Rozkłady powakacyjne 2020

- Linie, trasy, rozkłady
Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Łukasz » 31 sie 2020, 21:11

Trójskłady po czterech latach przerwy powróciły na ulice Krakowa
http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... ce-krakowa
Niemniej, wszystkie linie tramwajowe po przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa SARS-Cov-2 i okresem wakacyjnym, od dziś ponownie kursują. Na razie jeżdżą z ograniczoną częstotliwością co 10 lub 20 minut. Sytuacja ta powinna ulec zmianie jeszcze we wrześniu. Planowane jest bowiem zwiększenie częstotliwości kursowania do odpowiednio 7,5 i 15 minut

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 02 wrz 2020, 10:04

Kraków. Autobusy linii 184 nie wrócą na ulicę Dietla. Mieszkańcy protestują

Tak w temacie 184 ->
Co na to urzędnicy? - Skrócenie trasy linii 184 spowodowało, że znalazły się fundusze na wzmocnienie obsługi komunikacyjnej Swoszowic. Trzeba jednak zaznaczyć, że wzdłuż ulicy Dietla jeżdżą tramwaje - wyjaśnia Sebastian Kowal z Zarządu Transportu Publicznego.
W ZDMK zaznaczają jednak, że założenie miejskich specjalistów od planowania ruchu jest takie, by nie angażować funduszy dla trasy dla autobusów tam, gdzie są tory tramwajowe.
https://dziennikpolski24.pl/krakow-auto ... 1-15157066

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: obserwator » 02 wrz 2020, 10:32

No cóż... Tłumaczenie ZTP tak jakby skrócili "173" na Kozłówek i powiedzieli że przecież na Bieżanów jeżdżą tramwaje.

zubrzyk111
Znawca
Posty: 112
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: zubrzyk111 » 02 wrz 2020, 11:39

Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502". A skoro końcówki mogą z powodzeniem funkcjonować na rondach, to w kolejce do skrócenia czeka "174", aby je ograniczyć z Kurdwanowa do Ronda 308 Dywizjonu! Ponadto "113" niech jeździ wyłącznie na trasie EC Łęg - Centralna...

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 02 wrz 2020, 11:46

zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502". A skoro końcówki mogą z powodzeniem funkcjonować na rondach, to w kolejce do skrócenia czeka "174", aby je ograniczyć z Kurdwanowa do Ronda 308 Dywizjonu! Ponadto "113" niech jeździ wyłącznie na trasie EC Łęg - Centralna...
Idzmy na całość 139 skracamy, aby nie dublowało z tramwajami, ba nawet 125, 128 czy 142... Wśród linii aglomeracyjnych są też kandydaci.

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 02 wrz 2020, 11:52

Niech znajdą środki na całotygodniową "12" to może jakoś załagodzi się ta sytuacja.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1194
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: mkm3 » 02 wrz 2020, 12:48

W ZDMK zaznaczają jednak, że założenie miejskich specjalistów od planowania ruchu jest takie, by nie angażować funduszy dla trasy dla autobusów tam, gdzie są tory tramwajowe.
Dobre. To dlaczego uruchomili "578"? :mrgreen:

Kitek
Pomiarowiec
Posty: 1281
Rejestracja: 17 lut 2020, 18:26

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kitek » 02 wrz 2020, 19:45

Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!

Krakowianin
Pomiarowiec
Posty: 286
Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Krakowianin » 02 wrz 2020, 19:48

Kitek pisze: 02 wrz 2020, 19:45 Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...
Znak, że należy jak najszybciej wprowadzić częstotliwość 7,5/15 niż uruchamiać wtyczki...

witold4
Pasażer
Posty: 36
Rejestracja: 19 sie 2020, 19:59

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: witold4 » 02 wrz 2020, 20:11

Tak 13 nalezy wzmocnic i 173 tez rano.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: impuls » 02 wrz 2020, 21:53

zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny -Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica. No i obowiązkowo skrócić też "502".
Wyleciały z Centrum wcześniej 128, 304, 501. Zwykle podczas remontów "tymczasowo" zmieniły trasę. Na 502 zmieniono tabor na hybrydowy i to ją od skrócenia może uratuje na kilka lat. Nad "152" pewnie myślą i jest następną linią do wyrzucenia z pierwszej obwodnicy. Stworzenie 578 jest dla mnie nieporozumieniem. Powinno było być tylko 178 o częstotliwości obu linii. Autobusy nie powinny dublować tramwajów. W wielkich aglomeracjach linie powinny być wysokiej częstotliwości. System może opierać się na przesiadkach. Tabor szynowy jest podstawą autobusowy uzupełnieniem. Stworzenie 578 to podbieranie pasażerów linii 11. Wbrew zasadom.

GoMeZz391
Moderator globalny
Posty: 1396
Rejestracja: 17 lut 2020, 22:54
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: GoMeZz391 » 02 wrz 2020, 22:01

obserwator pisze: 02 wrz 2020, 10:32 No cóż... Tłumaczenie ZTP tak jakby skrócili "173" na Kozłówek i powiedzieli że przecież na Bieżanów jeżdżą tramwaje.
Wystarczy jak ją skrócimy do Bronowic, gdyż z BM mamy 24 z którego robimy przesiadkę na 3/13 😂

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Bayer2003 » 02 wrz 2020, 22:02

Kitek pisze: 02 wrz 2020, 19:45 Dostałem właśnie cynk od kolegi z Prokocimia, że rano jest mnóstwo ludzi w tramwajach bieżanowskich i zdarzają się spore tłoki...
Tłoki są na "3"/"9"/"49", czy może na "13"? Bo w przypadku tej ostatniej linii tabor to chyba jakieś żarty. Mieszanka EU8N, GT8N oraz NGT6 (w tym pierwszodostawowych) nie jest raczej tam dobrym pomysłem. Jedna brygada Lajkonika tego nie poprawi, a w zasadzie tylko ona odpowiada aktualnym potrzebom tej linii przy f~10. Dostawy STL mogłyby rozwiązać problem na wielu liniach takich jak "13", przy czym ... trochę się one opóźniają.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6839
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Kaszmir » 02 wrz 2020, 22:15

zubrzyk111 pisze: 02 wrz 2020, 11:39 Koniecznie trzeba zatem rozciąć "152" na dwie linie: Plac Centralny - Rondo Mogilskie i Cracovia Stadion - Olszanica.
Nawet bardziej, w końcu od Placu Centralnego do DH "Wanda" też kursują tramwaje :D

Tłumaczenie ZTP oczywiście absurdalne, zwłaszcza w kontekście uruchomienia "578". Ta sama śpiewka szła w 2011, tak samo były protesty i ówczesny ZIKiT musiał się z tego wycofywać. Nic się nie uczą :( Wtedy w 2011 to PKK wyprostowało sprawy ze "163" czy "5xx" na Bieżanowie, może czas znów zacząć działać.
impuls pisze: 02 wrz 2020, 21:53Wyleciały z Centrum wcześniej 128, 304, 501.
"128" totalnie opustoszało po wyrzuceniu z Grzegórzeckiej (podobnie jak teraz "184") i koniec końców właściwie zostało zlikwidowane - obecne "128" nie ma ze starym praktycznie nic wspólnego. Wtedy jednak protesty były mniejsze bo wciąż w stronę Grzegórzeckiej / Dietla była "184", które nawet zyskało trochę kursów.

"304", "501" - żadne z nich nie zostało skrócone, a jedynie lekko zmieniono im trasy w centrum miasta, zachowując jednak ogólną funkcjonalność. Zresztą, wspomniane przez Ciebie "501" teraz dubluje tramwaje w tunelu, więc jak to jest?
impuls pisze: 02 wrz 2020, 21:53Autobusy nie powinny dublować tramwajów.
Nie zgodzę się. Uważam że duże potoki powinny być obsługiwane bezpośrednio, tym czym jest dostępne. Jeśli jest duży potok a nie wybudowano linii tramwajowej (np. ciąg Mistrzejowice - Olsza II - centrum) to to nie jest wina pasażerów.

Nie mam nic do przesiadek, jednak problem z nimi jest taki że często zwyczajnie oznaczają mnóstwo straconego czasu - tak z powodu fatalnych węzłów przesiadkowych, jak i niskiej częstotliwości.

Piszesz o "578", lecz co oferuje się pasażerom w zamian? Tramwaj Łagiewniki - Czerwone Maki, kursujący przez większość czasu co 15-20 minut? Za te 15-20 minut już dawno będę u celu "jadąc 578", zamiast dalej stać w Łagiewnikach i czekać na tramwaj.

Tak samo jest ze "184". Jestem, a właściwie byłem pasażerem tej linii. Dawniej jadąc z północy na Kazimierz po prostu wsiadałem w "184" i za kilkanaście minut byłem na Starowiślnej. Teraz ta linia przestała dla mnie istnieć. Ostatnio trzy razy potrzebowałem pokonać wspomniany dystans, i trzy razy skończyło się na pieszym drałowaniu ze "184" z ronda Grzegórzeckiego na Kazimierz - tak fatalna jest ta przesiadka. Ja w zamian wybiorę następnym razem rower, lecz kto inny przesiądzie się na samochód.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 715
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Rozkłady powakacyjne 2020

Post autor: Łukasz » 02 wrz 2020, 22:19

Ja korzystam z "578" na trasie Powstańców SKA - Rondo Dywizjonu 308 tylko dlatego, że omija wiele przystanków i szybciej docieram na Rondo Dywizjonu 308 do przesiadki na tramwaj w kierunku Huty.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: kbieniu7 i 3 gości