Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.
Rozkłady powakacyjne 2020
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Hmm, jeżeli Twoje słowa o rozkładzie potoków są prawdą, można by było podjąć próbę zamiany końcówek "13" oraz "20". Nie jestem wprawdzie do tego zbyt przekonany, jednak widząc Wasze argumenty uważam, że warto przynajmniej spróbować, może faktycznie byłaby to zmiana pozytywna.Zieleńczanin pisze: ↑20 sie 2020, 16:16W Bronowicach potoki w stronę Dworca i Filharmonii rozkładają się mniej więcej w proporcji 2:1. Obecnie ilość kursów wynosi 12:16, po zmianach 20:8. Nie jest idealnie, ale lepiej
Zakończenie "10" w centrum nie zmieni zupełnie nic względem jej obecnego przebiegu. Masz rację, ludzie z Pleszowa chcą się często dostać w okolice centrum, jednak nie ma dla nich większego znaczenia, czy "10" w centrum swój kurs zakończy, czy pojedzie może dalej (chociażby w kierunku Łagiewnik). Ponadto niektórym zależy na relacji Huta-Podgórze, co z krakowskich linii zapewnia tylko "10". Zakończenie tej linii w centrum nie wyjdzie więc na korzyść chyba nikomu (dla niektórych byłaby to decyzja negatywna, dla innych neutralna).Zieleńczanin pisze: ↑20 sie 2020, 16:16Cukier zaraz Cię prześwięci za twierdzenie, że "10" spisuje się dobrze na Pleszowie. Linia na Pleszów powinna się kończyć gdzieś w centrum.Bayer2003 pisze: ↑20 sie 2020, 14:06 Próbą wymyślania koła na nowo jest jak dla mnie chęć zmiany trasy "10", która od kilkudziesięciu lat kursowała z Łagiewnik (w latach 2013-2015 Borku) do szeroko rozumianej Huty i do momentu jej tymczasowej zamiany w "70" spisywała się na takiej trasie całkiem dobrze.
Po zakończeniu kryzysu ekonomicznego - czemu nie .Zieleńczanin pisze: ↑20 sie 2020, 16:16Nie chodzi o to aby zrobić taką linię od razu. To analiza gdzie powinna jechać linia z Rakowic
1. Przypominam, że cała dyskusja w tym wątku zaczęła się właściwie od informacji dotyczącej wyłączenia z eksploatacji jednego z torów na pętli Salwator. Zmieszczą się tam więc obecnie jedynie dwie linie ("1" i "6").Zieleńczanin pisze: ↑20 sie 2020, 16:161. Co dasz na Salwator jeśli "2" pojedzie na Bronowice? Niezależnie od tego, jaka będzie to linia bardziej przyda się na Bronowicach jako wzmocnienie "4".Ale
2. Tak, według mnie też "2" do Bronowic z Rakowic byłaby kursem śmieciowym. Już lepiej dać "14" na Salwator, "10" do Bronowic (Małych) a "2" do Łagiewnik...
Cukier ma moje pełne poparcie w tej dyskusji.
2. Pomijając kwestie o których już wielokrotnie pisałem, układ taki nie zapewni (dosyć ważnego) bezpośredniego połączenia Bronowic z Al. Pokoju. "14" na ciągu bronowickim powinna zostać, a jedyna pętla, na którą można by było ją obecnie przenieść to BM.
Zachowana jest wówczas wprawdzie relacja Teatr Słowackiego-Korona, tracimy jednak bezpośrednie relacje Rakowicka-Bagatela oraz Huta-Podgórze. Czyli generalnie pasażerowie są raczej stratni, ponieważ więcej z nich straci połączenie bezpośrednie, niż je zyska.mkm3 pisze: ↑20 sie 2020, 19:42 A może najprościej tak:
-> 2 -> Cmentarz Rakowicki - Teatr Słowackiego - Westerplatte - Wawel - Korona - Łagiewniki - Borek Fałęcki (docelowo Kurdwanów)
-> 10 -> Salwator - Teatr Bagatela - R. Mogilskie - Mogilska - Ptaszyckiego - Pleszów
Dajemy linii 2 drugie życie, żeby zyskała pasażerów i zachowana jest szybka relacja Teatr Słowackiego - Korona.
Niestety, pewne pomysły są takie, że nie da się ich rozsądnie naprawić. W dobrą synchronizację tych linii jakoś wątpię, poza tym przesiadka zawsze jest gorsza od połączenia bezpośredniego. Co do linii Borek-PWŚ-Bagatela-CR - wszystko ok, mamy relację Rakowicka-Bagatela, jednak dalej mamy "10" na Salwatorze, przez co tracimy połączenie Huty z Podgórzem. Ponadto proponowana przez Ciebie trasa "2" byłaby bardzo okrężna, więc niestety wątpię w jej powodzenie. Linii "2" należy zmienić końcówkę, przy czym jak już pisałem wielokrotnie, nie powinno się to odbywać kosztem "10". Bez większych kosztów i bez strat dla pasażerów zostają więc raczej tylko BM.GoMeZz391 pisze: ↑20 sie 2020, 21:57Wszystko pięknie, ładnie, ale zrób dobrą synchronizację tych linii by ci jadący z Bagateli na Rakowice mieli możliwość (2 min) przesiadki.mkm3 pisze: ↑20 sie 2020, 19:42 A może najprościej tak:
-> 2 -> Cmentarz Rakowicki - Teatr Słowackiego - Westerplatte - Wawel - Korona - Łagiewniki - Borek Fałęcki (docelowo Kurdwanów)
-> 10 -> Salwator - Teatr Bagatela - R. Mogilskie - Mogilska - Ptaszyckiego - Pleszów
Dajemy linii 2 drugie życie, żeby zyskała pasażerów i zachowana jest szybka relacja Teatr Słowackiego - Korona.
No i przy okazji skończmy z tą farsą o numerach 50 i 52 i dajmy im odpowiednio np. 7 i 15.
Albo zróbmy linię w stylu BOREK-PWŚ-BAGATELA-CR
W dalszym ciągu przesiadka jest jednak gorsza niż połączenie bezpośrednie. Co do pociągów SKA - póki przejazd nimi nie będzie możliwy na podstawie biletów MPK, nie wróżę im większych sukcesów i przejęcia części pasażerów tramwajów/autobusów. Wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera wiadome, że nie da się pogodzić, jednak trzeba się starać zapewnić połączenie bezpośrednie jak największej ich ilości.mkm3 pisze: ↑21 sie 2020, 9:03Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.
To akurat popieram, od kiedy linie te mają częstotliwość f~7,5, nie odróżniają się niczym od całej reszty, więc powinno się nadać im normalne numery z przedziału 1-24.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Kontrargumentem za jest zwiększenie punktualności. Natomiast zgadzam się z Tobą, też uważam że plusy (m.in. punktualność) są jednak mniejsze niż minusy.
Wydaje mi się też, że (prawie?) nikt z postulujących zamianę końcówek "2" i "10" nie odniósł się do naszego głównego argumentu, czyli osłabienia relacji z Podgórzem, w tym spięcia głównych węzłów przesiadkowych - r. Mogilskiego i r. Matecznego.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Tu nie chodzi o to że są linie na Lubicz, ale o bezpośrednią relację Bagatela-CR.mkm3 pisze: ↑21 sie 2020, 9:03 [...] Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.
W skrócie: pracując przykładowo w AVONIE na ul. Karmelickiej mając bezpośrednie połączenie, mogę wyjść 30 min przed odjazdem busa do domu. Tu chodzi tylko o wiele osób korzystających z zbiorkomu, którzy pracują przy I obwodnicy. Autobusem w 20 min w godzinach szczytu ciężko jest dotrzeć na Rakowice, czy też na inny przystanek gdzie staje bus.
Nie będę teraz wszystkiego na nowo opisywał, lecz zachęcam do przeczytania moich wcześniejszych postów co do tego połączenia, bo nie będę po raz enty każdemu z osobna pisał.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Rozkłady powakacyjne wchodzą:
- dla tramwajów: 31.08 (poniedziałek)
- dla autobusów: 29.08 (sobota)
- dla tramwajów: 31.08 (poniedziałek)
- dla autobusów: 29.08 (sobota)
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Dlaczego osobno wejdą rozkłady dla autobusów i tramwajów? Jaki to ma sens tak mieszać?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Dowiedziałem się z kilku źródeł że wraz z rozkładami powakacyjnymi wraca linia "44"! Szczegóły niebawem.
Pewnie ułatwia to życie ekipom obsługującym przystanki - inaczej musieliby zrobić całe miasto w jedną noc, a tak mają dwie noce.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Mamy to! "44" wraca, lecz na trasie do... Dworca Towarowego. Chyba mogę zostać prorokiem Do tego odcinek do Walcowni zostaje uznany za wyłączony trwale, więc "22" na stałe do Kopca Wandy. Z kolei "6" tymczasowo do Cichego Kącika.
Powrót „44” i inne zmiany powakacyjne 2020 – tramwaje
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... -tramwaje/
Powrót „44” i inne zmiany powakacyjne 2020 – tramwaje
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... -tramwaje/
Odcinek torowiska do Walcowni zostanie uznany za trwale nieczynny, w związku z czym „22” już tam nie wróci. Dalej wyłączony będzie też jeden tor na Salwatorze, przez co „6” pojedzie objazdowo do Cichego Kącika. Do tego wciąż w dni powszednie obowiązywać będą obniżone częstotliwości co 10/20 minut (zamiast 7,5/15) – dobrze chociaż, że w weekendy kursowanie co 20 minut ma być z powrotem wydłużone do końca dnia.
* „1”, „2”, „3”, „4”, „8”, „10”, „13”, „16”, „17”, „19”, „24”, „52” – wrócą na stałe trasy („8”, „19” – od 29 sierpnia),
* „6” – będzie skierowana na tymczasową trasę: Kurdwanów – … – Filharmonia – Cichy Kącik, kursowanie bez zmian we wszystkie dni tygodnia,
* „22” – trasa Kopiec Wandy – Borek Fałęcki zostanie uznana za stałą (od 29 sierpnia),
* „44” – nowa linia na trasie Kopiec Wandy – Kombinat – jak linia „4” – Stary Kleparz – Długa – Dworzec Towarowy, tylko w godzinach szczytu, co 20 minut,
* „70” – likwidacja,
* „0” – nowa trasa stała: Dajwór – Limanowskiego – Krakowska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Cichy Kącik – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Dajwór.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Jeszcze "194" do "Pod Fortem", a "114" do "Chełmońskiego Pętla" - "Os. Podwawelskie".
Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Zmian w autobusach będzie więcej. Napiszę niebawem.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 sie 2020, 17:05Jeszcze "194" do "Pod Fortem", a "114" do "Chełmońskiego Pętla" - "Os. Podwawelskie".
W planach było (i chyba jest) by ~f=7,5/15 wróciło, lecz dopiero od października.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 sie 2020, 17:05Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
A może dopiero od października? Po co we wrześniu 7,5/15?pasazer_mobilisu pisze: ↑21 sie 2020, 17:05 Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Napisałem te najciekawsze (z mojego punktu widzenia), jeszcze oczywiście m.in. 482, 511 zawieszone.
W zeszłym roku było f7,5/f15 od września czy teraz od października będzie dużo więcej pasażerów? Jak to jest w końcu z tymi uczelniami?
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
W kwestii uczelni, gdzieś się obiło o uszy, że cześć zajęć może być zdalnie, a reszta normalnie bo jak widzisz ćwiczenia czy laboratoria on-line? Tutaj rodzi się pytanie jak dostosować ofertę... Moim zdaniem im dłużej oszczędzać to lepiej.pasazer_mobilisu pisze: ↑21 sie 2020, 17:21W zeszłym roku było f7,5/f15 od września czy teraz od października będzie dużo więcej pasażerów? Jak to jest w końcu z tymi uczelniami?
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Będzie więcej stałych zmianpasazer_mobilisu pisze: ↑21 sie 2020, 17:21Napisałem te najciekawsze (z mojego punktu widzenia), jeszcze oczywiście m.in. 482, 511 zawieszone.
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1404
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
To oczywiście zależy od danych zajęć, myślę że takie ćwiczenia z "Języka C" jakie pamiętam z UJ-otu nic by nie straciły na zdalnej formie.Krakowianin pisze: ↑21 sie 2020, 17:25 W kwestii uczelni, gdzieś się obiło o uszy, że cześć zajęć może być zdalnie, a reszta normalnie bo jak widzisz ćwiczenia czy laboratoria on-line?
Moim zdaniem też, dlatego optuję za utrzymaniem f10/20, w porównaniu z układem z 8 stycznia 2018 mamy dwie linie więcej.
Brzmisz jakbyś miał jakąś bombę, jeśli to będzie "138" na Mrozowej to będę zawiedziony
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości