Infrastruktura rowerowa

tomta1
Ekspert
Posty: 668
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: tomta1 » 24 lut 2024, 6:49

Jeśli ktoś chce znać historię tego miejsca, to polecam rzut oka na dokumentację projektową dostępną na stronie Zarządu Transportu Publicznego, wrzuconą tam w ramach tzw. audytu pieszo-rowerowego.

Przedmiotowy ciąg przy murze cmentarza nie jest drogą dla rowerów, nie jest nawet drogą dla pieszych i rowerów, tylko drogą dla pieszych (czy, patrząc na ówczesne nazewnictwo, chodnikiem). Wystarczy rzut oka na:
  • plan sytuacyjny, gdzie to miejsce zostało zaznaczone jako „Przebudowa chodnika z betonu asfaltowego”;
  • opis techniczny, gdzie wskazano: „Zakres opracowania rozpoczyna w obrębie ul. Żelaznej od zakresu wg opracowania pn. „Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż alei 29 Listopada na odcinku od ul. Żelaznej do ul. Opolskiej w Krakowie I Etap” i obejmuje przebudowę chodnika o nawierzchni z betonu
    asfaltowego oraz przebudowę jezdni z betonu cementowego w zakresie przystanku autobusowego.”
  • uwag zespołu zadaniowego: „Dla ciągu pieszego na wysokości cmentarza zapewnić nawierzchnię asfaltową z uwagi na dopuszczony zgodnie z prawem ruch rowerowy na przedmiotowym ciągu, na pozostałych odcinkach ciągów pieszych zapewnić nawierzchnię bezfazowa, dla ciągów rowerowych i pieszo – rowerowych asfaltową.”
Tym samym miasto — wiedząc że nie ma miejsca na choćby substandardową infrastrukturę rowerową — doszło do wniosku, że wykona ten odcinek drogi dla pieszych z nawierzchni asfaltowej, bo rowerzyści i tak mają prawo się nią poruszać z uwagi na podniesioną prędkość dopuszczalną na jezdni. Wiedziało, że to miejsce jest problematyczne, dlatego zespół wskazał w uwagach poaudytowych konieczność szczegółowego przeanalizowania tego miejsca m.in. w zakresie lokalizacji wiaty. Co nie zmienia faktu, że na tej asfaltowej drodze dla pieszych rowerzysta jest wyłącznie gościem, tak jak na każdej drodze dla pieszych. De facto ten odcinek al. 29 Listopada nie został przebudowany, tylko wyremontowany, bo po prostu zmieniono nawierzchnię drogi dla pieszych. Nawet oznakowanie się tam nie zmieni.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 578
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kbieniu7 » 25 lut 2024, 10:15

Tak, ja widziałem ostateczną dokumentację, że to oficjalnie jest chodnik. Tylko to niestety znowu tuż obok jezdni z dwoma pasami ruchu 3,50 i buspasem 3,25 (zbudowano tam betonową nawierzchnię na przystanku, co utrudni ew. zmiany). Jakby zawęzić to o chociaż 3x25cm - to piesi i rowerzyści dostaliby 75cm, co przy tak małej przestrzeni już by było znaczące.

kucyk
Ekspert
Posty: 1968
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: kucyk » 12 mar 2024, 15:47

Więcej punktów naprawy rowerów w Krakowie:
– Obecnie takich punktów jest w Krakowie 60. Jeszcze w tym roku Zarząd Transportu Publicznego chce ogłosić przetarg na montaż kolejnych 30 nowych małych stacji, czyli z pompką i zestawem narzędzi, ale bez wieszaka na rower – informują urzędnicy.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/w-kra ... 55618.html

Awatar użytkownika
michal49944
Znawca
Posty: 135
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: michal49944 » 14 maja 2024, 22:57

Mała rzecz, a cieszy. Rowerzyści przejadą gładko przez rondo Grzegórzeckie [ZDJĘCIA]
https://lovekrakow.pl/galeria/mala-rzec ... _7281.html
Dzięki realizacji projektu budżetu obywatelskiego z ubiegłego roku rowerzyści bardziej komfortowo przejadą przez rondo Grzegórzeckie. Projekt przewidywał modyfikację przejazdów w taki sposób, by usunąć dotychczasowe uskoki na krawężnikach. - Wszystkie krawężniki są już zeszlifowane, w części miejsc musimy jeszcze tylko uzupełnić czerwoną masę - mówi nam Krzysztof Wojdowski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miasta Krakowa. Dziś standardem jest już budowa takich przejazdów bez krawężników, ale w przypadku starszych inwestycji praktyka była inna.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6022
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kaszmir » 20 maja 2024, 11:42

ZDMK planuje połączenie pieszo-rowerowe od al. Solidarności przez Igołomską do Ptaszyckiego. Jest ono bardzo potrzebne - obecnie jadąc Igołomską od strony Pleszowa, ścieżka i chodnik urywają się na wysokości Giedroycia. By dostać się do Ptaszyckiego, trzeba krążyć przez Giedroycia, z kolei by dostać się do al. Solidarności, trzeba pokonać wertepy na tyłach Kopca Wandy i potem wzdłuż budowy S7.

Liczę, że przy okazji uda się poprawić kwestie transportowe przy Kopcu Wandy. Może dałoby się, by pętla znów stała się dostępna dla pasażerów?

Nowa ścieżka przy kopcu Wandy. Połączy ważne ulice w Nowej Hucie
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/nowa- ... 56589.html
Zarząd dróg ma w planach budowę nowego połączenia pieszo-rowerowego pomiędzy al. Solidarności, ul. Igołomską i ul. Ptaszyckiego. Teren jest trudny, m.in. ze względu na sąsiedztwo węzła S7.
Zarząd Transportu Publicznego zwraca uwagę, że budowa nowego połączenia nie może pogorszyć funkcjonalności i pojemności pętli tramwajowej Kopiec Wandy ani na dojście do przystanków. Przeciwnie, liczy na to, że „przy okazji” uda się coś w tej dziedzinie poprawić, np. poprzez przebudowę peronów przystankowych. Zwracają uwagę, że potrzebny jest przejazd przez ul. Ptaszyckiego na wysokości skrzyżowania z ul. Bardosa oraz dowiązanie do infrastruktury, która powstanie przy okazji budowy nowego odcinka S7.
Obrazek

Jeszcze Velo Małopolska zwraca uwagę, że:
Niestety nie ma tu słowa o wykorzystaniu zapomnianego odcinka ul. Melchiora Wańkowicza nad Dłubnią
https://www.facebook.com/velomalopolska ... DCjbai3k7l

Kacper
Miłośnik
Posty: 68
Rejestracja: 08 paź 2022, 16:35

Re: Infrastruktura rowerowa

Post autor: Kacper » 20 maja 2024, 12:42

Moim zdaniem świetnie byłoby "odświeżyć" trasę na Wańkowicza i zbudować przejazd przez Al. Solidarności. Dla Velo Dłubnia byłby to super łącznik do Zalewu Nowohuckiego i Bulwarowej.
Byłaby to też okazja to utworzenia przystanku przy zalewie - jeśli nie tramwajowy na zawrotce, to chociaż autobusowe słupki - na pewno mieszkańcy nowych bloków nie pogardziliby dostępem do 132, 139 i 172, a przy okazji skorzystaliby też odwiedzający zalew.

Może jeszcze udałoby się umożliwić trasowanie jakiejś porządnej linii przez Wańkowicza w stronę centrum Huty - dziś trzeba by zawracać aż pod kombinatem by skręcić w lewo.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości