Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
suchy
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 24 maja 2024, 14:08

fkolasa pisze: 24 maja 2024, 13:44 Czy ja dobrze widzę, że tunel tramwajowy zostaje... z 8 kursami na godzinę? Linia 5 i linia donikąd 79? Obecnie mamy 24 kursy, czyli będzie trzykrotnie mniej! Jakieś szaleństwo. Aha a jak się zaczną wakacje to zostanie z 6 lub nawet z 3 kursami jeśli 79 zawieszą?
No a co innego proponujesz, żeby tamtędy puścić? Pamiętaj że od strony tunelu na Mogilskim masz możliwość jazdy wyłącznie prosto (tutaj będzie zamknięte) oraz w lewo do Huty - więc zostaje ci WYŁĄCZNIE ten kierunek. Chcesz zrobić 20 kursów z tunelu w kierunku Huty? I gdzie to potem zawrócisz?

W dodatku 50tka pojedzie przez Pawią, więc pasażerowie w kierunku Zabłocia i Kurdwanowa wystarczy żeby wyszli z tunelu na górę.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 1860
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 24 maja 2024, 14:09

Bayer2003 pisze: 24 maja 2024, 13:54 Pytanie jaki tabor trafi na "79". Mam nadzieję, że będą to wyłącznie ponad 40-metrowce (które i tak mogą nie wyrobić), jednak znając MPK, na nic więcej niż NGT6/EU8N nie będzie można liczyć. Oczywistym jest, że "5" także pozostanie w GT8N, więc spadek możliwości przewozowych może nie być trzykrotny, lecz większy...
A po co na 79 krakowiaki? Przecież to będzie jeździć tylko do Tauronu, obstawiam że będzie to pustak niestety. Ludzie będą chodzić na Pawią i tyle.

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1414
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Bayer2003 » 24 maja 2024, 14:15

Scania_9640 pisze: 24 maja 2024, 14:09 A po co na 79 krakowiaki? Przecież to będzie jeździć tylko do Tauronu, obstawiam że będzie to pustak niestety. Ludzie będą chodzić na Pawią i tyle.
Niektórzy będą chodzić na Pawią, niektórzy nie. Czy ponad 2/3 pasażerów - wątpię. Dużo pasażerów podjeżdża z Ronda Mogilskiego na DGT i Politechnikę pierwszym tramwajem, który podjedzie. Pasażerowie jadący na Rondo Mogilskie z Górki Narodowej też nie znikną. Pustakiem raczej ta linia nie będzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

suchy
Ekspert
Posty: 818
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: suchy » 24 maja 2024, 14:22

michal49944 pisze: 24 maja 2024, 13:52 Bez sensu 52 przez Stradomską. Odcinek między Stradomiem a Starowiślną zostaje z co 15 minutowym 22. A sporo osób na tym odcinku podróżuje. I ogólnie dużo osób jeździ z Kapelanki, Monte Cassino, Ronda Grunwaldzkiego na Starowiślną.
Tutaj zrobili zapewne przekierowanie po to, że od Grzegórzeckiej przez Starowiślną / Westerplatte pojedzie dodatkowo 20 oraz 50 (obie co 7,5min). Gdyby nie przesunęli 52 na Wawel/Gertrudy, to mielibyśmy przez miesiąc (do początku wakacji) 36 kursów/h na odcinku Dietla - Poczta. A już teraz zdarzają się chwilowe korki pod Pocztą - z uwagi na zakaz mijania się wagonów w łuku motorniczowie muszą czekać, aż wagon w przeciwną stronę opuści skrzyżowanie.
Bayer2003 pisze: 24 maja 2024, 14:15 Niektórzy będą chodzić na Pawią, niektórzy nie. Czy ponad 2/3 pasażerów - wątpię. Dużo pasażerów podjeżdża z Ronda Mogilskiego na DGT i Politechnikę pierwszym tramwajem, który podjedzie. Pasażerowie jadący na Rondo Mogilskie z Górki Narodowej też nie znikną. Pustakiem raczej ta linia nie będzie.
A skąd weźmiesz te krakowiaki (przynajmniej przez pierwsze 3 tygodnie, zanim nie zaczną się wakacje)?

Ydhflx
Specjalista
Posty: 323
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Ydhflx » 24 maja 2024, 14:38

Widzę że 75 zastępuje 44 poniekąd, ale jedzie aż na GN. Już przy temacie przedłużenia 44 tamże wspominałem, że to bez sensu, i teraz tym bardziej tak uważam. Z dworca jest 50 szybciej, częściej i bliżej; od Długiej będzie jechać razem z 18, z Mogilskiego - no właśnie, z Mogilskiego będzie tylko to 75, które będzie szczytówką, do tego jadące sporo na około (8 minut różnicy!); mimo że tunelem będą jechać aż dwie linie kończące na Krowodrzy Górce. Osobiście widziałbym 79 albo 5 na GN a 75 nawet do Dworca Towarowego skrócone.

Dlaczego jednak zostało tak zrobione? 75 będzie jak wspomniałem szczytówką, więc pewnie chciano przyoszczędzić i/albo nie chciano by mieszkańcy GN się przyzwyczaili do 3 linii całodziennych :twisted:

Awatar użytkownika
michal49944
Znawca
Posty: 108
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 24 maja 2024, 15:25

suchy pisze: 24 maja 2024, 14:22 Tutaj zrobili zapewne przekierowanie po to, że od Grzegórzeckiej przez Starowiślną / Westerplatte pojedzie dodatkowo 20 oraz 50 (obie co 7,5min). Gdyby nie przesunęli 52 na Wawel/Gertrudy, to mielibyśmy przez miesiąc (do początku wakacji) 36 kursów/h na odcinku Dietla - Poczta. A już teraz zdarzają się chwilowe korki pod Pocztą - z uwagi na zakaz mijania się wagonów w łuku motorniczowie muszą czekać, aż wagon w przeciwną stronę opuści skrzyżowanie.
No niby tak...

Apropos to może być ciekawie na Grzegórzeckiej. 36 kursów/h, a przystanek na Rondzie Grzegórzeckim pojedynczy (ew 2 26m ale to też ciężko), Grzegórzecka w jedną stronę jazda z samochodami i korki samochód do Ronda na pasie tramwajowym i ogólnie sporo korków. Będzie ciekawie...

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 5929
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 24 maja 2024, 16:57

Pełen komunikat - w międzyczasie poprawiono treść bo początkowo "75" było wpisane przez Ptaszyckiego, mimo że zastępuje "44". Teraz jest poprawnie, przez al. Solidarności.
Prace remontowe na odcinku Rondo Mogilskie - Rondo Grzegórzeckie
od 3.06.2024
9, 14, 17, 19, 20, 44, 49, 50, 52, 62, 64, 75, 79, 184, 662, 664, 784

Szanowni Pasażerowie,
uprzejmie informujemy, że w od dnia 3.06.2024 r. (poniedziałek), przez około 7 tygodni, prowadzone będą prace związane z wymianą rozjazdów po południowej stronie węzła Rondo Mogilskie i północnej stronie węzła Rondo Grzegórzeckie. W tym czasie wstrzymany zostanie ruch tramwajowy na odcinku Rondo Mogilskie – Rondo Grzegórzeckie.

Obrazek

Wprowadzone zostaną poniższe zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:

* linia 9 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mistrzejowice – … – Rondo Czyżyńskie – aleja Pokoju – Rondo Grzegórzeckie – … – Nowy Bieżanów P+R;

* linia 14 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mistrzejowice – … – Rondo Czyżyńskie – aleja Jana Pawła II – Mogilska – Rondo Mogilskie – … – Bronowice;

* linia 17 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Rondo Grzegórzeckie – aleja Pokoju – Dąbie;

* linia 19 zostanie zawieszona;

* linia 20 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Mały Płaszów P+R – … – Rondo Grzegórzeckie – Grzegórzecka – Dietla – Starowiślna – Westerplatte – Teatr Słowackiego – … – Cichy Kącik;

* linie 44 i 49 zostaną zawieszone;

* linia 50 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Górka Narodowa P+R – … – Dworzec Towarowy – Pawia – Westerplatte – Starowiślna – Grzegórzecka – Rondo Grzegórzeckie – … – Borek Fałęcki / Kurdwanów P+R z częstotliwością co 7,5 min przez cały dzień;

* linia 52 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Czerwone Maki P+R – … – Stradom – Stradomska – św. Gertrudy – Poczta Główna – … – Os. Piastów;

* linia 62 zostanie zawieszona od nocy 2/3 czerwca 2024 r. (niedziela/poniedziałek), a w zamian kursować będzie autobusowa nocna linia 662:
---* w obrębie Ronda Mogilskiego będzie poruszać się po górnym poziomie, obsługując przystanki Rondo Mogilskie 09/10;
---* w obrębie Ronda Grzegórzeckiego będzie poruszać się po jezdni dla ruchu ogólnego, obsługując przystanki Rondo Grzegórzeckie 06/07;

* linia 64 zostanie zawieszona tylko w nocy 2/3 czerwca 2024 r. (niedziela/poniedziałek), a w zamian kursować będzie autobusowa nocna linia 664;

* linia 75 – zostanie utworzona zastępcza linia tramwajowa, kursująca po następującej trasie: Kopiec Wandy – al. Solidarności – al. Jana Pawła II – Rondo Czyżyńskie – Mogilska – Lubicz – Długa – Dworzec Towarowy – Górka Narodowa P+R:
---* linia 75 kursować będzie w godzinach i z częstotliwością tak jak linia 44;

* linia 79 – zostanie utworzona zastępcza linia tramwajowa, kursująca po następującej trasie: Krowodrza Górka P+R – Dworzec Towarowy – Dworzec Główny Tunel – Rondo Mogilskie – Mogilska – TAURON Arena Kraków Wieczysta:
---* linia 79 kursować będzie z częstotliwością co 15 min w dni powszednie i co 20 min w dni wolne;

* linia 784 – zostanie utworzona zastępcza linia autobusowa, kursująca po następującej trasie: Starowiślna – Dietla – Grzegórzecka – aleja Powstania Warszawskiego – Rondo Mogilskie:
---* linia 784 kursować będzie we wszystkie dni tygodnia, na zmianę z linią 184 (z analogiczną częstotliwością);
---* obsługiwane będą przystanki: Starowiślna 08 (przystanek końcowo-początkowy), Starowiślna 07, Hala Targowa 01/02, Rondo Grzegórzeckie 06/08, Rondo Mogilskie 09 (przystanek końcowo-początkowy).

Za utrudnienia przepraszamy!
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/863-2024

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 561
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 24 maja 2024, 19:27

Eh, nie mogli poczekać do wakacji? I mniej ludzi w tramwajach wtedy i też mniej aut na ulicach :/

Tramwajolog14
Ekspert
Posty: 577
Rejestracja: 22 lis 2020, 23:01
Lokalizacja: Kraków, Grzegórzki

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Tramwajolog14 » 24 maja 2024, 19:28

Kompletnie nie rozumiem sensu "75". Powinno zostać jako normalne "44", a do Górki Narodowej zdecydowanie bardziej nadaje się "79", która zastąpiłaby "50" na trasie do tunelu i Ronda Mogilskiego. Wtedy zamiast "79" bardziej pasowałoby "70", ale to już szczegół.

Gdyby strasznym problemem był fakt, że poza szczytem do GN byłoby o 4 kursy więcej niż normalnie, to można by po prostu skrócić w tych godzinach "79" do KG, albo co drugi kurs "50".

kucyk
Ekspert
Posty: 1900
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 24 maja 2024, 22:02

Czytam ten komunikat dopiero teraz i widzę w jaki oto sposób rykoszetem dostał również Bieżanów, Prokocim i okolice bo zostaje tylko "9" co 15 minut. Będzie ciekawie na tej linii. :evil:

fysztof
Ekspert
Posty: 734
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 25 maja 2024, 9:21

Takim samym "rykoszetem" dostała i druga część południa, bo "50" też zostaje pocięte w szczycie z f=5 na f=7,5. Wobec mizernego i nierozwiązanego do dziś f=15 na "24" może być przytulniej...
Wobec powyższego jako uzupełnienie za powyższe kursy akurat by się wpisała szczytowa linia "74" na trasie starej "6" - co by nie obciążać skrzyżowania Dietla - Starowislna:-) - i przekierowanej dalej np. do Bronowic.

Kowalik
Specjalista
Posty: 341
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 25 maja 2024, 13:41

fysztof pisze: 25 maja 2024, 9:21 Takim samym "rykoszetem" dostała i druga część południa, bo "50" też zostaje pocięte w szczycie z f=5 na f=7,5. Wobec mizernego i nierozwiązanego do dziś f=15 na "24" może być przytulniej...
Wobec powyższego jako uzupełnienie za powyższe kursy akurat by się wpisała szczytowa linia "74" na trasie starej "6" - co by nie obciążać skrzyżowania Dietla - Starowislna:-) - i przekierowanej dalej np. do Bronowic.
Podzielam opinie, zwłaszcza w 24 może być przytulniej, bo potok z południa do Dworca może przenieść się na tą linię, zważywszy na znaczne wydłużenie trasy 50tki.

Awatar użytkownika
LLoan
Specjalista
Posty: 306
Rejestracja: 26 maja 2022, 15:55
Lokalizacja: Kraków-Czyżyny

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: LLoan » 25 maja 2024, 21:49

Warto pamiętać, że obecny układ od 3.06 będzie obowiązywał (tylko) przez 3 tygodnie. Jak już wiadomo, od 24.06 wraz z wakacyjnymi rozkładami zamknięta zostanie pętla Mistrzejowice. Trochę o tym pomyślałem, i ewentualnie uruchomienie przejazdówki na Miśnienskiej, z brygadami wyglądałoby następująco (zakładając, że Podgórze może wypuścić 25 GT8x zaś Huta N8x w ilości dwóch sztuk):

"1" z f=10: 11xRF, 1xHK
"5": 6xRF
"9" do Miśnieńskiej przez al. Pokoju: 4xRF, 1xHK
"14" w HY/RY do Osiedla Piastów
"16" zawieszona lub do Ronda Hipokratesa, ale raczej to pierwsze
Łącznie 21xRF oraz 2xHK
Czyli jest to do zrobienia na spokojnie. Pytanie tylko czy będą chcieli się bawić w przejazdówkę, bo jednak będzie to okres wakacyjny i stosunkowo niedługi okres zamknięcia. Ale możliwości taborowe są.

Gdyby jednak całkowicie zamknięto ruch na odcinku Rondo Piastowskie - Mistrzejowice, jak z resztą zapowiedziano, to z układem linii będzie potrzebne więcej roszad:
"14" przez Mogilską do Os. Piastów (bez zmian)
"75" -> "76" Kopiec Wandy - Ptaszyckiego - Os. Zgody (za "16") - Mogilska - Dworzec Towarowy
"74" Górka Narodowa - Długa - Starowiślna - Grzegórzecka - aleja Pokoju - Rondo Hipokratesa
"79" Nowy Bieżanów - trasa "9" - al. Pokoju - Dąbie
"9", "16" zawieszone
Pozostałe linie bez zmian w stosunku do 3.06

Łatwiej będzie po otwarciu w lipcu APW. Na czas zamknięcia tego krótkiego lecz ważnego ciągu będą konieczne większe zmiany, a pasażerowie muszą być nastawieni na przesiadki.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 994
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 25 maja 2024, 22:54

Trochę ta organizacja jest hmm... "dziwna" - żeby nie użyć innego słowa.

Na GN normalnie mamy '18' przez Długą i '50' przez tunel. Podczas zmian '18' zostaje na Długiej (ok), '50' wylatuje na Pawią (ok), ale po co tam dodatkowa linia jadąca.... Długą?

Z tunelu za to będzie dało się dojechać dwiema liniami do KG i niczym dalej (zarówno '5', jak i '79' kończą na KG). W zamian za to GN będzie miała dwie linie na Długą i zero do tunelu.

Czy zamiast tej '75' na GN, nie lepiej tam było wydłużyć '79' z tunelu, ew. wydłużyć '5'?

Pomijam zupełnie numerację:
-> '75", która jest kojarzona z '5', wcale do tunelu nie skręci, tylko pojedzie przez Długą. Zresztą jest to (wydłużona) kopia '44', pod radośnie zupełnie innym numerem (czemu nie np. '74' albo po prostu.... '44'?);
-> '79' to taka skrócona wersja '5', mająca wszystkie przystanki wspólne. No wiec ma numer zupełnie z d... w stosunku do '5';

impuls
Ekspert
Posty: 1350
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: impuls » 26 maja 2024, 0:02

Ja tylko się zastanawiam nad taborem szczególnie na linii 75. Są różne możliwości, bo brygad na '50' ubędzie z racji niższej częstotliwości. Wyprostują też '9' i '14' mogą pojawić się oszczędności w postaci po jednej brygadzie. Zatem tabor na 75 w postaci Stadlerów w całości jak i części brygad jest możliwy. Jeśli to będzie tabor przejęty z '44' wyłącznie jednego typu to będą narzekania pasażerów z Górki N. Dość że nie mają połączenia do Ronda M. to jeszcze im stare rupiecie dali. Oczywiście połączenie będzie tylko objazdem o 8 minut dłuższym jak już ktoś z Was napisał ale tylko w szczycie. Na "79" będzie pewnie tabor z '19'.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 0 gości