Gdy jest uzasadniona potrzeba (a w przypadku "184" taka jest czy innych przytoczonych w dyskusji linii) to autobus powinien wręcz dublować tramwaj. Ponadto, tramwaje w Centrum nie są i nie będą w stanie przyjąć wielu nowych pasażerów.
Rozkłady powakacyjne 2020
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
-
- Znawca
- Posty: 112
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:16
- Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Info od znajomego: kurs "234" o 6:16 z Węgrzc Wielkich przy wjeździe do Krakowa praktycznie "niezabieralny".
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Podobno powoli się łamią i może przywrócą 184 w okolice Bonarki.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Pytanie tylko czy na rondzie pod Bonarką linia mogłaby zawrócić? Jak słusznie zauważył Mr. Passenger w innym wątku, może przydałaby się pętla w okolicach budowanej stacji Kraków Bonarka? Po uruchomieniu SKA, samo "164" by stanowiło dość ubogą ofertę w tym miejscu, więc "184" mogłoby stanowić jej ubogacenie.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
A co powiedzielibyście na skierowanie linii "114" do Szpitala Uniwersyteckiego? W końcu Szpital miałby linię "dla siebie" a "144" wróciłoby na swoją starą trasę.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
- pasazer_mobilisu_bez_klimatyzacji
- Ekspert
- Posty: 1568
- Rejestracja: 18 lut 2020, 6:01
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Jak dla mnie super opcja, "184" w obecnym kształcie to niestety kandydat do skrócenia taboru, zmniejszenia częstotliwości i innych oszczędności.
Nie karmić troli 

Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Tylko pewnie nie ma kasy na coś takiego. A te wjazdy "144" są takie uciążliwe?Kitek pisze: 05 wrz 2020, 13:31 A co powiedzielibyście na skierowanie linii "114" do Szpitala Uniwersyteckiego? W końcu Szpital miałby linię "dla siebie" a "144" wróciłoby na swoją starą trasę.
-
- Ekspert
- Posty: 781
- Rejestracja: 17 lut 2020, 18:39
- Lokalizacja: Zielonki
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Na pewno wydłużają podróż ludziom z Rżąki i dopychają "144".mkm3 pisze: 05 wrz 2020, 17:54Tylko pewnie nie ma kasy na coś takiego. A te wjazdy "144" są takie uciążliwe?Kitek pisze: 05 wrz 2020, 13:31 A co powiedzielibyście na skierowanie linii "114" do Szpitala Uniwersyteckiego? W końcu Szpital miałby linię "dla siebie" a "144" wróciłoby na swoją starą trasę.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
A kasa na marnowanie zmian w Swoszowicach jest? Bo widząc potoki 155, 165 nóż się otwiera. Mam nadzieje, że 184 wróci na swoje miejsce gdzie trzeba przynajmniej do Bonarki...mkm3 pisze: 05 wrz 2020, 17:54Tylko pewnie nie ma kasy na coś takiego. A te wjazdy "144" są takie uciążliwe?Kitek pisze: 05 wrz 2020, 13:31 A co powiedzielibyście na skierowanie linii "114" do Szpitala Uniwersyteckiego? W końcu Szpital miałby linię "dla siebie" a "144" wróciłoby na swoją starą trasę.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Myślę, że zaraz będą narzekania i się wycofają ze zmian w Swoszowicach. Synchronizacja tych potworków będzie istnieć tylko na papierowym rozkładzie. Powinna być 1 mocna linia + ew. jakaś 4xx do zawieszania na wakacje i tyle. Po co specjalnie linia na Borek, skoro jest linia na Łagiewniki? Wzmocnić 135 jak należy i tyle, a dla samego Kurdwanowa zrobić mocne 179.Krakowianin pisze: 05 wrz 2020, 19:39 A kasa na marnowanie zmian w Swoszowicach jest? Bo widząc potoki 155, 165 nóż się otwiera. Mam nadzieje, że 184 wróci na swoje miejsce gdzie trzeba przynajmniej do Bonarki...
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
mkm3 pisze: 06 wrz 2020, 10:41Myślę, że zaraz będą narzekania i się wycofają ze zmian w Swoszowicach. Synchronizacja tych potworków będzie istnieć tylko na papierowym rozkładzie. Powinna być 1 mocna linia + ew. jakaś 4xx do zawieszania na wakacje i tyle. Po co specjalnie linia na Borek, skoro jest linia na Łagiewniki? Wzmocnić 135 jak należy i tyle, a dla samego Kurdwanowa zrobić mocne 179.
Jeśli "165" nawet w soboty łapie opóźnienia do kilku minut, o czym w ogóle to świadczy... A o frekwencji tych linii nie wspomnę, ale wiadomo dopiero pierwsze dni...
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
To pokazuje, że polityka ZTP polegająca na dzieleniu linii, które rzekomo łapią opóźnienia nie ma żadnego sensu. I tak zawsze jakaś linia będzie gdzieś łapała opóźnienie.Krakowianin pisze: 06 wrz 2020, 10:45 Jeśli "165" nawet w soboty łapie opóźnienia do kilku minut, o czym w ogóle to świadczy... A o frekwencji tych linii nie wspomnę, ale wiadomo dopiero pierwsze dni...
Swoją drogą jestem zdania, że jeśli Swoszowice potrzebują linii do centrum, to powinna to być porządna linia, która nie kończy na Os. Podwawelskim, tylko jedzie dalej komunikując dwie części miasta. "184" było dobrym rozwiązaniem, bo linia miała swoje potoki i nie służyła tylko mieszkańcom Swoszowic. Potok Swoszowice-Centrum jest zbyt mały, żeby był obsługiwany przez odrębną linię, co idealnie pokazuje przykład linii "165", po której widać, że nie ma dużej frekwencji.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 286
- Rejestracja: 17 lut 2020, 20:08
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
W temacie opóźnień należy coś zrobić bo jeśli linie alejowskie mogę zrozumieć opóźnienia z powodu drobnych korków w soboty , ale linie dowozowe typu 155 czy 165 już nie. Wczoraj "155" z Swoszowic po 14 na Nowosądeckiej było -2 a to stosunkowo krótka trasa, trochę dziwi.prezes pisze: 06 wrz 2020, 11:23To pokazuje, że polityka ZTP polegająca na dzieleniu linii, które rzekomo łapią opóźnienia nie ma żadnego sensu. I tak zawsze jakaś linia będzie gdzieś łapała opóźnienie.
To idealnie pokazuje, że mieszkańcy do tej pory nie wiedzą jakiej komunikacji chcą. Może należy przeprowadzić poważne konsultacje jak to zorganizować? Bo ciągłe zmiany kosztują niestety...prezes pisze: 06 wrz 2020, 11:23 Swoją drogą jestem zdania, że jeśli Swoszowice potrzebują linii do centrum, to powinna to być porządna linia, która nie kończy na Os. Podwawelskim, tylko jedzie dalej komunikując dwie części miasta. "184" było dobrym rozwiązaniem, bo linia miała swoje potoki i nie służyła tylko mieszkańcom Swoszowic. Potok Swoszowice-Centrum jest zbyt mały, żeby był obsługiwany przez odrębną linię, co idealnie pokazuje przykład linii "165", po której widać, że nie ma dużej frekwencji.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Nie rozumiem czemu tworzy się nowe potworki zamiast lepiej wykorzystać istniejące linie. Rozwalono komunikację autobusową na Kurdwanowie, zostawiając tylko "179" do centrum (które i tak słynie z tłoku), tymczasem "169" dalej większością kursów kursów kończy w połowie trasy, przy Zajezdni.
Jak to też jest, że przy rozcięciu "192" ZTP przejmowało się zachowaniem relacji a "189" i "192" się zazębiają na sporym odcinku, tymczasem przy rozcięciu "184" - linii znacznie ważniejszej - w ogóle zignorowano takie potrzeby. Jakby były dwa różne ZTP.
Jak to też jest, że przy rozcięciu "192" ZTP przejmowało się zachowaniem relacji a "189" i "192" się zazębiają na sporym odcinku, tymczasem przy rozcięciu "184" - linii znacznie ważniejszej - w ogóle zignorowano takie potrzeby. Jakby były dwa różne ZTP.
Jeśli nie, to może zawrócić na Zajezdni. Choć stąd już blisko do Kurdwanowa.obserwator pisze: 04 wrz 2020, 20:22Pytanie tylko czy na rondzie pod Bonarką linia mogłaby zawrócić?
Tutaj to tylko kwestia skierowania części autobusów przez Puszkarską zamiast przez Kamieńskiego - np. "174" czy "179". Kandydaci są, do tej pory tego nie robiono pewnie by (prawie) wszystkie linie zatrzymywały się w jednym miejscu.obserwator pisze: 04 wrz 2020, 20:22Jak słusznie zauważył Mr. Passenger w innym wątku, może przydałaby się pętla w okolicach budowanej stacji Kraków Bonarka? Po uruchomieniu SKA, samo "164" by stanowiło dość ubogą ofertę w tym miejscu, więc "184" mogłoby stanowić jej ubogacenie.
Z tego co pisali ludzie, korki przy wyjeździe na Wielicką potrafią narobić sporego opóźnienia.mkm3 pisze: 05 wrz 2020, 17:54Tylko pewnie nie ma kasy na coś takiego. A te wjazdy "144" są takie uciążliwe?
"184" miało swoje problemy - m.in. punktualność. Pamiętam że kiedyś jadąc z Huty do Bonarki koło godz. 20, "184" złapało na trasie 10 minut opóźnienia. Niemniej zapewniało sporo połączeń, w tym z I obwodnicą - wszak przystanek "Starowiślna" leży 400 m od Poczty Głównej. Myślę, że ZTP zapomniało o tym fakcie. No i słusznie wspomniany tu na forum dojazd do przyszłego centrum przesiadkowego przy Hali Targowej.prezes pisze: 06 wrz 2020, 11:23"184" było dobrym rozwiązaniem, bo linia miała swoje potoki i nie służyła tylko mieszkańcom Swoszowic.
Re: Rozkłady powakacyjne 2020
Są plany zwiększenia częstotliwości na "179" do 7,5 minuty (ale oberwą poza szczytem i w weekendy, bo tam wzmocnień nie będzie, więc średni interes...)Kaszmir pisze: 06 wrz 2020, 15:08 Nie rozumiem czemu tworzy się nowe potworki zamiast lepiej wykorzystać istniejące linie. Rozwalono komunikację autobusową na Kurdwanowie, zostawiając tylko "179" do centrum (które i tak słynie z tłoku), tymczasem "169" dalej większością kursów kursów kończy w połowie trasy, przy Zajezdni.
Szpital też jako największy obiekt tego typu w Polsce powinien posiadać porządną linię autobusową "dla siebie".Kaszmir pisze: 06 wrz 2020, 15:08 Z tego co pisali ludzie, korki przy wyjeździe na Wielicką potrafią narobić sporego opóźnienia.
No i te, że jest niska podłoga (ludzie starsi narzekają bardzo, bo na "12" jeszcze kursują GT8S bez moderny...)Kaszmir pisze: 06 wrz 2020, 15:08No i słusznie wspomniany tu na forum dojazd do przyszłego centrum przesiadkowego przy Hali Targowej.
Linia "52" co 5 minut w szczycie to komunikacyjna racja stanu!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 4 gości