Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Komunikacja Metropolitalna
-
- Specjalista
- Posty: 377
- Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
- Lokalizacja: Cianowice
Re: Komunikacja Metropolitalna
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Też prawda, ale nawet jeśli następca chciałby taki system włączyć do ZTP, to musiałby się pożegnać z dofinansowaniem z FRPA.miloszkasperczyk pisze: ↑12 lut 2024, 18:07 Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Ale czemu ZTP ma się tym zajmować? Niech się tym zajmuje powiat i gminy, a ZTP ma tylko nie przeszkadzać i pozwalać np na integrację taryfą i udostępnianie map komunikacyjnych na swoich stronach uwzględniających linie komunikacji gminnych. Swoją drogą kiedyś była na stronie ZTP zakładka komunikacja prywatna i zniknęła.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Z tym czy dni p. Franka jako dyrektora ZTP są policzone nie byłbym taki pewien. Jeśli wygra Kulig to stanowisko zachowa. Obstawiam, że po wygranej kandydata PO również - pamiętacie przecież, że PO długo się dobrze miała z prez. JM.
-
- Ekspert
- Posty: 1921
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Komunikacja Metropolitalna
Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się
Re: Komunikacja Metropolitalna
Tak bardzo się nie ciesz.Scania_9640 pisze: ↑12 lut 2024, 19:48 Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się
Wielu moich znajomych (i ja również) na Niego głosować nie będzie.
Re: Komunikacja Metropolitalna
No cóż, wśród moich znajomych też nie ma zbyt wielu fanów Gibały. I to stan jeszcze sprzed "afery pożyczkowej"
Re: Komunikacja Metropolitalna
Tematy polityczne proszę kontynuować w stosownym temacie.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Na kogoś tak czy siak odpowiedzialność spadnie na organizację metropolitalną. Zlikwidować należałoby podział biletów na strefy.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Akurat podział biletów na strefy to najlepsze, co może być. I tak jest na całym świecie. Daje możliwość zrobienia jakiejś równowagi między wydatkami a dochodami, zwłaszcza że komunikacja miejska zawsze jest tańsza niż samochód na dużych odległościach.
Przykład tej "równowagi". Załóżmy, że dana gmina ma 2 miliony złotych na komunikację. Co jest lepsze - autobus np. co godzinę cały dzień i 4 kursy w dni wolne w I strefie, czy autobus np. ze wzmocnieniami szczytowymi + np. co 2 godziny w dni wolne, ale w II strefie?
W szczególności widać to po "drugich gminach za Krakowem", gdzie jest konflikt interesów pomiędzy tymi gminami, a tymi pomiędzy nimi a Krakowem. Czy to dlatego, że gmina "pośrodku" nie chce finansować danej linii, czy dlatego, że ta "gmina dalej" chce linię przyspieszoną. Zawieszanie przystanków itd. nie rozwiązuje problemu, kto ma płacić za wozokilometry.
Czy tak samo jak problem, że ta gmina "dalej" chce więcej kursów.
Bo to jest trochę takie magiczno-życzeniowe myślenie, że na tych obszarach miejskich magicznie się znajdą pieniądze i na tani bilet, i na dużo kursów.
Jak w danych miejscowościach pod miastem będą miejskie takty, to te miejscowości i tak zaczną wchodzić stopniowo w I strefę. Idealnie widać po Wieliczce - jakby nagle zniesiono podział na strefy, to zamiast kasy na rozwój kursów, trzeba byłoby zrezygnować z rozwoju, żeby pokryć mniejsze dochody z biletów.
Przykład tej "równowagi". Załóżmy, że dana gmina ma 2 miliony złotych na komunikację. Co jest lepsze - autobus np. co godzinę cały dzień i 4 kursy w dni wolne w I strefie, czy autobus np. ze wzmocnieniami szczytowymi + np. co 2 godziny w dni wolne, ale w II strefie?
W szczególności widać to po "drugich gminach za Krakowem", gdzie jest konflikt interesów pomiędzy tymi gminami, a tymi pomiędzy nimi a Krakowem. Czy to dlatego, że gmina "pośrodku" nie chce finansować danej linii, czy dlatego, że ta "gmina dalej" chce linię przyspieszoną. Zawieszanie przystanków itd. nie rozwiązuje problemu, kto ma płacić za wozokilometry.
Czy tak samo jak problem, że ta gmina "dalej" chce więcej kursów.
Bo to jest trochę takie magiczno-życzeniowe myślenie, że na tych obszarach miejskich magicznie się znajdą pieniądze i na tani bilet, i na dużo kursów.
Jak w danych miejscowościach pod miastem będą miejskie takty, to te miejscowości i tak zaczną wchodzić stopniowo w I strefę. Idealnie widać po Wieliczce - jakby nagle zniesiono podział na strefy, to zamiast kasy na rozwój kursów, trzeba byłoby zrezygnować z rozwoju, żeby pokryć mniejsze dochody z biletów.
Re: Komunikacja Metropolitalna
Dziś uruchomione zostały nowe linie organizowane przez gmine Biskupice: BIS1, BIS2.
BIS1: Wieliczka Centrum - Sławkowice
BIS2: Wieliczka Centrum - Zabłocie
Niestety bez honorowania biletu metropolitalnego i niskopodłogowego pojazdu.
https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... pbRJL1P93l
BIS1: Wieliczka Centrum - Sławkowice
BIS2: Wieliczka Centrum - Zabłocie
Niestety bez honorowania biletu metropolitalnego i niskopodłogowego pojazdu.
https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... pbRJL1P93l
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości