Wszystkich Świętych 2023
Re: Wszystkich Świętych 2023
Pewnie 809 i 872.
Re: Wszystkich Świętych 2023
A co będzie robić brygada z 742?
Re: Wszystkich Świętych 2023
Tak patrząc na ten schemat, to szkoda, że 800 nie podciągnięto na Przybyszewskiego. Przerwy mogłyby być na Podwawelskim, a znacząco poprawiłoby to dojazd na Salwator z Azorów, Bronowic i Mydlnik.
Wprawdzie sam taką trasę '800' proponowałem, ale cóż, czasami niektóre rzeczy lepiej widać na mapie.
Re: Wszystkich Świętych 2023
Na mapce jest błąd - nie zaznaczono wjazdu kieszeniowego "807" do Soboniowic. Za to bardzo na plus rozpiska dni kursowania poszczególnych linii w prawym dolnym rogu. Świetny pomysł!
Jeśli chodzi o trasy, w tym roku nie będzie bezpośredniego połączenia cmentarzy Rakowickiego i Grębałów. Zwykle zapewniane przez "85", teraz w mojej opinii powinien być w zamian autobus. To duży problem że dwie z trzech największych krakowskich nekropolii nie będą połączone. Być może obawiano się, że autobusy by były przeciążone, jednak warto było spróbować. Zwłaszcza, że na początek wystarczyło wydłużyć "139" z Kombinatu, już byłby autobus z f20. I np. dołożyć brygad do f10, nawet kosztem rezygnacji z "887" które wtedy byłoby wchłonięte przez "139".
Zresztą rozwiązanie tramwajowe mnie nie przekonuje. "85" dowiezie tylko do r. Kocmyrzowskiego, co dalej? Nie ma stamtąd żadnego specjalnego autobusu przez Kocmyrzowską, pozostają tylko "806" i "842", oba jadące naokoło (zwłaszcza "806"). Jeśli była obawa o potoki zbyt duże na autobus, to tu też będzie problem bo obie te linie mają już "swoich" pasażerów a tu jeszcze będą musiały zebrać z "85". Tymczasem ich częstotliwość jest tylko odrobinę większa niż rok temu (było f12 na każdej, będzie f10).
Nie rozumiem też kwestii numeracji. Wydłużone i skierowane przez Strzelców "184" zmienia się w "884", tymczasem analogicznie zmienione "199" zostaje pod swoim numerem. Czyżby o nim zapomniano?
Jeśli chodzi o trasy, w tym roku nie będzie bezpośredniego połączenia cmentarzy Rakowickiego i Grębałów. Zwykle zapewniane przez "85", teraz w mojej opinii powinien być w zamian autobus. To duży problem że dwie z trzech największych krakowskich nekropolii nie będą połączone. Być może obawiano się, że autobusy by były przeciążone, jednak warto było spróbować. Zwłaszcza, że na początek wystarczyło wydłużyć "139" z Kombinatu, już byłby autobus z f20. I np. dołożyć brygad do f10, nawet kosztem rezygnacji z "887" które wtedy byłoby wchłonięte przez "139".
Zresztą rozwiązanie tramwajowe mnie nie przekonuje. "85" dowiezie tylko do r. Kocmyrzowskiego, co dalej? Nie ma stamtąd żadnego specjalnego autobusu przez Kocmyrzowską, pozostają tylko "806" i "842", oba jadące naokoło (zwłaszcza "806"). Jeśli była obawa o potoki zbyt duże na autobus, to tu też będzie problem bo obie te linie mają już "swoich" pasażerów a tu jeszcze będą musiały zebrać z "85". Tymczasem ich częstotliwość jest tylko odrobinę większa niż rok temu (było f12 na każdej, będzie f10).
Nie rozumiem też kwestii numeracji. Wydłużone i skierowane przez Strzelców "184" zmienia się w "884", tymczasem analogicznie zmienione "199" zostaje pod swoim numerem. Czyżby o nim zapomniano?
Re: Wszystkich Świętych 2023
Będzie 886, które na mapie ma zaznaczoną złą trasę oraz 701.Kaszmir pisze: ↑25 paź 2023, 17:01 Zresztą rozwiązanie tramwajowe mnie nie przekonuje. "85" dowiezie tylko do r. Kocmyrzowskiego, co dalej? Nie ma stamtąd żadnego specjalnego autobusu przez Kocmyrzowską, pozostają tylko "806" i "842", oba jadące naokoło (zwłaszcza "806"). Jeśli była obawa o potoki zbyt duże na autobus, to tu też będzie problem bo obie te linie mają już "swoich" pasażerów a tu jeszcze będą musiały zebrać z "85". Tymczasem ich częstotliwość jest tylko odrobinę większa niż rok temu (było f12 na każdej, będzie f10).
Re: Wszystkich Świętych 2023
Też uważam to za spory błąd. Powinna być prosta, klarowna ścieżka przemieszczania się między tymi nekropoliami, a tymczasem może się skończyć na dzikich przesiadkach. Inspektorzy MPK będą mieli dużo roboty.Kaszmir pisze: ↑25 paź 2023, 17:01 Jeśli chodzi o trasy, w tym roku nie będzie bezpośredniego połączenia cmentarzy Rakowickiego i Grębałów. Zwykle zapewniane przez "85", teraz w mojej opinii powinien być w zamian autobus. To duży problem że dwie z trzech największych krakowskich nekropolii nie będą połączone. Być może obawiano się, że autobusy by były przeciążone, jednak warto było spróbować. Zwłaszcza, że na początek wystarczyło wydłużyć "139" z Kombinatu, już byłby autobus z f20. I np. dołożyć brygad do f10, nawet kosztem rezygnacji z "887" które wtedy byłoby wchłonięte przez "139".
Re: Wszystkich Świętych 2023
A jak mogło to być wszystko łatwiej zorganizowane, gdyby funkcjonowała Walcownia.. Zrobić dowozówkę z Grębałowa i tramwaje by to obsłużyły..
Re: Wszystkich Świętych 2023
Można było zrobić dowozówkę z Kombinatu równie dobrze.
Re: Wszystkich Świętych 2023
Racja, może poprawią to jeszcze na schemacie. "886" z f5 i "701" też z f5 więc łącznie od r. Kocmyrzowskiego zapewnią średnio f2,5 - wręcz imponująca częstotliwość. Zatem z przyjemnością przyznaję się do błędu i wycofuję to co napisałem, myślę że to dobra oferta
Re: Wszystkich Świętych 2023
Na schemacie brakuje też przystanku "Cmentarz Półłanki" i "Cmentarz Salwator".
Swoją drogą skąd im się wzięła ta nazwa, jak to chyba zawsze był "Cmentarz Rybitwy"...?
Swoją drogą skąd im się wzięła ta nazwa, jak to chyba zawsze był "Cmentarz Rybitwy"...?
Re: Wszystkich Świętych 2023
Poprawili mapkę, wszystkie uwagi z forum: trasy "807" (Soboniowice) i "886" (R. Kocmyrzowskie) oraz przystanki (Cm. Salwator, Cm. Półłanki)
Swoją drogą, zastanawiam się czy "87" nie będzie jeździło pustawe. Trasa skrócona więc nie obsłuży żadnego cmentarza. A przesiadać się nie za bardzo opłaca: z każdego rejonu będą lepsze linie do cm. Grębałów: z os Piastów "820" i "810", z Bieńczyc "886", itd. O ile w stronę Zaj. Nowa Huta jeszcze ktoś może wsiąść (nawet odruchowo, kojarząc numer "87" z poprzednich lat i nie wiedząc o skróceniu), to w powrotną drogę linia może nie mieć pasażerów - jak ktoś już wsiądzie w autobus przy cm. Grębałów, to po co ma się przesiadać?
Nie wiem czy nie lepszą opcją byłaby rezygnacja z "87". Tym bardziej, że "820" ma dostać zwiększoną f: w 2022 kursowało co 20 minut, teraz (wreszcie!) będzie co 10. A w zamian ew. skierować "85" do Piastów bo Mistrzejowice i tak dostają "886" zamiast "86", a tam z takiej okrężnej trasy do cm. Rakowickiego raczej mało kto skorzysta - ludzie mogą woleć "139" czy "159".
Swoją drogą, zastanawiam się czy "87" nie będzie jeździło pustawe. Trasa skrócona więc nie obsłuży żadnego cmentarza. A przesiadać się nie za bardzo opłaca: z każdego rejonu będą lepsze linie do cm. Grębałów: z os Piastów "820" i "810", z Bieńczyc "886", itd. O ile w stronę Zaj. Nowa Huta jeszcze ktoś może wsiąść (nawet odruchowo, kojarząc numer "87" z poprzednich lat i nie wiedząc o skróceniu), to w powrotną drogę linia może nie mieć pasażerów - jak ktoś już wsiądzie w autobus przy cm. Grębałów, to po co ma się przesiadać?
Nie wiem czy nie lepszą opcją byłaby rezygnacja z "87". Tym bardziej, że "820" ma dostać zwiększoną f: w 2022 kursowało co 20 minut, teraz (wreszcie!) będzie co 10. A w zamian ew. skierować "85" do Piastów bo Mistrzejowice i tak dostają "886" zamiast "86", a tam z takiej okrężnej trasy do cm. Rakowickiego raczej mało kto skorzysta - ludzie mogą woleć "139" czy "159".
Re: Wszystkich Świętych 2023
Jestem zdania, że sensowniej było to po prostu zamienić tramwaje 86 i 87 na parę autobusów 886 i 887 po trasach tych linii z poprzednich lat (w sensie dokładnie tak jak będzie działało właśnie 886), a nie kombinowanie z przesiadką z 87 na 887. Jeśli tramwaj dojechałby do Zajezdni Nowa Huta pełny, to ludzie i tak się nie pomieszczą do jednego autobusu i będą czekać na kolejny, a przecież rozkłady to tam będzie fikcja... Wg mnie to 87 jednak zdecydowanie nieprzemyślane i będzie to trochę marnowanie wzkm.Kaszmir pisze: ↑27 paź 2023, 11:05 Nie wiem czy nie lepszą opcją byłaby rezygnacja z "87". Tym bardziej, że "820" ma dostać zwiększoną f: w 2022 kursowało co 20 minut, teraz (wreszcie!) będzie co 10. A w zamian ew. skierować "85" do Piastów bo Mistrzejowice i tak dostają "886" zamiast "86", a tam z takiej okrężnej trasy do cm. Rakowickiego raczej mało kto skorzysta - ludzie mogą woleć "139" czy "159".
-
- Specjalista
- Posty: 226
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Wszystkich Świętych 2023
To już lepiej było puścić tą 87 przez Ptaszyckiego do Bardosa to przynajmniej cmentarz w Mogile by obsłużył ...ds89 pisze: ↑27 paź 2023, 11:12 Jestem zdania, że sensowniej było to po prostu zamienić tramwaje 86 i 87 na parę autobusów 886 i 887 po trasach tych linii z poprzednich lat (w sensie dokładnie tak jak będzie działało właśnie 886), a nie kombinowanie z przesiadką z 87 na 887. Jeśli tramwaj dojechałby do Zajezdni Nowa Huta pełny, to ludzie i tak się nie pomieszczą do jednego autobusu i będą czekać na kolejny, a przecież rozkłady to tam będzie fikcja... Wg mnie to 87 jednak zdecydowanie nieprzemyślane i będzie to trochę marnowanie wzkm.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości