Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11
Chyba piszemy o różnych szkołach. Ja o HIL przy Hipokratesa a Ty chyba o gastronomiku przy placu i Arce. Tamto przejście nie wadzi.
A, to tak. Nie dogadaliśmy się.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11
Od zieleni to z daleka. Jeżeli już to kosztem parkingu służącego głównie handlarzom.
Spokojnie, nic z zieleni nie chciałem zabierać, właśnie z parkingu

Ostatni obrazek na końcu mojego postu.
Dziad Śmietnikowy pisze: 23 lip 2023, 13:11
Zgoda, tylko dalej nie likwiduje to przeplatania kierunków ruchu km i prywatnego. Będzie nadal blokować jak Karmelicka.
Przeplatania ruchu niestety nie unikniemy, ale w mojej propozycji autobusy jadące w Prądnicką mogłyby skręcać nie ze skrajnego prawego, a z buspasa do jazdy na wprost: peron byłby wyspowy i autobusy zajeżdżałyby od lewej strony tej łącznicy PK->Prądnicka.
Tak poza tym, to fajnie Cię widzieć na PKK!
ds89 pisze: 24 lip 2023, 10:22
Ogólnie jak już coś, to po prostu buspas na Mikołajczyka. Osobiście uważam, że Obrońców Krzyża, szczególnie na odcinku od Placu Bieńczyckiego do szkoły HTS (czyli tuż pod Rondem Hipokratesa) nie jest żadnym problemem i nie ma sensu przy niej dłubać, bo się po prostu sprawdza i daje radę. Z rana zdarzają się korki od Arki w kierunku Kocmyrzowskiej i może ew. tutaj można próbować wcisnąć wszystko tak, żeby wyglądało jak na Czarnowiejskiej, ale w stronę centrum NH, a nie w drugą. W drugą prawdziwym problemem stała się Mikołajczyka po zmianach. I o ile rozumiem chęć ochrony pieszych, to też uważam, że nie powinna być ona kosztem paraliżu tej ważnej jednak ulicy. Nie wiem - może lepszym wyjściem były jednak światła. Inna sprawa, że 2 z 3 przejść na tej ulicy są na tyle rzadko uczęszczane, że mam wrażenie, że wzbudzane światła byłyby tam wielokrotnie bardziej pożądane. Bo naprawdę obłożone przejście, to to przy przystanku Dunikowskiego. Ale tak to się kończy jak zmian w żaden sposób się nie konsultuje i robi je ktoś, kto nie ma pojęcia jak wygląda okolica i jak wygląda natężenie ruchu...
No to taka mała wizualizacja, jakby mogło to wyglądać do Kocmyrzowskiej. Wersja najprostsza, czyli od przejścia pod Gastronomikiem. Niezbyt długi, czy coś by dał? Między Arką a Gastronomikiem jest raczej zbyt krótki odcinek, by bawić się w buspas.
Żeby go wydłużyć, trzeba by było zrobić coś z przejściem. Najprostsze to oczywiście jego likwidacja, ale z tego, co widzę na mapach, to jest przedłużeniem wewnątrz osiedlowego ciągu pieszego prowadzącego do przystanków oraz do szkoły. Można tam zrobić światła i mamy sytuację jak na Czarnowiejskiej przy Parku Krakowskim.
Żeby nie bawić się w światła i nie pogorszyć bezpieczeństwa, to ewentualnie coś takiego, z podwójnym azylem, ale to już trochę kombinacja alpejska i pozbycie się części miejsc parkingowych. Pasy ruchu 3,00m, azyle 2,00m, skosy 1:10.
