Komunikacja Metropolitalna

- Linie, trasy, rozkłady
miloszkasperczyk
Specjalista
Posty: 428
Rejestracja: 28 lip 2020, 21:56
Lokalizacja: Cianowice/Azory

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: miloszkasperczyk » 12 lut 2024, 18:07

mems pisze: 12 lut 2024, 18:03 Sam dyrektor Franek mówił, że nie ma w interesie zajmowaniem się takimi połączeniami.
Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Ustawa metropolitarna dla Krakowa szansą na poprawę transportu w aglomeracji.

mems
Specjalista
Posty: 215
Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: mems » 12 lut 2024, 18:25

miloszkasperczyk pisze: 12 lut 2024, 18:07 Dni dyrektora Franka w ZTP są już raczej policzone, a nie wiadomo jakie podejście będzie miał jego następca.
Też prawda, ale nawet jeśli następca chciałby taki system włączyć do ZTP, to musiałby się pożegnać z dofinansowaniem z FRPA.

scyzor663
Specjalista
Posty: 312
Rejestracja: 10 lis 2023, 9:36

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: scyzor663 » 12 lut 2024, 18:53

Ale czemu ZTP ma się tym zajmować? Niech się tym zajmuje powiat i gminy, a ZTP ma tylko nie przeszkadzać i pozwalać np na integrację taryfą i udostępnianie map komunikacyjnych na swoich stronach uwzględniających linie komunikacji gminnych. Swoją drogą kiedyś była na stronie ZTP zakładka komunikacja prywatna i zniknęła.

edek3253
Specjalista
Posty: 295
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: edek3253 » 12 lut 2024, 19:32

Z tym czy dni p. Franka jako dyrektora ZTP są policzone nie byłbym taki pewien. Jeśli wygra Kulig to stanowisko zachowa. Obstawiam, że po wygranej kandydata PO również - pamiętacie przecież, że PO długo się dobrze miała z prez. JM.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: Scania_9640 » 12 lut 2024, 19:48

edek3253 pisze: 12 lut 2024, 19:32 Z tym czy dni p. Franka jako dyrektora ZTP są policzone nie byłbym taki pewien. Jeśli wygra Kulig to stanowisko zachowa. Obstawiam, że po wygranej kandydata PO również - pamiętacie przecież, że PO długo się dobrze miała z prez. JM.
Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się :)

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: kucyk » 12 lut 2024, 20:32

Scania_9640 pisze: 12 lut 2024, 19:48 Kulig na pewno nie wygra, jest daleko w sondażach, raczej bez problemu wygra Gibała z czego cieszę się :)
Tak bardzo się nie ciesz. :D
Wielu moich znajomych (i ja również) na Niego głosować nie będzie. :lol:

Awatar użytkownika
yosujiro
Ekspert
Posty: 1646
Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: yosujiro » 12 lut 2024, 20:45

No cóż, wśród moich znajomych też nie ma zbyt wielu fanów Gibały. I to stan jeszcze sprzed "afery pożyczkowej"

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: Kaszmir » 12 lut 2024, 20:54

Tematy polityczne proszę kontynuować w stosownym temacie.

WIK
Specjalista
Posty: 220
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: WIK » 13 lut 2024, 9:51

Na kogoś tak czy siak odpowiedzialność spadnie na organizację metropolitalną. Zlikwidować należałoby podział biletów na strefy.

panA
Pasażer
Posty: 22
Rejestracja: 18 lut 2020, 0:35

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: panA » 14 lut 2024, 16:16

Akurat podział biletów na strefy to najlepsze, co może być. I tak jest na całym świecie. Daje możliwość zrobienia jakiejś równowagi między wydatkami a dochodami, zwłaszcza że komunikacja miejska zawsze jest tańsza niż samochód na dużych odległościach.

Przykład tej "równowagi". Załóżmy, że dana gmina ma 2 miliony złotych na komunikację. Co jest lepsze - autobus np. co godzinę cały dzień i 4 kursy w dni wolne w I strefie, czy autobus np. ze wzmocnieniami szczytowymi + np. co 2 godziny w dni wolne, ale w II strefie?

W szczególności widać to po "drugich gminach za Krakowem", gdzie jest konflikt interesów pomiędzy tymi gminami, a tymi pomiędzy nimi a Krakowem. Czy to dlatego, że gmina "pośrodku" nie chce finansować danej linii, czy dlatego, że ta "gmina dalej" chce linię przyspieszoną. Zawieszanie przystanków itd. nie rozwiązuje problemu, kto ma płacić za wozokilometry.

Czy tak samo jak problem, że ta gmina "dalej" chce więcej kursów.

Bo to jest trochę takie magiczno-życzeniowe myślenie, że na tych obszarach miejskich magicznie się znajdą pieniądze i na tani bilet, i na dużo kursów.

Jak w danych miejscowościach pod miastem będą miejskie takty, to te miejscowości i tak zaczną wchodzić stopniowo w I strefę. Idealnie widać po Wieliczce - jakby nagle zniesiono podział na strefy, to zamiast kasy na rozwój kursów, trzeba byłoby zrezygnować z rozwoju, żeby pokryć mniejsze dochody z biletów.

WIK
Specjalista
Posty: 220
Rejestracja: 19 paź 2020, 16:06
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: Komunikacja Metropolitalna

Post autor: WIK » 02 maja 2024, 9:11

Dziś uruchomione zostały nowe linie organizowane przez gmine Biskupice: BIS1, BIS2.
BIS1: Wieliczka Centrum - Sławkowice
BIS2: Wieliczka Centrum - Zabłocie

Niestety bez honorowania biletu metropolitalnego i niskopodłogowego pojazdu.

https://www.facebook.com/WikWieliczka/p ... pbRJL1P93l

dominQ92
Znawca
Posty: 103
Rejestracja: 03 paź 2022, 20:38

Re: Salwator

Post autor: dominQ92 » 18 sty 2025, 15:20

Tylko, że wypadałoby aby udało się taką podróż odbyć na jednym bilecie, a nie zmuszać ludzi do zakupu dwóch różnych biletów, co finalnie podniesie koszty podróży.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Salwator

Post autor: Bayer2003 » 18 sty 2025, 15:29

Miasto Kraków nie jest organizacją charytatywną. Jeżeli gminy nie płacą wystarczająco, nie można im finansować komunikacji, jednocześnie masowo tnąc kursy w mieście. Sytuacja, w której wioska mająca podobną liczbę mieszkańców do krakowskiego osiedla ma od niego więcej kursów jest niedopuszczalna, a jednak ciągle się zdarza.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

Awatar użytkownika
Mateuszppp
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 25 paź 2024, 8:23
Lokalizacja: Kaszów

Re: Salwator

Post autor: Mateuszppp » 18 sty 2025, 15:55

Gmina powinna pokrywać koszt określony według indeksowanych stawek zależnych od realnych kosztów i procenta przebiegu na jej terenie, a nie stawek wyciąganych przez ZTP z kapelusza. Sprawna komunikacja aglomeracyjna jest w interesie miasta, bo ogranicza ruch samochodowy, a gmin w powiecie krakowskim średnio obchodzą korki w Krakowie, więc to nie jest tak że ktoś tu jest organizacją charytatywną. Nie są to jakieś losowe gminy, tylko de facto przedmieścia Krakowa, których mieszkańcy pracują i korzystają z usług czasami nawet częściej w mieści niż na ich terenie.
PS. Z linii aglomeracyjnych, szczególnie tych korzystają też mieszkańcy Krakowa, więc kazanie gminom płacić za przebieg w mieście tak samo jak na ich własnym jest absurdalne.

edek3253
Specjalista
Posty: 295
Rejestracja: 06 kwie 2021, 14:03

Re: Salwator

Post autor: edek3253 » 18 sty 2025, 16:26

Politycy Krakowa teraz szukają kasy gdzie się da. A może trzeba było zastanowić się na co się wydaje kasę. Ile to bubli i niepotrzebnych zakupów się zrealizowało. Teraz wygląda, że na ważnych sprawach będą oszczędzać. Gminy ościenne nie są tak bogate, aby wykładać więcej pieniędzy. Nie mają w urzędach też specjalistów od komunikacji. Może powinien w końcu zaistnieć jakiś metropolitarny zarządca i zrobić to co dawno ZTP powinno zrobić, czyli podzielić aglomerację na sektory i ogłosić w tychże przetargi na obsługę. Może byłyby niższe stawki niż MPK.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości