Kobierzyn, Kliny, Pod Fortem
Re: Kliny, Pod Fortem
Myślę, że to nie jest tak, że się da czy się nie da, bo praktycznie zawsze się da. Bardziej chyba chodzi o to aby nie generować niepotrzebnych sytuacji, które mogą stanowić zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Zobaczycie, że jeśli dojdzie do jakiegoś zaklinowania się czy to autobusów wzajemnie czy to z innym większym pojazdem to MPK od razu zrobi raban i pojadą tam autobusy MIDI, chociaż nie wiem skąd je wyczarują nagle. Trzeba pamiętać, że w weekend na 191 jest jedna brygada, podczas gdy w tygodniu są już 3.
Re: Kliny, Pod Fortem
Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.
„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
Jak przekazał Zarząd Transportu Publicznego (ZTP) w korespondencji z jednym z Mieszkańców, wraz z wejściem rozkładów powakacyjnych, a zatem na przełomie sierpnia i września 2023, planuje się wydłużyć linię „136” tak, by zamiast w Łagiewnikach, kończyła bieg na osiedlu Podwawelskim: Pod Fortem – jak obecnie – Grota-Roweckiego – Kapelanka – Rondo Grunwaldzkie – Os. Podwawelskie.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Kliny, Pod Fortem
Ciekawe jak Osiedle Podwawelskie pomieści tyle linii, przecież jeszcze pewnie 2x9 tam skierują na czas przebudowy Kościuszki.Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 20:05 Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.
„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Kliny, Pod Fortem
No - oby nie kosztem pozostawienia rzadkiego rozkładu na 194 lub "skrócenia trasy" tejże- np właśnie do Podwawelskiego- ach ta moda na dzielenie "niepunktualnych" linii na mniejsze części vide 139/199Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 20:05 Od września "136" będzie wydłużone do osiedla Podwawelskiego. To zgodne z tym co zapisano w przetargu na linie od 2024, acz teraz wychodzi, że zmiana wejdzie jeszcze w tym roku.
„136” pojedzie do osiedla Podwawelskiego
https://krabok.wordpress.com/2023/07/04 ... welskiego/
Re: Kliny, Pod Fortem
Przy okazji wydłużenia, choć to mniej ważna sprawa, warto byłoby zmienić linii numer na "1x4" ("104", "114") lub "494".
Re: Kliny, Pod Fortem
Można być pewnym zatem, że 194 zostaje z f=15... Niezwykła korzyść dla mieszkańców :-/
Idę o zakład, że 173, 503, 144, 164 i 179 też dziwnym trafem po wakacjach zostaną z f=15...
Idę o zakład, że 173, 503, 144, 164 i 179 też dziwnym trafem po wakacjach zostaną z f=15...
Re: Kliny, Pod Fortem
A ja coś czuję, że oficjalnym "pretekstem" do tego będzie remont mostu Dębnickiego, który przecież na początku września będzie jeszcze trwał w najlepsze...fysztof pisze: 04 lip 2023, 21:24 Można być pewnym zatem, że 194 zostaje z f=15... Niezwykła korzyść dla mieszkańców :-/
Idę o zakład, że 173, 503, 144, 164 i 179 też dziwnym trafem po wakacjach zostaną z f=15...
Re: Kliny, Pod Fortem
Na 494 to może lepiej niech nie zmieniają, bo to definitywnie zdegraduje linię 194 do f15. Ciekawe jaka byłaby rekompensata na pozostałym odcinku trasy tej linii, bo od strony Krowodrzy i Azorów f15 na 194 i f15 na 144 to zdecydowanie za mało. Z trzynastu kursów w szczycie na godzinę łącznie dla obu linii pozostałoby osiem. Ci co wsiadają na Łobzowie lub przy Mazowieckiej rano do centrum to chyba musieliby na dachu jeździć.Kaszmir pisze: 04 lip 2023, 21:03 Przy okazji wydłużenia, choć to mniej ważna sprawa, warto byłoby zmienić linii numer na "1x4" ("104", "114") lub "494".
Re: Kliny, Pod Fortem
Myślę, że w kwestii cięć na tych dwóch liniach po północnej stronie alibi będzie stanowił tramwaj. Co prawda wspólnego z prawdą będzie mieć to tyle, co kot napłakał, ale da się na FB ZTP wrzucić wszystko...
Re: Kliny, Pod Fortem
Obawiam się tego samego. Zwłaszcza mieszkańcy Azorów ucieszą się, że na Prądniku Białym i Górce Narodowej jest tramwaj, który bardzo pomoże im w dojeździe do Alej Trzech Wieszczów.
Ale biorąc pod uwagę merytoryczne informacje ZTP, to takie uzasadnienie jest możliwe. 


Re: Kliny, Pod Fortem
Zwieksza 102 z f24 do f20 i bedzie po problemie, przy okazji napisza ze dbaja o mieszkancow Bielanpablo pisze: 04 lip 2023, 21:30 Na 494 to może lepiej niech nie zmieniają, bo to definitywnie zdegraduje linię 194 do f15. Ciekawe jaka byłaby rekompensata na pozostałym odcinku trasy tej linii, bo od strony Krowodrzy i Azorów f15 na 194 i f15 na 144 to zdecydowanie za mało. Z trzynastu kursów w szczycie na godzinę łącznie dla obu linii pozostałoby osiem. Ci co wsiadają na Łobzowie lub przy Mazowieckiej rano do centrum to chyba musieliby na dachu jeździć.

Re: Kliny, Pod Fortem
A mieszkańcom korzystającym z przystanku Mazowiecka doradzą podejście sobie pod Biprostal do tramwaju, bo skoro tam jest poniżej kilometra, to zgodnie z nową polityką transportową tego żałosnego miasta, można sobie podejść (patrz przykład Mogilska podczas remontu). 

-
- Specjalista
- Posty: 205
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Kliny, Pod Fortem
Już można było pociągnąć "136" przynajmniej do Cracovii, żeby zapewnić mieszkańcom Klin w miarę komfortową przesiadkę na autobusy alejowe (zwłaszcza, że na 99% po wakacjach "194" dziwnym trafem nie wróci do f10). Czasowo wyszłoby chyba nawet szybciej niż wyjazd z pętli na Podwawelskim, stanie w korku do świateł na Bułhaka, a potem jeszcze objeżdżanie całego ronda Grunwaldzkiego dookoła.
Zwłaszcza, że pewnie w stronę centrum przystanek końcowy będzie w tym samym miejscu co dla "300" i "112", więc oczyma duszy mojej już widzę długie marsze pasażerów "136" wokół całego ronda, żeby przesiąść się na cokolwiek w stronę Alej
Zwłaszcza, że pewnie w stronę centrum przystanek końcowy będzie w tym samym miejscu co dla "300" i "112", więc oczyma duszy mojej już widzę długie marsze pasażerów "136" wokół całego ronda, żeby przesiąść się na cokolwiek w stronę Alej
Re: Kliny, Pod Fortem
Świetny pomysł, jak najbardziej przychylam się do takiej propozycji. Obawiam się jednak, że póki nie zostanie zakończony remont mostu Dębnickiego to trudno będzie przeforsować taką zmianę, ale zdecydowanie taki wariant zwiększałby wygodę pasażerów i byłby w ostateczności ciekawszy niż kolejna linia kończąca się na os. Podwawelskim.Mr. Passenger pisze: 04 lip 2023, 23:13 Już można było pociągnąć "136" przynajmniej do Cracovii, żeby zapewnić mieszkańcom Klin w miarę komfortową przesiadkę na autobusy alejowe (zwłaszcza, że na 99% po wakacjach "194" dziwnym trafem nie wróci do f10). Czasowo wyszłoby chyba nawet szybciej niż wyjazd z pętli na Podwawelskim, stanie w korku do świateł na Bułhaka, a potem jeszcze objeżdżanie całego ronda Grunwaldzkiego dookoła.
Zwłaszcza, że pewnie w stronę centrum przystanek końcowy będzie w tym samym miejscu co dla "300" i "112", więc oczyma duszy mojej już widzę długie marsze pasażerów "136" wokół całego ronda, żeby przesiąść się na cokolwiek w stronę Alej
Re: Kliny, Pod Fortem
Najlepiej by tak połączyć 136 ze 184 w jedną linię.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość