Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

- Linie, trasy, rozkłady
tramwajowy
Miłośnik
Posty: 83
Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
Lokalizacja: Prądnik Czerwony

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: tramwajowy » 05 sie 2023, 8:21

Ydhflx pisze: 04 sie 2023, 16:03 We wrześniu pętla ma być przejezdna, ale nie otwarta. Ciekawe czy wszystkie tory. Pytanie co z autobusami w takim razie? Aglo jak teraz, na miejskich pewnie już pozmieniają.



https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 2227.html
No dobra, jeśli ostatni przystanek to będzie Banacha to czy 503 będzie przywrócone do f=10 do czasu przedłużenia tramwaju? Jakoś nie widzę tłumów biegnących z osiedla na Górce Narodowej Wschód do tramwaju z Banacha dopóki nie wycofają stamtąd pięćset trójki.
Pozdrawiam Marcin

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: fysztof » 05 sie 2023, 8:44

Myślisz, że ktoś w obecnym stanie ZTP myśli i jest w stanie powiązać dwie okoliczności ... :-P ? Idę o zakład, że f=10 na "503" niestety już nie obejrzymy...

dominQ92
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: dominQ92 » 05 sie 2023, 9:41

Zwłaszcza, że równolegle ma zostać uruchomiona 513. Czyli na środkowym odcinku trasy ZTP odtrąbi sukces, bo przecież będzie na wspólnym odcinku 503+513 odpowiedni takt. A że na końcówce trasy będą cięcia? Cóż, przypomina mi się klasyk z filmu Barei "Jest zima, to musi być zimno"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Kaszmir » 08 sie 2023, 10:09

Na tę chwilę, plan jest taki by do Górki Narodowej pojechały "18" i "50", a do Krowodrzy Górki została wydłużona tylko szczytowa "19".
https://krabok.wordpress.com/2023/08/07 ... szczegoly/

Linie "17+19" obecnie stanowią właściwie jedno połączenie, skoordynowane, i jedynie na południowych końcówkach rozdzielają się na parę ostatnich przystanków. Dlatego wg mnie decyzja by wydłużać tylko jedną z nich jest niefortunna bo wtedy "17+19" nie będą mieć ani jednej wspólnej końcówki, co utrudni koordynację tak rozkładową, jak i rzeczywistą. Próbuję przekonać ZTP, by do KG pojechały obie "17+19". To może być potrzebne tym bardziej, że "50" będzie niezabieralna. "19" z f15 z KG raczej nie odciąży linii z f5, a "17+19" z f7,5 już miałyby jakąś szansę.

Temat pewnie trudny bo rozbija się o finanse. Jednak będę próbować. Was też zachęcam do walki, choćby mailowo do ZTP ;)

Ad7
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 16 cze 2022, 20:53

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: Ad7 » 08 sie 2023, 12:14

Krowodrza i tak ma niezłą sytuację, a patrząc na Hutę to nie wiem jak tam dadzą radę z tymi śmiesznymi liniami.

pablo
Specjalista
Posty: 431
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej

Post autor: pablo » 08 sie 2023, 12:18

Pozostaje pytanie, kiedy w końcu wróci 5? Jeśli po wakacjach planują wydłużyć 18 i 50, nie reaktywując piątki, to ten układ nie poradzi sobie z obsługą pasażerów.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pittorseque » 12 sie 2023, 18:12

impuls pisze: 10 sie 2023, 20:16 Kolego brovar musisz sobie poprawić, bo w tabelce nie dodałeś linii "5".
Nikt nie bierze pod uwagę tego, że na Górkę Narodową pojedzie jeszcze być może 44 ;)


Wątek przeniesiony z tematu o rozdziale taboru - adm. K

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Scania_9640 » 12 sie 2023, 20:46

pittorseque pisze: 12 sie 2023, 18:12 Nikt nie bierze pod uwagę tego, że na Górkę Narodową pojedzie jeszcze być może 44 ;)
Nikt nie bierze pod uwagę bo nie ma takich planów ;)

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pittorseque » 12 sie 2023, 20:47

Scania_9640 pisze: 12 sie 2023, 20:46 Nikt nie bierze pod uwagę bo nie ma takich planów ;)
No to niespodzianka, bo są :p

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: impuls » 12 sie 2023, 20:56

Na pętli Górka N. będą trzy tory odstawcze. Trochę rozwiązaniami będzie przypominać Borek F., ale będzie odwrócony kierunek. Będą dwa perony wysiadających ale dłuższe niż w Borku. Na każdym powinny zmieścić się dwa tramwaje. No i trzytorowe tory odstawcze, każdy na co najmniej dwa pociągi.
Spokojnie jest miejsce na trzecią linię. Myślę teraz, że potrzeba trzeciej linii będzie po uruchomieniu P&R jak wylądują na Górce N. autobusy aglomeracyjne i będzie można zostawić samochód. Linie 3 i 5 są zarezerwowane na Azory. Przedłużenie "17" lub "19" dublowałoby dość znacznie linie "18" i "50". Mniejszy tabor na "17" lub "19" mógłby mieć kłopoty i być zawalidrogą. Dlatego wybór "44" jest optymalny. Wtedy linie z Górki N dojeżdżając do Centrum rozwidlałyby się na trzy kierunki. A co do taboru na "44" składy wiedni wiecznie nie będą eksploatowane.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: mkm3 » 12 sie 2023, 21:03

Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pittorseque » 12 sie 2023, 21:05

mkm3 pisze: 12 sie 2023, 21:03 Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?
Nie zmienił się względem poprzedniego. Wjazd „pod prąd”, 3 perony wjazdowe. Wyjazd przecinający tor wjeżdżający. Brak sygnalizacji świetlnej.

suchy
Ekspert
Posty: 1169
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: suchy » 12 sie 2023, 21:16

mkm3 pisze: 12 sie 2023, 21:03 Jest gdzieś dostępny aktualny projekt tej pętli?
Jeśli chodzi o najprostszy schemat, to chociażby Wikipedia - będzie tak jak na Borku:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Plik:G%C3 ... rodowa.png

Jak kolega wyżej napisał - wjazd na 2 perony końcowe (lewy i prawy), z czego lewy tor będzie się potem jeszcze rozgałęział na dwa - czyli łącznie będą 3 tory postojowe. Potem będą się łączyć w jeden peron początkowy i wyjazd z pętli. Jedyna różnica w porównaniu do Borku jest taka, że tutaj wjazd/wyjazd będzie kolizyjny (przecięcie torów).

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: Ydhflx » 12 sie 2023, 21:28

Nie zgodzę się, aby przedłużenie 44 było optymalne.

Po pierwsze, 44 powinno wylądować na Bronowicach. To jest niepoważne, że linia 4, mająca zapełnienia na Krakowiaki, jeździ co 15 minut. Przed maksymalizacją jeździła co 10. Po drugie, 44 jako jej wzmocnienie nie powinno mieć tak różnej końcówki od 4. Będzie to powodować trudności z koordynacją, i to zarówno w rozkładach, jak i w praktyce (skrzyżowania z Bratysławską i Opolską np.).

Po drugie, 44 wcale nie będzie "rozjeżdżać się" z pozostałymi, a przynajmniej nie tak łatwo. Do Starego Kleparza będzie dublować 18, które na tym odcinku wzmocnienia nie potrzebuje. Dalej skręci na Dworzec Główny, ale tam nikt nie będzie jechał, bo 50 w tunelu będzie dużo lepszą opcją. Dopiero za Rondem Mogilskim 44 byłoby samo. Jednak, w tamte rejony jechałaby znacznie naokoło. I nawet jeżeli nie ma autobusu w tej relacji, to ludzie mogą wybrać auto, albo po prostu 50 z f~5 na R. Mogilskie i coś co jedzie Mogilską (a jeździ tam coś bardzo często). Przesiadki na Mogilskim są również jednymi z lepszych w Krakowie. Sądzę zatem, że 44 miałaby w relacji GN-Mogilska jedynie przypadkowych pasażerów.

Poza tym, boimy się o zapełnienia 50, i 44 w tym nie pomoże. Jeszcze zatem słowo o wyborze 19. Owszem, dublowaloby 50 aż do R. Grzegórzeckiego. Jednak, moim zdaniem to dobrze, bo jest to właśnie odcinek gdzie 50 notuje największe zapełnienia (prawie cały, a po otwarciu GN napełnienia wzrosną tu prawdopodobnie bardziej niż na Zabłociu). Dodatkowo, 19 zapewniłoby dojazd do Podgórza, którego GN ma nie mieć. Autem jest tam dojechać ciężko, autobusu nie ma i nie będzie. Przesiadkami najlepsza opcja to cokolwiek na DT i 17/19.

Dodatkowo, 19 to również szczytówka, więc nie byłoby to droższe. Jeżeli chodzi o tabor, to tak: jeżeli byłyby dobre napełnienia za rondem Grzegórzeckim, to dać większy. Nie rozumiem argumentu "nie przedłużymy linii bo za dużo ludzi by jej używało". Jeżeli jednak linia miałaby przepełnienia jedynie na odcinku wspólnym z 50, to należy uznać że po prostu trzeba wzmocnić 50.

pittorseque
Pasażer
Posty: 49
Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42

Re: Rozdział taboru - tramwaje

Post autor: pittorseque » 12 sie 2023, 21:31

Ydhflx pisze: 12 sie 2023, 21:28 Nie zgodzę się, aby przedłużenie 44 było optymalne.

Po pierwsze, 44 powinno wylądować na Bronowicach. To jest niepoważne, że linia 4, mająca zapełnienia na Krakowiaki, jeździ co 15 minut. Przed maksymalizacją jeździła co 10. Po drugie, 44 jako jej wzmocnienie nie powinno mieć tak różnej końcówki od 4. Będzie to powodować trudności z koordynacją, i to zarówno w rozkładach, jak i w praktyce (skrzyżowania z Bratysławską i Opolską np.).

Po drugie, 44 wcale nie będzie "rozjeżdżać się" z pozostałymi, a przynajmniej nie tak łatwo. Do Starego Kleparza będzie dublować 18, które na tym odcinku wzmocnienia nie potrzebuje. Dalej skręci na Dworzec Główny, ale tam nikt nie będzie jechał, bo 50 w tunelu będzie dużo lepszą opcją. Dopiero za Rondem Mogilskim 44 byłoby samo. Jednak, w tamte rejony jechałaby znacznie naokoło. I nawet jeżeli nie ma autobusu w tej relacji, to ludzie mogą wybrać auto, albo po prostu 50 z f~5 na R. Mogilskie i coś co jedzie Mogilską (a jeździ tam coś bardzo często). Przesiadki na Mogilskim są również jednymi z lepszych w Krakowie. Sądzę zatem, że 44 miałaby w relacji GN-Mogilska jedynie przypadkowych pasażerów.

Poza tym, boimy się o zapełnienia 50, i 44 w tym nie pomoże. Jeszcze zatem słowo o wyborze 19. Owszem, dublowaloby 50 aż do R. Grzegórzeckiego. Jednak, moim zdaniem to dobrze, bo jest to właśnie odcinek gdzie 50 notuje największe zapełnienia (prawie cały, a po otwarciu GN napełnienia wzrosną tu prawdopodobnie bardziej niż na Zabłociu). Dodatkowo, 19 zapewniłoby dojazd do Podgórza, którego GN ma nie mieć. Autem jest tam dojechać ciężko, autobusu nie ma i nie będzie. Przesiadkami najlepsza opcja to cokolwiek na DT i 17/19.

Dodatkowo, 19 to również szczytówka, więc nie byłoby to droższe. Jeżeli chodzi o tabor, to tak: jeżeli byłyby dobre napełnienia za rondem Grzegórzeckim, to dać większy. Nie rozumiem argumentu "nie przedłużymy linii bo za dużo ludzi by jej używało". Jeżeli jednak linia miałaby przepełnienia jedynie na odcinku wspólnym z 50, to należy uznać że po prostu trzeba wzmocnić 50.
44 ma stałą trasę Dworzec Tow. - Kopiec Wandy. Na Bronowice już nie wróci i nawet nie ma na nią miejsca.

Planowo pojedzie na Górkę Narodową. To nie sugestia, a plan ZTP. Tyle w temacie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Boss, Semrush [Bot] i 3 gości