Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: stefan » 08 sie 2023, 13:15

Kaszmir pisze: 08 sie 2023, 10:36 W Hucie w szczycie wychodzi +2 ("132+139" zamiast samego "139"). Poza szczytem podejrzewam, że będzie na zero. Obstawiam, że dojdą wreszcie kursy pozaszczytowe "511". Takie coś i tak było planowane, jest zapisane w przetargu od 2024, a akurat będzie rekompensata za pocięte poza szczytem "139/159/501" (łącznie -3 czyli akurat tyle by pokryć przez +3 na "511"). Tym bardziej, że na północy planują skierować "164" przez Chełmońskiego, więc podejrzewamy wyprostowanie "511". I to by miało sens bo mniej więcej w godzinach otwarcia galerii byłaby szybka linia tamże.
W zasadzie to na zero bo 139 miał f-7,5.

Jeszcze pytanie jak kursy szczytowe 511 mają wzmocnić ciąg 139/501 Struga - R. Hipokratesa to nie wiem, więc jak dla mnie nie będzie na zero tylko -2, a tam oprócz młodzieży szkolnej ruch generuje jeszcze plac Bieńczycki.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kot_feliks » 08 sie 2023, 14:55

Był moment, że 139 też miał f 7,5, do tego było 501 z f15, czyli w szczycie mieliśmy na Obrońców Krzyża 12 kursów/h, w międzyszczycie 8 kursów/h.

Teraz będziemy mieli
- 132 z f15/0;
- 139 z f15/20;
- 501 z f15/20;

Czyli:
- szczyt 12 kursów/h - tyle samo, tylko że z pierdyliardem linii, i ze 132 w skróconej relacji;
- w międzyszczycie 6 kursów/h, czyli minus 2;
- do tego brak możliwości jakiejkolwiek koordynacji A <> T w międzyszczycie;

Rewelacyjne zmiany zachęcające do przesiadki na KMK.

--

Jeśli chodzi o 502 itd., to mieliśmy:
- 502 z f7,5, a potem z f10;
- 152 z f20;
- 189 z f20;

Czyli:
- szczyt - 12 kursów/h (zakładając 502 z f10);
- między szczytem - 9 kursów /h (502 miał wtedy f20?);

Będziemy mieli:
- szczyt - 12 kursów/h, ale znowuż, w zamian za 502 do I obwodnicy i dalej, część kursów wpada na linię widmo w postaci 189;
- poza szczytem - 9 kursów/h;

Znowuż, rewelacyjne zmiany :) Zamiast mocnego połączenia do I obwodnicy w postaci 502, będziemy mieli pierdyliard linii i część kursów przerzuconą na 189.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: mkm3 » 08 sie 2023, 15:17

Jak mniemam po tych przeciekach, sytuacja z kierowcami w MPK wcale się nie poprawia? Pamiętajmy, że wcześniej też były radykalne cięcia np. zabranie z Huty 125.

Awatar użytkownika
stefan
Znawca
Posty: 192
Rejestracja: 10 sie 2022, 13:57
Lokalizacja: WNH

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: stefan » 08 sie 2023, 15:38

kot_feliks pisze: 08 sie 2023, 14:55 Jeśli chodzi o 502 itd., to mieliśmy:
- 502 z f7,5, a potem z f10;
- 152 z f20;
- 189 z f20;

Czyli:
- szczyt - 12 kursów/h (zakładając 502 z f10);
- między szczytem - 9 kursów /h (502 miał wtedy f20?);
502 z Placu Centralnego ws centrum, 11/2019
Szczyt f-7,5
Międzyszczyt f-15
Szczyt f-7,5
Od 18 f-15
Od 19 f-20

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 18 sie 2023, 10:18

Jako że koniec wakacji już za niewiele ponad dwa tygodnie - czy ZTP może nas wreszcie uraczyć licznymi brakującymi konkretami dotyczącymi powakacyjnych zmian...? Co z liniami mającymi przed wakacjami f=20? Co z liniami mającymi f=40? Jakie będą potwierdzone i dokładne trasy wszystkich linii? Co z "513" - czy i kiedy pojedzie? Czy zmiany faktycznie zostaną wprowadzone już teraz czy dopiero gdy oddana do użytkowania będzie pętla na Górce N.? No i najważniejsze - planowane rozkłady jazdy poszczególnych linii także w weekendy!
Czy też łaskawie 1 września pojawi się informacja i ZTP jak zwykle wjedzie całe na biało...?

pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pjetrek » 18 sie 2023, 11:03

Spokojnie, spokojnie do końca wakacji jeszcze dwa tygodnie, więc ZTP ma przynajmniej jeszcze 10 dni żeby odpowiednio zaskoczyć swoich pasażerów. Wszak jak ogłoszą w czwartek przed sobotą to wystarczy. :lol:

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: eurokierzaw » 18 sie 2023, 15:53

kot_feliks pisze: 08 sie 2023, 14:55 Jeśli chodzi o 502 itd., to mieliśmy:
- 502 z f7,5, a potem z f10;
- 152 z f20;
- 189 z f20;

Czyli:
- szczyt - 12 kursów/h (zakładając 502 z f10);
- między szczytem - 9 kursów /h (502 miał wtedy f20?);

Będziemy mieli:
- szczyt - 12 kursów/h, ale znowuż, w zamian za 502 do I obwodnicy i dalej, część kursów wpada na linię widmo w postaci 189;
- poza szczytem - 9 kursów/h;

Znowuż, rewelacyjne zmiany :) Zamiast mocnego połączenia do I obwodnicy w postaci 502, będziemy mieli pierdyliard linii i część kursów przerzuconą na 189.
Czy w takim razie linia 189 może pojechać Lubicz i Pawią? Czy zatrzymanie obok UEK jest niezbędne?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2023, 17:31

eurokierzaw pisze: 18 sie 2023, 15:53Czy w takim razie linia 189 może pojechać Lubicz i Pawią?
Podoba mi się ten pomysł, zdecydowanie wart rozważenia! Wtedy "189" dalej dojeżdżałoby do Politechniki czy Alej, a do tego wróciłoby do obsługi Dworca Głównego.

Jeszcze skierować je przez Bora-Komorowskiego i wtedy powstaje mocna para "189+502" z f7,5 od al. Gen. Andersa aż do I obwodnicy.

Kierman
Ekspert
Posty: 600
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kierman » 19 sie 2023, 17:39

502 by doganiało 189 i tyle by z tego było. Przez kilka przystanków mielibyśmy f7,5, a przez resztę trasy f15 albo takt 2/13 itp. Jak synchronizować linie, to obie zwykłe/przyspieszone, albo żadnej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2023, 18:04

Kierman pisze: 19 sie 2023, 17:39502 by doganiało 189 i tyle by z tego było. Przez kilka przystanków mielibyśmy f7,5, a przez resztę trasy f15 albo takt 2/13 itp.
Na szczęście nie :) Czas przejazdu z T. Słowackiego do Os. Zgody dla "502" to 22 minuty, a dla nowego "189" byłoby 24 (można policzyć przez sklejenie czasów przejazdu "152" + "159" + "172"). Zatem można zrobić takt 7+8, który po przejechaniu trasy stawałby się 9+6.

Dr2
Specjalista
Posty: 441
Rejestracja: 01 maja 2021, 18:15

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Dr2 » 19 sie 2023, 18:35

Kaszmir pisze: 19 sie 2023, 17:31 Podoba mi się ten pomysł, zdecydowanie wart rozważenia! Wtedy "189" dalej dojeżdżałoby do Politechniki czy Alej, a do tego wróciłoby do obsługi Dworca Głównego.

Jeszcze skierować je przez Bora-Komorowskiego i wtedy powstaje mocna para "189+502" z f7,5 od al. Gen. Andersa aż do I obwodnicy.
To dlaczego nie "502" w całości z f-7,5? Potem przy zmianie rozkładów komuś się zapomni o koordynacji albo będzie ona wymagała jednego autobusu więcej i nici z mistycznego taktu.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 1049
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Jelczyk » 19 sie 2023, 18:55

Kaszmir pisze: 19 sie 2023, 18:04 Na szczęście nie :) Czas przejazdu z T. Słowackiego do Os. Zgody dla "502" to 22 minuty, a dla nowego "189" byłoby 24 (można policzyć przez sklejenie czasów przejazdu "152" + "159" + "172"). Zatem można zrobić takt 7+8, który po przejechaniu trasy stawałby się 9+6.
Teraz masz poskracane przeloty. W roku szkolnym chyba będzie większa różnica. Do tego dojdzie przejazd przez Dobrego Pasterza i się synchronizacja posypie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 19 sie 2023, 19:17

Dr2 pisze: 19 sie 2023, 18:35o dlaczego nie "502" w całości z f-7,5?
Tak byłoby najlepiej, jednak kilka lat temu rejony Pilotów walczyły o połączenie w stronę Alej i "189" zostało tam skierowane właśnie jako odpowiedź na te prośby.
Adrian14 pisze: 19 sie 2023, 18:55Teraz masz poskracane przeloty. W roku szkolnym chyba będzie większa różnica. Do tego dojdzie przejazd przez Dobrego Pasterza i się synchronizacja posypie.
W roku szkolnym jest podobnie. Np. w weekendy przez wiele lat tak działała synchronizacja "152+502" - z T. Słowackiego odjeżdżały w takcie 8+12, który na drugiej stronie się mniej więcej odwracał. Nawet mimo przejazdu "152" przez Dobrego Pasterza. Tu zresztą zaznaczyłem w jednym z poprzednim postów, że "189" chciałbym skierować właśnie przez Bora-Komorowskiego.

Ze "189" ZTP założyło (już parę lat temu) koordynację do "152", tak że dają łączny takt f10 od r. Mogilskiego do Huty. To mogło działać przy mocnym "502". Skoro jednak teraz "502" będzie osłabione, a "152" wzmocnione, to rola "189" powinna się odwrócić bo to "502" jest najszybszą i główną linią z tych rejonów do I obwodnicy. Powinno się promować szybkie i proste połączenia bo takie ludzie lubią. Nikt nie chce jeździć naokoło. A teraz sprawa się jeszcze pogorszy bo Dobrego Pasterza utknie w korkach z powody budowy tramwaju.

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: fysztof » 19 sie 2023, 19:38

Prędzej uwierzę, że obecny ZTP stworzy jeszcze ze trzy nowe linie i wszystko sprowadzi do f=30 niż w to, że będzie w stanie cokolwiek logicznie ze sobą powiązać... A jak się będzie można pochwalić ile nowych numerków na mieście się pojawiło :-D

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: kot_feliks » 19 sie 2023, 21:35

Kaszmir pisze: 19 sie 2023, 17:31 Podoba mi się ten pomysł, zdecydowanie wart rozważenia! Wtedy "189" dalej dojeżdżałoby do Politechniki czy Alej, a do tego wróciłoby do obsługi Dworca Głównego.
Przez kolejne 10 lat nierozwiązywalnym problemem będzie "lewoskręt z Pawiej w Lubicz", który "powodowałby korki na S7 co najmniej do Kielc" :)

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości