Faktycznie, teraz się spokojnie przyjrzałem i poprostu zabrali jeden kurs z rana i jeden z wieczoru i dołożyli do szczytu popołudniowego.
Skała, Sułoszowa
Re: Skała
Też mnie irytuje, że w Krakowie rozkłady są oficjalnie publikowane dopiero dwa dni przed zmianami. Zwłaszcza, że nieraz nieoficjalne wersje krążą dużo wcześniej po Sieci, udostępniane np. właśnie przez radnych.kot_feliks pisze: 05 paź 2023, 22:06Serio o zmianie rozkładu linii aglomeracyjnej, mającej dziury po kilka godziny, w tym o zmianach godzin odjazdu np. o kilkadziesiąt minut, informacja pojawia się... dwa dni wcześniej?![]()
Przecież coś takiego jest już mało ciekawe w sytuacji linii miejskich, a co mają powiedzieć ludzie, którzy np. dowiadują się, że pojutrze nie mają już autobusu np. o 10:25, tylko dopiero 11:35, nie mają o 12:15, tylko o 14:10 (później o DWIE godziny)? I dowiadują się o tym DWA DNI wcześniej
Z drugiej strony - w tej konkretnej sytuacji rozkład był poprawiany jeszcze w środę. Co zatem powinni zrobić w tej sytuacji?
1) Wrzucić pierwszą wersję np. w poniedziałek, a potem w czwartek ją zaktualizować? Ok, lecz to nie rozwiązuje problemu bo dalej ktoś mógłby sprawdzić rozkład we wtorek, a potem w czwartek dowiedzieć się że kurs jednak pojedzie o innej godzinie.
2) Wrzucić rozkład dopiero w czwartek, po aktualizacji, i przesunąć datę wejścia o parę dni by był czas na poznanie zmian? Ok, lecz w praktyce oznacza to, że mieszkańcy Skały tym dłużej musieliby czekać na dostęp km. A przecież już w poniedziałek było ogłoszone, że autobus ruszy od soboty i część osób mogła zacząć uwzględniać to w swoich planach.
3) Wrzucić rozkład we wtorek i nie robić aktualizacji, albo zrobić ją później? To z kolei oznacza, że w sobotę wszedłby realnie gorszy rozkład, a część osób nie miałaby jak wrócić pod wieczór do domu.
Najlepiej gdyby od początku zaplanowano tę lepszą wersję rozkładu (nawet trochę nie rozumiem czemu tak nie zrobiono, skoro pod względem liczby kursów czy godzin pracy brygad nie robi to różnicy, a od kilku miesięcy te krótkie godziny kursowania były krytykowane). Jednak w zaistniałej sytuacji, co mieli zrobić? Pytanie otwarte, może uda się coś wymyślić

Re: Skała
W sumie gdyby burmistrz nie wrzucił rozkładu na FB to nie byłoby krytyki i wszedłby rozkład z wieczorną dziurą. Zatem w takiej sytuacji:
1) gmina powinna przeprowadzić konsultacje i zatwierdzić rozkład ok. 10 dni przed zmianami
2) na 7 dni przed zmianami oficjalny komunikat i rozkład na stronie ZTP
1) gmina powinna przeprowadzić konsultacje i zatwierdzić rozkład ok. 10 dni przed zmianami
2) na 7 dni przed zmianami oficjalny komunikat i rozkład na stronie ZTP
-
- Ekspert
- Posty: 1255
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Skała
Nie zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę, wrzucić pierwszą wersję nie w pn, a w zeszły piątek (min. 7 dni wcześniej) i tak ruszyć w najbliższą sobotę, a ew. zmiany wprowadzić również z 7 dniowym wyprzedzeniem.Kaszmir pisze: 06 paź 2023, 10:55 Też mnie irytuje, że w Krakowie rozkłady są oficjalnie publikowane dopiero dwa dni przed zmianami. Zwłaszcza, że nieraz nieoficjalne wersje krążą dużo wcześniej po Sieci, udostępniane np. właśnie przez radnych.
Z drugiej strony - w tej konkretnej sytuacji rozkład był poprawiany jeszcze w środę. Co zatem powinni zrobić w tej sytuacji?
1) Wrzucić pierwszą wersję np. w poniedziałek, a potem w czwartek ją zaktualizować? Ok, lecz to nie rozwiązuje problemu bo dalej ktoś mógłby sprawdzić rozkład we wtorek, a potem w czwartek dowiedzieć się że kurs jednak pojedzie o innej godzinie.
2) Wrzucić rozkład dopiero w czwartek, po aktualizacji, i przesunąć datę wejścia o parę dni by był czas na poznanie zmian? Ok, lecz w praktyce oznacza to, że mieszkańcy Skały tym dłużej musieliby czekać na dostęp km. A przecież już w poniedziałek było ogłoszone, że autobus ruszy od soboty i część osób mogła zacząć uwzględniać to w swoich planach.
3) Wrzucić rozkład we wtorek i nie robić aktualizacji, albo zrobić ją później? To z kolei oznacza, że w sobotę wszedłby realnie gorszy rozkład, a część osób nie miałaby jak wrócić pod wieczór do domu.
Najlepiej gdyby od początku zaplanowano tę lepszą wersję rozkładu (nawet trochę nie rozumiem czemu tak nie zrobiono, skoro pod względem liczby kursów czy godzin pracy brygad nie robi to różnicy, a od kilku miesięcy te krótkie godziny kursowania były krytykowane). Jednak w zaistniałej sytuacji, co mieli zrobić? Pytanie otwarte, może uda się coś wymyślić![]()
A nie informować ludzi dzień wcześniej, że "hejka, pojutrze nie dojedziesz do pracy"


To trochę takie pytanie na zasadzie "co mamy zrobić, skoro po raz setny olaliśmy ludzi i zostawiliśmy informację na ostatnią chwilę"?


-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Pojawiły się rozkłady jazdy na przystankach. Swoją drogą tutaj jest błąd bo oznaczono przystanek końcowy i początkowy jako ten na żądanie.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
W nocy pewnie zmienią na przystankach leżących na starej trasie 267. Nie patrzyłem na nie ale wątpię żeby tak wcześnie były nowe rozkłady na nich tym bardziej że odjazdy są inne niż obecnie.mkm3 pisze: 06 paź 2023, 17:28 Ciekawe, że tak szybko pojawily sie rozkłady. Zwykle w nocy je zmieniają![]()
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Rozkłady "132" też już były na przystankach w niedzielę w ciągu dnia, przynajmniej w rejonie Mistrzejowic 

Re: Skała
Jadąc DW794 dziś o 6:30 jeszcze ich nie było, kolega wrzucił powyżej zdjęcie o 16:35, więc masz 10-godzinne okienkomkm3 pisze: 06 paź 2023, 17:28 Ciekawe, że tak szybko pojawily sie rozkłady. Zwykle w nocy je zmieniają![]()

Swoją drogą, początkowy i końcowy z tej pierzei rynku? Myślałem że końcowy będzie pod urzędem gminy, a początkowy tutaj…
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Pewnie to położenie wynika z tego że w najbliższym czasie będzie przebudowywany przystanek przy UG, zresztą pojawił się komunikat Kolei Małopolskich o zmianie przystanku na ten przy Lewiatanie/banku.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Wiem, że trochę wcześnie to pytanie, ale jakie zainteresowanie nowym odcinkiem linii 267?
Czy burmistrz Skały próbował / próbuje załatwić z Zielonkami, aby 267 jechała "prosto" przez Glogera? Może ta relacja Marszowiec-Zielonki nie jest taka ważna dla Zielonek? Zapewnia ją 297. A może Zielonki pokusiłyby się o wydłużenie nawet całego 287 do Zielonek?
Czy burmistrz Skały próbował / próbuje załatwić z Zielonkami, aby 267 jechała "prosto" przez Glogera? Może ta relacja Marszowiec-Zielonki nie jest taka ważna dla Zielonek? Zapewnia ją 297. A może Zielonki pokusiłyby się o wydłużenie nawet całego 287 do Zielonek?
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Jechałem dzisiaj 267 w kierunku Skały o 15. Bardzo duży tłok panuje do Marszowca, a potem do Smardzowic brakuje miejsc siedzących. Na odcinku od Smardzowic jest mniej więcej 50% miejsc siedzących zapełniona. Poza tym dzisiaj była kontrol biletowa i było parę kłopotów między innymi był Pan który zakupił bilet wyłącznie na III strefę nie wiedząc że aby poruszać się od Krakowa do Skały potrzebuje biletu 1+2+3. Była też jedna pasażerka która była zdezorientowana bo chciała wysiąść na pętli ale nie zauważyła że teraz to przystanek przelotowy więc zbyt późno zasygnalizowała chęć wysiadania i musiała wysiąść na Smardzowice Kościelna. Czasy przejazdu między przystankami na nowej części trasy są bardzo wydłużone co w weekend skutkuje tym że między nimi autobus porusza się z prędkością 20-30 km/h żeby nie stać 2 minuty na przystanku. W dni powszednie tego problemu nie ma bo ze względu na opóźnienia autobus jedzie z normalną prędkością żeby nadrobić opóźnienie.mkm3 pisze: 09 paź 2023, 19:55 Wiem, że trochę wcześnie to pytanie, ale jakie zainteresowanie nowym odcinkiem linii 267?
Czy burmistrz Skały próbował / próbuje załatwić z Zielonkami, aby 267 jechała "prosto" przez Glogera? Może ta relacja Marszowiec-Zielonki nie jest taka ważna dla Zielonek? A może Zielonki pokusiłyby się o wydłużenie nawet całego 287 do Zielonek?
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Skała
Na każdym rozkładzie jazdy na liniach aglo powinna też być również informacja, że cennik biletów dostępny na stronie kmkrakow.pl oraz wzmianka o tym, że linia przejeżdża przez obszar I, II i III strefy. Lub zamiast stosować napis GRANICA TARYF w rozkładzie, dać napis GRANICA I i II STREFY // GRANICA II i III STREFY. Nie dziwię się, że Skalanie moga być zaskoczeni, skoro są przyzwyczajeni do standardów busów, czyli np. kupowania biletu u kierowcy.
Re: Skała
Fajna uwaga, żeby pisać w rozkładzie np. GRANICA I i II STREFY. Skoro obszary są podzielone na STREFY to takie nazewnictwo powinno się konsekwentnie stosować. GRANICA TARYF może nie do końca być zrozumiała dla pasażera, bo nie jest używane pojęcie TARYFA I, TARYFA II, itd, tylko STREFA I, STREFA II.
-
- Specjalista
- Posty: 428
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice/Azory
Re: Skała
Uważam że obecny podział na strefy jest nielogiczny i niesprawiedliwy, bo niby dlaczego Słomniki, Skała, Krzeszowice i Brzeźnica są w 3 strefie a Iwanowice nadal w 2. Jeśli jestem w stanie zrozumieć, to że gminy z Metropolii Krakowskiej są w 2 strefie nawet jak nie graniczą bezpośrednio z Krakowem to nie rozumiem dlaczego Iwanowice nie są w 3 strefie.lolek-12 pisze: 09 paź 2023, 21:56 Fajna uwaga, żeby pisać w rozkładzie np. GRANICA I i II STREFY. Skoro obszary są podzielone na STREFY to takie nazewnictwo powinno się konsekwentnie stosować. GRANICA TARYF może nie do końca być zrozumiała dla pasażera, bo nie jest używane pojęcie TARYFA I, TARYFA II, itd, tylko STREFA I, STREFA II.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości