Buspasy

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Buspasy

Post autor: Kaszmir » 04 lis 2023, 19:08

Będzie buspas na Mikołajczyka
https://krabok.wordpress.com/2023/11/04 ... olajczyka/
Jak podał na grupie „Nasze Bieńczyce” Radny Dzielnicy XVI, Marcin Permus, według informacji z Zarządu Dróg Miasta Krakowa, 15 listopada ma nastąpić zmiana organizacji ruchu, która będzie polegać na wyznaczeniu buspasów na trzech odcinkach:

* na Obrońców Krzyża w kier. ronda Piastowskiego: od przejścia dla pieszych przy wylocie ul. Barbary Radziwiłłówny do przejścia dla pieszych przy Zespole Szkół Zawodowych HTS,

* na Mikołajczyka w kier. ronda Piastowskiego: od ronda Hipokratesa do przejścia dla pieszych przed wiaduktem nad ul. Okulickiego,

* na Mikołajczyka w kier. ronda Hipokratesa: od skrzyżowania z ul. Dunikowskiego do skrzyżowania z ul. Złoczowskiej.

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Buspasy

Post autor: yosujiro » 24 lis 2023, 13:32

Na nowym asfalcie na Opolskiej w stronę Huty pojawiły się nowe linie rozdzielające pasy ruchu, wychodzi na to że od Prądnickiej do Placu Imbramowskiego będzie buspas.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Buspasy

Post autor: kbieniu7 » 19 gru 2023, 23:03

Ahoj

Ostatnio częściej przejeżdżam przez ul. Kamienną i zauważam problem z wjazdem na wiadukt nad torami kolejowymi w ciągu al. 29 Listopada - jest tam dramat. Korek sięga aż do Nowego Kleparza. Buspas na wiadukcie niby jest, ale stoją na nim samochody osobowe, które nie mają jak zjechać. Jednak początek buspasa łącznie z dopuszczonym jeszcze ruchem pozostałych pojazdów to jednak kłopot w takim przypadku. Lepiej, jak jest wyraźna granica, do której kierowcy wiedzą, do której mogą dojechać tak, aby nie blokować autobusów.

Moim zdaniem trzeba by spróbować trochę uporządkować tam ruch lekką zmianą malowania. Zrobić dwupasowy odcinek akumulacji za skrzyżowaniem o długości ok. 45m zakończony wyraźną granicą, przed którą trzeba zmienić pas tak, aby autobusy z zatoki miały niezastawiony wyjazd. Skrzyżowanie z tym małym dojazdem też powinien mieć wymalowane dodatkowe linie pokazujące, że "tu jest buspas i kierowco, celuj od razu w lewy pas, bo próbując się włączać dynamicznie z buspasa to tylko go zastawisz". Można by też użyć jakichś wysepek, niskich separatorów i tych pomarańczowych słupków przykręcanych do jezdni - tak jak zrobili to na ATW, by wyznaczyć klarownie granice.
Obrazek

Szkoda, że nie ma trzeciego pasa - śluzy autobusowej od północnego wlotu celującego w tę otwartą zatokę (jak to ma miejsce na skrzyżowaniu Wielickiej/Kamieńskiego z Nowosądecką). Usprawniłoby to przejazd jeszcze przed skrzyżowaniem. Można zastanowić się nad przeznaczeniem prawego pasa do jazdy na wprost wyłącznie dla autobusów. Jest szansa, że może nie miałoby to negatywnego oddziaływania na przepustowość wlotu z al. 29 Listopada, bo tam ruch z dwóch ogólnych pasów się jeszcze rozdziela chyba w miarę po równo na wprost na wiadukt oraz na prawo ul. Wita Stwosza (gdzie nie ma korków i idzie płynnie). Do tego cykl sygnalizacji jest raczej krótki. Trzeba by to przeliczyć w analizach ruchu.
Obrazek

Co sądzicie?

Castrosua
Miłośnik
Posty: 61
Rejestracja: 08 lut 2024, 20:17

Re: Buspasy

Post autor: Castrosua » 08 lut 2024, 23:30

Na Al. Focha przed przystankiem Cracovia Błonia 01, ma pojawić się kawałek separatora z pachołkami, w celu eliminacji wcześniejszej zmiany kończącego się pasa. Pas dla autobusów kończy się za przystankiem, a część kierowców zmienia pas przed przystankiem i blokuje autobus.

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Buspasy

Post autor: kucyk » 25 maja 2024, 22:30

Nikt nie wspomniał. Na Opolskiej nowe buspasy dla autobusów:


https://lovekrakow.pl/galeria/nowe-busp ... _7312.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1084
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Buspasy

Post autor: yosujiro » 25 maja 2024, 22:40

Castrosua pisze:Na Al. Focha przed przystankiem Cracovia Błonia 01, ma pojawić się kawałek separatora z pachołkami, w celu eliminacji wcześniejszej zmiany kończącego się pasa. Pas dla autobusów kończy się za przystankiem, a część kierowców zmienia pas przed przystankiem i blokuje autobus.
3 miesiące minęły i jakoś dalej nie ma Obrazek

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Buspasy

Post autor: kot_feliks » 25 maja 2024, 23:36

Fajne te buspasy na Opolskiej, chętnie pojechałbym sobie KMK do np. Ikei, tylko problem taki, że nie za bardzo mam się jak przesiąść z tramwaju na autobus na nowym wielkim węźle na Opolskiej, bo nikt nie zaplanował tam przystanku tramwajowego :mrgreen: :lol:

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Buspasy

Post autor: Kaszmir » 26 maja 2024, 20:20

To czy teraz jest szansa na buspas na Nowohuckiej? Gdy dwa-trzy lata temu o niego pytałem w ZTP, odpowiedziano mi że tam jest za mało autobusów, że kursy średnio co 5 minut ("174", "178/578") nie uzasadniają buspasa, oraz że taki "pusty" buspas nie byłby przestrzegany przez innych kierowców. Tymczasem na Opolskiej jest tylko "172/572" co 7,5 minuty w szczycie i co 15 poza.

scyzor663
Znawca
Posty: 114
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Buspasy

Post autor: scyzor663 » 27 maja 2024, 6:01

Tylko na Opolskiej są 3 pasy i wkrótce alternatywa w postaci POK, a na Nowohuckiej z tym gorzej ;)

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 685
Rejestracja: 30 sty 2020, 22:20
Lokalizacja: Rondo Matecznego

Re: Buspasy

Post autor: Łukasz » 06 cze 2024, 20:07

Nie będzie buspasa między rondami Mogilskim i Grzegórzeckim
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nie-b ... 56853.html

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Buspasy

Post autor: kot_feliks » 06 cze 2024, 22:43

Szczerze, kolejny raz pokazanie pasażerom KMK środkowego palca i tego, jak totalnymi frajerami są ludzie, którzy wybierają KMK, rower itd.

Ok, buspas na PW na całej długości mógłby faktycznie sprawić, że ogonek aut wystawałby za Mogilskie i blokował nie tyle Brodowicza (gdzie przecież jest.. buspas), co Lubomirskiego.

Niemniej jest co najmniej kilka rozwiązań, jak zrobić normalny przejazd dla pasażerów KMK między Mogilskim, a Grzegórzeckim:

(1) Najprostszy - wpuszczamy 184/784 na PAT w kierunku Grzegórzeckiego na okres prac, kiedy nic nie robią na PAT. Przynajmniej przez np. 5 tygodni z 7 pasażerowie nie utykają w korkach;

(2) Robimy buspas na lewym pasie PW jadąc od strony Mogilskiego, który i tak zazwyczaj jest w połowie pusty, bo potem przechodzi w lewoskręt. Buspas kończymy np. na wysokości wylotu z Żółkiewskiego (za ogrodem botanicznym), gdzie robimy tymczasowy wjazd na PAT (czyli ścinamy ten kawałeczek trawnika między jezdnią ruchu ogólnego, a PAT).

Przepustowość na wlocie na Grzegórzeckie dla samochodów zostaje bez zmian. Różnica w stosunku do stanu obecnego jest natomiast taka, że autobusy nie stoją całego odcinka w korku na prawym pasie...

(3) Pytanie, czy nie przynajmniej część okresu prac nie dałoby się zrobić wahadła tramwajowego Mogilskie - Grzegórzeckie?

- obsługa jeden dwukierunkowy wagon;
- przystanek na wylocie z Grzegórzeckiego w kierunku Mogilskiego;
- na Mogilskim przystanek na peronie 14/20;

To wymagałoby od ZUE, żeby sobie inaczej poustawiali sprzęt. I w sumie.. tyle.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Buspasy

Post autor: Kaszmir » 07 cze 2024, 10:00

kot_feliks pisze: 06 cze 2024, 22:43(1) Najprostszy - wpuszczamy 184/784 na PAT w kierunku Grzegórzeckiego na okres prac, kiedy nic nie robią na PAT. Przynajmniej przez np. 5 tygodni z 7 pasażerowie nie utykają w korkach;

(2) Robimy buspas na lewym pasie PW jadąc od strony Mogilskiego, który i tak zazwyczaj jest w połowie pusty, bo potem przechodzi w lewoskręt. Buspas kończymy np. na wysokości wylotu z Żółkiewskiego (za ogrodem botanicznym), gdzie robimy tymczasowy wjazd na PAT (czyli ścinamy ten kawałeczek trawnika między jezdnią ruchu ogólnego, a PAT).
Wymieniane mają być tylko rozjazdy - na r. Mogilskim oraz na r. Grzegórzeckim. Dlatego jeśli autobus miałby zjeżdżać na PAT, to można istniejącym zjazdem, nie byłoby potrzeby specjalnie budować osobnego.
kot_feliks pisze: 06 cze 2024, 22:43(3) Pytanie, czy nie przynajmniej część okresu prac nie dałoby się zrobić wahadła tramwajowego Mogilskie - Grzegórzeckie?

- obsługa jeden dwukierunkowy wagon;
- przystanek na wylocie z Grzegórzeckiego w kierunku Mogilskiego;
- na Mogilskim przystanek na peronie 14/20;

To wymagałoby od ZUE, żeby sobie inaczej poustawiali sprzęt. I w sumie.. tyle.
Jesteś pewien, że dół ronda Mogilskiego jest dostępny? Przejeżdżałem tam przedwczoraj i wydaje mi się (pamięć może oczywiście zawodzić), że rozkopane są również "pierwsze" rozjazdy, te przy zjeździe z al. Powstania Warszawskiego. Zresztą z wahadełkiem byłoby więcej problemów - np. brak punktu socjalnego dla motorniczego.

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Buspasy

Post autor: fysztof » 07 cze 2024, 10:06

Pomysł z wahadłem tramwajowym jest problematyczny... Ale brak buspasa jest lenistwem ZTP. Nic nie broni tej decyzji... Jest klasycznym zlaniem tematu na zasadzie "przecież to tylko 7 tygodni".

Awatar użytkownika
elot360
Znawca
Posty: 179
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom / Kraków

Re: Buspasy

Post autor: elot360 » 07 cze 2024, 10:08

Kaszmir pisze: 07 cze 2024, 10:00Jesteś pewien, że dół ronda Mogilskiego jest dostępny? Przejeżdżałem tam przedwczoraj i wydaje mi się (pamięć może oczywiście zawodzić), że rozkopane są również "pierwsze" rozjazdy, te przy zjeździe z al. Powstania Warszawskiego.
Obrazek
https://youtu.be/aqvGHG5hxQs?si=jnecFeJsiRF-sXJa

Jak remontowali głowicę od strony Białuchy to też wymieniali wszystko jak leci, zdziwiłbym się gdyby od strony Grzegórzeckiego miałoby być inaczej

suchy
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Buspasy

Post autor: suchy » 07 cze 2024, 12:17

elot360 pisze: 07 cze 2024, 10:08 Jak remontowali głowicę od strony Białuchy to też wymieniali wszystko jak leci, zdziwiłbym się gdyby od strony Grzegórzeckiego miałoby być inaczej
Do wymiany idą wszystkie rozjazdy i krzyżownice od strony APW. Jak tuż przed remontem panowie z ZUE sprejowali sobie po asfalcie, to było zaznaczone aż do połowy rampy wyjazdowej (jeszcze przed 1 zwrotnicą dla 14/20). Prawdopodobnie chcą odtworzyć również odwodnienie (które jest od lat zaasfaltowane), tak jak od strony Mogilskiej rok temu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości