Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 391
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 15 gru 2023, 9:11

scyzor663 pisze: 15 gru 2023, 6:19 Wg mnie trasa 148 jest trochę dziwna. Z większości bloków jest blisko na Sołtysowską lub Na Załęczu lub Galicyjską.

Spokojnie można by zamiast 148 wydłużyć 113 z EC Łęg poprzez Ciepłowniczą, Galicyjską i dalej jak 148 do Cogiteon. Ułatwiłoby to też znacząco dojazd do elektrociepłowni i innych zakładów przy Ciepłowniczej który jest teraz bardzo "naokoło". Jakby było potrzebne zwiększenie częstotliwości to można zawsze dodać wariantowe kursy z Cogiteon skrócone do EC Łęg.
Ad1. Trasa wg mnie jest w porządku, bo zapewnia wygodny dojazd do tramwajów na Al. Pokoju i Mogilskiej dla (przyszłych i nowych, bo bloki dopiero powstają lub są bardzo "świeże") mieszkańców. Z ulicy Ciesielskiego, w miejscu gdzie jest zlokalizowane osiedle, raczej nie ma łatwego dojścia do Sołtysowskiej/Na Załęczu - jest to dosyć spora odległość, którą albo trzeba pokonać tą ulicą i następnie Na Załęczu do przystanku o tej samej nazwie, albo przejść przez ulicę Sikorki, która po pierwsze na dużej części jest w opłakanym stanie (stary asfalt i brak chodnika), a po drugie dystans też nie jest mały. Przez Galicyjską obecnie nic nie jeździ (a jak już wspominałem ja i inni - potencjał jest spory: EXPO, jeszcze więcej bloków, sporych wielkości ATUT i budujące się centrum outletowe). Tam potrzebna jest linia z prawdziwego zdarzenia, która będzie w stanie dowieźć chętnych. Obecnie dla mieszkańców tego nowego osiedla przy Galicyjskiej oraz Ciesielskiego pozostaje jedynie dłuższa piesza wycieczka do przystanku M1 Nowohucka lub do Ronda 308. Dywizjonu, ewentualnie do Sołtysowskiej N/Ż (ale tu akurat rzadko wsiada ktoś lub więcej niż dwie osoby, bo to kwestia podjechania w zasadzie jednego przystanku).

Ad2. Dojazd do elektrociepłowni jest naokoło przez fakt tego, że 113 musi jeszcze obsłużyć kilka(naście) domów jednorodzinnych, po drodze ma także MPEC oraz zakłady po tej stronie Łęgu. No i oczywiście jeszcze obsługa Sołtysowskiej. Obawiam się jednak, że wydłużenie jej dalej niestety wepchnie ją w korki w okolicy Nowohuckiej, co odbije się na pasażerach z obecnej trasy linii. Będzie to też oznaczało brak obsługi ulicy Ciesielskiego, która ma w ostateczności jednak dalej do tramwaju/autobusu niż Galicyjska. Choć oczywiście jest to jakieś rozwiązanie.

Gdy zerknąłem w komentarze pod postem na FB Rady Dzielnicy XIV Czyżyny, odbiór tej linii był raczej pozytywny, choć było wypominane również brak bezpośredniego połączenia z centrum dla Łęgu oraz obsługa Galicyjskiej (a raczej jej brak), ktoś nawet przytoczył pomysł z "174" lub "178".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6302
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 15 gru 2023, 9:32

Ja mam też nadzieję, że częstotliwości będą dobrane, a przy okazji uporządkowane.

"125" powinno dostać taką jak "128" (obecnie f15/20) by mogły być skoordynowane na Ofiar Dąbia. To jednak wymaga też zmiany "425", a może i "163", czyli też "123", "193" i trochę robi się lawina. Chyba, że pójdą w drugą stronę i zetną "128" do f20.

"148" również warto by dostał taką częstotliwość jak "128" ze względu na połączenie Wieczystej z Al. Pokoju przez Lema. Albo chociaż połowiczna koordynacja?

"104" może powinno być dostosowane do "204" (obecnie f24/20) jako połączenie Czerwony Maki - Zawiła. Dawniej było "116" na podobnej trasie (Czerwony Maki - Pod Fortem), mimo podobnej częstotliwości, jeździło stadnie z ówczesnym "244" co było dużym błędem.

"147" nieźle byłoby skoordynować z "513" (f15/20) ze względu na połączenie Prądnickiej z Nowym Kleparzem, acz tu już podano że planuje się inny system częstotliwości (f10/15).

"198" połowiczna koordynacja ze "182"? Czyli f30/40?

No i wspomniany takt, chociażby połowiczny, "174" ze "155" lecz tu sprawa właśnie jest trudna.

Liczę też, że przy okazji wprowadzenia "438" (jego trasę wg mnie trzeba jeszcze przemyśleć), wreszcie ujednolicą częstotliwości "138" (f20) i "172" (f15).

fysztof
Ekspert
Posty: 782
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 15 gru 2023, 10:42

"125" i "128" muszą być zsynchronizowane, inaczej to będzie fatalne przeoczenie - te linie powinny w duecie przywrócić mocniejsze połączenie w osi Mały/Nowy Płaszów - Stoczniowców - Dąbie. Poza szczytem i w weekendy mają tę samą f, więc tu jest to wyłącznie kwestia 'chęci'. Gorzej tak jak mówisz ze szczytem, według założeń równania częstotliwości to "125" powinna dostać wtedy f=15, ale... wiemy jak jest. Prędzej stawiam, że to "128" zleci w szczycie na f=20?
"128" i "148" też warto by były zgrane, niech obie robią za ten tramwaj w Lema, co tam pewnie nigdy nie powstanie. Tu jednak pojawia się kolejna przesłanka za opcją, że "128" zostanie ścięte do f=20 w szczycie i wówczas dopasowane będzie "148" do tego f.
Podsumowując, w takich okolicznościach na odcinku Ofiar Dąbia - Mały Płaszów "125" i "128" będą mieć łącznie f=10/10/20 i analogicznie na Lema "128" i "148" będą mieć f=10/10/20. To na pewno lepiej niż teraz.

Przy okazji dwie jeszcze 'wrzutki':
a. Fajnie by było, gdyby wobec powrotu "125" na trasę przez Stoczniowców, "128" też wróciło na swoją wcześniejszą trasę przez Lipską i Saską (zamiast jak obecnie przez Przewóz). To przywróci możliwość przesiadki z tramwajów 'estakadowych' na ten autobus.
b. Nikt chyba jeszcze o tym nie pisał, ale "125" ma według mapki i założenia kursować przez Myśliwską (tam powstaje jakiś równoległy łącznik do ul. Szczecińskiej?), Cystersów, dolną płytę ronda Mogilskiego i ulicę Rakowicką. To bardzo intrygująca trasa, podoba mi się przede wszystkim puszczenie przez Myśliwską (Myśliwska Szkoła będzie dwukierunkowy?) oraz przez Cystersów (w opozycji do dublowania tramwaju w Powstania Warszawskiego). Rozumiem, że jest też szansa, że powstaną dodatkowe przystanki w połowie ulicy Cystersów? No i skąd pomysł na przejazd dołem ronda?

scyzor663
Znawca
Posty: 156
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: scyzor663 » 15 gru 2023, 10:49

LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11 Ad1. Trasa wg mnie jest w porządku, bo zapewnia wygodny dojazd do tramwajów na Al. Pokoju i Mogilskiej dla (przyszłych i nowych, bo bloki dopiero powstają lub są bardzo "świeże") mieszkańców.
W mojej propozycji też mamy dojazd do tramwajów na Al. Pokoju i Mogilskiej.
LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11 Z ulicy Ciesielskiego, w miejscu gdzie jest zlokalizowane osiedle, raczej nie ma łatwego dojścia do Sołtysowskiej/Na Załęczu - jest to dosyć spora odległość, którą albo trzeba pokonać tą ulicą i następnie Na Załęczu do przystanku o tej samej nazwie, albo przejść przez ulicę Sikorki, która po pierwsze na dużej części jest w opłakanym stanie (stary asfalt i brak chodnika), a po drugie dystans też nie jest mały.
Nie przesadzałbym - większość osiedla jest w promieniu mniejszym niż 300m od przystanków - zakładając pomiar po linii prostej.
Przystanek przy Archiwum można przesunąć o 200m do skrzyżowania z Ciesielskiego.

LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11 Przez Galicyjską obecnie nic nie jeździ (a jak już wspominałem ja i inni - potencjał jest spory: EXPO, jeszcze więcej bloków, sporych wielkości ATUT i budujące się centrum outletowe).
Dlatego proponuję żeby jeździło ;)
LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11 Gdy zerknąłem w komentarze pod postem na FB Rady Dzielnicy XIV Czyżyny, odbiór tej linii był raczej pozytywny, choć było wypominane również brak bezpośredniego połączenia z centrum dla Łęgu oraz obsługa Galicyjskiej (a raczej jej brak), ktoś nawet przytoczył pomysł z "174" lub "178".
Nie jestem też zwolennikiem przetrasowania 174 lub 178. To są obecnie linie łączące po "obwodnicy" odległe dzielnice i tak powinno zostać.

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Zorza Polarna » 15 gru 2023, 11:13

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 21:12 Wg mnie "204" zostanie bo jest jedyną linią na Podmokłej, a także ważnym dla Klin połączeniem w stronę Kurdwanowa i Wielickiej.
Moim zdaniem 204 powinni przekształcić w 344 z Maków do Wieliczki przez TŁ a w jego miejsce puścić jakąś linię do Nowego Bieżanowa P+R przez Małą Górę. Przyspieszoną może jakąś???

ewentualnie

zostawić 204 i zlikwidować 11-stkę i przywrócić 23 z 6 kursami/h która będzie miała 2 warianty (na jednym rozkładzie)

23A - Czerwone Maki - Nowy Bieżanów P+R
Bo chyba nie ma teraz jakiegokolwiek połączenia Kobierzyna/Ruczaju-Zaborze z Bieżanowem. Na dodatek do Kurdwanowa czy Piasków Nowych byłoby się łatwiej dostać. Połączenie w dni powszednie

23 - Czerwone Maki - Mały Płaszów P+R

No tutaj wariant zlikwidowanej 11-stki. Kursujący w każdy dzień tygodnia
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"

fysztof
Ekspert
Posty: 782
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 15 gru 2023, 11:16

Jeszcze w kontynuacji wcześniejszego posta...
kbieniu7 pisze: 15 gru 2023, 0:25 Tego akurat bym nie wydłużał - wtedy ta linia byłaby tak podatna na korki, że czkawką odbiłoby się Swoszowicom i znowu zatoczylibyśmy koło jak z "484". Już samo wydłużenie do Podgórza SKA mnie zaskoczyło - pomysł dobry, ale przydałoby się bardzo w końcu zrobić śluzę autobusową na wlocie od strony Bonarki, by autobusy nie musiały długo czekać w kolejce do świateł na dolny poziom.
Zgadzam się, że "155" wydłużone do Placu Centralnego ucierpiałoby przez korki. Niemniej, może to najwyższa pora coś na Nowohuckiej w KM tam poprawić? ZTP się zasłaniał, że jest tam za mało kursów... więc niech samo sobie da argumenty do działania:-) I nie chodzi nawet de facto o samą Nowohucką, a okolice skrzyżowania Powst. Wlkp. z Kuklińskiego. Walczysz od lat, by śmiesznym kosztem miasto coś wreszcie zrobiło. Przeforsowałeś projekt w BO, więc sami urzędnicy uznali, że potencjalnie da się to w maks. 2 lata zrobić. Więc czas im start, niech wreszcie kiwną w tej sprawie palcem!!!

Niemniej, w tej opcji i tak najchętniej widziałbym nową linię;-) Żeby nie było. Może mogłoby to być coś na poniższej zasadzie?
- "178" -> f=15/20/20: w dni powszednie jak obecnie, w weekendy wydłużone do Czerwonych Maków zamiast "578" (takie uknuliśmy wnioski przed laty)
- "578" -> f=15/20/-: likwidacja kursów weekendowych
- "174" -> f=15/20/20: czyli wzmocnienie w weekendy do f=20
- "574" -> f=15/20/20: nowa linia w relacji Podgórze SKA - Ciepłownicza - ATUT - Galicyjska - Centralna - Rondo Czyżyńskie - Plac Centralny (szybkie połączenie na wzór "578" z obsługą okolic Galicyjskiej)
Dzięki zmianie f w weekendy dodatkowo "174" mogłoby być zgrane ze "179" i połowicznie z wydłużonym "155". Tylko wiadomo, koszty...

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Zorza Polarna » 15 gru 2023, 12:03

Kaszmir pisze: 15 gru 2023, 9:32
"104" może powinno być dostosowane do "204" (obecnie f24/20) jako połączenie Czerwony Maki - Zawiła. Dawniej było "116" na podobnej trasie (Czerwony Maki - Pod Fortem), mimo podobnej częstotliwości, jeździło stadnie z ówczesnym "244" co było dużym błędem.
Właśnie problem jest taki że ciężko skoordynować 204. Na papierze i na rozkładzie może wszystko będzie wyglądać klarownie. A i tak będzie jeździć stadnie bo 204 ma takie spóźnienia w godzinach szczytu że szkoda gadać. Boję się że będzie to pretekst do przyszłego pościnania któreś z linii -__-
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"

Kierman
Specjalista
Posty: 486
Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kierman » 15 gru 2023, 12:26

Aż się prosi, aby nowe 155 jechało ze Swoszowic SKA dalej do Pod Fortem przez Forteczną (jednocześnie wywalić 191).

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 628
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 15 gru 2023, 12:45

fysztof pisze: 15 gru 2023, 11:16 Jeszcze w kontynuacji wcześniejszego posta...


Zgadzam się, że "155" wydłużone do Placu Centralnego ucierpiałoby przez korki. Niemniej, może to najwyższa pora coś na Nowohuckiej w KM tam poprawić? ZTP się zasłaniał, że jest tam za mało kursów... więc niech samo sobie da argumenty do działania:-) I nie chodzi nawet de facto o samą Nowohucką, a okolice skrzyżowania Powst. Wlkp. z Kuklińskiego. Walczysz od lat, by śmiesznym kosztem miasto coś wreszcie zrobiło. Przeforsowałeś projekt w BO, więc sami urzędnicy uznali, że potencjalnie da się to w maks. 2 lata zrobić. Więc czas im start, niech wreszcie kiwną w tej sprawie palcem!!!
Hah, dzięki :D No tak niestety jest, że taką pierdołę aby zrobić, to trzeba ruszyć niebo i ziemię. Do BO udało się wepchać kolanem, ale za nic nie chcieli się zgodzić, bym pokazywał docelową organizację ruchu - bo to wg nich w kwietniu 2024 ma być oddany buspas na tarczy ronda (tyle, że nic się nie dzieje w tej materii...) i to może już nic nie będzie potrzebne (ta, jasne), a nawet jak coś to trzeba by poobserwować jak się ruch ustabilizuje przez parę miesięcy i zrobić analizy czy się opłaca (jak zawsze...).

Miałem okazję rozmawiać z urzędnikami o tym także poza BO i pomysł im się bardzo podoba - ale czy tylko tak mówią, czy próbują coś robić naprawdę? Czy dzieje się coś po cichu, czy może tak naprawdę nic - tego nie wiem.

Kilka znajomych mi osób dostało się do rady dzielnicy XIII Podgórze w tych wyborach - może z nimi się coś uda, bo pomysł z Powstańców Wlkp. też im się spodobał. Zobaczymy...

Awatar użytkownika
Zorza Polarna
Specjalista
Posty: 234
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Zorza Polarna » 15 gru 2023, 13:22

LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11 Gdy zerknąłem w komentarze pod postem na FB Rady Dzielnicy XIV Czyżyny, odbiór tej linii był raczej pozytywny, choć było wypominane również brak bezpośredniego połączenia z centrum dla Łęgu oraz obsługa Galicyjskiej (a raczej jej brak), ktoś nawet przytoczył pomysł z "174" lub "178".
Kiedyś już o tym pisałem na Kraboku. O propozycji zmiany linii 124 w linię łączącą Łęg z tramwajem na Mogilskiej, Ugorkiem a następnie wzmacniając odcinek Wileńska-Miechowity kierując ją do GN:

Górka Narodowa P+R - Al. 29 listopada – Wileńska – Czerwonego Prądnika – Brogi – Miechowity – Młyńska – Pilotów – Ułanów – Meissnera – Lema – Al. Pokoju – Nowohucka – Centralna - Sołtysowska – Na Załęczu.

Połączyłoby ich to z tramwajem na Mogilskiej dzięki czemu mogliby 1 przesiadką dostać się do centrum a i ta linia wzmocniłaby cały odcinek ul Brogi.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6302
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 15 gru 2023, 14:49

LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11Gdy zerknąłem w komentarze pod postem na FB Rady Dzielnicy XIV Czyżyny, odbiór tej linii był raczej pozytywny, choć było wypominane również brak bezpośredniego połączenia z centrum dla Łęgu
Ja mam podobne odczucia. Kliny się rozrosły i dostały autobus do centrum. Złocień ma go odzyskać. I Łęg też się na tyle rozbudował, że wg mnie kwalifikuje się na takie połączenie. By nie dublować tramwaju, a jednocześnie wzmocnić obsługę Nowohuckiej, może taka linia mogłaby biec z Łęgu przez Nowohucką, Ofiar Dąbia np. do Podgórza SKA. Albo w ogóle połączyć to jakoś z planowanym "125".
fysztof pisze: 15 gru 2023, 10:42b. Nikt chyba jeszcze o tym nie pisał, ale "125" ma według mapki i założenia kursować przez Myśliwską (tam powstaje jakiś równoległy łącznik do ul. Szczecińskiej?),
Tak, powstaje ulica od Przewóz do Myśliwskiej, między ogródkami działkowymi a osiedlem.
LLoan pisze: 15 gru 2023, 9:11No i skąd pomysł na przejazd dołem ronda?
Pewnie chcą zapewnić wygodną przesiadkę na i z tramwajów. Do tego w stronę Mogilskiej "125" może mieć częściowo wspólny potok z tramwajami - osoby mieszkające w rejonie Cystersów. W stronę Dworca trochę zastanawiam się, czy nie lepiej by jechała górą ze względu na wspólny przystanek ze "182/482" i "189" jadącymi również do tej pętli. Acz może ważniejsza jest rzeczywiście wygodna przesiadka na tramwaje.
fysztof pisze: 15 gru 2023, 11:16- "178" -> f=15/20/20: w dni powszednie jak obecnie, w weekendy wydłużone do Czerwonych Maków zamiast "578" (takie uknuliśmy wnioski przed laty)
- "578" -> f=15/20/-: likwidacja kursów weekendowych
- "174" -> f=15/20/20: czyli wzmocnienie w weekendy do f=20
fysztof pisze: 15 gru 2023, 11:16Dzięki zmianie f w weekendy dodatkowo "174" mogłoby być zgrane ze "179" i połowicznie z wydłużonym "155". Tylko wiadomo, koszty...
Dokładnie tak. Wtedy da się skoordynować "174" ze "179", a i Czerwone Maki zyskałyby normalną częstotliwość.
Kierman pisze: 15 gru 2023, 12:26Aż się prosi, aby nowe 155 jechało ze Swoszowic SKA dalej do Pod Fortem przez Forteczną (jednocześnie wywalić 191).
Ze "191" trzeba być ostrożnym bo zapewnia dojazd do tramwajów w Borku Fałęckim. Z Pod Fortem uzupełnia się ze "151", a na Klinach ze "121", w obu przypadkach dając średnio połączenie do Borku co 15-20 minut. Acz można by dodać wjazd kieszeniowy pod Swoszowice SKA, tak jak proponowała część Forumowiczów :)

brovar
Ekspert
Posty: 522
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 15 gru 2023, 16:37

Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 13:39 Ze "105" może być problem bo to wpychanie linii w korki na Piasta Kołodzieja. Niby są głównie w stronę Piastów (więc do pętli), jednak mogą odbić się na odjazdach również w stronę centrum. Prądnik Czerwony nie będzie zadowolony z większego tłoku, acz tam jednak trochę kursów przybyło bo "105+199" ma ich więcej niż samo dawne "105".
Korki biorą się z żenującego wachlarza połączeń w tej części miasta.
Kaszmir pisze: 14 gru 2023, 13:39 Natomiast bardzo dziwne jest dla mnie "438". Niby wzmacnia "138", jednak trasa w sporej mierze będzie biec wzdłuż "172/572". Mam nadzieję, że uporządkują częstotliwość bo inaczej "438" dostanie pewnie f20 i będzie jeździć stadnie ze "172".
Kaszmir pisze: 15 gru 2023, 9:32 Liczę też, że przy okazji wprowadzenia "438" (jego trasę wg mnie trzeba jeszcze przemyśleć), wreszcie ujednolicą częstotliwości "138" (f20) i "172" (f15).
Przepraszam, a można wiedzieć co Ci się w trasie nie podoba? "501" i "511" też jadą do innych końcówek, ale fakt mogli dać inny numer.

W każdym razie brakowało z Piastów szybkiego, bezpośredniego połączenia przez Opolską - co widać po kierunku jazdy samochodów, jak i pasażerach jadących z "172" i "572" z przesiadką przy Wandzie. Ogólnie jestem na tak z "438". Dobre szybkie połączenie poszerzające wachlarz połączeń z osiedla.

Co do "105" czasowo może zejść poniżej 25 minut do Dworzec Gł - to o 6 minut szybciej niż "52". Oczywiście, jak się przebije w szczycie popołudniowym przez korki na Piastów w kierunku Ronda Piastowskiego i Powstańców, bo tu się popołudniu zaczyna korkować przez gęsty ruch uliczny w kierunku wiosek. :twisted:
Obrazek
W godzinach 16 - 17 korki z każdej strony.
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

kucyk
Ekspert
Posty: 2101
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 15 gru 2023, 19:02

brovar pisze: 15 gru 2023, 16:37 Obrazek
W godzinach 16 - 17 korki z każdej strony.
Rano jest podobnie. Wiem bo kilka razy zapuściłem się w te rejony między godzinami 7,00 - 8,00 i widziałem to na własne oczy. :x
Choć mieszkam na drugim końcu miasta w Bieżanowie. ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6302
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 15 gru 2023, 20:39

brovar pisze: 15 gru 2023, 16:37Przepraszam, a można wiedzieć co Ci się w trasie nie podoba?
Nie napisałem, że trasa mi się nie podoba, a jedynie że warto ją przemyśleć. Np. pojawiło się parę głosów by linia jechała przez Azory - wg mnie warto to rozważyć.

Dyr. Franek w rozmowie z dziennikarzami podał też, że rozważają końcówkę w Bronowicach Małych. Także dokładny przebieg linii chyba jeszcze będzie ustalany.

dominQ92
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: dominQ92 » 15 gru 2023, 21:03

Jeżeli rozważają końcówkę w Bronowicach Małych, to może lepiej żeby dostała wtedy numer 472? Albo zwyczajnie zrobić na wzór 182/482 (w kierunku Bronowic jako 172, a w drugą stronę oddzielnie).

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Google [Bot] i 4 gości