5. HK458 stoi odstawiony pod płotem obok GT8SUsuchy pisze: 30 sie 2023, 22:30 A łącznie wszystkich dwukierunkowych w Hucie mają 6 sztuk (HK457 do HK462)![]()
Rozdział taboru - tramwaje
-
- Znawca
- Posty: 184
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: Rozdział taboru - tramwaje
-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czy ja wiem czy rozdział taboru będzie złośliwy? 29 z 256 będzie wysokopodłogowe, czyli 11%.
Przed dostawami Lajkoników prezes MPK mówił, że zostanie ok. 10% taboru z wysoką podłogą i to się dzieje.
Owszem na 21 można spokojnie zamienić solówki na EU8N, ale reszta?
Przed dostawami Lajkoników prezes MPK mówił, że zostanie ok. 10% taboru z wysoką podłogą i to się dzieje.
Owszem na 21 można spokojnie zamienić solówki na EU8N, ale reszta?
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli będzie aż 27 brygad na linii "50", a dzisiaj podgórskie uffa równo się psują, to ciekawe czy na "52" nie będzie wyjeżdżał awaryjnie Wiedeńczyk.impuls pisze: 30 sie 2023, 23:53 Na "72" może wystarczy osiem brygad, ale na "50" będzie prawdopodobnie 27 brygad. Tak czy inaczej od 4.09.23 to będzie rekordowa ilość brygad w Krakowie w całej historii. Nigdy sieć nie była tak duża i też nie miała tak dużo pociągów w ruchu.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. 

Re: Rozdział taboru - tramwaje
Chyba nawet 7 brygad wystarczy - czas przelotu w jedną stronę na 72 wyniesie jakieś 39-40 minut (obecnie jest 6tka Płaszów - Filharmonia 25minut oraz 2ka Filharmonia - Rakowice 12minut, do tego dodajmy jakieś 2-3min wydłużone przeloty w roku szkolnym).impuls pisze: 30 sie 2023, 23:53 Na "72" może wystarczy osiem brygad, ale na "50" będzie prawdopodobnie 27 brygad. Tak czy inaczej od 4.09.23 to będzie rekordowa ilość brygad w Krakowie w całej historii. Nigdy sieć nie była tak duża i też nie miała tak dużo pociągów w ruchu.
Więc w obie strony masz 80 minut samego przelotu, do tego 5-6 minut przerwy na Rakowicach (tam zawsze są krótkie, nie ma sensu dawać dłuższych bo brakuje PKR) i 19-20 minut na Płaszowie = wychodzi 105 minut na kółko.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Linie 22 i 72 dostały jasnoniebieską ramkę co oznacza że będą wysokopodlogowe, czy nie miało być tak, że te linie miały być w całości niskopodłogowe? Przecież jest na tyle niskopodłogowych tramwajów żeby obsadzić te linie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Takie zalecenia ZTP wysłało Przewoźnikowi. A czy MPK posłucha i wyjdzie naprzeciw pasażerom - to inna historia. Oby tak było.Scania_9640 pisze: 31 sie 2023, 16:17Linie 22 i 72 dostały jasnoniebieską ramkę co oznacza że będą wysokopodlogowe, czy nie miało być tak, że te linie miały być w całości niskopodłogowe? Przecież jest na tyle niskopodłogowych tramwajów żeby obsadzić te linie.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli to nie pomyłka, to być może będą jakieś dopuszczenia na pojedynczych brygadach - co nie znaczy, że na pewno wysoka podłoga się pojawi.Scania_9640 pisze: 31 sie 2023, 16:17 Linie 22 i 72 dostały jasnoniebieską ramkę co oznacza że będą wysokopodlogowe, czy nie miało być tak, że te linie miały być w całości niskopodłogowe? Przecież jest na tyle niskopodłogowych tramwajów żeby obsadzić te linie.
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Na 22 mają być ufoki, co do 72 to może jeszcze się zlitują ale to że zmienią 22 niestety nie wierzę..suchy pisze: 31 sie 2023, 17:09 Jeśli to nie pomyłka, to być może będą jakieś dopuszczenia na pojedynczych brygadach - co nie znaczy, że na pewno wysoka podłoga się pojawi.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Z tego, co kojarzę, to ZTP może jedynie wydawać polecenia co do typów taboru I (E1 solo, 105Na solo), II (wszystkie 26-metrowe oraz E1+c3) oraz III (wszystkie 32-metrowe poza E1+c3 oraz wszystkie 40-metrowe). Umowa między ZTP a MPK nie przewiduje możliwości wydania polecenia wysłania taboru niskopodłogowego.
MPK wysyłając Pesy na „18” oraz STL(2) na „52” robi to w ramach tego samego typu tramwajów, co pokazuje paranoję tej umowy. W każdej chwili może zabrać Pesy z „4” na rzecz NGT8/STL(2) i nie otrzyma ani złotówki kary. Podobnie za wysłanie, przykładowo, E1+c3 na linię „2”, „6”, „11” czy też „20” – a nawet (gdyby tylko nie było przeciwwskazań technicznych) na „1”, „17” oraz „19”.
Jeśli ktoś ma bardziej szczegółowe informacje (ewentualnie może mnie skorygować), to bardzo chętnie
MPK wysyłając Pesy na „18” oraz STL(2) na „52” robi to w ramach tego samego typu tramwajów, co pokazuje paranoję tej umowy. W każdej chwili może zabrać Pesy z „4” na rzecz NGT8/STL(2) i nie otrzyma ani złotówki kary. Podobnie za wysłanie, przykładowo, E1+c3 na linię „2”, „6”, „11” czy też „20” – a nawet (gdyby tylko nie było przeciwwskazań technicznych) na „1”, „17” oraz „19”.
Jeśli ktoś ma bardziej szczegółowe informacje (ewentualnie może mnie skorygować), to bardzo chętnie

-
- Znawca
- Posty: 129
- Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Czyli jeszcze mniej taboru 40m na 52?Scania_9640 pisze: 31 sie 2023, 17:16 Na 22 mają być ufoki, co do 72 to może jeszcze się zlitują ale to że zmienią 22 niestety nie wierzę..
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeżeli chodzi o "72", być może chodzi o weekend - w końcu "równomierne wykorzystanie taboru"...Scania_9640 pisze: 31 sie 2023, 16:17 Linie 22 i 72 dostały jasnoniebieską ramkę co oznacza że będą wysokopodlogowe, czy nie miało być tak, że te linie miały być w całości niskopodłogowe? Przecież jest na tyle niskopodłogowych tramwajów żeby obsadzić te linie.
W sytuacji, kiedy takim taborem powinny być obsadzone wszystkie brygady "4", "18", "24", "50" i "52", na co przy obecnym ilostanie szans nie ma, kierowanie go na linię "22" będzie delikatnie mówiąc nieporozumieniem. Mam nadzieję, że ten przeciek się nie sprawdzi i trafi tam jednak coś innego, nawet złom wiedeński...Scania_9640 pisze: 31 sie 2023, 17:16 Na 22 mają być ufoki, co do 72 to może jeszcze się zlitują ale to że zmienią 22 niestety nie wierzę..
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Przecież ufoki są potrzebne na 52, żeby chociaż część brygad była obsadzona taborem 40m. Na 22 w zupełności przecież wystarczały Stadlery i wiedeńce.Bayer2003 pisze: 31 sie 2023, 18:06 W sytuacji, kiedy takim taborem powinny być obsadzone wszystkie brygady "4", "18", "24", "50" i "52", na co przy obecnym ilostanie szans nie ma, kierowanie go na linię "22" będzie delikatnie mówiąc nieporozumieniem. Mam nadzieję, że ten przeciek się nie sprawdzi i trafi tam jednak coś innego, nawet złom wiedeński...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
To jest miejska spółka, nawet jakby dostała karę to podniesie koszt wzkm.
Moim zdaniem, jak spółka miejska działa niezgodnie z wizją miasta, czyli można powiedzieć na szkodę właściciela - to należy odwołać prezesa i ew. zarząd. No ale tu już wchodzi polityka...
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Jeśli sprawdzi się ten rozdział, to wg mojej opinii te dwa rodzynki z 50 lepiej dać na 52 zamiast 3x105Na. Dwie większe brygady niewiele dadzą, a przynajmniej na 52 Pesy będą pewniejsze od Konstali.
Re: Rozdział taboru - tramwaje
Dziś MPK wpisało na stan trzy kolejne Stadlery Tango Lajkonik 2. W związku z tym przygotowuję prognozę rozdziału taboru w dwóch wersjach: złośliwej, opartej między innymi na "ramkach" na stronie MPK oraz tej bardziej przyjaznej pasażerom
.
Wersja złośliwa:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 5xRF, 1xHK(2k)
"8": 12xRY, 3xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 4xRW(c3), 3xRZ(2x), 8xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 2xRP, 5xHL
"18": 8xRG, 11xHG
"19": 3xRP, 4xHL
"20": 8xRP, 4xHL
"21": 3xHL(HK(1k)), 3xHW(s)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 6xRY, 2xHY
"44": 5xHW(c3), 2xHZ(2x)
"49": 3xHW(c3), 3xHL
"50": 1xHG, 12xRY, 13xHY
"52": 4xRZ(3x), 4xHZ(3x), 3xRY, 8xHY
"72": 3xRP, 6xHL
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 19/23 - 83%
RY: 44/52 - 85%
HY: 60/72 - 83%
RP: 36/50 - 72%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 32/46 - 70%
HK(2k): 3/6 - 50%
RW(c3): 4/5 - 80%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 8/10 - 80%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Zakładam, że na "8" dalej będzie tabor mieszany, a z "22" znikną tramwaje wiedeńskie, które pojawią się jednak na szczytowych "44" i "49" (obydwie te linie nie mają "ramki", dlatego tak sądzę). Na "16" i "21" spodziewam się utrzymania proporcji podobnych do obecnych. Brak "ramki" na liniach "22" oraz "72" moim zdaniem dotyczyć może weekendów. Oczywiście proporcje RY/HY oraz RP/HL na poszczególnych liniach mogą znacząco się różnić. Następująco mogłaby z kolei wyglądać wersja bardziej przyjazna pasażerom:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 5xRF, 1xHK(2k)
"8": 12xRY, 2xHY, 1xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY, 4xHY
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 6xHL(HK(1k))
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 5xRG, 3xHG
"44": 3xHW(c3), 2xHZ(2x), 2xHL
"49": 6xHL
"50": 1xHG, 6xRY, 19xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
"72": 3xRP, 2xRF, 4xHL
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 19/23 - 83%
RY: 44/52 - 85%
HY: 62/72 - 86%
RP: 43/50 - 86%
RF: 23/28 - 82%
HL, HK(1k): 36/46 - 78%
HK(2k): 3/6 - 50%
RW(c3): 0/5 - 0%
HW(s): 0/8 - 0%
HW(c3): 3/10 - 30%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Docelowo na "18" tabor 40m+ moim zdaniem będzie potrzebny, jednak na pewno nie we wrześniu ani nie na trasie do Papierni Prądnickich. Lepiej najdłuższe tramwaje skierować na linie "24" oraz "52", która nawet na wspólnym odcinku trasy ma nieco większe napełnienia od "18". Tramwaje wiedeńskie bez przeszkód mogą zniknąć z linii "13", "16", "21" oraz "49", jednak na "44" (lub innej jeżeli ktoś woli) muszą jeszcze się pojawiać w ilości przynajmniej trzech egzemplarzy. Nie byłoby to konieczne gdyby stan jednokierunkowych N8 był lepszy, a EU8N nie były ciągle naprawiane, jednak zanim ulegnie to poprawie, z pewnością będziemy mieli już znacznie więcej STL2. Rozdział taboru mógłby być najlepszy w historii, z jedynie trzema liniami częściowo wysokopodłogowymi, ale na razie nie będzie - MPK nie chce pozwolić wiedeńskim złomkom jeszcze odejść pomimo możliwości...

Wersja złośliwa:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 5xRF, 1xHK(2k)
"8": 12xRY, 3xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 4xRW(c3), 3xRZ(2x), 8xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 2xHL, 3xHW(s)
"17": 2xRP, 5xHL
"18": 8xRG, 11xHG
"19": 3xRP, 4xHL
"20": 8xRP, 4xHL
"21": 3xHL(HK(1k)), 3xHW(s)
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 6xRY, 2xHY
"44": 5xHW(c3), 2xHZ(2x)
"49": 3xHW(c3), 3xHL
"50": 1xHG, 12xRY, 13xHY
"52": 4xRZ(3x), 4xHZ(3x), 3xRY, 8xHY
"72": 3xRP, 6xHL
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 19/23 - 83%
RY: 44/52 - 85%
HY: 60/72 - 83%
RP: 36/50 - 72%
RF: 21/28 - 75%
HL, HK(1k): 32/46 - 70%
HK(2k): 3/6 - 50%
RW(c3): 4/5 - 80%
HW(s): 6/8 - 75%
HW(c3): 8/10 - 80%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Zakładam, że na "8" dalej będzie tabor mieszany, a z "22" znikną tramwaje wiedeńskie, które pojawią się jednak na szczytowych "44" i "49" (obydwie te linie nie mają "ramki", dlatego tak sądzę). Na "16" i "21" spodziewam się utrzymania proporcji podobnych do obecnych. Brak "ramki" na liniach "22" oraz "72" moim zdaniem dotyczyć może weekendów. Oczywiście proporcje RY/HY oraz RP/HL na poszczególnych liniach mogą znacząco się różnić. Następująco mogłaby z kolei wyglądać wersja bardziej przyjazna pasażerom:
"1": 13xRF, 2xHK(2k)
"3": 4xRY, 10xHY
"4": 2xRG, 7xHG
"5": 5xRF, 1xHK(2k)
"8": 12xRY, 2xHY, 1xRP
"9": 5xHY, 4xRP
"10": 4xRY, 6xHY
"11": 5xRP, 2xHL
"13": 3xRZ(2x), 12xRP
"14": 1xRY, 8xHY
"16": 5xHL
"17": 4xRP, 3xHL
"18": 15xRY, 4xHY
"19": 4xRP, 3xHL
"20": 10xRP, 2xHL
"21": 6xHL(HK(1k))
"22": 2xRY, 8xHY
"24": 5xRG, 3xHG
"44": 3xHW(c3), 2xHZ(2x), 2xHL
"49": 6xHL
"50": 1xHG, 6xRY, 19xHY
"52": 3xRG, 4xRZ(3x), 8xHG, 4xHZ(3x)
"72": 3xRP, 2xRF, 4xHL
R: 3xRF, 3xHL
Wykorzystanie poszczególnych rodzajów taboru:
RG: 10/14 - 71%
HG: 19/23 - 83%
RY: 44/52 - 85%
HY: 62/72 - 86%
RP: 43/50 - 86%
RF: 23/28 - 82%
HL, HK(1k): 36/46 - 78%
HK(2k): 3/6 - 50%
RW(c3): 0/5 - 0%
HW(s): 0/8 - 0%
HW(c3): 3/10 - 30%
RZ(3x): 4/5 - 80%
HZ(3x): 4/5 - 80%
RZ(2x): 3/4 - 75%
HZ(2x): 2/3 - 67%
Docelowo na "18" tabor 40m+ moim zdaniem będzie potrzebny, jednak na pewno nie we wrześniu ani nie na trasie do Papierni Prądnickich. Lepiej najdłuższe tramwaje skierować na linie "24" oraz "52", która nawet na wspólnym odcinku trasy ma nieco większe napełnienia od "18". Tramwaje wiedeńskie bez przeszkód mogą zniknąć z linii "13", "16", "21" oraz "49", jednak na "44" (lub innej jeżeli ktoś woli) muszą jeszcze się pojawiać w ilości przynajmniej trzech egzemplarzy. Nie byłoby to konieczne gdyby stan jednokierunkowych N8 był lepszy, a EU8N nie były ciągle naprawiane, jednak zanim ulegnie to poprawie, z pewnością będziemy mieli już znacznie więcej STL2. Rozdział taboru mógłby być najlepszy w historii, z jedynie trzema liniami częściowo wysokopodłogowymi, ale na razie nie będzie - MPK nie chce pozwolić wiedeńskim złomkom jeszcze odejść pomimo możliwości...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] i 4 gości