Komunikacja miejska w 2024 roku
-
- Znawca
- Posty: 191
- Rejestracja: 22 sie 2020, 13:05
- Lokalizacja: Ruczaj
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Mam wrażenie, że w rejonie Miasteczka zamiast kolejnego autobusu w stronę Starego Miasta i Huty bardziej przydałby się nocny w stronę południowych dzielnic. Wielu studentów wynajmuje mieszkania na blokowiskach tamże, a żeby wrócić do nich jadąc z Miasteczka muszą dopychać "6x1" tylko po to, żeby podjechać pod Teatr Słowackiego i tam łapać coś jadącego w ich stronę. Tak na szybko wymyślona propozycja:
618* KROWODRZA GÓRKA P+R** - Krowoderskich Zuchów - Łokietka - Wybickiego - Kijowska - Królewska - Piastowska - MIASTECZKO STUDENCKIE AGH - Czarnowiejska - ATW - Monte Cassino - Kapelanka - Brożka - Zakopiańska - TŁ - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Teligi - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
Trasa mocno pokręcona, ale dzięki temu jedną linią udałoby się spiąć z Miasteczkiem zarówno Krowodrzę i Łobzów na północy oraz Ludwinów, część Ruczaju i Łagiewnik, część Woli i Kurdwanowa oraz Prokocim i Bieżanów. Mam wrażenie, że takiego połączenia mocno brakuje, bo ostatnio sam byłem pasażerem wypchanego do granic możliwości "608", którym studenci po koncertach w Żaczku próbowali wrócić do domów.
Nie jest to może ostateczne rozwiązanie kwestii niezabieralnych "6x1", ale na pewno przejęcie części potoków im nie zaszkodzi.
* - numerek roboczy wymyślony ze względu na podobny przebieg do "608" oraz częściowego pokrywania się z tramwajem "18"
** - jeżeli byłoby zapotrzebowanie to można by spróbować tę linię jeszcze dalej na północ w kierunku Prądnika Białego i Górki Narodowej
618* KROWODRZA GÓRKA P+R** - Krowoderskich Zuchów - Łokietka - Wybickiego - Kijowska - Królewska - Piastowska - MIASTECZKO STUDENCKIE AGH - Czarnowiejska - ATW - Monte Cassino - Kapelanka - Brożka - Zakopiańska - TŁ - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Teligi - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
Trasa mocno pokręcona, ale dzięki temu jedną linią udałoby się spiąć z Miasteczkiem zarówno Krowodrzę i Łobzów na północy oraz Ludwinów, część Ruczaju i Łagiewnik, część Woli i Kurdwanowa oraz Prokocim i Bieżanów. Mam wrażenie, że takiego połączenia mocno brakuje, bo ostatnio sam byłem pasażerem wypchanego do granic możliwości "608", którym studenci po koncertach w Żaczku próbowali wrócić do domów.
Nie jest to może ostateczne rozwiązanie kwestii niezabieralnych "6x1", ale na pewno przejęcie części potoków im nie zaszkodzi.
* - numerek roboczy wymyślony ze względu na podobny przebieg do "608" oraz częściowego pokrywania się z tramwajem "18"
** - jeżeli byłoby zapotrzebowanie to można by spróbować tę linię jeszcze dalej na północ w kierunku Prądnika Białego i Górki Narodowej
-
- Ekspert
- Posty: 994
- Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Akurat ten 00:05 jedzie po 20 minutowej przerwie. I te 20 minutowe dziury to też jest lekki bezsens na takiej linii.
Potem się dziwimy, że przykładowo jak jest taka parada smoków, to każdy skrawek centrum jest zapchany autami. A jak ma być inaczej, jak po imprezie powrót KMK to loteria i potrafi wyglądać tak, jak na zdjęciu, a do KMK nie można mieć w ogóle zaufania?
Ja sam kiedyś nie mogłem wrócić do domu na Wieczystą i poszliśmy z buta. Dla nas to był spacer, przy takiej odległości rozwiązaniem jest w sumie też rower, ale co mają zrobić np. ludzie z dziećmi, mieszkający gdzieś dalej? Albo w ogóle ludzie mieszkający dalej?
Rok później sytuacja była identyczna, ale wpadliśmy na pomysł, żeby iść pod Jubilat i... wbić się do 1 jadącej na... Salwator No tylko nie tak to powinno wyglądać...
Oczywiście nie mówię, że oczekuję, że nagle spadnie z nieba 20 tramwajów i wszyscy wsiądą. No nie. Ale powinna być jakaś pewność tego, że się wróci. Na zasadzie jest tłum - ok, nie wsiądę do 1, 2, 3go, ale wsiądę do 4tego. Czyli po prostu rezerwy gdzieś dalej, aby odwieźć wszystkich chętnych. Wcześniej, czy później, ale wszyscy pojadą.
A nie, że jak nie wbiję się do 1, czy 2, to zostaję w czterech literach i nie mam jak wrocić
Pewnie tak. Powinny być dodatkowe rezerwy na takie sytuacje. I dotyczy to nie tylko juwenanaliów, ale niestety też sporej części innych imprez :/Kaszmir pisze: ↑18 maja 2024, 22:18 Zastanawiam się, czy to nie są "chwilowe" potoki np. po zakończeniu koncertu? I czy nie lepiej zatem podstawić jeden albo parę dodatkowych wozów, by były gotowe na takie sytuacje?
PS. Zdjęcie tłumu z Okulickiego:
https://www.facebook.com/photo?fbid=463 ... 5608019505
Potem się dziwimy, że przykładowo jak jest taka parada smoków, to każdy skrawek centrum jest zapchany autami. A jak ma być inaczej, jak po imprezie powrót KMK to loteria i potrafi wyglądać tak, jak na zdjęciu, a do KMK nie można mieć w ogóle zaufania?
Ja sam kiedyś nie mogłem wrócić do domu na Wieczystą i poszliśmy z buta. Dla nas to był spacer, przy takiej odległości rozwiązaniem jest w sumie też rower, ale co mają zrobić np. ludzie z dziećmi, mieszkający gdzieś dalej? Albo w ogóle ludzie mieszkający dalej?
Rok później sytuacja była identyczna, ale wpadliśmy na pomysł, żeby iść pod Jubilat i... wbić się do 1 jadącej na... Salwator No tylko nie tak to powinno wyglądać...
Oczywiście nie mówię, że oczekuję, że nagle spadnie z nieba 20 tramwajów i wszyscy wsiądą. No nie. Ale powinna być jakaś pewność tego, że się wróci. Na zasadzie jest tłum - ok, nie wsiądę do 1, 2, 3go, ale wsiądę do 4tego. Czyli po prostu rezerwy gdzieś dalej, aby odwieźć wszystkich chętnych. Wcześniej, czy później, ale wszyscy pojadą.
A nie, że jak nie wbiję się do 1, czy 2, to zostaję w czterech literach i nie mam jak wrocić
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
A nie prościej puścić linię Cichy Kącik - Teatr Słowackiego.....
-
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Byłem we Wrocławiu na długi weekend. Od 1-3 maja były koncerty w Hali Stulecia. I dało się tam uruchomić linię T4 na trasie ZOO - Hala Stulecia - Dworzec gł PKP z powrotem zawracanie w kryterium ulicznym przez Arkady Kapitol... Linia jeździła co 10 minut aż do 1 w nocy, a 1ego maja po południu nawet co 5 minut. Jak się chce to można...Kaszmir pisze: ↑18 maja 2024, 22:18 Zastanawiam się, czy to nie są "chwilowe" potoki np. po zakończeniu koncertu? I czy nie lepiej zatem podstawić jeden albo parę dodatkowych wozów, by były gotowe na takie sytuacje?
PS. Zdjęcie tłumu z Okulickiego:
https://www.facebook.com/photo?fbid=463 ... 5608019505
-
- Specjalista
- Posty: 229
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Takie coś kiedyś już uruchomiono - była to linia 620 https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... alia-2018Mr. Passenger pisze: ↑18 maja 2024, 22:28 Mam wrażenie, że w rejonie Miasteczka zamiast kolejnego autobusu w stronę Starego Miasta i Huty bardziej przydałby się nocny w stronę południowych dzielnic. Wielu studentów wynajmuje mieszkania na blokowiskach tamże, a żeby wrócić do nich jadąc z Miasteczka muszą dopychać "6x1" tylko po to, żeby podjechać pod Teatr Słowackiego i tam łapać coś jadącego w ich stronę. Tak na szybko wymyślona propozycja:
618* KROWODRZA GÓRKA P+R** - Krowoderskich Zuchów - Łokietka - Wybickiego - Kijowska - Królewska - Piastowska - MIASTECZKO STUDENCKIE AGH - Czarnowiejska - ATW - Monte Cassino - Kapelanka - Brożka - Zakopiańska - TŁ - Witosa - Nowosądecka - Wielicka - Teligi - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE
Trasa mocno pokręcona, ale dzięki temu jedną linią udałoby się spiąć z Miasteczkiem zarówno Krowodrzę i Łobzów na północy oraz Ludwinów, część Ruczaju i Łagiewnik, część Woli i Kurdwanowa oraz Prokocim i Bieżanów. Mam wrażenie, że takiego połączenia mocno brakuje, bo ostatnio sam byłem pasażerem wypchanego do granic możliwości "608", którym studenci po koncertach w Żaczku próbowali wrócić do domów.
Nie jest to może ostateczne rozwiązanie kwestii niezabieralnych "6x1", ale na pewno przejęcie części potoków im nie zaszkodzi.
* - numerek roboczy wymyślony ze względu na podobny przebieg do "608" oraz częściowego pokrywania się z tramwajem "18"
** - jeżeli byłoby zapotrzebowanie to można by spróbować tę linię jeszcze dalej na północ w kierunku Prądnika Białego i Górki Narodowej
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
To się zapłaci za nieco mniejsze wzmocnienia, wystarczające by odstraszyły trochę osób i by pokryły to wciąż wysokie zapotrzebowanie. Taki balans
- michal49944
- Znawca
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/851-2024Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w związku ze spodziewanymi zmniejszonymi potrzebami przewozowymi podczas długiego weekendu, w dniach 30.05-2.06.2024 r. (czwartek – niedziela) zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linie 1, 13, 18, 20 – w dniu 31.05 (piątek) będą kursować z częstotliwością co 15 min przez cały dzień;
linie 19, 44 i 49 zostaną zawieszone;
linia 50 – w dniu 31.05 (piątek) będzie kursować z częstotliwością co 7,5 min przez cały dzień;
linia 52 – w dniach 30.05 (czwartek) oraz 1.06 (sobota) będzie kursować z częstotliwością co 20 min przez cały dzień;
linie 156, 413, 420, 433, 482, 494 – zostaną zawieszone;
linia 179 – dniu 31.05 (piątek) będzie kursować z częstotliwością co 15 min w godz. szczytu i co 20 min poza godz. szczytu;
linia 701 – w dniu 31.05 (piątek) będzie kursować z częstotliwością co 15 min przez cały dzień.
Pojawił się komunikat dotyczący zmian komunikacyjnych podczas Bożego Ciała i długiego weekendu.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Jestem w 100% pewny że w rozkładzie wakacyjnym 494 zostanie uwalone... znowu będzie jazda na glonojada. Mogliby chociaż zostawić go w szczycie albo jakoś co 20 min cały dzień.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Nie było właśnie ostatnio, że jeździł tylko w szczycie?
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W poprzednie wakacje 494 jeszcze nie istniało... w ferie jeździło tylko szczytowo, ale 194 zostało z rozkładem szkolnym. Mam nadzieję, że jednak 494 pojedzie na wieczne wakacje. A w zamian za to zostanie jedna linia z w miarę mocnym rozkładem! Nawet jeśli miały to by być wakacyjne ograniczenia.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Niestety, takie działanie nie wpisuje się w politykę organizatora transportu. Wpisuje się wiele linii o słabych częstotliwościach, a ich nowe odłamy są zawieszane przy każdej możliwej okazji.
- michal49944
- Znawca
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
- Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/864-2024Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w nocy 25/26.05.2024 r. (sobota/niedziela) w godz. 19:30 – 4:30 odbywać się będzie awaryjna naprawa torowiska w tunelu tramwajowym pod Dworcem Głównym. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajowy w tunelu KST.
W związku z tym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
linia 5 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R –…– Dworzec Towarowy – Długa – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie –…– Elektromontaż;
linia 17 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R –…– Rondo Mogilskie – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta;
linia 50 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Górka Narodowa P+R –…– Dworzec Towarowy – Długa – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie –…– Kurdwanów P+R / Borek Fałęcki.
Przystanki: Rondo Mogilskie 05, Dworzec Główny Tunel 01/02, Politechnika 03/04 i Dworzec Towarowy 02 pozostaną bez obsługi.
Na trasach objazdowych tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich istniejących przystankach.
Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.
Za utrudnienia przepraszamy!
Awaryjna naprawa torowiska w tunelu KST.
Ciekawe, że 17 przekierowali na Wieczystą, a nie Cmentarz Rakowicki. Możnaby było chociaż jakoś na dworzec dojechać...
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Szkoda że "17" nie pojedzie przez Lubicz, Długą do Dw. Towarowego. Zawsze byłby utrzymany dojazd w rejony Dworca Głównego, a i osoby jadące dalej w stronę Krowodrzy Górki czy Górki Narodowej miałyby pełny wachlarz przesiadek. Możliwe, że poszło o liczbę brygad bo na DT "17" ma wieczorem tylko 9 minut przerwy, skierowanie jej naokoło wymagałoby dołożenia pojazdu. Niemniej szkoda, zwłaszcza w niedzielę wieczorem gdy sporo osób wraca do Krakowa po weekendzie i zostaną bez połączenia.
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
Akurat wątpię aby w ten weekend sporo osób wracało do Krakowa skoro w środku tygodnia zaczyna się kolejny długi weekend w ciągu miesiąca i sporo osób będzie mieć wolne od najbliższej soboty.Kaszmir pisze: ↑22 maja 2024, 15:41 Szkoda że "17" nie pojedzie przez Lubicz, Długą do Dw. Towarowego. Zawsze byłby utrzymany dojazd w rejony Dworca Głównego, a i osoby jadące dalej w stronę Krowodrzy Górki czy Górki Narodowej miałyby pełny wachlarz przesiadek. Możliwe, że poszło o liczbę brygad bo na DT "17" ma wieczorem tylko 9 minut przerwy, skierowanie jej naokoło wymagałoby dołożenia pojazdu. Niemniej szkoda, zwłaszcza w niedzielę wieczorem gdy sporo osób wraca do Krakowa po weekendzie i zostaną bez połączenia.
-
- Pasażer
- Posty: 5
- Rejestracja: 25 sie 2020, 23:14
Re: Komunikacja miejska w 2024 roku
W niedzielę wieczorem może nie być problemu bo naprawa jest tylko w nocy z soboty na niedzielęKaszmir pisze: ↑22 maja 2024, 15:41 Szkoda że "17" nie pojedzie przez Lubicz, Długą do Dw. Towarowego. Zawsze byłby utrzymany dojazd w rejony Dworca Głównego, a i osoby jadące dalej w stronę Krowodrzy Górki czy Górki Narodowej miałyby pełny wachlarz przesiadek. Możliwe, że poszło o liczbę brygad bo na DT "17" ma wieczorem tylko 9 minut przerwy, skierowanie jej naokoło wymagałoby dołożenia pojazdu. Niemniej szkoda, zwłaszcza w niedzielę wieczorem gdy sporo osób wraca do Krakowa po weekendzie i zostaną bez połączenia.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość