Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Skracanie części kursów trójce tylko dlatego, żeby móc przedłużyć 17 lub 19 to taki trochę słaby pomysł. Nie powinno być tak, żeby była aż tak duża dysproporcja między Tunelem a dwoma pozostałymi ciągami łącznie liczonymi. W pierwszej kolejności trzeba rozważyć zwiększanie taboru na liniach do GN/KG. 50 co pięć minut nie musiałaby kursować (wystarczyłoby 7/5), gdyby miała dłuższy tabor.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Zgadzam się z Tobą w 100 procentach.pablo pisze: ↑23 sie 2023, 14:30 Skracanie części kursów trójce tylko dlatego, żeby móc przedłużyć 17 lub 19 to taki trochę słaby pomysł. Nie powinno być tak, żeby była aż tak duża dysproporcja między Tunelem a dwoma pozostałymi ciągami łącznie liczonymi. W pierwszej kolejności trzeba rozważyć zwiększanie taboru na liniach do GN/KG. 50 co pięć minut nie musiałaby kursować (wystarczyłoby 7/5), gdyby miała dłuższy tabor.
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Jest kontrargument, że 513 połączy Krowodrzę z Prokocimiem i część pasażerów 3-ki przesiądzie się.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ale jaka część? Przecież 3 to nie tylko tranzyt pasażerów na trasie Krowodrza - Prokocim. Sporo ludzi z Krowodrzy podróżuje też w kierunku Basztowej oraz Poczty - 513 tamtędy nie będzie kursować, również 17/19/50 nie jeżdżą koło Poczty.eurokierzaw pisze: ↑23 sie 2023, 16:13 Jest kontrargument, że 513 połączy Krowodrzę z Prokocimiem i część pasażerów 3-ki przesiądzie się.
Więc zmusiłbyś sporo ludzi do dodatkowej przesiadki - tylko po to, żeby w godzinach szczytu 19tka mogła pojechać do Krowodrzy.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Według poniższej mapki na cm. Rakowicki wysłane zostają od 2 września linie: "17" oraz "72" (jako połączenie "2" z "6").
Z tego co widzę zawieszone zostają linie: "2", "5", "6" oraz "19". Linie: "1", "4", "10", "50" oraz "52" nadal na objazdowych trasach.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/uploads/czasowy20230902A.png
Z tego co widzę zawieszone zostają linie: "2", "5", "6" oraz "19". Linie: "1", "4", "10", "50" oraz "52" nadal na objazdowych trasach.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/uploads/czasowy20230902A.png
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Nawet do 2022 jeździły na niej krakowiaki przy f5. A od tego czasu będzie mieć dwa wydłużenia: do Borku Fałęckiego i do Górki Narodowej. Wg mnie tu potrzebne jest i f5, i tabor 40m.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Wydaje mi się że to jest błędna mapa. Torowisko na Mogilskim na początku września ma wrócić. 19 czemu niby ma być zawieszonakucyk pisze: ↑23 sie 2023, 17:02 Według poniższej mapki na cm. Rakowicki wysłane zostają od 2 września linie: "17" oraz "72" (jako połączenie "2" z "6").
Z tego co widzę zawieszone zostają linie: "2", "5", "6" oraz "19". Linie: "1", "4", "10", "50" oraz "52" nadal na objazdowych trasach.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/uploads/czasowy20230902A.png
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mapa jest prawidłowa, bo pokazuje stan na 2.09. Od 4.09 zapewne będą rozkłady ''szkolne", otwarcie GN i przywrócenie: ruchu na Mogilskim (a co za tym idzie powrót na stałe trasy) oraz "19" czy "49".Scania_9640 pisze: ↑23 sie 2023, 17:43 Wydaje mi się że to jest błędna mapa. Torowisko na Mogilskim na początku września ma wrócić. 19 czemu niby ma być zawieszona
-
- Miłośnik
- Posty: 66
- Rejestracja: 13 maja 2023, 11:21
- Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Od 2 września ma wejść powakacyjny rozkład jazdy dla autobusów (otwarcie Agatowej i Puszkarskiej) natomiast od 4 września dla tramwajów (otwarcie Papierni Prądnickich, Mogilskiego).Scania_9640 pisze: ↑23 sie 2023, 17:43 Wydaje mi się że to jest błędna mapa. Torowisko na Mogilskim na początku września ma wrócić. 19 czemu niby ma być zawieszona
Pozdrawiam Marcin
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ja wymienię parę.kot_feliks pisze: ↑17 sie 2023, 20:01Jakie złe doświadczenia wynikają z długości tych wagonów, a nie z faktu, że jest to pesa?
1) Wyższe koszty zakupu, czyli droższy wzkm, czyli docelowo mniej kursów w tych samych kosztach.
2) Wyższe koszty eksploatacji, czyli znów droższy wzkm i mniej kursów.
3) Dłuższy czas opuszczania skrzyżowań bo wagon musi jechać 10km/h póki nie opuści rozjazdów, czyli spowolnienie podróży.
4) Mieszczenie się na styk na części peronów, np. na rondzie Mogilskim w kier. ronda Grzegórzeckiego.
5) Ograniczenie funkcji przystanków podwójnych, czyli docelowo gorsza przepustowość części odcinków - z tego co kojarzę, część peronów ma ok. 65 m czyli np. pomieści naraz Lajkonika i NGT6 (albo inne tej długości), natomiast 40-metrowiec już nie zmieści się z niczym innym.
Pewnie jeszcze parę argumentów by się znalazło
40-metrowce są potrzebne na konkretne linie - "4", "50", "52 (na "24" potrzeba przede wszystkim wzmocnienia liczby kursów) i o taką ich liczbę trzeba walczyć. Jednak koszty km rosną drastycznie, perspektywy budżetowe są dramatyczne i postulowanie kupowania samych 40-metrowców jest po prostu myśleniem bez refleksji nad realnymi konsekwencjami takich wyborów.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
NGT6 też wtedy zdarzały się na 50. F5 na 50 przy maksymalnie długim taborze "zjadłoby" większość tego najdłuższego taboru. A są jeszcze inne linie. Nie można rozwiązywać wszystkich problemów komunikacyjnych na osi północ-południe ciągłym poprawianiem tylko jednej linii.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Przy f7,5 i krakowiakach (chyba na części kursów) był ogromny tłok. "50" po prostu powinna jeździć częściej, co 5 minut w szczycie i tyle - ma na to odpowiednie zapełnienia.
-
- Ekspert
- Posty: 577
- Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
- Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
I ta liczba będzie wynosić około 60 pojazdów. Czyli wliczając rezerwę potrzeba około 30 nowych tramwajów tego typu, aby uzupełnić tylko te trzy linie. Czyli z najnowszego przetargu dobrze by było, aby wszystkie były takiej długości
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Na Górkę Narodową od września pojadą "18" i "50", dostałem kilkukrotne potwierdzenie z urzędów. Rezerwowo, gdyby nie wyrobiły, rozważa się w późniejszym czasie ewentualne skierowanie tamże "17" albo "44".pittorseque pisze: ↑12 sie 2023, 18:12Nikt nie bierze pod uwagę tego, że na Górkę Narodową pojedzie jeszcze być może 44
Tyle że ani nie jest powiedziane, że będzie wydłużenie (muszą być potoki i kasa), ani która z tych linii zostanie wybrana.
Wg mnie "44" to zły wybór, jak wspominało tu parę osób, ta linia powinna być coraz bardziej scalana z "4", nie coraz bardziej rozdzielana. A "50" ona i tak wiele nie pomoże. "17" (czy nawet "19") wydaje się być o wiele lepszym wyborem.
-
- Ekspert
- Posty: 989
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
No ale jaką masz alternatywę?
Tzn. Krk z obecną ekipą ją znalazł, zamiast inwestować w KMK inwestuje jeszcze więcej w rozbudowę dróg, bez budowy parkingów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości