Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Najlepiej wprowadzić SCT, nie budować parkingów na granicy miasta (do nich i tak nie dojedziesz z powodu SCT), obciąć kursy i linie (patrz 208).. a może w ogóle wybudować mur między Krakowem a gminami ościennymi, bo tym się staje powoli Kraków.. rezerwatem.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ale jaki skok? Poczekaj jak ogłoszą podwyżkę wzkm za tramwaje oraz miejskie autobusy (bo prowadzący oczekują podwyżek) - ciekawe czy wtedy powiesz o skoku na gminę Krakówmiloszkasperczyk pisze: ↑18 lis 2023, 11:17 Cóż, czymś trzeba zapchać te brakujące miliony na KMK. Szkoda tylko że zamiast likwidować część miejskich spółek i telewizji urzędowych to robi się skok na podmiejskie gminy.
Naprawdę myślisz, że gdyby zlikwidować kilka miejskich spółek czy telewizję, to motorniczowie i kierowcy zrezygnują z podwyżek pensji? Przecież to te koszty wpływają na wysokość wzkm.
-
- Specjalista
- Posty: 365
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Tu nie chodzi o podwyżki wynagrodzeń. Tu chodzi o to żeby dostali jakąkolwiek wypłatę na czas a nie w nowym roku. A gminy nie powinny płacić za niegospodarność Krakowa.suchy pisze: ↑18 lis 2023, 16:31 Ale jaki skok? Poczekaj jak ogłoszą podwyżkę wzkm za tramwaje oraz miejskie autobusy (bo prowadzący oczekują podwyżek) - ciekawe czy wtedy powiesz o skoku na gminę Kraków
Naprawdę myślisz, że gdyby zlikwidować kilka miejskich spółek czy telewizję, to motorniczowie i kierowcy zrezygnują z podwyżek pensji? Przecież to te koszty wpływają na wysokość wzkm.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Ale sory - ty sądzisz, że podnoszą stawkę za wzkm, żeby ZTP miało z czego zapłacić MPK zaległą fakturę za obsługę linii miejskich?miloszkasperczyk pisze: ↑18 lis 2023, 16:53 Tu nie chodzi o podwyżki wynagrodzeń. Tu chodzi o to żeby dostali jakąkolwiek wypłatę na czas a nie w nowym roku. A gminy nie powinny płacić za niegospodarność Krakowa.
NIE - podnoszą ją dlatego, że od stycznia szykuje się podwyżka dla prowadzących, więc skoro rosną koszty obsługi KAŻDEJ linii (tramwajowej, autobusowej miejskiej, autobusowej aglo - bo godzina pracy KAŻDEGO prowadzącego będzie droższa), to trzeba te koszty sfinansować - poprzez wyższe wpływy czyli podniesienie stawki za wzkm. Obecny brak kasy na koncie ZTP nie ma z tym nic wspólnego.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
MPK musi zwiększyć pensje dla kierowców, co jeszcze bardziej zwiększy stawkę za wzkm. Nie mają wyjścia, boją się że kierowcy zaczną przechodzić do Mobilis który w nowym kontrakcie oferuje wyższe płace, a też musi znaleźć dodatkowych pracowników na wzrost pracy przewozowej.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Być może należy się zastanowić dlaczego Mobilis oferuje wyższe płace przy jednak niższej stawce za wzkm? Moim zdaniem MPK powinno zostać ograniczone do roli przewoźnika tramwajowego, a wszystkie linie autobusowe powinny być obsługiwane przez przewoźników prywatnych, przetargowych. Wyjdzie taniej i lepiej .Kaszmir pisze: ↑19 lis 2023, 11:20 MPK musi zwiększyć pensje dla kierowców, co jeszcze bardziej zwiększy stawkę za wzkm. Nie mają wyjścia, boją się że kierowcy zaczną przechodzić do Mobilis który w nowym kontrakcie oferuje wyższe płace, a też musi znaleźć dodatkowych pracowników na wzrost pracy przewozowej.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Czy to należy do obowiązków Krakowa? Utrzymywanie komunikacji w aglomeracji? Raczej nie. Więc z jakiej paki Kraków ma dokładać fundusze do utrzymywania kursów w gminach zamiast powiedzmy przeznaczać fundusze na remonty powiedzmy dróg, chodników będących / należących gestii miasta. To gminy mają zapewnić dojazd swoim mieszkańcom do Krakowa - nie odwrotnie. Miasto może tylko w ramach dobrej woli sfinalizować kursy takich linii aglomeracyjnych na swoim terenie i to wcale nie jest powiedziane, że musi bo może powiedzieć wprost: chcecie dojeżdżać do Krakowa? OK ale tylko do pierwszej wolnej końcówki na obrzeżach miasta a potem Proszę się tam przesiadać w inne miejskie linie.miloszkasperczyk pisze: ↑18 lis 2023, 12:52 A może zamiast finansować kolejne miejskie spółki i wydawać pieniądze na igrzyska widmo fajnie byłoby zadbać o transport publiczny w aglomeracji, chyba że chcemy mieć jeszcze większe korki w mieście bo ludzie się przesiądą z KMK na samochody?
Koniec, kropka.
-
- Specjalista
- Posty: 365
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Jeśli Kraków nie chce korków u siebie to niech zadba o to żeby ludzie z aglo mogli przyjechać czymś innym niż samochodem.kucyk pisze: ↑19 lis 2023, 11:46 Czy to należy do obowiązków Krakowa? Utrzymywanie komunikacji w aglomeracji? Raczej nie. Więc z jakiej paki Kraków ma dokładać fundusze do utrzymywania kursów w gminach zamiast powiedzmy przeznaczać fundusze na remonty powiedzmy dróg, chodników będących / należących gestii miasta. To gminy mają zapewnić dojazd swoim mieszkańcom do Krakowa - nie odwrotnie. Miasto może tylko w ramach dobrej woli sfinalizować kursy takich linii aglomeracyjnych na swoim terenie i to wcale nie jest powiedziane, że musi bo może powiedzieć wprost: chcecie dojeżdżać do Krakowa? OK ale tylko do pierwszej wolnej końcówki na obrzeżach miasta a potem Proszę się tam przesiadać w inne miejskie linie.
Koniec, kropka.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Pamietać też trzeba, że pewien odsetek krakowian dojeżdża do pracy do aglomeracji - dokładnie przeciw głównym potokom. Naszym władzom powinno zalażeć na jak nabardziej rozbudowanej siatce połączeń poza Kraków.
-
- Ekspert
- Posty: 657
- Rejestracja: 22 sie 2020, 15:20
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Najpierw to niech zadba miasto o swoich mieszkańców żeby oni mieli czym dojeżdżać, ludzie mieszkają parę km od centrum i częstotliwości dojazdu mają śmieszne, plus nic do centrum i myślisz że oni jeżdżą autobusem a nie autem? I tylko o was trzeba myśleć bo jedziecie z aglomeracji i wtedy korków w mieście nie będzie tak? oj nie niemiloszkasperczyk pisze: ↑19 lis 2023, 19:11 Jeśli Kraków nie chce korków u siebie to niech zadba o to żeby ludzie z aglo mogli przyjechać czymś innym niż samochodem.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Chodziło mi o nowy przetarg, od 2024. Mobilis podał dużo wyższą stawkę za wzkm, acz w tym mieści się właśnie wyższa pensja dla kierowców.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Problem jest dużo głębszy niż się wydaje.
Czy Kraków ma "interes" w tym, żeby polepszać komunikację aglo? Tak. Czy ma prawny obowiązek to robić? Nie.
I wynika to z dziwacznego podziału terytorialnego i obowiązków. W kwestii organizacji komunikacji zbiorowej prawo traktuje w zasadzie tak samo wielkie miasto na prawach powiatu jak małą, kilkutysięczną gminę. Do tego Kraków, najbardziej kluczowe miasto dla całej aglomeracji jest w zasadzie osobnym tworem niż otaczający go powiat ziemski. Brakuje też organizacji transportu na poziomie powiatowym. Mamy organizację komunikacji na poziomie gmin, miasta powiatowego i województwa, a nie mamy transportu na poziomie powiatu ziemskiego.
Czy Kraków ma "interes" w tym, żeby polepszać komunikację aglo? Tak. Czy ma prawny obowiązek to robić? Nie.
I wynika to z dziwacznego podziału terytorialnego i obowiązków. W kwestii organizacji komunikacji zbiorowej prawo traktuje w zasadzie tak samo wielkie miasto na prawach powiatu jak małą, kilkutysięczną gminę. Do tego Kraków, najbardziej kluczowe miasto dla całej aglomeracji jest w zasadzie osobnym tworem niż otaczający go powiat ziemski. Brakuje też organizacji transportu na poziomie powiatowym. Mamy organizację komunikacji na poziomie gmin, miasta powiatowego i województwa, a nie mamy transportu na poziomie powiatu ziemskiego.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Projekt budżetu gminy Wieliczka na 2024r. - transport: https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... 2xMqVRt4cl
Ponad 23mln zł idzie na utrzymanie komunikacji miejskiej w przyszłym roku w gminie Wieliczka, w tym:
ok. 8 mln zł MPK
ok. 2,5 mln zł ALD
ok. 13 mln zł WST
Ponad 23mln zł idzie na utrzymanie komunikacji miejskiej w przyszłym roku w gminie Wieliczka, w tym:
ok. 8 mln zł MPK
ok. 2,5 mln zł ALD
ok. 13 mln zł WST
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Zamiast tworzyć idiotyczną spółkę WST, Wieliczka mogła uruchomić trzy - cztery linie we współpracy z ZTP na trasach: Wieliczka Centrum / Nowy Bieżanów Południe - podwielickie sołectwa. Zamiast uruchamiać nowe, można by było też próbować wydłużyć gdzieś w głąb gminy 224, 244, 254, 264, 274 i 284. Resztę zostawić dla ALD i prywatnych przewoźników.
Wieliczka jak piszą, ma duże kłopoty finansowe, a WST je potęguje. Należy dodać że frekwencja w pojazdach WST jest marginalna. Spółka dodatkowo jest źle zarządzana.
Wieliczka jak piszą, ma duże kłopoty finansowe, a WST je potęguje. Należy dodać że frekwencja w pojazdach WST jest marginalna. Spółka dodatkowo jest źle zarządzana.
Re: Komunikacja aglomeracyjna, agloekspressy
Wieliczka, Kraków i pozostałe miasta w Polsce mają kłopoty finansowe spowodowane zmianami podatkowymi przez obecny jeszcze rząd. 12% z budżetu gminy stanowią wydatki na transport, nie jest to tragicznie dużo. Autobusy Krakowskie nie są w stanie wyjechać do każdej miejscowości w metropolii krakowskiej i wszystko spada do władz gminy/województwa. O spółkach MPK/WST pozostawiamy bez komentarza. W przyszłym roku nowe połączenia wewnątrzgminne mają uruchomić między innymi Siepraw, Biskupice.lukasmaj pisze: ↑21 lis 2023, 14:59 Zamiast tworzyć idiotyczną spółkę WST, Wieliczka mogła uruchomić trzy - cztery linie we współpracy z ZTP na trasach: Wieliczka Centrum / Nowy Bieżanów Południe - podwielickie sołectwa. Zamiast uruchamiać nowe, można by było też próbować wydłużyć gdzieś w głąb gminy 224, 244, 254, 264, 274 i 284. Resztę zostawić dla ALD i prywatnych przewoźników.
Wieliczka jak piszą, ma duże kłopoty finansowe, a WST je potęguje. Należy dodać że frekwencja w pojazdach WST jest marginalna. Spółka dodatkowo jest źle zarządzana.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości