Rozkłady powakacyjne 2023

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5905
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2023, 10:44

Nadrabiam zaległości i na wypadek gdyby komunikaty kiedyś zniknęły ze strony ZTP, wrzucam tu pełną treść powakacyjnych zmian z początku września.
Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej ze względu na zakończenie wakacji szkolnych
od 4.09.2023
Linie tramwajowe

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 4.09.2023 r. (poniedziałek) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu komunikacji tramwajowej:
* zostaną wprowadzone powakacyjne rozkłady jazdy zakładające przywrócenie kursowania tramwajów w dni powszednie z częstotliwością co 5, 7.5 lub 15 minut;
* zostanie uruchomiona nowa trasa tramwajowa do Górki Narodowej;
* zostanie wznowiony ruch na Rondzie Mogilskim we wszystkich relacjach i w tunelu tramwajowym pod Dworcem Głównym;

Nadal będzie wyłączony ruch tramwajowy do Wzgórz Krzesławickich, a także na odcinku Filharmonia – Salwator.

W związku z powyższym, od dnia 4.09.2023 r. linie tramwajowe będą kursować według poniższego porządku.

Linie dzienne:

* linia 1 będzie kursować po kolejnej trasie czasowo zmienionej: Cichy Kącik – al. 3 Maja – al. Piłsudskiego – Straszewskiego – Franciszkańska – …. – Kocmyrzowska – Wańkowicza;
* linia 2 nadal będzie zawieszona;
* linia 4 będzie kursować po nowej trasie czasowo zmienionej (skróconej): Bronowice Małe – Zajezdnia Nowa Huta;
* linia 5 zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie zmienionej (skróconej): Krowodrza Górka – Wańkowicza;
* linia 6 nadal będzie zawieszona;
* linia 10 zostanie przywrócona na stałą trasę;
* linia 17 zostanie przywrócona na stałą trasę;
* linia 18 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Czerwone Maki P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R;
--- linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
* linia 19 będzie kursować po nowej stałej trasie: Borek Fałęcki – … – Dworzec Towarowy – Prądnicka – Doktora Twardego – Ździebły-Danowskiego – Krowodrza Górka P+R;
* linia 44 zostanie przywrócona na stałą trasę;
* linia 50 będzie kursować po nowej, stałej trasie (wydłużonej): Borek Fałęcki / Kurdwanów P+R – … – Krowodrza Górka P+R – Ździebły-Danowskiego – Sosabowskiego – Pachońskiego – Siewna -Bociana – Papierni Prądnickich – Górka Narodowa P+R;
--- linia na przedłużonej trasie będzie zatrzymywać się na przystankach: Pachońskiego P+R, Białoprądnicka, Górnickiego, Siewna Wiadukt, Bociana, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Papierni Prądnickich. Do czasu zakończenia budowy pętli tramwajowej Górka Narodowa P+R, przystankiem końcowo-początkowym będzie Papierni Prądnickich;
* linia 52 zostanie przywrócona na stałą trasę;
* linia 72 nadal będzie kursować po trasie Mały Płaszów P+R – Cmentarz Rakowicki.

Wszystkie linie tramwajowe będą kursować według zwykłych częstotliwości co: 5, 7.5 lub 15 minut.

Linie nocne:

* linia 64 zostanie przywrócona i będzie kursować z normalną częstotliwością od nocy z 8 na 9 września 2023 r.;
* pozostałe linie będą kursować bez zmian, ze zwykłą częstotliwością.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/380-2023
Zmiany w funkcjonowaniu komunikacji autobusowej ze względu na zakończenie wakacji szkolnych (AKTUALIZACJA: 1.09.2023)
od 2.09.2023
Linie autobusowe

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w związku z zakończeniem wakacji szkolnych, od dnia 2.09.2023 r. (sobota) zostaną przywrócone częstotliwości kursowania autobusów KMK obowiązujące w roku szkolnym oraz zostaną wprowadzone zmiany tras wybranych linii.

Uwaga! Zmiany tras i rozkładów jazdy linii tramwajowych oraz autobusowych, które kursują w rejonie Górki Narodowej, nastąpią od dnia 4.09.2023 r. (poniedziałek). Szczegółowe informacje podane zostały w odrębnym komunikacie.

Zmiany częstotliwości kursowania linii KMK:

* linia 102 będzie kursować w dni powszednie co 20 minut do godz. ok. 19:00 i co 30 minut w godzinach wieczornych. W dni wolne częstotliwość nie ulegnie zmianie;
* linie 105/405, 129, 137, 139, 144, 152, 159, 164, 169/469, 173, 192, 196, 501, 502, 503, 537 będą kursować co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu. Częstotliwość w dni wolne nie ulegnie zmianie;
* linie 106, 136 będą kursować co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu. Częstotliwość w dni wolne nie ulegnie zmianie;
* linia 109 będzie kursować co 30 minut w całe dni powszednie, soboty w godz. 6:00 – 20:00 i w dni świąteczne w godz. 7:00 – 19:00. W pozostałym czasie w soboty i dni świąteczne co 60 minut;
* linia 120 będzie kursować co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne co 40 minut;
* linie 121, 151, 191 będą kursować co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu. W dni wolne linie będą kursować co 60 minut;
* linie 125, 193 będą kursować w dni powszednie co 20 minut i co 40 minut w dni wolne;
* linia 134 będzie kursować w dni powszednie co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne co 30 minut w godzinach 9:00 – 18:00 i co 40 minut w pozostałych godzinach. W przypadku prognozowanej korzystnej pogody uruchamiane będą dodatkowe kursy, zwiększające częstotliwość linii do 15 minut w godzinach 9:00 – 18:00;
* linie 138, 168, będą kursować co 20 minut w dni powszednie oraz w soboty w godz. 9:00 – 18:00. Poza tymi godzinami w soboty oraz w całe dni świąteczne linia będzie kursować co 30 minut;
* linia 154 zostanie zlikwidowana;
* linie 142/442 będą kursować co co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu. Częstotliwość w dni wolne nie ulegnie zmianie;
* linia 172 będzie kursować co 15 minut w dni powszednie. W soboty w godz. 9:00 – 18:00 co 20 minut oraz co 30 minut poza tymi godzinami. W dni świąteczne linia będzie kursować co 30 minut;
* linia 179 będzie kursować co 7.5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu w dni powszednie oraz w dni wolne co 20 minut w godzinach 9:00 – 18:00 i co 30 minut w pozostałych godzinach;
* linie 184, 199 będą kursować w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne co 20 minut w godzinach 9:00 – 18:00 oraz co 30 minut w pozostałych godzinach;
* 189 będzie kursować w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza godzinami szczytu oraz w dni wolne co 20 minut w godzinach 9:00 – 18:00 oraz co 30 minut w pozostałych godzinach;
* linie 194/494 będą kursować w dni powszednie na zmianę, z łączną częstotliwością co 7.5 minuty w godzinach szczytu i co 10 minut poza godzinami szczytu. W dni wolne kursować będzie linia 194 co 20 minut w godzinach 9:00 – 18:00 oraz co 30 minut w pozostałych godzinach;
* linia 420 będzie kursować tylko w dni robocze w godzinach 5:00 – 20:00 co 30 minut w godzinach szczytu i co 40 minut poza tymi godzinami;
* linia 511 będzie kursować w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut poza. W dni wolne będzie czasowo zawieszona;
* linia 701 będzie kursować w dni powszednie co 10 minut w godzinach szczytu i co 12 minut poza godzinami szczytu. Częstotliwość w dni wolne pozostanie bez zmian;
* wszystkie pozostałe linie będą kursować z częstotliwością obowiązującą w roku szkolnym.

Zmiany tras linii KMK:

* linia 120 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Bronowice Małe – … – ul. Batalionu „Skała” AK, Łokietka, Wybickiego, Doktora Twardego, Prądnicka – Nowy Kleparz;
* linia 125 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Mały Płaszów P+R – … – ul. Kostaneckiego – Wydział Farmaceutyczny UJ (kursy wariantowe) – ul. Jakubowskiego, Marii Orwid, Wielicka, Rydygiera – Rżąka;
--- podczas obsługi kursów wariantowych przez Wydział Farmaceutyczny UJ:
----- w kierunku Rżąka będzie zatrzymywać się na przystanku Prokocim UJ 01;
----- w kierunku Mały Płaszów P+R będzie zatrzymywać się na przystanku Prokocim UJ 02;
--- przystanek Miejskie Centrum Opieki pozostanie bez obsługi;
* linia 144 będzie kursować po nowej, stałej trasie, z pominięciem przystanku Szpital Uniwersytecki/Instytut Pediatrii (prosto ul. Wielicką);
* linia 152 w kierunku Cmentarza Olszanica będzie dodatkowo obsługiwać przystanki DH Wanda 03 i DH Wanda 04;
* linia 154 zostanie zlikwidowana;
* linie 163, 164 wrócą na stałe trasy;
* linia 176 zostanie wydłużona do nowego przystanku końcowego Bodzów. Dotychczasowy przystanek Bodzów zmieni nazwę na Bodzowska;
* linia 191 będzie wariantowo obsługiwać przystanki: Judyma Szkoła i Os. Kliny;
* linia 193 będzie kursować po nowej, stałej trasie Prądnik Czerwony – … – al. Róż, al. Przyjaźni, al. Solidarności, Bulwarowa (powrót ul. Orkana), al. Jana Pawła II, Zachemskiego, Sieroszewskiego, Klasztorna, Podbipięty – Lesisko;
* linia 194 zostanie rozdzielona na dwie linie:
--- linia 194 będzie kursować bez zmian po trasie Pod Fortem – Krowodrza Górka P+R;
--- linia 494 – zostanie utworzona nowa linia kursująca z pętli Pod Fortem po trasie linii 194 do ul. Stachiewicza i następnie ul. Makowskiego do pętli Azory;
* linia 196 wróci na stałą trasę;
* linie 207, 227, 297, 937 będą kursować na nowych, stałych trasach: Krowodrza Górka P+R – ul. Ździebły-Danowskiego, Generała Sosabowskiego, Pachońskiego, Glogera i dalej po obecnych trasach;
--- na nowym odcinku będą dodatkowo obsługiwać przystanki: Krowodrza Górka P+R, Pachońskiego 04 oraz 06;
--- przystanki: Szpital Jana Pawła II, Pleszowska i Białoprądnicka pozostaną bez obsługi;
* linia 300 będzie kursować po trasie czasowo-zmienionej: Osiedle Podwawelskie – Rondo Grunwaldzkie, ul. Konopnickiej, al. Focha, ul. Królowej Jadwigi, Junacka, ul. Olszanicka – Kraków Airport;
--- na trasie zmienionej obsługiwane będą dodatkowo przystanki: Jubilat, Cracovia Błonia, Chełm, Olszanica Bory;
--- przystanki: Szwedzka, Przegorzały Obwodnica, Bielany, Balice Olszanica Bory pozostaną bez obsługi;
* linie 307, 310 zostaną czasowo skrócone do pętli Cracovia Stadion;
--- przystanki: Jubilat, Rondo Grunwaldzkie i Os. Podwawelskie pozostaną bez obsługi;
* linia 337 będzie kursować po trasie: Nowy Kleparz – ul. Prądnicka, Doktora Twardego, Ździebły-Danowskiego, Sosabowskiego, Pachońskiego, Glogera i dalej po obecnej trasie do przystanku Owczary Pętla:
--- na nowym odcinku będzie dodatkowo obsługiwany przystanek Krowodrza Górka P+R;
--- przystanki: Pachońskiego, Wyki, Szpital Narutowicza pozostaną bez obsługi;
* linia 420 – zostanie utworzona nowa linia kursująca po trasie: Nowy Kleparz – ul. Prądnicka, Doktora Twardego, Wybickiego, Łokietka, Batalionu „Skała” AK, Wyki, Pachońskiego, Łokietka, Gaik – Tonie;
* linia 425 wróci na stałą trasę;
* linia 501 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Bulwarowa – … – ul. Jasnogórska, Chełmońskiego, ul. Stawowa – Chełmońskiego Pętla (powrót bez zmian). Na nowym odcinku trasy będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: Jasnogórska, Piaskowa, Chełmońskiego Osiedle. Zamiast przystanku Stawowa 04, będzie obsługiwać przystanek Stawowa 02;
* linia 511 będzie kursować po nowej stałej trasie: Os. Na Stoku – … – ul. Jasnogórska, Stawowa – Chełmońskiego Pętla (bez przejazdu po ul. Chełmońskiego). Zamiast przystanku Stawowa 02, będzie obsługiwać przystanek Stawowa 04;
* linia 513 – zostanie utworzona nowa linia kursująca po trasie: Krowodrza Górka P+R – ul. Fieldorfa-Nila, Prądnicka, Bratysławska (powrót Pielęgniarek), Prądnicka, aleje Trzech Wieszczów, Konopnickiej, Kamieńskiego, Wielicka, Kostaneckiego, Jakubowskiego – Miejskie Centrum Opieki. Na trasie będzie obsługiwać następujące przystanki: Szpital Jana Pawła II, Lekarska, Bratysławska, Pielęgniarek, Szpital Narutowicza, Nowy Kleparz, Plac Inwalidów, AGH/UR, Muzeum Narodowe, Jubilat, Rondo Grunwaldzkie, Rondo Matecznego, Kamieńskiego, Bieżanowska, Wlotowa, Prokocim Szpital, Szpital Uniwersytecki / Instytut Pediatrii. Linia będzie kursować w dni powszednie co 15 minut w godzinach szczytu i co 20 minut w pozostałych godzinach. W dni wolne kursować będzie co 20 minut w godzinach 9:00 – 18:00 oraz co 30 minut w pozostałych godzinach;
* linie 608, 610 wrócą na stałe trasy;
* linia 725 zostanie zlikwidowana.

Ponadto od nocy z 4 na 5.09.2023 r. na stałe, linia 669 w kierunku Krowodrza Górka P+R będzie obsługiwać przystanek Bratysławska 05, zlokalizowany na ul. Zdziebły-Danowskiego, wzdłuż torowiska tramwajowego, zamiast przystanku Bratysławska 06.

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione przed dniem 2 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność zarówno na starej, jak i na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.

Bilety okresowe wykupione od dnia 2 września 2023 r. na linie, których trasy ulegają zmianie, zachowują ważność tylko na nowej trasie tych linii do końca ich ważności.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/376-2023
* linia 164 będzie kursować po nowej, stałej trasie: Piaski Nowe – … – AGH/UR – ul. Czarnowiejska, Armii Krajowej, Balicka, Brzezińskiego – Mydlniki Wapiennik P+R. W dni świąteczne trasa będzie skrócona do pętli Bronowice Małe.
https://ztp.krakow.pl/transport-publicz ... y/377-2023

WDZ
Specjalista
Posty: 303
Rejestracja: 19 lut 2020, 12:10

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: WDZ » 12 wrz 2023, 10:51

A dlaczego właściwie "300" w stronę Podwawelskiego nie zatrzymuje się pod MN? Dla pasażerów lotniskowych (a więc na ogół z mniejszym czy większym bagażem) byłoby to duże ułatwienie...

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 12 wrz 2023, 11:00

Kowalik pisze: 12 wrz 2023, 9:18 I to był strzał w kolano. Przy poprzednim remoncie natężenie ruchu było wielokrotnie mniejsze.
Było mniejsze, a jednak uznano, że postawienie tymczasowego mostu zmniejszy niedogodności. A teraz w ogóle nie przejęto się paraliżem, w tym paraliżem komunikacji miejskiej. Tak więc nie podzielam Twojej opinii.

Mr. Passenger
Znawca
Posty: 191
Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
Lokalizacja: Ruczaj

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Mr. Passenger » 12 wrz 2023, 17:15

WDZ pisze: 12 wrz 2023, 10:51 A dlaczego właściwie "300" w stronę Podwawelskiego nie zatrzymuje się pod MN? Dla pasażerów lotniskowych (a więc na ogół z mniejszym czy większym bagażem) byłoby to duże ułatwienie...
Zatrzymuje się pod Jubilatem, gdzie oferta przesiadkowa jest dokładnie taka sama (może za wyjątkiem "502" w kierunku Placu Na Stawach), więc pewnie chodzi o to by utrzymać status przyspieszony i nie dublować przystanków z taką samą ofertą

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1848
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Scania_9640 » 12 wrz 2023, 17:34

Mr. Passenger pisze: 12 wrz 2023, 17:15 Zatrzymuje się pod Jubilatem, gdzie oferta przesiadkowa jest dokładnie taka sama (może za wyjątkiem "502" w kierunku Placu Na Stawach), więc pewnie chodzi o to by utrzymać status przyspieszony i nie dublować przystanków z taką samą ofertą
Nie takie sama, bo pod Jubilatem nie ma tramwajów, a na Muzeum Narodowym są, i łatwiejsze przejście na drugą stronę na autobusy niż schodzić w dół po schodach na Jubilacie.

Kowalik
Specjalista
Posty: 330
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kowalik » 12 wrz 2023, 20:05

pablo pisze: 12 wrz 2023, 11:00 Było mniejsze, a jednak uznano, że postawienie tymczasowego mostu zmniejszy niedogodności. A teraz w ogóle nie przejęto się paraliżem, w tym paraliżem komunikacji miejskiej. Tak więc nie podzielam Twojej opinii.
Podzielasz tylko źle sformułowalem swoją wypowiedź, bo również uważam, że brak mostu tymczasowego to właśnie jest strzał w kolano.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5905
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Kaszmir » 12 wrz 2023, 20:53

Scania_9640 pisze: 12 wrz 2023, 17:34Nie takie sama, bo pod Jubilatem nie ma tramwajów, a na Muzeum Narodowym są, i łatwiejsze przejście na drugą stronę na autobusy niż schodzić w dół po schodach na Jubilacie.
No i też jazda pod Jubilat, dla osób jadących w stronę północy czy Huty, to jednak nadkładanie drogi. Wg mnie to babol w rozkładzie, jadąc w stronę os. Podwawelskiego, zamiast przy Cracovii Błoniach, linia powinna się zatrzymywać właśnie przy Muzeum Narodowym. Wygodna przesiadka na "152/192" i tak jest zapewniona w Chełmie.

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1028
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: mkm3 » 12 wrz 2023, 20:59

Największym babolem jest startowanie tej linii na os. Podwawelskim i wpakowanie jej w korki. 300 mogłaby kończyć pod Cracovią.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1848
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Scania_9640 » 12 wrz 2023, 21:03

mkm3 pisze: 12 wrz 2023, 20:59 Największym babolem jest startowanie tej linii na os. Podwawelskim i wpakowanie jej w korki. 300 mogłaby kończyć pod Cracovią.
Wtedy kierowca traci dostęp do punktu socjalnego, i pogarsza się dojazd na lotnisko jeszcze bardziej. A obserwując 300 to dużo opóźniona nie jeździ nie licząc ostatniego piątku

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1028
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: mkm3 » 12 wrz 2023, 21:23

Trzeba wymusić na MPK i mieście rozwój punktów socjalnych. Myślę, że PKK mogłoby to nagłośnić, bo to patologia, żeby brak toalety i miejsca odpoczynku dla kierowcy decydował o trasie linii KMK w tak dużym mieście jak Kraków.

Ydhflx
Specjalista
Posty: 321
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Ydhflx » 12 wrz 2023, 22:15

Scania_9640 pisze: 12 wrz 2023, 21:03 Wtedy kierowca traci dostęp do punktu socjalnego, i pogarsza się dojazd na lotnisko jeszcze bardziej. A obserwując 300 to dużo opóźniona nie jeździ nie licząc ostatniego piątku
Ale 307 i 310 się dało skrócić, mimo że mają f~15/30 każdy.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 12 wrz 2023, 23:07

Kowalik pisze: 12 wrz 2023, 20:05 Podzielasz tylko źle sformułowalem swoją wypowiedź, bo również uważam, że brak mostu tymczasowego to właśnie jest strzał w kolano.
Właśnie. Zostawiono Krakowian na lodzie na kilka miesięcy zamykając w połowie najważniejszą przeprawę przez rzekę w mieście. I nie dając nic w zamian.
Scania_9640 pisze: 12 wrz 2023, 21:03 Wtedy kierowca traci dostęp do punktu socjalnego, i pogarsza się dojazd na lotnisko jeszcze bardziej.
Z pogorszeniem dojazdu na lotnisko to pełna zgoda. Ale jak to możliwe, że dało się skrócić 307 i 310? To gdzie ci kierowcy z tych linii mają teraz punkt socjalny?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1848
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: Scania_9640 » 12 wrz 2023, 23:14

pablo pisze: 12 wrz 2023, 23:07 Właśnie. Zostawiono Krakowian na lodzie na kilka miesięcy zamykając w połowie najważniejszą przeprawę przez rzekę w mieście. I nie dając nic w zamian.
Z pogorszeniem dojazdu na lotnisko to pełna zgoda. Ale jak to możliwe, że dało się skrócić 307 i 310? To gdzie ci kierowcy z tych linii mają teraz punkt socjalny?
307 i 310 mają teraz łączenia i punkt socjalny jest w Michałowicach, wcześniej 310 zjeżdżał na Cichy Kącik, ale chyba to usunęli z powodu dużych korków tam.

pablo
Specjalista
Posty: 427
Rejestracja: 17 paź 2022, 12:11

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: pablo » 12 wrz 2023, 23:24

Scania_9640 pisze: 12 wrz 2023, 23:14 307 i 310 mają teraz łączenia i punkt socjalny jest w Michałowicach, wcześniej 310 zjeżdżał na Cichy Kącik, ale chyba to usunęli z powodu dużych korków tam.
A, to już wiem skąd te autobusy na Cichym Kąciku. Rzeczywiście są (były?) jakieś przejazdy techniczne między CK a Cracovią. Już dwa razy widziałem wóz na CK a potem na trasie 310.

suchy
Ekspert
Posty: 803
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Rozkłady powakacyjne 2023

Post autor: suchy » 13 wrz 2023, 10:54

pablo pisze: 12 wrz 2023, 11:00 Było mniejsze, a jednak uznano, że postawienie tymczasowego mostu zmniejszy niedogodności. A teraz w ogóle nie przejęto się paraliżem, w tym paraliżem komunikacji miejskiej. Tak więc nie podzielam Twojej opinii.
Przecież było wiele razy pisane, że koszt postawienia mostu tymczasowego przewyższyłby koszt samego remontu. Dodatkowo, żeby ustawić most, trzeba byłoby skompletować całą dokumentację, pozwolenia (np. konserwatora na rozebranie muru oporowego na Bulwarach), a samo postawienie mostu i podpięcie go do układu drogowego już wcześniej generowałoby utrudnienia dla kierowców.
O możliwość zastosowania tymczasowego mostu składanego na czas remontu mostu Dębnickiego zapytał w interpelacji radny miejski Łukasz Gibała.

Z uwagi na stosunkowo krótki czas trwania remontu mostu Dębnickiego oraz zakres prowadzonych robót naprawczych nie brano pod uwagę możliwości zastosowania rozwiązania w postaci tymczasowego mostu składanego - odpowiada na interpelację prezydent miasta Jacek Majchrowski.

Obecne ukształtowanie terenu, a także przebieg dróg oraz infrastruktury z tym związanej nie umożliwia wpięcia tymczasowego mostu w obecny układ drogowy bez utworzenia dodatkowych punktów kolizji oraz przecinania się strumieni ruchu. W wyniku czego w przypadku budowy dodatkowej przeprawy pojazdy się nią poruszające mogą ulegać spiętrzeniu, a zysk przepustowości będzie praktycznie niezauważalny i niewspółmierny do poniesionych kosztów.

Koszty budowy mostu tymczasowego wraz z dostosowaniem układu drogowego do nowej przeprawy, zabezpieczeniem infrastruktury technicznej oraz bulwarów, które objęte są ochroną konserwatorską (cześć elementów bulwarów należałoby rozebrać), a także opracowaniem stosownych projektów budowlanych i technicznych wraz z ich uzgodnieniem przewyższałby znacząco wartość robót remontowych, realizowanych na moście Dębnickim.

W odpowiedzi na interpelację pojawia się również informacja, że prace związane z budową mostu tymczasowego i odpowiednim dostosowaniem układu drogowego generowałyby dodatkowe utrudnienia w ruchu drogowym, jak również uczestników ruchu odbywającego się na bulwarach wiślanych.
https://gazetakrakowska.pl/aktualnie-mo ... 1-17788767
Czyli wydalibyśmy 2 albo i 3x tyle kasy na opracowanie projektów, dokumentacji, zezwoleń, budowę samego mostu, przerobienie okolicznej infrastruktury a później jej powrót do stanu pierwotnego - żeby uzyskać ten sam efekt co obecnie, czyli mega korki po obu stronach Wisły? :lol: :lol:

Przecież gdyby powstał most tymczasowy, to na bank nie byłoby po dwa pasy w każdym kierunku (czyli 2x2), tylko tak jak było na Lajkoniku, czyli po jednym pasie (1x1) - czym więc to się różni od obecnego rozwiązania na Dębnickim, gdzie też mamy 1x1? ;)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości