Rozkłady powakacyjne 2023
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Od września przystanek "Radio Kraków" będzie pomijany przez 7 z 13 linii kursujących przez Aleje... to chyba jedyny taki przypadek w Krakowie, żeby ponad połowa linii obsługujących daną ulicę pomijała przystanek.
-
- Ekspert
- Posty: 2056
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Nie dziwię się, ten przystanek nie generuje takich potoków żeby stawało tam tyle liniipjetrek pisze: 30 sie 2023, 17:52 Od września przystanek "Radio Kraków" będzie pomijany przez 7 z 13 linii kursujących przez Aleje... to chyba jedyny taki przypadek w Krakowie, żeby ponad połowa linii obsługujących daną ulicę pomijała przystanek.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Ta koordynacja i tak przecież będzie tylko w rozkładach, w naturze będą stada...
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Na Armii Krajowej dopóki nie skierują tam "164" nie staje 3 z 5 linii, a po skierowaniu tam "164" będzie równo połowa.pjetrek pisze: 30 sie 2023, 17:52 Od września przystanek "Radio Kraków" będzie pomijany przez 7 z 13 linii kursujących przez Aleje... to chyba jedyny taki przypadek w Krakowie, żeby ponad połowa linii obsługujących daną ulicę pomijała przystanek.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Na Grottgera w latach 90 to nie stawały ani 139 ani 208 a 164/464 stawał tylko w stronę Pl. Inwalidów.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Rozkłady i koordynacja i tak będzie fikcją... ale nawet teoretycznie nie da się tego dobrze ułożyć. Obserwacje kilka dni temu miałem dokładnie takie same:Wojciech pisze: 30 sie 2023, 17:51 Ale dzielenie, koordynowanie kilku ze sobą linii, by na wspólnym odcinku (który w większości wypadków wypada na jakimś głównym ciągu, gdzie kursów jest i tak dużo) wyszedł jakiś takt to jest naprawdę kiepski pomysł. Zacznijmy od "164" - wyląduje na Mydlnikach, więc do Czarnowiejskiej pojedzie razem ze "199", więc przydałby się takt. Tylko, że "199" powinno być dograne też ze "139", bo pokryje się z nim od Armii Krajowej do Dobrego Pasterza. A z kolej od al. 29 Listopada do tego duetu włączy się poczciwe "105", więc znów gdzieś je wypadałoby wcisnąć, by kursy z Alei w stronę Dobrego Pasterza były (w miarę) równomiernie rozłożone. Więc trzeba będzie kombinować z taktem połówkowym, ale wtedy na Powstańców, gdzie odpadnie "139", będą raz większe, raz mniejsze odstępy między "105" a "199".
Wspominałem o dograniu "164" ze "199". Ale to nie koniec, bo od Bronowic SKA do Kamieńskiego "164" i "173" pojadą po wspólnej trasie. Da się ustawić takt? Jak najbardziej. Tylko, że od Czarnowiejskiej włączy się też "144", które ze "173" pokryje się aż do Wielickiej. Więc głupio by było, by te linie jechały stadnie. A z Bieżanowa do centrum pomykają razem "173" i "503". Jedna przyśpieszona, druga nie, ale jakieś odstępy (może nie idealnie równe) można między nimi ustawić. A z kolei "503" dostanie do pary "513", które znów można zestroić w jakiś sensowny takt.
Z innej strony, nurtuje mnie jak to wszystko co z przecieków się składa będzie 'pożenione'. W szczególności taki wątek:
a. "173" i "164" [obie f=15/20]: wygląda na to, że będą pokrywać się od Kamieńskiego Wiadukt po Bronowice SKA (~8 km), więc szczególnie ze względu na obsługę Armii Krajowej powinny być ze sobą zgrane
b. jednakowoż, "173" i "144" [obie f=15/20]: pokrywają się od Prokocim Szpital po Kawiory (~9,5 km) i od zawsze stanowiły parę, zwykle będąc równomiernie rozłożone*
No i tu już na wstępie idea lekko zaczyna zgrzytać -> bo co będzie z czym zgrane? Opcje są dwie:
i. zachowana zostanie wewnętrzna koordynacja obu par -> wtedy skorzystają dalsze obszary (Armii Krajowej, Prokocim) mając równe układy 7/8 oraz 10/10 - lecz wówczas "164" i "144" od Kamieńskiego Wiadukt do Kawiory pojadą stadnie
ii. zostaną skoordynowane wszystkie trzy linie razem -> wtedy środkowy odcinek będzie miał równy układ 5/5/5 oraz 6/7/7 - lecz wówczas dalsze odcinki tras zostaną z układami 5/10 oraz 7/13 (6/14)
Jak będzie? Widząc ostatnią tendencję (wzmacnianie centrum względem obrzeży) ZTP przyjmie drugi wariant i mimo teoretycznej 'łącznej częstotliwości co 7,5/10 minut' autobusy dla sporej grupy pasażerów przyjeżdżać będą co drugim kursem po 10 minutach w szczycie lub 13-14 minutach poza szczytem:-/
[oczywiście, jest jeszcze trzecia opcja, ale zakładam że nawet w Krakowie nie będzie mieć miejsca - czyli np. zgranie "164" i "173" do f=7,5/10 wraz z olaniem "144", przez co miałoby np. takt 2/13 z "173"]
Na tej podstawie trzymam się zdania, że mnożenie linii w układzie f=15/20 nie zaprowadzi nas do celu... Bo znowu "164" powinno być w jakiś sposób zgrane ze "169", z innej strony "173" z "503" (bo zostanie pocięte), "164" z "199", a "199" ze "139" i tak bez końca?
* Choć teraz w wakacje mamy 'wyłom' od tej zasady, bo skoordynowano na przystanku Prokocim Szpital całą trójkę "144", "173" i "503". Więc tam, gdzie "503" staje jest fajnie, ale akurat na odcinku od Prokocimia do Matecznego (co dobre) ma mało przystanków, więc pasażerowie z pozostałych przystanków właśnie odczuwają efekt koordynacji wszystkiego ze wszystkim i taka na przykład Malborska ma takt 4/11 lub 5/10 w szczycie oraz 7/13 poza szczytem (a żeby było ciekawiej "169" poza szczytem jedzie całą minutę przed "173" zaś w szczycie pokrywa się minutowo dla odmiany ze "144"). Jak dla mnie to idealny dowód na to, że główne linie obsługujące ważne ciągi powinny zostać mocnymi (tutaj "144" i "173" w parze) i jako niezależne byty powinny je wzmacniać również mocne linie przyspieszone ("503" z f=7,5/10). Podobnie w Hucie "502" zdecydowanie powinno zostać jako niezależna mocna linia przyspieszona z f=7,5/10. Integrowanie linii zwykłych z przyspieszonymi jest często bez sensu.
Pytanie retoryczne... "105/405", "130", "139" (we wcześniejszym kształcie), "179", "502", "503" - wszystkie te linie powinny po prostu dostać f=7,5/10 z dążeniem do stopniowego wprowadzenia f=10 także w weekendy przynajmniej na części z nich.Wojciech pisze: 30 sie 2023, 17:51 I mógłbym tak jeszcze pisać i pisać, a wszystkiego i tak bym nie napisał. Naprawdę nie lepiej byłoby dołożyć kilka bardzo częstych linii kosztem jakichś wydmuszek, które muszą być poordynowane, by zachować pozory częstego kursowania?
P.S. Od 2 września czyli pojutrze wchodzi pierwsza część zmian, a rozkładów ani widu... Cytując klasyka, "Tylko spokojnie, mamy dużo czasu" ;-P
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Spokojnie. Dzisiaj będziesz miał te cudowne rozkłady.fysztof pisze: 31 sie 2023, 8:38 Rozkłady i koordynacja i tak będzie fikcją...
P.S. Od 2 września czyli pojutrze wchodzi pierwsza część zmian, a rozkładów ani widu... Cytując klasyka, "Tylko spokojnie, mamy dużo czasu" ;-P

-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Rozkłady są już ułożone i czekają na publikację? Czy jeszcze są wprowadzane poprawki?
Bo jeśli to drugie, to przecież trzeba je wydrukować i kolejnej (z pt/sob) nocy rozwiesić na przystankach. Oczywiście tego ostatniego etapu nie da się przyśpieszyć, ale te dwa wcześniejsze na pewno. Dziś i jutro drukarki w MPK będą rozgrzane do czerwoności.
Bo jeśli to drugie, to przecież trzeba je wydrukować i kolejnej (z pt/sob) nocy rozwiesić na przystankach. Oczywiście tego ostatniego etapu nie da się przyśpieszyć, ale te dwa wcześniejsze na pewno. Dziś i jutro drukarki w MPK będą rozgrzane do czerwoności.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Raczej na pewno są już ułożone, może nawet i wydrukowane gdzieś w magazynie (albo kończą się drukować), a jedynie informatycy czekają z wrzuceniem na stronę. Przecież planiści muszą już mieć te rozkłady dostępne, żeby rozdzielać prace dla kierowców czy motorniczycheurokierzaw pisze: 31 sie 2023, 9:46 Rozkłady są już ułożone i czekają na publikację? Czy jeszcze są wprowadzane poprawki?
Bo jeśli to drugie, to przecież trzeba je wydrukować i kolejnej (z pt/sob) nocy rozwiesić na przystankach. Oczywiście tego ostatniego etapu nie da się przyśpieszyć, ale te dwa wcześniejsze na pewno. Dziś i jutro drukarki w MPK będą rozgrzane do czerwoności.

-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Właśnie o to mi chodziło, czy ZTP stawia przewoźników w trudnej sytuacji, czy tylko irytuje pasażerów.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230902 zmiany w rozkładzie jazdy od 2 września 2023 r.
Radio Alex 105,2 FM
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Słuchaj: https://radioalex.com.pl/play/index.php?02
https://www.facebook.com/radioalexzakopane
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Bida aż piszczy.Łukasz pisze: 31 sie 2023, 13:56 https://rozklady.mpk.krakow.pl/?lang=PL ... d=20230902 zmiany w rozkładzie jazdy od 2 września 2023 r.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Pojawiły się rozkłady od 2.09.
ZTP w wakacje w końcu zwiększyło do f=20 kursowanie 182 w niedziele do 22, ale od września w niedziele f=20 będzie między 9 a 18.
ZTP w wakacje w końcu zwiększyło do f=20 kursowanie 182 w niedziele do 22, ale od września w niedziele f=20 będzie między 9 a 18.
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Ok, czyli rozkłady się pojawiły 2 dni przed zamiast minimum 7 dni. To kolejny raz. Czy nie powinno się tego gdzieś zgłosić, żeby ich zmotywować do wczesniejszych publikacji?
Re: Rozkłady powakacyjne 2023
Kwiatki które wyłapałem na szybko:
- "140" z N. Kleparza do Wybickiego ma inne f niż "120/420" więc sporo kursów będzie jeździć stadnie (czemu linii "140" nie objęła unifikacja?),
- "138" ma inne f niż "172" więc też jazda stadna (acz to było wiadome),
- "494" jednak dwukierunkowe
(wolałem wersję jednokierunkową),
- "174" i "179" w tygodniu nieźle skoordynowane (takt połowiczny), no lecz w weekendy dalej mają różną f więc jazda stadna,
- "503" i "537" koordynacja średnia, rano do centrum jest 5+10, do tego w weekendy mają dalej różną f więc też jazda stadna.
- "140" z N. Kleparza do Wybickiego ma inne f niż "120/420" więc sporo kursów będzie jeździć stadnie (czemu linii "140" nie objęła unifikacja?),
- "138" ma inne f niż "172" więc też jazda stadna (acz to było wiadome),
- "494" jednak dwukierunkowe

- "174" i "179" w tygodniu nieźle skoordynowane (takt połowiczny), no lecz w weekendy dalej mają różną f więc jazda stadna,
- "503" i "537" koordynacja średnia, rano do centrum jest 5+10, do tego w weekendy mają dalej różną f więc też jazda stadna.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 3 gości