Tak już widzę tych pasażerów z KG jadących do Niepołomic.Scania_9640 pisze: ↑12 wrz 2023, 17:32 Chcesz zapchać 301 kolejnymi pasażerami z prądnickiej i KG? Gratulację pomysłu
Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Mam pomysł: Wzmacniamy 503, 513 kończymy na Nowym Kleparzu, a na Prądnicką przekierowujemy 164. W zamian, by na Czarnowiejskiej nie stracić kursów z tej ostatniej, to wzmacniamy "139" do f7,5...
A nie czekaj... xD
A nie czekaj... xD
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
I tak dzięki powstaniu 513 rejon Prądnickiej (i Żabińca) ma możliwość przesiadki na linie tramwajowe korzystając z niej w obu kierunkach (przesiadka zarówno na Krowodrzy Górce jak i przy Szpitalu Narutowicza).
Choć minusem jest dla wielu niewiele mówiąca końcówki : Miejskie Centrum Opieki przez co potencjalni pasażerowie nie korzystają jak na razie z tej linii ale miejmy nadzieję że wkrótce się to zmieni.
Choć minusem jest dla wielu niewiele mówiąca końcówki : Miejskie Centrum Opieki przez co potencjalni pasażerowie nie korzystają jak na razie z tej linii ale miejmy nadzieję że wkrótce się to zmieni.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Z "513" chodziło o to by był dojazd gdzieś dalej niż do N. Kleparza. Wg mnie mało osób chciałoby specjalnie czekać na autobus tylko po to, by za trzy przystanki znów się przesiadać, zwłaszcza że na N. Kleparzu odległość pętli od reszty przystanków nie jest najkrótsza.
Trasowo to by się mogło spiąć. Acz częstotliwość wg mnie jest tu problemem, nie tylko w weekendy. W międzyszczycie linia ma f30, to mało. Nawet w szczycie jest f20 - niby tylko jeden kurs mniej niż f15 na "513", jednak i samo "513" oznaczało okrojenie względem dawnego f12 na "164", o co część mieszkańców była niepocieszona. Gdyby "301" miało f15/20, to można by pomyślećMr. Passenger pisze: ↑12 wrz 2023, 17:13Może trochę szalony pomysł, ale czy "301" nie mogłoby jechać po trasie "513" do Krowodrzy, skoro pokrywa się z nią na 90% trasy i kończy na Kleparzu? Zwłaszcza jeśli od października miałyby pojawić się na niej przegubowce. Jedyne co mogłoby być przeszkodą to słaby rozkład "301" w weekendy, ale chyba coś było ostatnio mówione o potencjalnych wzmocnieniach od przyszłego roku, więc może udałoby się to połączyć. Prądnicka nadal utrzymałaby autobus w stronę południa, a "503" mogłoby dostać z powrotem lepszą częstotliwość.
-
- Ekspert
- Posty: 1844
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tak się zastanawiam, czy nie można by dołożyć do nazwy końcówki słowa Prokocim. Najlepiej na początku jako pierwszego wyrazu. A jeszcze lepiej, by zrezygnować ze słowa Miejskie, bo nazwa pętli składająca się z czterech wyrazów to trochę zbyt długa jest. Byłoby Prokocim Centrum Opieki.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Może od razu połączmy 301 z 310... Ta linia obecnie już jest zbyt długa. 513 na razie sprawdza się całkiem całkiem.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Tak psioczyło wielu na Kraków, a Warszawa również miała pecha https://www.facebook.com/watch?v=830939 ... cale=pl_PL
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Ale mieli tylko 1/3 naszego pecha - ominęło ich dwukrotne wybicie podstacji, jedynie koparka zerwała im siećmkm3 pisze: ↑13 wrz 2023, 9:29 Tak psioczyło wielu na Kraków, a Warszawa również miała pecha https://www.facebook.com/watch?v=830939 ... cale=pl_PL
-
- Specjalista
- Posty: 364
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Można wydłużyć 301 do KG po trasie 513, oczywiście w momencie kiedy będzie obsługiwana przez autobusy przegubowe. 513 do likwidacji i powrót do mocnego 503. A 137 do Nowego Kleparza?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Zawsze można pomyśleć o wariantowości trasy i zagęszczeniu kursów na krakowskim odcinku (chociażby właśnie do MCO/Rżąki). De facto likwidacja 513 (wchłonięcie do 301) może dać zaoszczędzone wzkm, i można wtedy pomyśleć o dogęszczeniu kursów na f10/20 albo nawet f7,5/15 - i tak da to realny odzysk kilku brygad, a tak naprawdę stworzy się silne połączenie, które będzie miało w pewnym sensie realną szansę na odciążenie 503.Kaszmir pisze: ↑12 wrz 2023, 20:51 Trasowo to by się mogło spiąć. Acz częstotliwość wg mnie jest tu problemem, nie tylko w weekendy. W międzyszczycie linia ma f30, to mało. Nawet w szczycie jest f20 - niby tylko jeden kurs mniej niż f15 na "513", jednak i samo "513" oznaczało okrojenie względem dawnego f12 na "164", o co część mieszkańców była niepocieszona. Gdyby "301" miało f15/20, to można by pomyśleć
-
- Ekspert
- Posty: 983
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Pech pechem, to jest imho zrozumiałe, że coś może iść nie tak zaraz po otwarciu Chyba nikt o to nie ma pretensji.mkm3 pisze: ↑13 wrz 2023, 9:29 Tak psioczyło wielu na Kraków, a Warszawa również miała pecha https://www.facebook.com/watch?v=830939 ... cale=pl_PL
Pretensje są o:
- betonowy projekt;
- zbyt dużą ilość ekranów akustycznych;
- punkt przesiadkowy przecięty 2x2;
- przeskalowaną infrę drogową;
- zmiany w projekcie po audycie, teleporty dla rowerzystów itd.;
- jakość wykonania infra towarzyszącej;
- potencjalnie zły projekt pod kątem podstacji;
- idiotyczny PR, jak to przecież "cały projekt jest po uwagach mieszkańców", gdzie ZIM totalnie, ale to totalnie zlewał wszystkie uwagi i się nimi latami podcierał;
Czy w Waw jest identycznie?
Nikt nie ma pretensji, że coś mogło iść nie tak - różne rzeczy się zdarzają. Ale realizacja całości inwestycji, stopień totalnego olania mieszkańców, postawienie pasażerów KMK na ostatnim miejscu względem aut itd., a do tego KŁAMSTWA po otwarciu - tak, o to można mieć pretensje.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Dla mnie najgorszy jest węzeł z Opolską, gdzie zmieszczono 10 pasów, ale nie zmieszczono przystanku tramwajowego. Pokazuje jak w pigułce, gdzie są priorytety.kot_feliks pisze: ↑13 wrz 2023, 12:01 Pech pechem, to jest imho zrozumiałe, że coś może iść nie tak zaraz po otwarciu Chyba nikt o to nie ma pretensji.
Pretensje są o:
- betonowy projekt;
- zbyt dużą ilość ekranów akustycznych;
- punkt przesiadkowy przecięty 2x2;
- przeskalowaną infrę drogową;
- zmiany w projekcie po audycie, teleporty dla rowerzystów itd.;
- jakość wykonania infra towarzyszącej;
- potencjalnie zły projekt pod kątem podstacji;
- idiotyczny PR, jak to przecież "cały projekt jest po uwagach mieszkańców", gdzie ZIM totalnie, ale to totalnie zlewał wszystkie uwagi i się nimi latami podcierał;
Czy w Waw jest identycznie?
Nikt nie ma pretensji, że coś mogło iść nie tak - różne rzeczy się zdarzają. Ale realizacja całości inwestycji, stopień totalnego olania mieszkańców, postawienie pasażerów KMK na ostatnim miejscu względem aut itd., a do tego KŁAMSTWA po otwarciu - tak, o to można mieć pretensje.
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Moim zdaniem lepsza nazwa dla pętli byłaby Szpital Uniwersytecki, bo to jednak on jest głównym celem podróży w tamto miejsce. A 99% krakowian o tym, że coś takiego jak MCO istnieje, to dowiedziało się wraz z uruchomieniem linii 513... A to czym ta instytucja się zajmuje to wie jeszcze mniej osób...pablo pisze: ↑12 wrz 2023, 23:20 Tak się zastanawiam, czy nie można by dołożyć do nazwy końcówki słowa Prokocim. Najlepiej na początku jako pierwszego wyrazu. A jeszcze lepiej, by zrezygnować ze słowa Miejskie, bo nazwa pętli składająca się z czterech wyrazów to trochę zbyt długa jest. Byłoby Prokocim Centrum Opieki.
Także z przydługiej nazwy "Instytut Pediatrii / Szpital..." odcinamy to drugie... A MCO jako SU... zresztą zamiast Instytut Pediatrii też lepsza byłaby nazwa "Uniwersytecki Szpital Dziecięcy".
A tak to dojazd do szpitala tak jednego jak drugiego jest mało intuicyjny dla ludzi spoza Krakowa...
Re: Układ linii po otwarciu trasy do Górki Narodowej
Prawdą jest że skomunikowanie z Opolską jest tragiczne, ale z drugiej strony... gdzie dałbyś te przystanki? Pomiędzy Pachońskiego a Krowodrzą Górką jest około 600 metrów różnicy, gdyby wstawić przystanki idealnie po środku (Wychodziłoby nad tunelem) to do każdego przystanku miałbyś po 300 metrów. Nie za blisko?
Gdyby przesunąć przystanek Pachońskiego nad Sudół, wtedy z przystanków autobusowych Sosabowskiego byłoby z obu stanowisk tak samo daleko (Po dwie sygnalizacje świetlne), odległość od Krowodrzy byłaby już przyzwoita, natomiast wtedy pomysł budowy parkingu P+R przy Pachońskiego mijałby się z celem, no i przesiadka na aglobusy wyłącznie w Krowodrzy.
Uważam że taki mini węzeł przesiadkowy byłby wskazany, ale z drugiej strony przy obecnej sytuacji byłby swego rodzaju... nadpodażą?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość