DÜWAG GT8S/C/N
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Miękkie wkładki to gąbka i MPK nie chce jej stosować. Z trzech powodów wandalizmu, łatwość w przecięciu tkaniny, mniejszej trwałości i po czasie takie siedzenia wydają niemiły zapach.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Nie chce, ale w autobusach stosuje już od dłuższego czasu przecież.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.impuls pisze: ↑14 sty 2024, 18:49 Tramwaje są na 30 lat a autobusy na do 15 lat może dlatego. Ostatnie Jelcze jeździły tylko osiem lat. Obecnie jak jakiś autobus dochodzi do 15 roku to idzie na sprzedaż. A tramwaje E1 są już w Krakowie od 22 lat a niektóre są z rocznika 1967 (mają 57 lat a doczepy c3 nawet 65). Niektóre GT8S są już w Krakowie od 15 lat, a planuje się, że po modernizacjach będą co najmniej 15 kolejnych lat.
Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKIBayer2003 pisze: ↑14 sty 2024, 21:36 Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.
Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Stadlery z 1 i 2 dostawy według mnie mają wygodne siedzenia. Na 1 miejscu jeśli chodzi o twardość siedzeń dałbym Pesę, są też wąskie, a te w GT8x przynajmniej są szersze.Bayer2003 pisze: ↑14 sty 2024, 21:36 Rozumiem, że po zużyciu się siedzeń tramwaj powinien trafić na złom? W STL2 zamontowano całkiem wygodne siedzenia, które na pewno nie wytrzymają do końca eksploatacji tych tramwajów. Szkoda, że w GT8 w dalszym ciągu planuje się montować siedzenia twarde - obecnie są to chyba najbardziej niewygodne tramwaje (no może ex aequo z pierwszymi STL), w których przejechanie dłuższej trasy jest przynajmniej bardzo niewygodne.
Najstarsza eksploatowana jeszcze doczepa c3 w Krakowie (HB549) została wyprodukowana w lutym 1960, co znaczy, że wkrótce skończy 64 lata. To mniej niż podałeś, jednak siedzenia w niej z pewnością były wielokrotnie wymieniane. Nie należy katować pasażerów pod pretekstem długiej eksploatacji - koszt ewentualnej wymiany siedzeń za kilka/kilkanaście lat zwróci się z nawiązką wpływami z biletów, jeżeli komunikacja miejska będzie wygodna.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Są bardzo wygodne, dla mnie osobiście dużo wygodniejsze niż wszystkie typy siedzeń w Krakowie. Bo są znakomicie wyprofilowane, bardzo ergonomicznie.suchy pisze: ↑14 sty 2024, 23:12 Czyli wg ciebie komunikacja w czeskiej Pradze jest niewygodna? Bo tam w Skodach 15T stosują GOŁE DECHY BEZ ŻADNEJ WKŁADKI
https://foto2.mhdfoto.cz/2012/02/22/4f4 ... 2011_3.JPG
https://foto2.mhdfoto.cz/2009/10/03/920 ... 2009_2.jpg
https://plzensketramvaje.cz/15t/15t-31p.jpg
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Do niedawna były doczepy z 1959. No a ta HB549 została wprowadzona do ruchu w lutym 1960, ale produkcja musiała trochę trwać w 1959 roku. Zatem niewiele przesadziłem jak napisałem że ma 65 lat. Ale to wytłumaczenie traktuję jako żart.
Natomiast chciałbym przypomnieć wprowadzanie pierwszych GT8S do ruchu. Malowali je, dostawały wyświetlacze, kasowniki i do ruchu. Były słowa krytyki, że w wagonach śmierdzi. Dopiero później szły na pierwszą modernizację z wymianą okien i siedzeń. Dopiero podczas drugiej modernizacji wymieniano środkowe człony i wklejano nowe mordki. Poniżej można zobaczyć wnętrze, te siedzenia były bardzo wygodne.
http://kmk.krakow.pl/duewag_gt8.html
Natomiast chciałbym przypomnieć wprowadzanie pierwszych GT8S do ruchu. Malowali je, dostawały wyświetlacze, kasowniki i do ruchu. Były słowa krytyki, że w wagonach śmierdzi. Dopiero później szły na pierwszą modernizację z wymianą okien i siedzeń. Dopiero podczas drugiej modernizacji wymieniano środkowe człony i wklejano nowe mordki. Poniżej można zobaczyć wnętrze, te siedzenia były bardzo wygodne.
http://kmk.krakow.pl/duewag_gt8.html
- pasazer_mobilisu
- Ekspert
- Posty: 1416
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Gazowce
Re: DÜWAG GT8S/C/N
No nie, DJ201-205 jeździły 12 lat, 2006-2018.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.
Jelcze Libero jeździły najkrócej bo w latach 2008-2018, a ostatnie Tantusy były w eksploatacji 11 lat, 2007-2018. Najkrócej ekpsloatowanym Jelczem w XXI w. był DJ645, bo 6 lat, ale ten to się spalił w 2005.
-
- Ekspert
- Posty: 1848
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Rzeczywiście gazowce jeździły dłużej, jednak nie od 2006 a od 2007r
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Debiut można rozważać dwojako, bo pierwszy raz na linii pojawił się 23.11.2006 na 192, ale oficjalny debiut całej piątki z nr bocznymi nastąpił już w styczniu 2007.
No ale dość tego offtopu autobusowego.
No ale dość tego offtopu autobusowego.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
RF328 jest gotowy, ostatnio jeździł po PT.
Re: DÜWAG GT8S/C/N
Ktoś wie czy #RF328 zadebiutował już liniowo czy jeszcze czeka??
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego CPH2481 przy użyciu Tapatalka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość