PiotrDeda pisze: 21 sie 2020, 23:57
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Skrócone kursy "3" i "21" widzę na nowej mapce, więc zapewne była to chwilowa nieprecyzyjność, która już została poprawiona

.
Miałem na myśli mapkę remontową. Do tej pory skrócone kursy były oznaczane numerem linii z gwiazdką, teraz ich nie ma. (co pewnie wynika z wciąż okrojonych częstotliwości)
To faktycznie ciekawa sytuacja. Albo wkradł się jakiś błąd u jej twórcy, albo rzeczywiście po wakacjach tak będzie. Byłoby to jednak trochę dziwne, w końcu mapki te różnią się tylko inną pętlą linii "6".
pasazer_mobilisu pisze: 22 sie 2020, 6:36
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Jeżeli jednak na jakiejś linii będą napełnienia rzędu 90-100% - nie liczyłbym na cudowne jej opróżnienie
Niżej sam napisałeś o "52" i "17", jeśli będą napełnienia takie że ktoś kilka dni nie wsiądzie, to z pewnością zacznie szukać innego środka transportu/możliwości podroży w innych godzinach.
Ciężko mi jednak ocenić skalę takiego zjawiska :/. Obserwacje wiele powinny wyjaśnić, jednak to dopiero od października.
pasazer_mobilisu pisze: 22 sie 2020, 6:36
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Zobaczą, podejdą do rozkładu i jeżeli pojazd dowiezie ich w miejsce docelowe to wsiądą do niego, od następnego dnia uwzględniając linię tą jako coś normalnego i oczywistego.
O ile zobaczą i się zainteresują, większość jednak ma dziób w smartfonie, a linie z nieznanymi numerkami nie są specjalnie interesujące, na pewno nie jest tak że w 24h od wprowadzenia zmian większość pasażerów jest ich świadoma, dlatego nowym liniom jeśli powstaną trzeba dać pewien czas za nim ludzie się do nich przyzwyczają.
Z pewnością, jednak po miesiącu chyba już każdy będzie świadomy istnienia takiej linii oraz przebiegu jej trasy. Wiadomo, zanim nowa linia się przyjmie trochę czasu minie, podobnie może być nawet z powracającą "44" (w końcu dosyć długo była ona nieobecna).
pasazer_mobilisu pisze: 22 sie 2020, 6:36
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Są darmowe hostingi wideo (nawet bez rejestracji), gdzie można umieszczać niewielkie filmiki.
I o takie hostingi właśnie pytałem, najlepiej żeby był łatwy upload już ze smartfona - co polecacie?
Osobiście korzystam z wrzucplik.pl, moim zdaniem najlepszy hosting do takich rzeczy, a i smartfony dadzą sobie z nim radę (wprawdzie przez przeglądarkę). Oczywiście jest to mój typ, z pewnością istnieją inne, być może nawet lepsze serwisy do celów uploadowych.
Zieleńczanin pisze: 22 sie 2020, 8:21
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Ja akurat jestem zwolennikiem wielu rzadszych linii - więcej relacji bezpośrednich, a i tlenowozy z f~20 będą już stosunkowo mało tlenu przewozić.
Tylko wtedy jeśli nie wylosowałeś na loterii bezpośredniej linii musisz przesiadać się między liniami z żałosną f...
Na przykład - jedziesz z Krowodrzy na Kombinat. Wsiadasz w "50" czy jedziesz "5"? No właśnie, tylko gdzie się przesiąść? Na Alei Jana Pawła II na "4", na Czyżyńskim (które jest potworkiem przeciwpiechotnym) na "4" i "22" czy na Kocmyrzowskim na "21"? Z "50" możesz z kolei przesiąść się na Mogilskim ("4") i Grzegórzeckim ("22"). Jakdojade pomoże, ale i tak spóźnienie tramwaju = 15 minut w plecy...
Przy wielu rzadszych liniach często się one pokrywają na dużej części trasy, więc przesiadka jest możliwa na więcej niż jedną linię. Osobiście w wymienionej przez Ciebie sytuacji jechałbym którąkolwiek linią na Mogilskie ("5", "17", "19" lub "50"), po czym (przynajmniej w godzinach szczytu) przesiadłbym się na "4"/"44", które w sumie co 10 minut będą jeździć

.
Zieleńczanin pisze: 22 sie 2020, 8:21
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Przesiadki to jednak przesiadki, nie zastąpią połączenia bezpośredniego.
Rondo Mogilskie to w bardzo dużej mierze wyłącznie węzeł (anty)przesiadkowy, nie punkt docelowy. Jeśli ktoś tam jedzie docelowo - jedna przesiadka nie boli. Może być nawet na tym samym peronie (na przykład "10" na Lubicz i coś na Mogilskie).
Sugerujesz zrobienie punktu przesiadkowego na Lubicz? Może i by się to sprawdziło, jednak musiałaby być dobra koordynacja w obydwie strony z "4", "44" oraz sugerowaną przez Ciebie linią Centrum-Pleszów. Twój pomysł dąży jednak do układu, w którym taką linią będzie "2", co spowoduje utratę niektórych relacji.
Zieleńczanin pisze: 22 sie 2020, 8:21
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Spóźnienia na "10" wynikają w dużym stopniu z niezbyt dynamicznego taboru, poruszającego się na tej linii. Nie ma jednak raczej szans na jego wymianę przed remontem torowiska na Ptaszyckiego.
A także z tego powodu, że na Kalwaryjskiej i częściowo Krakowskiej tramwaje stoją w korkach z samochodami. No i z tego, że I Obwodnica w szczycie nie wydala.
Najgorsze jednak jest nałożenie się na siebie kilku czynników. Sama wymiana taboru na "10" już znacznie zmniejszyła by opóźnienia (co nie znaczy, że całkowicie by je zlikwidowała).
Zieleńczanin pisze: 22 sie 2020, 8:21
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11
Co do całej "21" oraz "44" w szczycie do Pleszowa, również uważam to za dobry pomysł.
Upewnię się, bo mogłem źle napisać lub źle zrozumiałeś (no offence) - oznacza to wycofanie "10" z Pleszowa
Sugerujesz, że na Pleszowie nie zmieszczą się trzy linie f~20? W ostateczności można by było po prostu zamienić końcówki "10" i "44", przy czym końcówką takiej "10" byłoby wówczas bodajże Bardosa (pozbawiamy jednak wówczas ludzi z Ptaszyckiego możliwości dojazdu do Pleszowa, więc nie jestem do tego przekonany).
Kitek pisze: 22 sie 2020, 8:54
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 23:11Ciekawa linia, która z pewnością znajdzie swoich pasażerów jeżeli powstanie (zwłaszcza z Dworca Płaszów do Kurdwanowa byłaby ciekawą alternatywą dla pociętych tramwajów).
Nie sądzę, żeby ktoś specjalnie czekał na taką linię mając obok częstsze tramwaje.
Po informacji
Kaszmira odwołuję swoją wypowiedź - "6" oraz "24" jednak w zupełności wystarczą na tym odcinku.
Kaszmir pisze: 22 sie 2020, 9:36
Bayer2003 pisze: 21 sie 2020, 17:58Mam jednak dwa pytania - po pierwsze czy wszystkie linie f~7,5 staną się liniami f~10, a linie f~15 liniami f~20, czy może będą pewne linie, przechodzące np. z f~15 do f~10? Po drugie - co z liniami "50" oraz "52"? Są to dosyć ważne oraz napełnione linie i f~10 może na nich nie wystarczyć.
Jedynym wyjątkiem będzie "24", które tak jak przed wakacjami, dostanie ~f=10/20. Wszystkie pozostałe tramwaje będą ścięte wg reguły:
f5 oraz f7,5 ---> f10
f15 --> f20
W weekendy "50" co 10 minut. Pozostałe, wliczając niestety "52", co 20.
Informacja o "24" jest dosyć ciekawa, przy czym po cięciach wyższa częstotliwość tam się naprawdę przyda - chociażby jako wsparcie "3". Ciekawe jeszcze co z rozdziałem taboru - przy mniej niż 200 brygadach powinno się udać pochować większość 26m, a zwłaszcza nie dopuścić do wypuszczenia wszystkich czternastu NGT6/1 (chyba niestety jest to najbardziej sprawny tabor), co miało przed marcem miejsce dość często.
Kaszmir pisze: 22 sie 2020, 9:36
Dziwnie będzie z autobusami. Na "114" zostanie wakacyjna częstotliwość z całodziennym ~f=15. Również "184" całodzienne ~f=15 (tu jestem na tak). Na "178/578" będzie łącznie ~f=7,5/10/15, czyli rozkład poza szczytem czy w weekendy nawet lepszy niż dawniej miało "139" czy "502". Niestety spora część autobusów będzie dalej w weekendy z ~f=30. No i generalnie, wiele linii które miało wspólne częstotliwości, teraz będzie mieć różne - koordynacje pójdą do kosza
Utrata koordynacji wielu autobusów będzie ogromną stratą dla funkcjonowania krakowskiej komunikacji miejskiej

.