pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20To zrób według Krakowiaka albo 105-tki. Użyłem akurat STL, bo to najpopularniejszy obecnie typ tramwaju w Krakowie.
Mi chodziło o to, że tramwaj robiony od początku z myślą o byciu dwukierunkowym może być zaprojektowany inaczej, nie jako przeróbka istniejącego projektu.
pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20Dobrze wiesz, że wydłużyłoby to (i tak wolną w STL) wymianę pasażerską dwukrotnie. Z pewnością widziałeś dyskusje o ilości drzwi w GT8S czy innych tramwajach, o których sprowadzeniu dyskutowano.
I o to dokładnie mi chodzi. Wszyscy bez wątpienia zgadzamy się, że mniejsza liczba drzwi powodowałaby wydłużenie czasu podróż. Chcę pokazać, że podobna argumentacja dotyczy wagonów dwukierunkowych. Większa ich liczba zwiększyłaby niezawodność sieci, czyli też przełożyła się de facto na skrócenie czasu podróży.
pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20-każda przejazdówka to w krakowskich warunkach konieczność zwalniania do 10km/h
Tym bardziej trzymajmy kciuki za projekt
Jopka36
pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20W Krakowie wykorzystujemy do tego pętle zlokalizowane w środku trasy:
Bronowice
Dworzec Towarowy
Prokocim
Dąbie
TAKW
Kopiec Wandy
i od tego miesiąca również Krowodrza Górka.
Wg mnie to nie to samo. Gdy jest zatrzymanie np. na al. Pokoju to skierują "1", "14" i "22" przez Mogilską, a samą al. Pokoju zostawią może ew. z jakimś zatramwajem. Jak jest remont nawet krótkiego odcinka, to podobnie - w najlepszym razie będzie "7x" do Dąbia ze słabą częstotliwością, i tak przez np. rok. Za to przy przejazdówkach, zmiany dla większości pasażerów z ciągu byłyby właściwie nieodczuwalne.
pasazer_mobilisu pisze: ↑21 wrz 2023, 15:20Mało, na pewno przejazdówek mogłoby być więcej, ale czy gdybyś sam miał podjąć taką decyzję to poszedłbyś w "w wielki program budowy przejazdówek" i zamawianie wyłącznie tramwajów dwukierunkowych?
Wyłącznie to pewnie nie, natomiast na pewno warto byłoby kupować ich procentowo więcej.