Pętla Borek Fałęcki

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Cyjan
Specjalista
Posty: 483
Rejestracja: 27 sie 2022, 10:37

Pętla Borek Fałęcki

Post autor: Cyjan » 21 maja 2024, 12:08

Zastanawiam się jakie są wasze propozycje na poprawienie używalności pętli tramwajowej i autobusowej na Borku?

Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.

Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?
ona/jej

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 394
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Pętla Borek Fałęcki

Post autor: Aułrora » 29 maja 2024, 17:54

Cyjan pisze: 21 maja 2024, 12:08 Zastanawiam się jakie są wasze propozycje na poprawienie używalności pętli tramwajowej i autobusowej na Borku?

Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.

Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?
Moim zdaniem najlepszym a zarazem najbardziej abstrakcyjnym sposobem było by zrobić jak na Górce Narodowej czyli parking nad pętlą tramwajową a pętlę autobusową na zieleni wewnątrz torowiska. Nie wiem czy by się zmieściła, ale sądzę że byłaby to najlepsza opcja. Wymagane byłoby oczywiście wykonanie zjazdu z Zakopiańskiej na drogę pod wiaduktem. Wadą tego pomysłu byłoby jeszcze większe pokręcenie trasy 204-ki no i wycinka kilku drzew, ale szczerze lepsze to niż wyrżnięcie całego lasku przy Rzewnej w celu zrobienia parkingu lub zrobienie P+R z kilkusetmetrową przechadzką.


A tu propozycja jaki kształt mógłby mieć owy parking:

Obrazek

Zakładam, że miasto by się dogadało w zakresie budowy trochę na terenie stacji paliw.

Kończąc. Taka jest moja propozycja.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości