Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pittorseque » 19 cze 2023, 14:27

suchy pisze: 19 cze 2023, 9:49 A i te światła dla tramwaju są porażką - bo zamiast zastosować normalne sygnalizatory zielono-czerwone na przejściach, to zamontowano jedynie migające ostrzegawcze żółte. Skutek? Tramwaj wjeżdża rozpędzony na przystanek końcowy / rusza z początkowego, a ludzie wchodzą prosto pod koła na torowisko, "bo coś se tam miga".

Takie migające żółte to się może sprawdzać na Ćwiklińskiej przy rondzie, gdzie z przejścia korzysta 10-20 osób / godzinę, a nie przy pętli tramwajowej z ruchem pieszym 50-100 osób / MINUTĘ. :roll:
Po pierwsze takie światła to zostały zastosowane ze względu na obowiązujące przepisy i wytyczne dotyczące przejść przez torowisko bez pełnego skrzyżowania, a po drugie chyba nie widziałeś Krowodrzy Górki przed remontem. Co z tego, że świeci się czerwone światło, jak ludzie pędzą na aglomerację i nikt nigdy nie czekał na zapalenie się zielonego - przy takiej częstotliwości kursowania to zielone było krótko i rzadko, więc z dwojga złego lepsze takie rozwiązanie.

Po drugie po jednej stronie tramwaj rusza z przystanku, a po drugiej stronie wjeżdża na peron, więc prędkości nie są wysokie w obu przypadkach. Fakt, ludzie włażą na migającym żółtym, ale po to jest "żólte-zezwalające", czyli możesz wejść ale uważaj. Nie wszystko na świecie jest tak oczywiste i biało-czarne, więc zanim zaczniesz atakować kogokolwiek to się zastanów i przemyśl co piszesz :)

tomek_m
Ekspert
Posty: 513
Rejestracja: 18 lut 2020, 15:21
Lokalizacja: Michałowice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: tomek_m » 19 cze 2023, 17:57

pittorseque pisze: 19 cze 2023, 14:27 Po pierwsze takie światła to zostały zastosowane ze względu na obowiązujące przepisy i wytyczne dotyczące przejść przez torowisko bez pełnego skrzyżowania....
Nie wszystko na świecie jest tak oczywiste i biało-czarne, więc zanim zaczniesz atakować kogokolwiek to się zastanów i przemyśl co piszesz :)
Przepisy przepisami ale nie zmienia to faktu, że jest to rozwiązanie niebezpieczne. Podejrzewam że mało kto wie co ten sygnalizator informuje. A no coś sobie tam miga. Ale i tak przebiegnę przez torowisko może zdążę przed tramwajem.

Niestety ale w obecnym świecie wszystko powinno być oczywiste i czarno-białe, gdyż społeczeństwo coraz mniej myśli samodzielnie od nadmiaru otaczającej technologii. Mało mamy chodzących "zombie" po ulicach z głową wpatrzoną w ekran smartfona przechodzących przez przejścia nie zważając na nic?

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pittorseque » 19 cze 2023, 18:58

tomek_m pisze: 19 cze 2023, 17:57 Przepisy przepisami ale nie zmienia to faktu, że jest to rozwiązanie niebezpieczne. Podejrzewam że mało kto wie co ten sygnalizator informuje. A no coś sobie tam miga. Ale i tak przebiegnę przez torowisko może zdążę przed tramwajem.

Niestety ale w obecnym świecie wszystko powinno być oczywiste i czarno-białe, gdyż społeczeństwo coraz mniej myśli samodzielnie od nadmiaru otaczającej technologii. Mało mamy chodzących "zombie" po ulicach z głową wpatrzoną w ekran smartfona przechodzących przez przejścia nie zważając na nic?
No właśnie, sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Światła nic nie zmieniają, bo ludzie patrzą w smartfony i przechodzą na czerwony, co to więc zmienia? Nic.

Poza tym, sygnalizacja będzie mieć dodatkowy dźwięk akustyczny „Uwaga Tramwaj” i nie powinieneś też oceniać innych. Większość osób doskonale zdaje sobie sprawę co oznacza żółte migające - UWAGA. :)

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 19 cze 2023, 23:26

pittorseque pisze: 19 cze 2023, 14:27 Po pierwsze takie światła to zostały zastosowane ze względu na obowiązujące przepisy i wytyczne dotyczące przejść przez torowisko bez pełnego skrzyżowania
A co to znaczy przejście przez torowisko bez pełnego skrzyżowania? Tam będzie skrzyżowanie trzywlotowe typu "T", plus czwarta odnoga jako droga techniczna (czyli w sumie typu "+" - czterowlotowe). Czy to jest ten przypadek "bez pełnego skrzyżowania"? To kiedy jest pełne? Chyba że masz na myśli skrzyżowanie torowisk. To fakt - żadnego skrzyżowania torowisk tam nie ma.
A tak z ciekawości - jak wyglądają "przepisy i wytyczne" dotyczące przejść przez drogę dwujezdniową o przekroju 2+2 pasy ruchu? I to na dodatku przy skrzyżowaniu. W dodatku pomiędzy tramwajem a autobusem na tak zwanym (pseudo) węźle (pseudo) przesiadkowym. Czy jest tam może coś o tym, że powinna stać w pobliżu karetka i karawan? Bo przy tym bublu zaprojektowanym i zatwierdzonym przez osoby zupełnie się do tego nie nadające, to chyba trzeba takie pojazdy w pobliżu postawić. Żenada jak w tym mieście traktuje się pieszych.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pittorseque » 20 cze 2023, 7:01

pablo pisze: 19 cze 2023, 23:26 A co to znaczy przejście przez torowisko bez pełnego skrzyżowania? Tam będzie skrzyżowanie trzywlotowe typu "T", plus czwarta odnoga jako droga techniczna (czyli w sumie typu "+" - czterowlotowe). Czy to jest ten przypadek "bez pełnego skrzyżowania"? To kiedy jest pełne? Chyba że masz na myśli skrzyżowanie torowisk. To fakt - żadnego skrzyżowania torowisk tam nie ma.
A tak z ciekawości - jak wyglądają "przepisy i wytyczne" dotyczące przejść przez drogę dwujezdniową o przekroju 2+2 pasy ruchu? I to na dodatku przy skrzyżowaniu. W dodatku pomiędzy tramwajem a autobusem na tak zwanym (pseudo) węźle (pseudo) przesiadkowym. Czy jest tam może coś o tym, że powinna stać w pobliżu karetka i karawan? Bo przy tym bublu zaprojektowanym i zatwierdzonym przez osoby zupełnie się do tego nie nadające, to chyba trzeba takie pojazdy w pobliżu postawić. Żenada jak w tym mieście traktuje się pieszych.
Układ drogowy to był projektowany zanim weszły wytyczne i zatwierdzony w 2019 roku ;)

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pablo » 20 cze 2023, 9:14

Aha. I teraz pewnie, znając życie, niczego nie można zmieniać (nawet dołożenie sygnalizatorów niemożliwe), bo by dofinansowanie przepadło... Czy zgadłem? :( Bo jednak sygnalizacja tam powinna powstać dla bezpieczeństwa pieszych.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: suchy » 20 cze 2023, 12:09

pittorseque pisze: 19 cze 2023, 14:27 Po pierwsze takie światła to zostały zastosowane ze względu na obowiązujące przepisy i wytyczne dotyczące przejść przez torowisko bez pełnego skrzyżowania, a po drugie chyba nie widziałeś Krowodrzy Górki przed remontem. Co z tego, że świeci się czerwone światło, jak ludzie pędzą na aglomerację i nikt nigdy nie czekał na zapalenie się zielonego - przy takiej częstotliwości kursowania to zielone było krótko i rzadko, więc z dwojga złego lepsze takie rozwiązanie.
Widywałem starą Krowodrzę regularnie - i ludzie nie pędzili na żadnym czerwonym, bo wysiadając z tramwaju dojście na autobus było z peronu końcowego przez przejście obok peronów początkowych:

https://ibb.co/6rnm2Mv

Obecnie na nowej pętli pasażerowie po wyjściu z tramwaju MUSZĄ COFNĄĆ SIĘ do przejścia przy Fieldorfa i tamtędy iść na pętlę autobusową.
Po drugie po jednej stronie tramwaj rusza z przystanku, a po drugiej stronie wjeżdża na peron, więc prędkości nie są wysokie w obu przypadkach. Fakt, ludzie włażą na migającym żółtym, ale po to jest "żólte-zezwalające", czyli możesz wejść ale uważaj. Nie wszystko na świecie jest tak oczywiste i biało-czarne, więc zanim zaczniesz atakować kogokolwiek to się zastanów i przemyśl co piszesz :)
Tramwaj ruszający owszem ma niską prędkość - ale ten który wjeżdża na przystanek, nie jedzie 10km/h, tylko o wiele więcej. W dodatku wyobraź sobie, że:
1 - na przystanku końcowym stoi właśnie tramwaj (np. 18), który dopiero co przyjechał, wysiedli z niego ludzie i idą TŁUMEM w stronę przejścia,
2 - z Bratysławskiej jedzie KOLEJNY tramwaj (np. 50), załącza sygnalizację, żółte zaczyna migać, do tego motorniczy dzwoni dzwonkiem,
3 - ludzie idący z 18tki widzą migające światło, widzą jadącą 50tkę, słyszą dzwonek jadącej 50tki = a mimo to i tak włażą na tory "bo jeszcze zdążę".

Więc co niby twoim zdaniem mam przemyśleć? Że polskie społeczeństwo ma głęboko w d**ie poszanowanie przepisów? Że mają problemy ze wzrokiem i słuchem, bo nie widzą i nie słyszą, że nadjeżdża tramwaj? Że nie wchodzi się pod tenże jadący tramwaj? Chyba pomyliły ci się osoby, które muszą dokonać przemyśleń - skieruj ten apel do tychże "niewidomych" i "głuchych" ;)

Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Parówczak » 20 cze 2023, 13:19

Jedyna nadzieja że zostanie założony inny sygnalizator. Ale ludzie i tak będą chodzić po czerwonym bezpośrednio pod tramwaje. Chociaż po otwarciu Górki część punktu przesiadki aglo przeniesie się na nową końcówkę.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Łukasz » 05 lip 2023, 20:19

Azory czekają na dwie linie tramwajowe
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/azory ... R8fDw80Xg0
Projektanci przygotowali cztery warianty rozwiązań, ale zostały one negatywnie zaopiniowane na etapie audytu rowerowego. – Po uwagach audytu skorygowano koncepcję w zakresie infrastruktury rowerowej tak, aby dostosować rozwiązania do obowiązujących w Krakowie standardów rowerowych. Ponadto skorygowano rozwiązania układu drogowego na odcinku ul. Weissa zmniejszając zajętość terenu pod inwestycję – wylicza Jan Machowski.

Firma naniosła zmiany, ale na tym poprzestała i nie złożyła dokumentów ponownie na audyt. Widząc brak postępów urzędnicy odstąpili od umowy z wykonawcą i sprawa stanęła w miejscu.
ZIM zapowiada, że planuje wrócić do sprawy, ale w przyszłym roku. Urzędnicy mieli na ten rok zarezerwowaną kwotę prawie 748 tys. zł, a na kolejny prawie 295 tys. zł, by przygotować koncepcję i uzyskać decyzję środowiskową. Teraz muszą skorygować plany. – Po rozliczeniu wypowiedzianej umowy, będziemy chcieli zabezpieczyć środki na przetarg na dokończenie przygotowania koncepcji i uzyskanie decyzji środowiskowej. W dalszej kolejności, po uzyskaniu decyzji środowiskowej, będziemy planować kolejne etapy, a więc przetarg na przygotowanie projektu oraz uzyskanie decyzji zezwalających na realizację – tłumaczy rzecznik prasowy ZIM.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Kaszmir » 05 lip 2023, 20:41

Przed poprzednimi wyborami Azory czekały na jedną linię. Trochę głupio tak obiecywać to samo, więc teraz przebili - obiecują nie jedną, a dwie linie! :D

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 758
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kbieniu7 » 06 lip 2023, 0:08

Kaszmir pisze: 05 lip 2023, 20:41 Przed poprzednimi wyborami Azory czekały na jedną linię. Trochę głupio tak obiecywać to samo, więc teraz przebili - obiecują nie jedną, a dwie linie! :D
Akurat ten artykuł pokrywa się z informacjami, które uzyskałem od różnych urzędników w ciągu ostatnich miesięcy:
- z powodów formalnych czekają na zakończenie budowy torowiska na GN;
- był problem z dokończeniem dokumentacji po poprawkach audytu. Firmę projektową ponoć to zadanie przerosło (nie tylko z powodu infry rowerowej).

Największy problem, jaki się rysuje, a o którym nie wspomniano w artykule, to ul. Głowackiego. Bardzo mało terenu, głównie przez... wpisany do rejestru zabytków mur stadionu... Do tego po drodze jest jeszcze mały budynek w rejestrze zabytków, jak również przedszkole blisko skrzyżowania z Bronowicką (wszystkich relacji skrętnych nie będzie się w stanie zapewnić) i wymagania ze strony Wojska. Stawiałbym, że to właśnie tutaj poległ projektant i to może przyblokować inwestycję.

Do tego radni dzielnicy Bronowice dość krzywo patrzą na tę linię. Problemy nawarstwiają się na tyle, że w urzędach na serio bierze się pod uwagę... tunel. Ale to rodzi inne (nie tylko finansowe) kłopoty.

Bardzo trzymam kciuki, by połączenie Azory - Cichy Kącik powstało, bo byłoby ogromną zmianą na plus w tej części Krakowa. A przy przedłużeniu w stronę Dębnik i Kapelanki (czy to wg naszej propozycji, czy jako fragment premetra), to byłaby rewolucja w przejazdach z północy na południe miasta.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: kucyk » 09 lip 2023, 14:54

Przyspieszenie prac na pętli "Górka Narodowa":

https://lovekrakow.pl/galeria/przyspies ... _6672.html

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: pjetrek » 09 lip 2023, 15:56

Najwyższa pora :) do otwarcia już niecałe dwa tygodnie, a jeszcze muszą się zmieścić z odbiorami i jazdą techniczną.

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Ydhflx » 09 lip 2023, 16:35

pjetrek pisze: 09 lip 2023, 15:56 Najwyższa pora :) do otwarcia już niecałe dwa tygodnie, a jeszcze muszą się zmieścić z odbiorami i jazdą techniczną.
Chyba się nie uda, artykuł cytuje ZTM:
Wykonawca intensyfikuje roboty, by zaraz po wakacjach mogły dojechać tam tramwaje.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich

Post autor: Scania_9640 » 09 lip 2023, 16:51

pjetrek pisze: 09 lip 2023, 15:56 Najwyższa pora :) do otwarcia już niecałe dwa tygodnie, a jeszcze muszą się zmieścić z odbiorami i jazdą techniczną.
Chyba dwa miesiące.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość