w stronę szeroko rozumianego centrum, ma do dyspozycji: "8" co 20 minut i "22" też co 20 Rozumiem, że jest "50" jednak to inna relacja, do tego w zamian za nią skrócono "244". A "10" jednak nie obsługuje węzła w Borku. Pętla ta na otwarciu TŁ wyszła jak Zabłocki na mydle.
Mały Płaszów poza szczytem też dostaje "20" co 20 minut. To tak w ramach tworzenia z tej pętli węzła przesiadkowego, akurat jak skrócono "125" tamże Jasne, jest "6" jednak to znów zupełnie inna relacja, w centrum trzeba będzie zastanawiać się na który przystanek iść. W weekendy mniej kursów niż przed rokiem bo zamiast całodniowej "11" będzie przycięta rankami i wieczorami "6" ("11" zostanie tylko w dni powszednie).
Na Nowym Bieżanowie "49" też zawieszone (rok temu kursowało w wakacje) więc na trasie "9+49", zamiast tramwaju co 7,5 minuty w szczycie, będzie co 20 - blisko trzykrotnie rzadziej Choć to nic nowego, wszak w relacji "17+19" tak jest co roku.
Z plusów - "50" będzie co 7,5 minuty w szczycie (zamiast co 10 jak rok temu). Tu chyba nie mieli wyboru bo w ferie przy f10 ludzie zostawali na przystankach. Acz w ogóle nie będzie dało się tego skoordynować z innymi tramwajami.
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
Dwie refleksje obok tych, które już padły:
1. Mamy dobitny przedsmak tego czym będzie łykana przez niektórych "wielka synchronizacja" - czyli powszechnym równaniem w dół, nieważne czy linia ma już rzeczone fatalne f=15/20 czy nie. Połowa nędzy że to, co ma więcej np. f=7,5/10, f=12, f=12/20 czy f=10/15 -> wszystko leci na f=15/20. Drugie jeszcze gorsze pół nędzy to to, że to co już ma f=15/20 wcale nie zostaje z tym, tylko jest cięte i tak - patrz punkt 2.
2. Szkoda, że nie podjęto choćby minimum wysiłku by coś więcej wyciągnąć. Przykład z brzegu - wystarczyło pozostawić 174 (i w efekcie 178/578) bez zmian w posiadanym już takcie 15/20 i dałoby to świetną opcję zgrania 174+179 do f=~7,5/10 dla całego Kurdwanowa i Woli Duchackiej. Ale nie... ZTP z uporem maniaka musi pokazać pasażerom, gdzie ich ma. Wobec tego 179 będzie mieć f=15/20 a 174 będzie mieć f=20/30. Nijak się to nie zgra, będą co drugim kursem hasać stadnie a pasażerowie - a kto by się tam z nimi liczył, prawda drodzy urzędnicy?
1. Mamy dobitny przedsmak tego czym będzie łykana przez niektórych "wielka synchronizacja" - czyli powszechnym równaniem w dół, nieważne czy linia ma już rzeczone fatalne f=15/20 czy nie. Połowa nędzy że to, co ma więcej np. f=7,5/10, f=12, f=12/20 czy f=10/15 -> wszystko leci na f=15/20. Drugie jeszcze gorsze pół nędzy to to, że to co już ma f=15/20 wcale nie zostaje z tym, tylko jest cięte i tak - patrz punkt 2.
2. Szkoda, że nie podjęto choćby minimum wysiłku by coś więcej wyciągnąć. Przykład z brzegu - wystarczyło pozostawić 174 (i w efekcie 178/578) bez zmian w posiadanym już takcie 15/20 i dałoby to świetną opcję zgrania 174+179 do f=~7,5/10 dla całego Kurdwanowa i Woli Duchackiej. Ale nie... ZTP z uporem maniaka musi pokazać pasażerom, gdzie ich ma. Wobec tego 179 będzie mieć f=15/20 a 174 będzie mieć f=20/30. Nijak się to nie zgra, będą co drugim kursem hasać stadnie a pasażerowie - a kto by się tam z nimi liczył, prawda drodzy urzędnicy?
Re: Rozkłady wakacyjne 2023
174 i 179 jeżdżą faktycznie stadnie i jest to upierdliwe. Spory potok jest z Kurdwanowa do Bonarki, gdsie dawniej wychodził takt f=6. W ogóle, 179 powinno zyskać przy tym wszystkim f=7,5.
Ale jak na te wszystkie cięcia i rozdrobnienia patrzę, to mi się odechciewa. Tu walczymy o buspasy, separatory, poprawienie przystanków i uspokojenie ruchu, by dać priorytet KM, która potem jest obcinana... miasto cały czas niby rośnie wraz z aglo, a zamiast rozwijać wraz z tym siatkę i zwiększać pracę przewozową, to tniemy...
A może dać se spokój i po prostu wsiąść do samochodu. I niech kierowcy wezmą z powrotem buspasy, co by mieć czym jeździć zamiast autobusem widmo.
Ale jak na te wszystkie cięcia i rozdrobnienia patrzę, to mi się odechciewa. Tu walczymy o buspasy, separatory, poprawienie przystanków i uspokojenie ruchu, by dać priorytet KM, która potem jest obcinana... miasto cały czas niby rośnie wraz z aglo, a zamiast rozwijać wraz z tym siatkę i zwiększać pracę przewozową, to tniemy...
A może dać se spokój i po prostu wsiąść do samochodu. I niech kierowcy wezmą z powrotem buspasy, co by mieć czym jeździć zamiast autobusem widmo.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości