Myślę tak samo. Dlatego między innymi w propozycji przedstawiłem wzmocnienie "5" do f=7,5 (przynajmniej w szczycie). Myślę, że jest więcej głosów za tym, by nie tworzyć kolejnych linii f=15.Kaszmir pisze: 11 gru 2023, 14:22 Po prostu jestem zwolennikiem tworzenia mocniejszych połączeń, a nie ich dalszego rozdzielania na słabsze. Ten rok, z przykładami takimi jak "132+139" czy "503+513" udowodnił, że rozdzielanie linii wypada źle, a i pasażerowie je mocno krytykują.
A tu akurat niekoniecznie się zgadzam. Bieńczyce nadal będą mieć "1" z f=7,5 przez cały dzień oraz "14"* a Czyżyny dodatkowo "4+44" z f=7,5/15. To całkiem niezła oferta. Wiele innych ciągów nie ma tak bogatej oferty, a do tego postulowane "5" z f=7,5/15 (lub f=7,5) też będzie solidnym wsparciem. Podobnie "5" nie musi biec do pierwszej obwodnicy. BTW, po otwarciu TŁ jakoś nie przeszkadzało ZTP i nie jednemu forumowiczowi pozostawienie ciągu kurdwanowskiego z jedną linią f=15 do I obwodnicy... a tu i tak będą jw. co najmniej dwie mocne.Kaszmir pisze: 11 gru 2023, 14:22 Jeśli "52" zniknie z Bieńczyc i Czyżyn, coś musi je zastąpić. Tu taka "5" (czy jakiś jej następca), nawet w f7,5 to może być mało. Zresztą jak podawałem w swojej propozycji, wtedy jej trasa powinna biec z powrotem do I obwodnicy.
* Co do linii "14" - luźna jeszcze myśl. Wobec wielce prawdopodobnego przeniesienia "52" i "9" na Meissnera, od strony Bieńczyckiej zrobi się spora dysproporcja w rozdziale kierunków na Al. JPII oraz Al. Pokoju. Nawet jeśli trochę zostanie 'zasypana' przez wzmocnienie "5". Zastanawiam się zatem czy nie warto rozważyć zamiany 'środków' tras dla linii "10" i "14". Ta pierwsza od pl. Centralnego skręt w Aleję Pokoju i od R. Grzegórzeckiego do Mogilskiego z powrotem na swoją dalszą trasę. Ta druga natomiast od R. Kocmyrzowskiego w prawo w Al. JPII do Mogilskiego i dalej jak obecnie. Plusów jest dużo: wyprostowanie trasy "14", szybsze połączenie dla Czyżyn, Bieńczyc itp., para "4+14" od Bronowic aż po R. Czyżyńskie stanowiłaby świetny duet (tu warto wtedy przemyśleć funkcję "44" i zamiast do DT skierować ją np. jako wsparcie "24" na Kurdwanów?), zachowany też zostałby dojazd z Al. Pokoju do I obwodnicy. Z minusów - wydłużenie dojazdu do tejże obwodnicy dla mieszkańców okolic Ptaszyckiego oraz pozbawienie dojazdu Al. Pokoju do ciągu bronowickiego.
Zgoda. Ja osobiście widzę miejsce na linię do Wieczystej ale od drugiej strony, to jest Czyżyn. Natomiast wcześniejsza dyskusja podsunęła mi myśl, że może warto sprawdzić czy nie byłoby zasadne pociągnięcie dalej 'mojej' wersji "15", to jest w celu utworzenia połączenia Os. Piastów - R. Hipokratesa - R. Kocmyrzowskie - R. Czyżyńskie - Wieczysta - Meissnera - Mistrzejowice? Na pierwszy rzut oka może wydawać się fikuśna, ale zapewni połączenie z AWFem, Politechniką czy tamtejszą strefą wielu osiedlom.Kaszmir pisze: 11 gru 2023, 14:22 Propozycje linii jadących przez Meissnera i kończących na Wieczystej mnie nie przekonują bo to będą pustaki, takie same jak niedawne remontowe "74" Mistrzejowice - Wieczysta. Miasto może albo powielać błędy z przeszłości, albo wyciągać z nich wnioski.
Podsumowując niemniej, modyfikacja własnej propozycji to:
- "52": przekierowane przez Meissnera
- "9", "16" i "49" : scalenie wszystkich w jedną linię "9" z f=7,5/15 od Bieżanowa przez Meissnera i Mistrzejowice do Kopca Wandy, z kursami szczytowymi i weekendowymi skróconymi do Mistrzejowic - wariantowość jak linia "3"
- "5": wzmocnienie do f=7,5 (optymistycznie przez cały dzień, ale pewnie nie będzie funduszy, więc co najmniej w szczycie)
- "15": nowa linia Os. Piastów - Mikołajczyka - R. Kocmyrzowskie - R. Czyżyńskie - Wieczysta - Meissnera - Mistrzejowice z f=15 w DP