Zaś wystawiając wagony na Brożka lub Rzemieślniczą będą musieli zatrudnić kolejny patrol ochrony (jeden już pilnuje wagonów na pętli Łagiewniki).
KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Re: KONSTAL 105N/Na
Proceder który trwa od wielu wielu lat z ochroną wagonów nocą poza zajezdnią. Tylko w Toruniu można porównać z obecną sytuacją. Zajezdnia w Podgórzu powinna obsługiwać 90 brygad w dni powszednie i mieć na stanie 120 pociągów. Wtedy funkcjonowanie byłoby prawidłowe. Tymczasem ma 164 pociągi i obsługuje 125 brygad w DP. Tramwaje stoją w nocy poblokowane na wszelkich rozjazdach i serwisowanie jest mocno utrudnione. Motorniczy nie mogą się nawet czasem dostać do swoich pojazdów bo stoją na centymetry obok siebie i nie można ich przekroczyć. Nie ma pasa rozdzielającego, międzytorowego. A na rozbudowę Zajezdni nie ma pieniędzy. Musi obsługiwać taką ilość, bo dojazdy są relatywnie najbliżej. I w takiej sytuacji dowalili im te 105-i. Chyba po to, żeby szybko chcieli ich się pozbywać.
Re: KONSTAL 105N/Na
anonim_048 pisze: ↑23 wrz 2023, 13:53 HZ264+265+260 pomimo posiadania wyświetlaczy definitywnie nadaje się do odstrzału. Słaba blacharka, napuchnięty sufit w 1 wagonie,
Do tego trudności z otwarciem okna, pourywane gałki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273.
Re: KONSTAL 105N/Na
No i akurat skład HZ264+HZ265+HZ260 przenumerowali na RZ264+RZ265+RZ260 i prawdopodobnie jeszcze będzie kursować. Za to z prawdopodobieństwem na 95% nie będzie trójskładu HZ273+HZ275+HZ276. Stoi na żeberku, ma zdjęte biletomaty i ściągniętą reklamę. Nie został też przenumerowany. Czy wszystkie trzy wagony pójdą do kasacji tego jeszcze nie wiem, ale HZ273 i HZ275 raczej tak. Niepewny los jest też RZ250+RZ262+RZ251. Ufok ten też został zepchany na żeberko koło US. Ale na razie jest cały. Grzebią coś przy pozostałych dwóch dawnych huckich składach HZ267+HZ269 i HZ261+HZ289. Zobaczymy co z tego będzie.
Re: KONSTAL 105N/Na
Zupełnie tego nie rozumiem. Zamiast zostawić 105tki, połączyć wszystkie wagony w trójsklady, zrobić rozkład na 52 tak aby faktycznie co drugi kurs był niskopodłogowy to teraz będą STL na 52. Wiem, że 105tki są stare i się psują ale lepsza 105tka niż gnieść się w stadlerze. A wiadomo, że taboru MEGA brakuje.
Re: KONSTAL 105N/Na
Niestety 105-i wysiadają i to zarówno elektronicznie jak i konstrukcyjnie. Dodatkowo sypie się blacha i wagony zaczynają przeciekać. Nie ma ratunku i będzie teraz równia pochyła z kasacjami. Może dojść jeszcze w tym roku do kolejnego zmniejszenia trójskładów. Za bardzo się psuły, za dużo awarii i problemów dla mechaników. Podgórze sobie z tym poradzi. Dodatkowo jest ciasno w Podgórzu.
Re: KONSTAL 105N/Na
Czy huckie 105tki były bardziej awaryjne od tych Podgórskich, czy mniej więcej porównywalne problemy były w obu zajezdniach?
-
- Znawca
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: KONSTAL 105N/Na
Z tego co zaobserwowałem, zjazdy awaryjne zdarzały się podobnie często na obu zajezdniach, chociaż wydaje mi się że nieco więcej było tego w przypadku huckich stopiątek. Ponadto słyszałem opinie, że podgórskie są w nieco lepszym stanie technicznym, ale nie zgadzam się z tym w stu procentach.
Ponadto trójskład RZ250+262+251 został odstawiony.
Ponadto trójskład RZ250+262+251 został odstawiony.
Re: KONSTAL 105N/Na
Zgadza się - wylądował na betonie przy Rzemieślniczej.
Re: KONSTAL 105N/Na
Ale przecież samo MPK pisało w swoim poście, że:
Podczas gdy fizycznie przecież jest 10 ufoków oraz 7 podwójnych - czyli już z góry zakładali kasację 2 ufoków oraz 2 podwójnych.We flocie krakowskiego przewoźnika pozostało już tylko 8 składów potrójnych oraz 5 składów podwójnych 105Na
-
- Ekspert
- Posty: 1139
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: KONSTAL 105N/Na
Bardziej pytanie po co w ogóle utrzymywać w chwili obecnej 2x105Na, skoro brakuje dłuższych pociągów, a tych 26m jest nadmiar...?
Byłoby po prostu 11-12 uffoków i zero składów - tyle.
Byłoby po prostu 11-12 uffoków i zero składów - tyle.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ250 i RZ251 oraz HZ275 i HZ276 to rocznik 1985 a RZ262 z 1989, HZ273 z 1988. Kasują głównie najstarszy rocznik 1985 i nie chcą z nim dotrwać do 40 lat. Przeniesione z Huty wagony do głównie z 1989 z niedobitkami z innych lat. W Podgórzu najwięcej zostało z 1988 roku. I ten rocznik był dobry. To była seryjna duża dostawa w 1988 oparta na nowych pudłach i wózkach. Rocznik 1989 i 1992 to trochę już wagony kombinowane. Dużo było wówczas zwrotów pudeł 105-ek do fabryki i oni wózki i szkielet wykorzystywali do budowy następnych wagonów w 1989 i 1992 roku. Dlatego z rocznika 1989 i 1992 część wagonów skasowano, pewnie głównie tych odnawianych z dawnych lat. Ponadto MPK dzisiaj zaktualizowało nie aktualny tabor na swojej stronie. Nadal 44 wagony 105Na podczas gdy trzy już są na betonie a kolejne stoją niekompletne.
Re: KONSTAL 105N/Na
RZ250-251 to dawne ex. podgórskie 804-807 po NG w 2006 roku. Jako ciekawostka wagony te przez jakiś czas miały zamontowane fotokomórki drzwi.
Co do trójskładu 273-275-276, jego los jest niepewny, choć wagon 276 ma nowe wózki po remoncie.
Składy 261-289 oraz 267-269 stoją na żeberku obok US choć są w pełni kompletne.
Co do trójskładu 273-275-276, jego los jest niepewny, choć wagon 276 ma nowe wózki po remoncie.
Składy 261-289 oraz 267-269 stoją na żeberku obok US choć są w pełni kompletne.
-
- Znawca
- Posty: 158
- Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
- Lokalizacja: Kliny
Re: KONSTAL 105N/Na
Trochę głupotą by było kasowanie 273-275-276, technicznie to był jeden z lepszych trójskładów a taki parch jak 226-228-229 dalej straszy na mieście.
A 261+289 definitywnie powinny zostać od razu wysłane na złom. Pudło przeżarte rdzą na wylot, silniki niedomagają, rozpędza się zdecydowanie wolniej od reszty składów.
A 261+289 definitywnie powinny zostać od razu wysłane na złom. Pudło przeżarte rdzą na wylot, silniki niedomagają, rozpędza się zdecydowanie wolniej od reszty składów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość