Ad1. Trasa wg mnie jest w porządku, bo zapewnia wygodny dojazd do tramwajów na Al. Pokoju i Mogilskiej dla (przyszłych i nowych, bo bloki dopiero powstają lub są bardzo "świeże") mieszkańców. Z ulicy Ciesielskiego, w miejscu gdzie jest zlokalizowane osiedle, raczej nie ma łatwego dojścia do Sołtysowskiej/Na Załęczu - jest to dosyć spora odległość, którą albo trzeba pokonać tą ulicą i następnie Na Załęczu do przystanku o tej samej nazwie, albo przejść przez ulicę Sikorki, która po pierwsze na dużej części jest w opłakanym stanie (stary asfalt i brak chodnika), a po drugie dystans też nie jest mały. Przez Galicyjską obecnie nic nie jeździ (a jak już wspominałem ja i inni - potencjał jest spory: EXPO, jeszcze więcej bloków, sporych wielkości ATUT i budujące się centrum outletowe). Tam potrzebna jest linia z prawdziwego zdarzenia, która będzie w stanie dowieźć chętnych. Obecnie dla mieszkańców tego nowego osiedla przy Galicyjskiej oraz Ciesielskiego pozostaje jedynie dłuższa piesza wycieczka do przystanku M1 Nowohucka lub do Ronda 308. Dywizjonu, ewentualnie do Sołtysowskiej N/Ż (ale tu akurat rzadko wsiada ktoś lub więcej niż dwie osoby, bo to kwestia podjechania w zasadzie jednego przystanku).scyzor663 pisze: ↑15 gru 2023, 6:19 Wg mnie trasa 148 jest trochę dziwna. Z większości bloków jest blisko na Sołtysowską lub Na Załęczu lub Galicyjską.
Spokojnie można by zamiast 148 wydłużyć 113 z EC Łęg poprzez Ciepłowniczą, Galicyjską i dalej jak 148 do Cogiteon. Ułatwiłoby to też znacząco dojazd do elektrociepłowni i innych zakładów przy Ciepłowniczej który jest teraz bardzo "naokoło". Jakby było potrzebne zwiększenie częstotliwości to można zawsze dodać wariantowe kursy z Cogiteon skrócone do EC Łęg.
Ad2. Dojazd do elektrociepłowni jest naokoło przez fakt tego, że 113 musi jeszcze obsłużyć kilka(naście) domów jednorodzinnych, po drodze ma także MPEC oraz zakłady po tej stronie Łęgu. No i oczywiście jeszcze obsługa Sołtysowskiej. Obawiam się jednak, że wydłużenie jej dalej niestety wepchnie ją w korki w okolicy Nowohuckiej, co odbije się na pasażerach z obecnej trasy linii. Będzie to też oznaczało brak obsługi ulicy Ciesielskiego, która ma w ostateczności jednak dalej do tramwaju/autobusu niż Galicyjska. Choć oczywiście jest to jakieś rozwiązanie.
Gdy zerknąłem w komentarze pod postem na FB Rady Dzielnicy XIV Czyżyny, odbiór tej linii był raczej pozytywny, choć było wypominane również brak bezpośredniego połączenia z centrum dla Łęgu oraz obsługa Galicyjskiej (a raczej jej brak), ktoś nawet przytoczył pomysł z "174" lub "178".