Pamiętam, wesoło były z tą linią i tym wagonem

"30" miała krótką trasę, okrężną: Dw. Gł. Zachód -> Basztowa -> Filharmonia -> Poczta Gł. -> Dw. Gł. Zachód, tylko w tę stronę. Trasa bez sensu, acz chodziło o to by cokolwiek jechało przez Pawią, wtedy jeszcze niepołączoną z Dworcem Towarowym - kawałek za Dw. Gł. Zachód była przejazdówka dla dwukierunkowców. Marszruta musiała być krótka bo nie było wagonów, dostępne były tylko dwa N8 oraz rezerwowo właśnie powyższy. Zatem na "30" kursowały dwie brygady, f15, w czasach gdy bazowe było f10/20.
"30" istniała cztery miesiące, od września 2006 do stycznia 2007. Potem zastąpiło ją nowe "24" Politechnika - Bronowice, z f20 na trzech brygadach bo w międzyczasie MPK otrzymało czwarty dwukierunkowiec, do tego udostępniono kolejny fragment torów do Politechniki.
Sam wagon był zwany "zemstą Gliwic". Miał fenomenalny układ siedzieć w środku: z jednej strony wszystkie zgodnie z kierunkiem jazdy, po drugiej stronie wszystkie przeciwnie. Nie tak jak w wszystkich innych wagonach że siedzenia są naprzeciwko siebie dzięki czemu jadąc w parę osób nawet nie czuje się, że jedzie się do tyłu. Tu wszyscy siedzący np. po prawej jechali do tyłu
Tu zdjęcie z wnętrza 111N:
https://www.mkm.szczecin.pl/storage/pho ... 46197.webp (źródło:
https://www.mkm.szczecin.pl/encyklopedia/111n)