Zastanawiam się jakie są wasze propozycje na poprawienie używalności pętli tramwajowej i autobusowej na Borku?
Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.
Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?
Pętla Borek Fałęcki
Re: Pętla Borek Fałęcki
Moim zdaniem najlepszym a zarazem najbardziej abstrakcyjnym sposobem było by zrobić jak na Górce Narodowej czyli parking nad pętlą tramwajową a pętlę autobusową na zieleni wewnątrz torowiska. Nie wiem czy by się zmieściła, ale sądzę że byłaby to najlepsza opcja. Wymagane byłoby oczywiście wykonanie zjazdu z Zakopiańskiej na drogę pod wiaduktem. Wadą tego pomysłu byłoby jeszcze większe pokręcenie trasy 204-ki no i wycinka kilku drzew, ale szczerze lepsze to niż wyrżnięcie całego lasku przy Rzewnej w celu zrobienia parkingu lub zrobienie P+R z kilkusetmetrową przechadzką.Cyjan pisze: 21 maja 2024, 12:08 Zastanawiam się jakie są wasze propozycje na poprawienie używalności pętli tramwajowej i autobusowej na Borku?
Sprawa może być kluczowa, bo jest szansa, że to stamtąd pojedzie tramwaj na Kliny, o ile oczywiście nie puszczą go przez CM. Jeśli tak się stanie to linia będzie się rozgałęziać w obu wariantach z Borku Fałęckiego I, co oznacza że przesiadka z Klinów na coś jadącego w stronę Zakopianki to przechadzka 500m po dosyć słabej jakości trasie. Druga kwestia to coś, co moim zdaniem musi się wydarzyć w następnych paru latach czyli ogarnięcie na Borku P+R. Gdzieś zasłyszałam, że takowy ma się znajdować na tym parkingu przy CH Zakopianka, ale to znowu moim zdaniem nietrafiona opcja - około 700m na autobus, 450m na tramwaj, co w porównaniu z innymi P+R raczej nie daje konkurencyjnego miejsca. Trzeci, oczywisty problem to jest odległość samej pętli autobusowej od tramwajowej, co jest chyba ewenementem na skalę miejską, może pomijając Mistrzejowice, przynajmniej tam nie trzeba biec pomiędzy sprzedawcami baterii i koperku żeby zdążyć na przesiadkę.
Jak to widzicie? Przesunąć terminal autobusowy w miejsce targowiska? Zaorać pętlę tramwajową przy okazji budowy trasy na Kliny i w jej miejsce zrobić autobusową? Zrobić P+R w Solvay Parku?
A tu propozycja jaki kształt mógłby mieć owy parking:

Zakładam, że miasto by się dogadało w zakresie budowy trochę na terenie stacji paliw.
Kończąc. Taka jest moja propozycja.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja
)

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości