KONSTAL 105N/Na

- Tabor, przetargi, rozdysponowanie wozów, dane techniczne
suchy
Ekspert
Posty: 956
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: suchy » 23 wrz 2023, 21:27

impuls pisze: 23 wrz 2023, 20:16 I jak wtedy będą prowadzić serwis w nocy? Wyjazdami przez ul. Rzemieślniczą i pętlę w Łagiewnikach. Da się, tylko duże straty czasowe dla mechaników.
Zaś wystawiając wagony na Brożka lub Rzemieślniczą będą musieli zatrudnić kolejny patrol ochrony (jeden już pilnuje wagonów na pętli Łagiewniki).

impuls
Ekspert
Posty: 1447
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 23 wrz 2023, 22:05

Proceder który trwa od wielu wielu lat z ochroną wagonów nocą poza zajezdnią. Tylko w Toruniu można porównać z obecną sytuacją. Zajezdnia w Podgórzu powinna obsługiwać 90 brygad w dni powszednie i mieć na stanie 120 pociągów. Wtedy funkcjonowanie byłoby prawidłowe. Tymczasem ma 164 pociągi i obsługuje 125 brygad w DP. Tramwaje stoją w nocy poblokowane na wszelkich rozjazdach i serwisowanie jest mocno utrudnione. Motorniczy nie mogą się nawet czasem dostać do swoich pojazdów bo stoją na centymetry obok siebie i nie można ich przekroczyć. Nie ma pasa rozdzielającego, międzytorowego. A na rozbudowę Zajezdni nie ma pieniędzy. Musi obsługiwać taką ilość, bo dojazdy są relatywnie najbliżej. I w takiej sytuacji dowalili im te 105-i. Chyba po to, żeby szybko chcieli ich się pozbywać.

brovar
Ekspert
Posty: 523
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: brovar » 24 wrz 2023, 15:04

anonim_048 pisze: 23 wrz 2023, 13:53 HZ264+265+260 pomimo posiadania wyświetlaczy definitywnie nadaje się do odstrzału. Słaba blacharka, napuchnięty sufit w 1 wagonie,
Obrazek
Do tego trudności z otwarciem okna, pourywane gałki.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

impuls
Ekspert
Posty: 1447
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 25 wrz 2023, 21:43

No i akurat skład HZ264+HZ265+HZ260 przenumerowali na RZ264+RZ265+RZ260 i prawdopodobnie jeszcze będzie kursować. Za to z prawdopodobieństwem na 95% nie będzie trójskładu HZ273+HZ275+HZ276. Stoi na żeberku, ma zdjęte biletomaty i ściągniętą reklamę. Nie został też przenumerowany. Czy wszystkie trzy wagony pójdą do kasacji tego jeszcze nie wiem, ale HZ273 i HZ275 raczej tak. Niepewny los jest też RZ250+RZ262+RZ251. Ufok ten też został zepchany na żeberko koło US. Ale na razie jest cały. Grzebią coś przy pozostałych dwóch dawnych huckich składach HZ267+HZ269 i HZ261+HZ289. Zobaczymy co z tego będzie.

Jelczyk
Ekspert
Posty: 936
Rejestracja: 11 wrz 2020, 11:24

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: Jelczyk » 25 wrz 2023, 22:48

Zupełnie tego nie rozumiem. Zamiast zostawić 105tki, połączyć wszystkie wagony w trójsklady, zrobić rozkład na 52 tak aby faktycznie co drugi kurs był niskopodłogowy to teraz będą STL na 52. Wiem, że 105tki są stare i się psują ale lepsza 105tka niż gnieść się w stadlerze. A wiadomo, że taboru MEGA brakuje.

impuls
Ekspert
Posty: 1447
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 26 wrz 2023, 9:57

Niestety 105-i wysiadają i to zarówno elektronicznie jak i konstrukcyjnie. Dodatkowo sypie się blacha i wagony zaczynają przeciekać. Nie ma ratunku i będzie teraz równia pochyła z kasacjami. Może dojść jeszcze w tym roku do kolejnego zmniejszenia trójskładów. Za bardzo się psuły, za dużo awarii i problemów dla mechaników. Podgórze sobie z tym poradzi. Dodatkowo jest ciasno w Podgórzu.

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 436
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: sorig » 26 wrz 2023, 10:34

Czy huckie 105tki były bardziej awaryjne od tych Podgórskich, czy mniej więcej porównywalne problemy były w obu zajezdniach?

anonim_048
Znawca
Posty: 158
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: anonim_048 » 26 wrz 2023, 11:36

Z tego co zaobserwowałem, zjazdy awaryjne zdarzały się podobnie często na obu zajezdniach, chociaż wydaje mi się że nieco więcej było tego w przypadku huckich stopiątek. Ponadto słyszałem opinie, że podgórskie są w nieco lepszym stanie technicznym, ale nie zgadzam się z tym w stu procentach.

Ponadto trójskład RZ250+262+251 został odstawiony.

suchy
Ekspert
Posty: 956
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: suchy » 26 wrz 2023, 12:25

anonim_048 pisze: 26 wrz 2023, 11:36 Ponadto trójskład RZ250+262+251 został odstawiony.
Zgadza się - wylądował na betonie przy Rzemieślniczej.

brovar
Ekspert
Posty: 523
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: brovar » 26 wrz 2023, 14:40

suchy pisze: 26 wrz 2023, 12:25 Zgadza się - wylądował na betonie przy Rzemieślniczej.
Widzę Huta niezłe wrakowisko przekazała do Podgórza. [*]
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

suchy
Ekspert
Posty: 956
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: suchy » 26 wrz 2023, 18:02

brovar pisze: 26 wrz 2023, 14:40 Widzę Huta niezłe wrakowisko przekazała do Podgórza. [*]
Ale przecież samo MPK pisało w swoim poście, że:
We flocie krakowskiego przewoźnika pozostało już tylko 8 składów potrójnych oraz 5 składów podwójnych 105Na
Podczas gdy fizycznie przecież jest 10 ufoków oraz 7 podwójnych - czyli już z góry zakładali kasację 2 ufoków oraz 2 podwójnych.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1139
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: kot_feliks » 26 wrz 2023, 19:21

Bardziej pytanie po co w ogóle utrzymywać w chwili obecnej 2x105Na, skoro brakuje dłuższych pociągów, a tych 26m jest nadmiar...?

Byłoby po prostu 11-12 uffoków i zero składów - tyle.

impuls
Ekspert
Posty: 1447
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: impuls » 26 wrz 2023, 21:00

RZ250 i RZ251 oraz HZ275 i HZ276 to rocznik 1985 a RZ262 z 1989, HZ273 z 1988. Kasują głównie najstarszy rocznik 1985 i nie chcą z nim dotrwać do 40 lat. Przeniesione z Huty wagony do głównie z 1989 z niedobitkami z innych lat. W Podgórzu najwięcej zostało z 1988 roku. I ten rocznik był dobry. To była seryjna duża dostawa w 1988 oparta na nowych pudłach i wózkach. Rocznik 1989 i 1992 to trochę już wagony kombinowane. Dużo było wówczas zwrotów pudeł 105-ek do fabryki i oni wózki i szkielet wykorzystywali do budowy następnych wagonów w 1989 i 1992 roku. Dlatego z rocznika 1989 i 1992 część wagonów skasowano, pewnie głównie tych odnawianych z dawnych lat. Ponadto MPK dzisiaj zaktualizowało nie aktualny tabor na swojej stronie. Nadal 44 wagony 105Na podczas gdy trzy już są na betonie a kolejne stoją niekompletne.

krakus
Znawca
Posty: 151
Rejestracja: 26 sie 2020, 22:14

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: krakus » 26 wrz 2023, 22:56

RZ250-251 to dawne ex. podgórskie 804-807 po NG w 2006 roku. Jako ciekawostka wagony te przez jakiś czas miały zamontowane fotokomórki drzwi.
Co do trójskładu 273-275-276, jego los jest niepewny, choć wagon 276 ma nowe wózki po remoncie.
Składy 261-289 oraz 267-269 stoją na żeberku obok US choć są w pełni kompletne.

anonim_048
Znawca
Posty: 158
Rejestracja: 04 lip 2023, 19:53
Lokalizacja: Kliny

Re: KONSTAL 105N/Na

Post autor: anonim_048 » 27 wrz 2023, 15:33

Trochę głupotą by było kasowanie 273-275-276, technicznie to był jeden z lepszych trójskładów a taki parch jak 226-228-229 dalej straszy na mieście.

A 261+289 definitywnie powinny zostać od razu wysłane na złom. Pudło przeżarte rdzą na wylot, silniki niedomagają, rozpędza się zdecydowanie wolniej od reszty składów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość