Buspasy

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5667
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Buspasy

Post autor: Kaszmir » 04 lis 2023, 19:08

Będzie buspas na Mikołajczyka
https://krabok.wordpress.com/2023/11/04 ... olajczyka/
Jak podał na grupie „Nasze Bieńczyce” Radny Dzielnicy XVI, Marcin Permus, według informacji z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, 15 listopada ma nastąpić zmiana organizacji ruchu, która będzie polegać na wyznaczeniu buspasów na trzech odcinkach:

* na Obrońców Krzyża w kier. ronda Piastowskiego: od przejścia dla pieszych przy wylocie ul. Barbary Radziwiłłówny do przejścia dla pieszych przy Zespole Szkół Zawodowych HTS,

* na Mikołajczyka w kier. ronda Piastowskiego: od ronda Hipokratesa do przejścia dla pieszych przed wiaduktem nad ul. Okulickiego,

* na Mikołajczyka w kier. ronda Hipokratesa: od skrzyżowania z ul. Dunikowskiego do skrzyżowania z ul. Złoczowskiej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 969
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Buspasy

Post autor: yosujiro » 24 lis 2023, 13:32

Na nowym asfalcie na Opolskiej w stronę Huty pojawiły się nowe linie rozdzielające pasy ruchu, wychodzi na to że od Prądnickiej do Placu Imbramowskiego będzie buspas.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 503
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Buspasy

Post autor: kbieniu7 » 19 gru 2023, 23:03

Ahoj

Ostatnio częściej przejeżdżam przez ul. Kamienną i zauważam problem z wjazdem na wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu al. 29 Listopada - jest tam dramat. Korek sięga aż do Nowego Kleparza. Buspas na wiadukcie niby jest, ale stoją na nim samochody osobowe, które nie mają jak zjechać. Jednak początek buspasa łącznie z dopuszczonym jeszcze ruchem pozostałych pojazdów to jednak kłopot w takim przypadku. Lepiej, jak jest wyraźna granica, do której kierowcy wiedzą, do której mogą dojechać tak, aby nie blokować autobusów.

Moim zdaniem trzeba by spróbować trochę uporządkować tam ruch lekką zmianą malowania. Zrobić dwupasowy odcinek akumulacji za skrzyżowaniem o długości ok. 45m zakończony wyraźną granicą, przed którą trzeba zmienić pas tak, aby autobusy z zatoki miały niezastawiony wyjazd. Skrzyżowanie z tym małym dojazdem też powinien mieć wymalowane dodatkowe linie pokazujące, że "tu jest buspas i kierowco, celuj od razu w lewy pas, bo próbując się włączać dynamicznie z buspasa to tylko go zastawisz". Można by też użyć jakichś wysepek, niskich separatorów i tych pomarańczowych słupków przykręcanych do jezdni - tak jak zrobili to na ATW, by wyznaczyć klarownie granice.
Obrazek

Szkoda, że nie ma trzeciego pasa - śluzy autobusowej od północnego wlotu celującego w tę otwartą zatokę (jak to ma miejsce na skrzyżowaniu Wielickiej/Kamieńskiego z Nowosądecką). Usprawniłoby to przejazd jeszcze przed skrzyżowaniem. Można zastanowić się nad przeznaczeniem prawego pasa do jazdy na wprost wyłącznie dla autobusów. Jest szansa, że może nie miałoby to negatywnego oddziaływania na przepustowość wlotu z al. 29 Listopada, bo tam ruch z dwóch ogólnych pasów się jeszcze rozdziela chyba w miarę po równo na wprost na wiadukt oraz na prawo ul. Wita Stwosza (gdzie nie ma korków i idzie płynnie). Do tego cykl sygnalizacji jest raczej krótki. Trzeba by to przeliczyć w analizach ruchu.
Obrazek

Co sądzicie?

Castrosua
Pasażer
Posty: 19
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Buspasy

Post autor: Castrosua » 08 lut 2024, 23:30

Na Al. Focha przed przystankiem Cracovia Błonia 01, ma pojawić się kawałek separatora z pachołkami, w celu eliminacji wcześniejszej zmiany kończącego się pasa. Pas dla autobusów kończy się za przystankiem, a część kierowców zmienia pas przed przystankiem i blokuje autobus.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 0 gości