Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1011
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: mkm3 » 21 sie 2020, 9:03

GoMeZz391 pisze: 20 sie 2020, 21:57 Wszystko pięknie, ładnie, ale zrób dobrą synchronizację tych linii by ci jadący z Bagateli na Rakowice mieli możliwość (2 min) przesiadki.
Albo zróbmy linię w stylu BOREK-PWŚ-BAGATELA-CR
Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1398
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 21 sie 2020, 10:26

Zieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 16:16
Bayer2003 pisze: 20 sie 2020, 14:06 Otóż z ciągu bronowickiego cztery linie ("4", "14", "20" oraz "24") zjeżdżałyby wówczas w kierunku Starego Kleparza, podczas gdy tylko jedna ("8") kierowałaby się na południe, w kierunku Filharmonii.
W Bronowicach potoki w stronę Dworca i Filharmonii rozkładają się mniej więcej w proporcji 2:1. Obecnie ilość kursów wynosi 12:16, po zmianach 20:8. Nie jest idealnie, ale lepiej ;)
Hmm, jeżeli Twoje słowa o rozkładzie potoków są prawdą, można by było podjąć próbę zamiany końcówek "13" oraz "20". Nie jestem wprawdzie do tego zbyt przekonany, jednak widząc Wasze argumenty uważam, że warto przynajmniej spróbować, może faktycznie byłaby to zmiana pozytywna.
Zieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 16:16
Bayer2003 pisze: 20 sie 2020, 14:06 Próbą wymyślania koła na nowo jest jak dla mnie chęć zmiany trasy "10", która od kilkudziesięciu lat kursowała z Łagiewnik (w latach 2013-2015 Borku) do szeroko rozumianej Huty i do momentu jej tymczasowej zamiany w "70" spisywała się na takiej trasie całkiem dobrze.
Cukier zaraz Cię prześwięci za twierdzenie, że "10" spisuje się dobrze na Pleszowie. Linia na Pleszów powinna się kończyć gdzieś w centrum.
Zakończenie "10" w centrum nie zmieni zupełnie nic względem jej obecnego przebiegu. Masz rację, ludzie z Pleszowa chcą się często dostać w okolice centrum, jednak nie ma dla nich większego znaczenia, czy "10" w centrum swój kurs zakończy, czy pojedzie może dalej (chociażby w kierunku Łagiewnik). Ponadto niektórym zależy na relacji Huta-Podgórze, co z krakowskich linii zapewnia tylko "10". Zakończenie tej linii w centrum nie wyjdzie więc na korzyść chyba nikomu (dla niektórych byłaby to decyzja negatywna, dla innych neutralna).
Zieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 16:16
Bayer2003 pisze: 20 sie 2020, 14:06 Problem jest tylko taki, że miałaby ona o wiele więcej wzkm od "2". Budżet komunikacji miejskiej wiadomo jak obecnie wygląda, więc pytanie - co pociąć, żeby znaleźć pieniądze na taką linię? Bo niestety wątpię, żeby bez cięć gdzieś dało się nią zastąpić "2".
Nie chodzi o to aby zrobić taką linię od razu. To analiza gdzie powinna jechać linia z Rakowic ;)
Po zakończeniu kryzysu ekonomicznego - czemu nie :D.
Zieleńczanin pisze: 20 sie 2020, 16:16
Bayer2003 pisze: 20 sie 2020, 14:06 Naprawdę, nie rozumiem dlaczego uważasz "4" za linię przepełnioną oraz z niską częstotliwością, a nie chcesz dodać jej solidnego wsparcia na odcinku BM-Lubicz w postaci "2", nazywając taki układ "kursem śmieciowym".
1. Co dasz na Salwator jeśli "2" pojedzie na Bronowice? Niezależnie od tego, jaka będzie to linia bardziej przyda się na Bronowicach jako wzmocnienie "4".Ale
2. Tak, według mnie też "2" do Bronowic z Rakowic byłaby kursem śmieciowym. Już lepiej dać "14" na Salwator, "10" do Bronowic (Małych) a "2" do Łagiewnik...

Cukier ma moje pełne poparcie w tej dyskusji.
1. Przypominam, że cała dyskusja w tym wątku zaczęła się właściwie od informacji dotyczącej wyłączenia z eksploatacji jednego z torów na pętli Salwator. Zmieszczą się tam więc obecnie jedynie dwie linie ("1" i "6").
2. Pomijając kwestie o których już wielokrotnie pisałem, układ taki nie zapewni (dosyć ważnego) bezpośredniego połączenia Bronowic z Al. Pokoju. "14" na ciągu bronowickim powinna zostać, a jedyna pętla, na którą można by było ją obecnie przenieść to BM.
mkm3 pisze: 20 sie 2020, 19:42 A może najprościej tak:
-> 2 -> Cmentarz Rakowicki - Teatr Słowackiego - Westerplatte - Wawel - Korona - Łagiewniki - Borek Fałęcki (docelowo Kurdwanów)
-> 10 -> Salwator - Teatr Bagatela - R. Mogilskie - Mogilska - Ptaszyckiego - Pleszów

Dajemy linii 2 drugie życie, żeby zyskała pasażerów i zachowana jest szybka relacja Teatr Słowackiego - Korona.
Zachowana jest wówczas wprawdzie relacja Teatr Słowackiego-Korona, tracimy jednak bezpośrednie relacje Rakowicka-Bagatela oraz Huta-Podgórze. Czyli generalnie pasażerowie są raczej stratni, ponieważ więcej z nich straci połączenie bezpośrednie, niż je zyska.
GoMeZz391 pisze: 20 sie 2020, 21:57
mkm3 pisze: 20 sie 2020, 19:42 A może najprościej tak:
-> 2 -> Cmentarz Rakowicki - Teatr Słowackiego - Westerplatte - Wawel - Korona - Łagiewniki - Borek Fałęcki (docelowo Kurdwanów)
-> 10 -> Salwator - Teatr Bagatela - R. Mogilskie - Mogilska - Ptaszyckiego - Pleszów

Dajemy linii 2 drugie życie, żeby zyskała pasażerów i zachowana jest szybka relacja Teatr Słowackiego - Korona.

No i przy okazji skończmy z tą farsą o numerach 50 i 52 i dajmy im odpowiednio np. 7 i 15.
Wszystko pięknie, ładnie, ale zrób dobrą synchronizację tych linii by ci jadący z Bagateli na Rakowice mieli możliwość (2 min) przesiadki.
Albo zróbmy linię w stylu BOREK-PWŚ-BAGATELA-CR
Niestety, pewne pomysły są takie, że nie da się ich rozsądnie naprawić. W dobrą synchronizację tych linii jakoś wątpię, poza tym przesiadka zawsze jest gorsza od połączenia bezpośredniego. Co do linii Borek-PWŚ-Bagatela-CR - wszystko ok, mamy relację Rakowicka-Bagatela, jednak dalej mamy "10" na Salwatorze, przez co tracimy połączenie Huty z Podgórzem. Ponadto proponowana przez Ciebie trasa "2" byłaby bardzo okrężna, więc niestety wątpię w jej powodzenie. Linii "2" należy zmienić końcówkę, przy czym jak już pisałem wielokrotnie, nie powinno się to odbywać kosztem "10". Bez większych kosztów i bez strat dla pasażerów zostają więc raczej tylko BM.
mkm3 pisze: 21 sie 2020, 9:03
GoMeZz391 pisze: 20 sie 2020, 21:57 Wszystko pięknie, ładnie, ale zrób dobrą synchronizację tych linii by ci jadący z Bagateli na Rakowice mieli możliwość (2 min) przesiadki.
Albo zróbmy linię w stylu BOREK-PWŚ-BAGATELA-CR
Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.
W dalszym ciągu przesiadka jest jednak gorsza niż połączenie bezpośrednie. Co do pociągów SKA - póki przejazd nimi nie będzie możliwy na podstawie biletów MPK, nie wróżę im większych sukcesów i przejęcia części pasażerów tramwajów/autobusów. Wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera wiadome, że nie da się pogodzić, jednak trzeba się starać zapewnić połączenie bezpośrednie jak największej ich ilości.
mkm3 pisze: 20 sie 2020, 19:42 No i przy okazji skończmy z tą farsą o numerach 50 i 52 i dajmy im odpowiednio np. 7 i 15.
To akurat popieram, od kiedy linie te mają częstotliwość f~7,5, nie odróżniają się niczym od całej reszty, więc powinno się nadać im normalne numery z przedziału 1-24.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 10:39

Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 10:26Ponadto niektórym zależy na relacji Huta-Podgórze, co z krakowskich linii zapewnia tylko "10". Zakończenie tej linii w centrum nie wyjdzie więc na korzyść chyba nikomu (dla niektórych byłaby to decyzja negatywna, dla innych neutralna).
Kontrargumentem za jest zwiększenie punktualności. Natomiast zgadzam się z Tobą, też uważam że plusy (m.in. punktualność) są jednak mniejsze niż minusy.

Wydaje mi się też, że (prawie?) nikt z postulujących zamianę końcówek "2" i "10" nie odniósł się do naszego głównego argumentu, czyli osłabienia relacji z Podgórzem, w tym spięcia głównych węzłów przesiadkowych - r. Mogilskiego i r. Matecznego.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1233
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: GoMeZz391 » 21 sie 2020, 13:09

mkm3 pisze: 21 sie 2020, 9:03 [...] Od Bagateli na Lubicz są linie 4, 14, 20 oraz 10 w mojej propozycji, więc z aplikacją jakdojade i podobne jakaś przesiadka jest możliwa do znalezienia. A ogólnie dla jadących od Bronowic polecałbym po prostu jazdę "501" pod UEK lub przesiadkę na Alejach z czegokolwiek na "189", "501", "511", ewentualnie "192" czy "208", bo od DGW też blisko w okolice Rakowickiej. A może nawet jazdę pociągiem z Bronowice SKA, która trwa znacznie krócej i też z dworca jest blisko w okolice UEK. Chyba, że komuś zależy na dojeździe pod sam Cmentarz Rakowicki to musi polować na "2". Nie da się pogodzić wszystkich kierunków każdego indywidualnego pasażera, a wg mnie obecna "2" jest od wielu lat zapychaczem i pustakiem na wielu kursach.
Tu nie chodzi o to że są linie na Lubicz, ale o bezpośrednią relację Bagatela-CR.
W skrócie: pracując przykładowo w AVONIE na ul. Karmelickiej mając bezpośrednie połączenie, mogę wyjść 30 min przed odjazdem busa do domu. Tu chodzi tylko o wiele osób korzystających z zbiorkomu, którzy pracują przy I obwodnicy. Autobusem w 20 min w godzinach szczytu ciężko jest dotrzeć na Rakowice, czy też na inny przystanek gdzie staje bus.
Nie będę teraz wszystkiego na nowo opisywał, lecz zachęcam do przeczytania moich wcześniejszych postów co do tego połączenia, bo nie będę po raz enty każdemu z osobna pisał.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 14:53

Rozkłady powakacyjne wchodzą:
- dla tramwajów: 31.08 (poniedziałek)
- dla autobusów: 29.08 (sobota)

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1278
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 21 sie 2020, 15:14

Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 14:53 Rozkłady powakacyjne wchodzą:
- dla tramwajów: 31.08 (poniedziałek)
- dla autobusów: 29.08 (sobota)
Dlaczego osobno wejdą rozkłady dla autobusów i tramwajów? Jaki to ma sens tak mieszać?
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 15:28

:shock: Dowiedziałem się z kilku źródeł że wraz z rozkładami powakacyjnymi wraca linia "44"! Szczegóły niebawem.
Kitek pisze: 21 sie 2020, 15:14Dlaczego osobno wejdą rozkłady dla autobusów i tramwajów? Jaki to ma sens tak mieszać?
Pewnie ułatwia to życie ekipom obsługującym przystanki - inaczej musieliby zrobić całe miasto w jedną noc, a tak mają dwie noce.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 16:36

Mamy to! "44" wraca, lecz na trasie do... Dworca Towarowego. Chyba mogę zostać prorokiem :D Do tego odcinek do Walcowni zostaje uznany za wyłączony trwale, więc "22" na stałe do Kopca Wandy. Z kolei "6" tymczasowo do Cichego Kącika.

Powrót „44” i inne zmiany powakacyjne 2020 – tramwaje
https://krabok.wordpress.com/2020/08/21 ... -tramwaje/
Odcinek torowiska do Walcowni zostanie uznany za trwale nieczynny, w związku z czym „22” już tam nie wróci. Dalej wyłączony będzie też jeden tor na Salwatorze, przez co „6” pojedzie objazdowo do Cichego Kącika. Do tego wciąż w dni powszednie obowiązywać będą obniżone częstotliwości co 10/20 minut (zamiast 7,5/15) – dobrze chociaż, że w weekendy kursowanie co 20 minut ma być z powrotem wydłużone do końca dnia.
* „1”, „2”, „3”, „4”, „8”, „10”, „13”, „16”, „17”, „19”, „24”, „52” – wrócą na stałe trasy („8”, „19” – od 29 sierpnia),
* „6” – będzie skierowana na tymczasową trasę: Kurdwanów – … – Filharmonia – Cichy Kącik, kursowanie bez zmian we wszystkie dni tygodnia,
* „22” – trasa Kopiec Wandy – Borek Fałęcki zostanie uznana za stałą (od 29 sierpnia),
* „44” – nowa linia na trasie Kopiec Wandy – Kombinat – jak linia „4” – Stary Kleparz – Długa – Dworzec Towarowy, tylko w godzinach szczytu, co 20 minut,
* „70” – likwidacja,
* „0” – nowa trasa stała: Dajwór – Limanowskiego – Krakowska – Św. Gertrudy – Dominikańska – Cichy Kącik – Basztowa – Westerplatte – Starowiślna – Dajwór.

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1404
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 sie 2020, 17:05

Jeszcze "194" do "Pod Fortem", a "114" do "Chełmońskiego Pętla" - "Os. Podwawelskie".

Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 17:07

pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:05Jeszcze "194" do "Pod Fortem", a "114" do "Chełmońskiego Pętla" - "Os. Podwawelskie".
Zmian w autobusach będzie więcej. Napiszę niebawem.
pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:05Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
W planach było (i chyba jest) by ~f=7,5/15 wróciło, lecz dopiero od października.

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 21 sie 2020, 17:14

pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:05 Pisałem 100 razy, że f7,5/f15 nie wróci, a np. Zieleńczanin był przekonany, że częstsze tramwaje wrócą.
A może dopiero od października? Po co we wrześniu 7,5/15?

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1404
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 sie 2020, 17:21

Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 17:07 Zmian w autobusach będzie więcej. Napiszę niebawem.
Napisałem te najciekawsze (z mojego punktu widzenia), jeszcze oczywiście m.in. 482, 511 zawieszone.
Krakowianin pisze: 21 sie 2020, 17:14 A może dopiero od października? Po co we wrześniu 7,5/15?
W zeszłym roku było f7,5/f15 od września 8-) czy teraz od października będzie dużo więcej pasażerów? Jak to jest w końcu z tymi uczelniami?

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 21 sie 2020, 17:25

pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:21W zeszłym roku było f7,5/f15 od września 8-) czy teraz od października będzie dużo więcej pasażerów? Jak to jest w końcu z tymi uczelniami?
W kwestii uczelni, gdzieś się obiło o uszy, że cześć zajęć może być zdalnie, a reszta normalnie bo jak widzisz ćwiczenia czy laboratoria on-line? Tutaj rodzi się pytanie jak dostosować ofertę... Moim zdaniem im dłużej oszczędzać to lepiej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5813
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 21 sie 2020, 17:27

pasazer_mobilisu pisze: 21 sie 2020, 17:21Napisałem te najciekawsze (z mojego punktu widzenia), jeszcze oczywiście m.in. 482, 511 zawieszone.
Będzie więcej stałych zmian ;)

Awatar użytkownika
pasazer_mobilisu
Ekspert
Posty: 1404
Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: pasazer_mobilisu » 21 sie 2020, 17:50

Krakowianin pisze: 21 sie 2020, 17:25 W kwestii uczelni, gdzieś się obiło o uszy, że cześć zajęć może być zdalnie, a reszta normalnie bo jak widzisz ćwiczenia czy laboratoria on-line?
To oczywiście zależy od danych zajęć, myślę że takie ćwiczenia z "Języka C" jakie pamiętam z UJ-otu nic by nie straciły na zdalnej formie.
Krakowianin pisze: 21 sie 2020, 17:25 Moim zdaniem im dłużej oszczędzać to lepiej.
Moim zdaniem też, dlatego optuję za utrzymaniem f10/20, w porównaniu z układem z 8 stycznia 2018 mamy dwie linie więcej.
Kaszmir pisze: 21 sie 2020, 17:27 Będzie więcej stałych zmian
Brzmisz jakbyś miał jakąś bombę, jeśli to będzie "138" na Mrozowej to będę zawiedziony ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości