- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
-
kucyk
- Ekspert
- Posty: 1882
- Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39
Post
autor: kucyk » 29 sie 2023, 17:15
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1067
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 29 sie 2023, 17:26
No cóż, mimo że chyba ustawowo nie ma takich sygnalizatorów, to jest nadzieja, że jak taki będzie mrugał, to ludzie zrozumieją, że tramwaj jedzie, bo poprzednie pełne żółte jakoś nie działały ludziom na wyobraźnię
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 5901
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 29 sie 2023, 17:26
Mi się podoba
-
mkm3
- Ekspert
- Posty: 1027
- Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47
Post
autor: mkm3 » 29 sie 2023, 17:36
A dlaczego nie można ustawić po prostu sygnalizatorów ze światłem czerwonym i zielonym???
-
ant_sm
- Specjalista
- Posty: 379
- Rejestracja: 20 lut 2020, 19:45
Post
autor: ant_sm » 29 sie 2023, 17:47
W Gdańsku takie są.
-
Łukasz
- Moderator fb pkk
- Posty: 680
- Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
- Lokalizacja: Rondo Matecznego
Post
autor: Łukasz » 29 sie 2023, 18:07
Uroczyste otwarcie linii tramwajowej z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową odbędzie się 2 września (sobota) o godz 11:00.
-
pittorseque
- Pasażer
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42
Post
autor: pittorseque » 29 sie 2023, 21:05
mkm3 pisze: ↑29 sie 2023, 17:36
A dlaczego nie można ustawić po prostu sygnalizatorów ze światłem czerwonym i zielonym???
Bo nie jest to zwykle przejście tylko przejście sugerowane przez torowisko (brak oznakowania). Zabieg stosowany zgodnie z wytycznymi Ministerstwa, zapewniający pieszym możliwość pokonywania przejścia non-stop, bo i tak wiecznie przebiegają na czerwonym. Światło czerwone na przejściach przez torowisko jest jednym z najczęściej ignorowanych sygnałów i uległ dużej deprecjacji, dlatego Inżynier Ruchu wychodzi naprzeciw pieszym i umożliwia legalne pokonywanie przejścia sugerowanego z zachowaniem ostrożności. Takie przejścia stosowane są obecnie wszędzie, gdzie przejście nie stanowi całości skrzyżowania, a jedynie fragment sygnalizacji przejazdowej.
Oprócz piktogramu tramwaju generowany będzie wkrótce komunikat głosowy „Uwaga tramwaj!”
-
pablo
- Specjalista
- Posty: 427
- Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11
Post
autor: pablo » 29 sie 2023, 21:33
Jak już jesteśmy przy sygnalizatorach to mam pytanie, czy ktoś się orientuje jak zostanie rozwiązane bezpieczeństwo przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania? Przecież tam jest jezdnia 2x2, a podobno odchodzi się od przejść bez sygnalizacji w takich miejscach. Albo sygnalizator, albo zwężenia. Na początku peronu też jest wyznaczone takie przejście dla pieszych (od północnej strony)/w sumie będą dwa przejścia - z tyłu i z przodu peronu/. Jako ciekawostkę dodam, że pobliską ulicę Wybickiego pozwężano do jednego pasa w obrębie skrzyżowań (np. przy skrzyżowaniu z Rusznikarską). A tu tymczasem szerokie 2x2 bez sygnalizacji ma być? Czyli ulicę Wybickiego służącą dla międzyosiedlowego ruchu aut zwężono, dbając o bezpieczeństwo pieszych, a przy pętli tramwajów gdzie jest większy ruch pieszych, powstała droga szybkiego ruchu 2x2 prowadząca za miasto i nikt nad bezpieczeństwem pieszych nie pomyślał? Po raz kolejny widzę, jak w tym mieście traktuje się mieszkańców miasta, a jak mieszkańców spoza miasta. I co jest priorytetem dla władz Krakówka.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 803
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 29 sie 2023, 22:02
pablo pisze: ↑29 sie 2023, 21:33
Jak już jesteśmy przy sygnalizatorach to mam pytanie, czy ktoś się orientuje jak zostanie rozwiązane bezpieczeństwo przejścia dla pieszych w obrębie skrzyżowania? Przecież tam jest jezdnia 2x2, a podobno odchodzi się od przejść bez sygnalizacji w takich miejscach. Albo sygnalizator, albo zwężenia. Na początku peronu też jest wyznaczone takie przejście dla pieszych (od północnej strony)/w sumie będą dwa przejścia - z tyłu i z przodu peronu/. Jako ciekawostkę dodam, że pobliską ulicę Wybickiego pozwężano do jednego pasa w obrębie skrzyżowań (np. przy skrzyżowaniu z Rusznikarską). A tu tymczasem szerokie 2x2 bez sygnalizacji ma być? Czyli ulicę Wybickiego służącą dla międzyosiedlowego ruchu aut zwężono, dbając o bezpieczeństwo pieszych, a przy pętli tramwajów gdzie jest większy ruch pieszych, powstała droga szybkiego ruchu 2x2 prowadząca za miasto i nikt nad bezpieczeństwem pieszych nie pomyślał? Po raz kolejny widzę, jak w tym mieście traktuje się mieszkańców miasta, a jak mieszkańców spoza miasta. I co jest priorytetem dla władz Krakówka.
Chodzi ci o przejścia na Ździebły-Danowskiego? W przypadku tego bliżej Opolskiej (w miejscu zawrotki autobusu) - w kierunku Opolskiej jest wymalowane zwężenie do 1 pasa, zaś w kierunku Nila są niby dwa pasy, ale prawy z nich to chyba buspas.
-
pablo
- Specjalista
- Posty: 427
- Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11
Post
autor: pablo » 30 sie 2023, 11:49
suchy pisze: ↑29 sie 2023, 22:02
Chodzi ci o przejścia na Ździebły-Danowskiego? W przypadku tego bliżej Opolskiej (w miejscu zawrotki autobusu) - w kierunku Opolskiej jest wymalowane zwężenie do 1 pasa, zaś w kierunku Nila są niby dwa pasy, ale prawy z nich to chyba buspas.
Tak. O to przejście i o to w ramach skrzyżowania z Fieldorfa Nila. Dobrze, że jest wymalowane chociaż to zwężenie, choć zastanawiam się na ile będzie skuteczne.
-
michasss
- Miłośnik
- Posty: 76
- Rejestracja: 25 sie 2022, 20:48
Post
autor: michasss » 30 sie 2023, 13:18
Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
-
pablo
- Specjalista
- Posty: 427
- Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11
Post
autor: pablo » 30 sie 2023, 13:41
michasss pisze: ↑30 sie 2023, 13:18
Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Dziwne, że nie podają info w tej sprawie. Wcześniej było mówione, że pętla KG ma być w pełni otwarta wraz z przedłużeniem części linii do GN. Miało to dotyczyć zarówno peronów dla wysiadających jak i wsiadających. Też mnie to ciekawi, bo pieszo to z 5 minut różnicy jak się idzie od strony osiedla.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 803
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 30 sie 2023, 17:46
michasss pisze: ↑30 sie 2023, 13:18
Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Zapewne tak - postawili przecież wiaty na przystanku końcowym oraz obydwu początkowych. Dla ozdoby raczej ich nie stawiali
Z samego początku pętla była niedostępna, bo była jeszcze miejscem budowy (robili chodniki, perony, stawiali właśnie wspomniane wiaty).
A jak już wszystko było gotowe, to pewnie nie chcieli mieszać ludziom w głowach na kilka tygodni, że "teraz można wsiadać na pętli do 18 i 50", skoro za chwilę te linie miały zostać wydłużone do Górki Narodowej (przez co będą zatrzymywać się tylko na przystankach przelotowych po wyjeździe z pętli).
-
pittorseque
- Pasażer
- Posty: 43
- Rejestracja: 12 sty 2022, 19:42
Post
autor: pittorseque » 31 sie 2023, 18:32
michasss pisze: ↑30 sie 2023, 13:18
Czy przewidziane jest udostępnienie dla pasażerów w końcu dwóch peronów tramwajowych na pętli Krowodrza Górka? Tam gdzie tramwaje stoją przed kursami.
Tak, perony będą czynne od 4 września.
-
suchy
- Ekspert
- Posty: 803
- Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16
Post
autor: suchy » 31 sie 2023, 20:17
pittorseque pisze: ↑31 sie 2023, 18:32
Tak, perony będą czynne od 4 września.
Przy czym przystankiem końcowym dla 3, 5 i 19 będzie w dalszym ciągu obecny przystanek przy Fieldorfa-Nila (czyli ten przelotowy w kierunku Górki Narodowej).
Przystanek już po wjechaniu na pętlę (ten obok wieżowca) będzie jedynie peronem technicznym - np. gdyby między Krowodrzą a Towarowym w kierunku centrum coś się wydarzyło i tramwaje jadące z Górki Narodowej musiały zawracać na Krowodrzy, żeby było gdzie wypuścić pasażerów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości