SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1409
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 28 sie 2023, 11:14

Scania_9640 pisze: 28 sie 2023, 6:27 RW155 z 13 zjazd do zajezdni. Śmierdzi spalenizną
Pierwszy dzień po dłuższej przerwie i już spektakularne zdechnięcie. Ten tabor jest niebezpieczny i przynajmniej połowa egzemplarzy nie powinna już we wrześniu wyjechać - dostawy trwają, 6 Stadlerów czeka na debiut, a wiedeński złom wyraźnie już niedomaga i czas pozwolić mu odejść.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

anonim_048
Znawca
Posty: 120
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anonim_048 » 29 sie 2023, 0:10

Napisz tak jeszcze 15 razy w 10 różnych miejscach, myślę że MPK na pewno się do tego dostosuje :D

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: eurokierzaw » 29 sie 2023, 2:27

Też uważam, że Bayer2003 mógłby nie zaśmiecać forum.

Odnośnie sytuacji z RW155, zapach spalenizny mógł wynikać z zablokowanych hamulców w czasie jazdy. Przed zjazdem awaryjnym mechanicy odblokowali hamulce, ale zapach spalenizny długo unosił się.

Za to Bayer przedstawia to tak jakby, co najmniej było kilku poparzonych i prawie się pasażerowie usmażyli.

Niestety, ale z powodu wzmocnień w komunikacji (nowa trasa, powrót 5) MPK woli zwiększać ilostan taboru i wg mnie wybrano najmniejsze zło. Składy wiedeńskie wyjadą tylko na kilka godzin szczytu w dni powszednie.

impuls
Ekspert
Posty: 1337
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 29 sie 2023, 19:44

Jutro prawdopodobnie na "13" wyjadą RW132+RB539 i RW155+RB555. Są ustawione do wyjazdu od strony Brożka. Wywieźli RB531 i RB538. RW153+RB553 ma zdjęte numery taborowe.

krakus
Znawca
Posty: 119
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: krakus » 29 sie 2023, 22:10

Podobnie jak dziś jutro też na "13" wyjedzie RW148+548.
Skład ma niesprawny GPS.

impuls
Ekspert
Posty: 1337
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 03 wrz 2023, 21:32

W piątek na betonie stał już tylko RW131. Wywieziono już RW138, a doczepy jeszcze wcześniej o czym pisałem. Na żeberko koło US trafił skasowany skład RW153+RB553. Jest już wygaszony i pozbawiony wszelkiej elektroniki i wielu podzespołów. Wkrótce trafi na pewno na beton. I to chyba będzie ostatni skład Wiedni na betonie. Bo jak pisali przedmówcy w innym wątku, reszta jutro zostanie przeniesiona do Huty po pracy na "13".

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1409
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 03 wrz 2023, 21:51

impuls pisze: 03 wrz 2023, 21:32 W piątek na betonie stał już tylko RW131. Wywieziono już RW138, a doczepy jeszcze wcześniej o czym pisałem. Na żeberko koło US trafił skasowany skład RW153+RB553. Jest już wygaszony i pozbawiony wszelkiej elektroniki i wielu podzespołów. Wkrótce trafi na pewno na beton. I to chyba będzie ostatni skład Wiedni na betonie. Bo jak pisali przedmówcy w innym wątku, reszta jutro zostanie przeniesiona do Huty po pracy na "13".
Przenoszenie taboru, który nadaje się jedynie na złom i nie jest potrzebny do obsługi obecnej liczby brygad jest niezrozumiałe, ale w Krakowie przekraczanie granic absurdu chyba nikogo nie dziwi. Jeżeli te informacje się potwierdzą, wiesz może czy Podgórze ma dostać coś z PH w zamian?
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: eurokierzaw » 03 wrz 2023, 22:02

Bayer2003 pisze: 03 wrz 2023, 21:51Jeżeli te informacje się potwierdzą, wiesz może czy Podgórze ma dostać coś z PH w zamian?
Gdyby do Podgórza powędrowały w zamian składy, to można nimi obsadzić tylko szczytówki 13, a huckie składy wiedeńskie na 44 i 49.
impuls pisze: 03 wrz 2023, 21:32Bo jak pisali przedmówcy w innym wątku, reszta jutro zostanie przeniesiona do Huty po pracy na "13".
Po porannym, czy popołudniowym szczycie?

Choć z drugiej strony w Podgórzu jest ciasno i może to będzie podróż w jedną stronę.

Jedyne pocieszenie jest takie, że takie roszady, tak jak było np. z GT6 lub Ikarusami, tym obsada tylko brygad szczytowych świadczą o zbliżającym się końcu eksploatacji.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1409
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 03 wrz 2023, 22:10

eurokierzaw pisze: 03 wrz 2023, 22:02 Gdyby do Podgórza powędrowały w zamian składy, to można nimi obsadzić tylko szczytówki 13, a huckie składy wiedeńskie na 44 i 49.
To prawda, 7 składów Konstali pozwoliłoby na obsadzenie przynajmniej 6 szczytówek "13", czyli zdecydowanej większości. Pytanie tylko czy wobec nadchodzącej eksploatacji kolejnych egzemplarzy STL2 oraz GT8N, podgórska zajezdnia będzie w stanie cokolwiek jeszcze przyjąć?
eurokierzaw pisze: 03 wrz 2023, 22:02 Jedyne pocieszenie jest takie, że takie roszady, tak jak było np. z GT6 lub Ikarusami, tym obsadą tylko brygad szczytowych świadczą o zbliżającym się końcu eksploatacji.
Niestety pozostały jeszcze 23 egzemplarze. Przy obecnej liczbie brygad oraz 49 egzemplarzach STL2 na stanie, potrzebna nie jest nawet 1/3 z tego, jednak póki wywóz już wycofanych egzemplarzy nie będzie postępował wystarczająco szybko, pozostałe będą eksploatowane maksymalnie do samego końca, pomimo łatwej możliwości zastąpienia ich taborem niskopodłogowym :(.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: eurokierzaw » 03 wrz 2023, 22:16

Możliwe, że zakulisowo MPK wie o czymś, o czym nie wiemy, np. powrót 52 do f5, to dodatkowe 9 brygad.

Chyba jedyny powód trzymania obecnie E1, to:
- lepiej mieć zapas
- a nuż przyda się
- trudniej kupić niż zezłomować

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1409
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Bayer2003 » 03 wrz 2023, 22:34

eurokierzaw pisze: 03 wrz 2023, 22:16 Możliwe, że zakulisowo MPK wie o czymś, o czym nie wiemy, np. powrót 52 do f5, to dodatkowe 9 brygad.
28 p/h na Ruczaju funkcjonowało źle i taka decyzja mocno odbiłaby się na punktualności "11", "17" i "18". Ponadto jestem w stanie zaryzykować stwierdzenie, że przy taborze 40m+ na "18" i niektórych brygadach "52", byłoby to fizycznie niemożliwe, nawet akceptując ogromne opóźnienia.
eurokierzaw pisze: 03 wrz 2023, 22:16 Chyba jedyny powód trzymania obecnie E1, to:
- lepiej mieć zapas
- a nuż przyda się
- trudniej kupić niż zezłomować
Zawsze można nawet kilkanaście egzemplarzy zmagazynować i wypuścić tylko w razie ewentualnych sporych wzmocnień. Zrobiła tak między innymi Częstochowa z Konstalami 105Na oraz Gorzów Wielkopolski z 6EGTW/6ZGTW - starsze tramwaje nie jeździły w tych miastach kilka lat, a po uruchomieniu kolejnych linii zostały przywrócone do ruchu. Takie podejście jest możliwe, jednak w Krakowie pozostawienie jakichkolwiek wiedeńców z pewnością zakończy się w sposób mało optymistyczny dla pasażerów linii takich jak "16", "21" czy "44"...
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

eurokierzaw
Znawca
Posty: 129
Rejestracja: 27 lip 2023, 20:58

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: eurokierzaw » 03 wrz 2023, 22:52

Z ciekawości najstarsze obecnie wagony E1 z 1966 roku to: RW148, HW120 i HW130.

Najstarsze c3 z 1960 roku, to HB545, HB564, RB548, RB554 i RB555.

Jak widać skład RW148+RB548 wg rocznika jest najstarszym.
Wprowadzenie do ruchu 20.11.2008 (silnikowy) i 27.12.2006 (doczepa).

impuls
Ekspert
Posty: 1337
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: impuls » 03 wrz 2023, 23:08

Powinni dalej iść z tą unifikacją i 105-i do Podgórza a część GT8N do Huty. Będzie przebudowa pętli w Mistrzejowicach, później w 2025 rozwalą na długo Mogilską przy Arenie. Będzie kraniec przy Darwina dość długo, cały 2024 może nawet dłużej. Efekt jest taki że Podgórze obsługiwać będzie "5" i prawie całą "1" a Huta musi wyjeżdżać z brygadami i zaczynać pracę nawet w Podgórzu. A składy wiedeńskie może od wtorku tylko na liniach szczytowych z Huty. Oby tak było.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5872
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: Kaszmir » 03 wrz 2023, 23:47

eurokierzaw pisze: 03 wrz 2023, 22:16Możliwe, że zakulisowo MPK wie o czymś, o czym nie wiemy
Jeśli "18" i "50" nie wyrobią do GN, to ZTP rozważy skierowanie tam trzeciej linii. Może MPK trzyma rezerwę na tę sytuację.

anonim_048
Znawca
Posty: 120
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: SGP/BOMBARDIER ROTAX E1+c3

Post autor: anonim_048 » 05 wrz 2023, 14:02

impuls pisze: 03 wrz 2023, 21:32 Bo jak pisali przedmówcy w innym wątku, reszta jutro zostanie przeniesiona do Huty po pracy na "13".
RW155 jeździ dziś na 13.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości