- Bilety, działalność Miejskich Jednostek, pozostałe tematy związane z krakowską komunikacją miejską
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 17 maja 2024, 11:14
Zarząd Inwestycji Miejskich stara się budować kompleksowo, z myślą o wszystkich użytkownikach. Niedawno przy pętli Miejskie Centrum Opieki w Prokocimiu stanął modułowy budynek socjalny, z którego mogą korzystać pracowniczki i pracownicy MPK SA w Krakowie.(...)Podobne rozwiązanie, a więc budynek socjalnych dla kierujących autobusami miejskimi ZIM zrealizował w ramach budowy Trasy Wolbromskiej. Toaleta z zapleczem socjalnym w rejonie przystanku Prądnik Biały Zachód.
https://zim.krakow.pl/nowy-budynek-socj ... a-BruNfmY2
No to chyba najwyższa pora, żeby przedłużyć 513... Tak samo jak skrócić 153 i wydłużyć 163 do MCO... Ale nie wiem czemu mam nieodparte wrażenie, że teraz po wyborach nikomu nie będzie się spieszyć i dobrze będzie, jak zmiany wprowadzą po wakacjach...
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 17 maja 2024, 14:43
yosujiro pisze: 17 maja 2024, 11:14No to chyba najwyższa pora, żeby przedłużyć 513... Tak samo jak skrócić 153 i wydłużyć 163 do MCO... Ale nie wiem czemu mam nieodparte wrażenie, że teraz po wyborach nikomu nie będzie się spieszyć i dobrze będzie, jak zmiany wprowadzą po wakacjach...
Może część wprowadzą wraz z rozkładami wakacyjnymi? Ew. mogą jednak chcieć poczekać do października i nowego kontraktu Mobilis, bo wydłużenie "513" do Prądnika Białego Zachód zapewne będzie wymagać dołożenia brygady. Pytanie też, jak wychodzi bilans wozów na "153" i "163" po zmianach. Nie jest dla mnie oczywiste, że dzięki skróceniu "153" uda się oszczędzić jedną brygadę. A ta może być potrzebna na wydłużone "163".
Dodatkowo skrócenie "153" jest trochę kontrowersyjne. Choć na Aleksandry linia pełni niszową rolę, to jednak zawsze to dodatkowe kursy, rezerwowo gdy nie jedzie "503". Pamiętajmy, że dawniej "503" np. w szczycie jeździło dwukrotnie częściej. Gdy pojawiły się wieści o skróceniu "153", część mieszkańców była niezadowolona. W idealnej sytuacji, przydałoby się w zamian wydłużyć "513" do N. Bieżanowa Południe. Na co znów potrzeba dodatkowej brygady.
-
Kierman
- Ekspert
- Posty: 602
- Rejestracja: 20 lut 2022, 9:44
Post
autor: Kierman » 17 maja 2024, 18:36
Kaszmir, daj spokój z tym 153 naokoło. Linia tam woziła powietrze jak 108 to robi.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 17 maja 2024, 19:34
No nie wozi powietrza jak 108, ale niewiele więcej. Ostatnio przez całą zmianę B na każdym kursie przewiozłem na odcinku NBP- Aleksandry 0-2 osób, a na odcinku Aleksandry- Jerzmanowskiego 0 do 5-6 osób


Jednak zgodzę się, że 513 powinno jeździć do NBP, nawet z wjazdem kieszeniowym pod MCO (o dziwo sporo osób tam wysiada), bo po napełnieniach 173 i 503 na pętli widać, że nie zaszkodziłaby kolejna linia w kierunku Matecznego. A jednak ta 153 dla większości jest linią donikąd i wolą poczekać na te dwie wcześniej wymienione.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 19 maja 2024, 13:50
Punkt na MCO jako budynek jest gotowy, ale wyposażenia w nim brak i jest niedostępny dla kierowców.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 21 cze 2024, 4:28
Na terenie stadionu Cracovii w końcu kierowcy będą mieć/ już mają punkt socjalny, który jednak ma być niedostępny w trakcie imprez lub meczów. Całodziennie ma być za to dostępne WC.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 21 cze 2024, 9:20
yosujiro pisze: 21 cze 2024, 4:28
Na terenie stadionu Cracovii w końcu kierowcy będą mieć/ już mają punkt socjalny, który jednak ma być niedostępny w trakcie imprez lub meczów. Całodziennie ma być za to dostępne WC.
Może 307 i 310 na stałe zostaną na Cracovii
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 cze 2024, 9:24
Dobra wiadomość
mems pisze: 21 cze 2024, 9:20Może 307 i 310 na stałe zostaną na Cracovii
Dla "307" wg mnie to by wystarczyło. Za to "310" pociągnąłbym z powrotem do os. Podwawelskiego bo na obecnej trasie linia obsługuje trochę mało przystanków w centrum.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 21 cze 2024, 9:47
Mogliby do tej Cracovii wydłużyć 132... A już jak nawet nie to, to chociaż przywrócić 189...
-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 cze 2024, 9:51
yosujiro pisze: 21 cze 2024, 9:47A już jak nawet nie to, to chociaż przywrócić 189...
Obecna trasa mnie nie przekonuje, jednak i do Cracovii linia jeździła słabo zapełniona. Zresztą, za półtora-dwa lata i tak mogą czekać ją spore zmiany w związku z otwarciem tramwaju do Mistrzejowic.
-
yosujiro
- Ekspert
- Posty: 1665
- Rejestracja: 19 lut 2020, 18:54
Post
autor: yosujiro » 21 cze 2024, 9:57
189 do Cracovii po trasie 152?

-
Kaszmir
- Administrator
- Posty: 6923
- Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontakt:
Post
autor: Kaszmir » 21 cze 2024, 10:05
yosujiro pisze: 21 cze 2024, 9:57189 do Cracovii po trasie 152?

A może po trasie "502"? Albo jeszcze lepiej wchłonięcie "189" w "502" i oddanie tym samym tej linii taktu f7,5

Oczywiście wtedy byłoby więcej rzeczy do przemyślenia - co z Placem Centralnym, z połączeniem Pilotów z Alejami czy obsługą przystanków po drodze, jednak zakładam że otwarcie tramwaju będzie właśnie dobrą okazją by poprawić układ tras.
-
mems
- Specjalista
- Posty: 233
- Rejestracja: 31 sty 2024, 19:50
Post
autor: mems » 21 cze 2024, 11:42
Kaszmir pisze: 21 cze 2024, 9:24
Dobra wiadomość
Dla "307" wg mnie to by wystarczyło. Za to "310" pociągnąłbym z powrotem do os. Podwawelskiego bo na obecnej trasie linia obsługuje trochę mało przystanków w centrum.
Niby prawda, ale i tak za Czarnowiejską mało kto jeździ.
-
Ydhflx
- Ekspert
- Posty: 660
- Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17
Post
autor: Ydhflx » 21 cze 2024, 12:09
mems pisze: 21 cze 2024, 11:42
Niby prawda, ale i tak za Czarnowiejską mało kto jeździ.
Nie zgodzę się. Na muzeum narodowym zawsze wsiada trochę osób. Autobus może nie jest już pełny, ale jak przyjedzie normalny Solaris to już na MN przeważnie jest ciężko o miejsce siedzące (przy obecnej trasie). Wcale niemało osób jeździło też na jubilat, a nie za dużo - ale jednak nie powietrze - na Grunwaldzkie. Ogólnie na starej trasie napełnienia na Alejach były moim zdaniem większe. No i prawie każda linia ma coraz mniejsze napełnienia tuż przed pętlą - nikt nie wsiada, cześć osób wysiada. Nie zapominajmy też, że (standardowo) straciłyby Bronowice (w dojeździe na południe od Czarnowiejskiej). 310 zastąpiło 114 (ze stratą dla tych rejonów), następnie pocięto 173 f12->f15. Ok, niby jest 164, ale z Bronowic SKA odjeżdża do centrum z innego przystanku, z rejonów ROK jest już tylko 173 i 310, a z Bronowic Wielkich to tylko 310.
-
elot360
- Specjalista
- Posty: 390
- Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
- Lokalizacja: Bytom
Post
autor: elot360 » 21 cze 2024, 14:20
yosujiro pisze: 21 cze 2024, 9:47
Mogliby do tej Cracovii wydłużyć 132...
A jaka rekompensata za mniej kursów do dworca głównego z Dobrego Pasterza i Opolskiej?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: fubukiers, LLoan i 1 gość