Torowiska

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Torowiska

Post autor: Kowalik » 12 kwie 2024, 18:46

Szlifierki nie widziałem na własne oczy, po efektach akustycznych rozpoznałem jej pracę. Jest wtedy charakterystyczny "pisk" podczas jazdy. Zobaczymy jak sytuacja bedzie się rozwijać. W tamtym miejscu na podjeździe było bardzo wysokie zużycie i wymęczenie główki szyny.

kucyk
Ekspert
Posty: 2406
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 29 kwie 2024, 19:22

Pieniądze przeznaczone na kładkę dla pieszych i rowerzystów zasilą budżet przeznaczony na torowiska:
Tymczasem prezydent Krakowa podpisał zarządzenie, dotyczące przesunięcia ponad 19 mln zł z budowy nowej przeprawy nad Wisłą na utrzymanie infrastruktury tramwajowej. W efekcie na realizację kładki w tegorocznym budżecie miasta zostanie 31,5 mln zł (pierwotnie zapisano w nim kwotę 51 mln zł). – Zmiana ma związek ze zwolnieniem części środków na to zadanie, co spowodowane jest brakiem możliwości realizacji pełnego zakresu robót zaplanowanych na ten rok – mówi Machowski.
Źródło:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/ponad ... 56254.html

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Torowiska

Post autor: Kowalik » 30 kwie 2024, 10:42

Kwota w sam raz by przypudrować Starowiślną, aby nie rozsypała się totalnie :twisted:

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 28 maja 2024, 22:25

Spróbuję podsumować plany remontów w najbliższych dwóch latach
- Kościuszki, Zwierzyniecka jest poślizg i inwestycja ma trwać do końca roku, ale tramwaje może powrócą od września, bardziej od października
- Wzgórza K. powrót tramwajów do krańcówki Darwina koniec października 2024 do pętli wiosna a może lato 2025.
- Przebudowa pętli Mistrzejowice wakacje 2024 a może trochę dłużej.
- Remont rozjazdów na Rondzie Mogilskim czerwiec - lipiec 2024
- Solidarności budowa nowych wiaduktów remont innych torów od lipca może sierpnia 2024 mówią pół roku ale pewnie minimum osiem miesięcy.
- Starowiślna 2025 co najmniej na rok zamknięcie
- Rozjazdy pod Bagatelą, przebudowa fragmentu Karmelickiej - zamknięcie 3-4 miesiące w 2025
- Rozjazdy Straszewskiego - Piłsudskiego z remontem fragmentu Piłsudskiego i torowiska od Filharmonii - zamknięcie na 3-4 może nawet dłużej 2025
- Podłączenie torowiska na Lema - Mogilska wakacje z okładem 2025.
- remont Mostu Grunwaldzkiego i torowiska wzdłuż Kapelanki ok. jednego roku. Może się rozpocząć w 2025 roku.
Inne plany
- przedłużenie Piastów
- przebudowa skrzyżowania Wielicka - Nowosądecka
- budowa linii na Azory od 2025

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 673
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Torowiska

Post autor: michal49944 » 03 cze 2024, 22:28

Na zarówno Rondzie Mogilskim jak i Rondzie Grzegórzeckim od samego rana prace zaczęły się intensywnie. Miejmy nadzieję, że zrobią to w te 7 tygodni i nie trzeba będzie opóźniać terminu wykonania. Poniżej zdjęcie z postępu prac na Rondzie Mogilskim (godz 18:50).

20240603_185022(0).jpg
20240603_185022(0).jpg (74.99 KiB) Przejrzano 4110 razy

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Torowiska

Post autor: fysztof » 04 cze 2024, 8:28

Wiesz czyją matką jest nadzieja;-)? Zresztą dziś już pada, więc jest standardowa wymówka, że warunki atmosferyczne itp itd. Oby do końca wakacji się wygrzebali i oby ktokolwiek nadzorował tę inwestycję, a nie jak zwykle przyklepał i poklepał...

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 673
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Torowiska

Post autor: michal49944 » 24 cze 2024, 19:35

Tramwaje nie wrócą na swoje trasy 14 lipca
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 57118.html
Zarząd Dróg Miasta Krakowa poinformował, że z uwagi na zwiększenie prac na rondzie Grzegórzeckim – zostaną tam wymienione cztery zwrotnice, poprawiona zostanie nawierzchnia przystanku tramwajowego na al. Powstania Warszawskiego w kierunku ronda Mogilskiego, a w kilku miejscach zostanie również wymieniona nawierzchnia na torowisku – powrót tramwajów na stałe trasy przesunął się na 20 lipca. Wcześniej była mowa o 14 lipca.
No cóż nie udało się dotrzymać terminu. Ciekawe czy chociaż do tego 20 lipca się wyrobią.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Torowiska

Post autor: Kowalik » 27 cze 2024, 17:34

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/miesz ... 57168.html
Śmiesznie wygląda ta statystyka szlifowań w ostatniej dekadzie.

kucyk
Ekspert
Posty: 2406
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Torowiska

Post autor: kucyk » 28 cze 2024, 22:01

Przeczytałem poniższy artykuł odnośnie połowy prac na Rondzie Mogilskim.

https://psmkms.krakow.pl/16-aktualnosci ... ogilskiego

Zaciekawił mnie szczególnie ten fragment:
Ze względu na rozszerzenie zakresu robót, obecnie zapowiada się przywrócenie kursowania tramwajów wzdłuż alei Powstania Warszawskiego od 20 lipca. Nie będzie to koniec prac torowych w trakcie tegorocznych wakacji. W planie są między innymi roboty na trasie do Nowego Bieżanowa. Remontowana ma być również nieczynna obecnie część węzła rozjazdów przy Filharmonii (od strony ulicy Zwierzynieckiej).
Ktoś coś wie co to planują remontować do Bieżanowa?

Wiem, że z końcem roku planują budowę nowego ronda przy Telimeny w innym miejscu niż obecnie ale o wakacjach nic nie słyszałem.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 28 cze 2024, 22:57

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-k ... 57200.html

Kraków powinien powrócić do utrzymania torowisk w ramach zadań MPK. Wtedy we własnym interesie, będzie wykonywać remonty torów, tam gdzie tego najbardziej potrzebują. A zewnętrzny wykonawca często robi odcinki, aby zaliczyć i zbić kasę. Pamiętam taki przykład z Zakopiańskiej, że tydzień przed zamknięciem prowadzono prace remontowe i serwisowe, choć już wiadome było że go zamkną i rozbiorą. Brak szlifowania powoduje uciążliwości ale też szybszą degradację torowiska od wstrząsów. Efekt nie nadążymy znowu z remontami.
Ten wagon szlifujący tory w Warszawie ma opracowaną trasę na 7 dni w których przemierza całą sieć. Jedzie w ciągu dnia i szlifując tory może rozwijać prędkość do 40h. Tak więc nie blokuje ruchu czynność jest powtarzana kilka razy w roku. I to czuć jak się jeździ po Warszawie, przynajmniej na prostych odcinkach. Swingi im trochę łuki porozwalały, ale kto im kazał kupować wagony z wózkami sztywnymi.

suchy
Ekspert
Posty: 1171
Rejestracja: 27 gru 2021, 17:16

Re: Torowiska

Post autor: suchy » 29 cze 2024, 9:21

kucyk pisze: 28 cze 2024, 22:01 Ktoś coś wie co to planują remontować do Bieżanowa?

Wiem, że z końcem roku planują budowę nowego ronda przy Telimeny w innym miejscu niż obecnie ale o wakacjach nic nie słyszałem.
Nie wiem, może chcą poprawić przejazd przy Wlotowej w stronę Bieżanowa? Tam przecież od dłuższego czasu buja wagonem przy przejeździe.
Albo poprawić kanciaste łuki na górce między Prokocimiem a Szpitalem po dawnym napawaniu :D

Bądź Wola Twoja
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Torowiska

Post autor: Bądź Wola Twoja » 29 cze 2024, 16:54

impuls pisze: 28 cze 2024, 22:57 https://lovekrakow.pl/aktualnosci/czy-k ... 57200.html

Kraków powinien powrócić do utrzymania torowisk w ramach zadań MPK. Wtedy we własnym interesie, będzie wykonywać remonty torów, tam gdzie tego najbardziej potrzebują. A zewnętrzny wykonawca często robi odcinki, aby zaliczyć i zbić kasę. Pamiętam taki przykład z Zakopiańskiej, że tydzień przed zamknięciem prowadzono prace remontowe i serwisowe, choć już wiadome było że go zamkną i rozbiorą. Brak szlifowania powoduje uciążliwości ale też szybszą degradację torowiska od wstrząsów. Efekt nie nadążymy znowu z remontami.
Ten wagon szlifujący tory w Warszawie ma opracowaną trasę na 7 dni w których przemierza całą sieć. Jedzie w ciągu dnia i szlifując tory może rozwijać prędkość do 40h. Tak więc nie blokuje ruchu czynność jest powtarzana kilka razy w roku. I to czuć jak się jeździ po Warszawie, przynajmniej na prostych odcinkach. Swingi im trochę łuki porozwalały, ale kto im kazał kupować wagony z wózkami sztywnymi.
MPK posiada już szlifierkę, co prawda w postaci zabytkowej eNki, ale posiada. Może dałoby się ją dostosować (lub już to jest zrobione) do normalnej pracy. Chociaż znając wzajemną miłość miejskich spółek to nie wiem czy MPK i ZDMK dałyby radę się porozumieć w tej kwestii.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 29 cze 2024, 20:49

MPK spokojnie mogłoby wyprodukować nową szlifierkę na bazie E1 lub GT8SU, które się może jeszcze pojawią w Krakowie. Taki tramwaj wielofunkcyjny do szlifowania, zraszania ze zbiornikiem i do odśnieżania. 105Na się do tego nie nadają, bo nie mogą jechać bardzo wolno i statecznie. Ale skoro miasto im odebrało utrzymanie torowisk, to mają to w nosie. Mają też Unimoga, który może ma funkcję szlifowania, lub można ją doinstalować. No ale...

Bayer2003
Pomiarowiec
Posty: 1882
Rejestracja: 21 lut 2020, 13:10
Lokalizacja: Bronowice-Widok

Re: Torowiska

Post autor: Bayer2003 » 29 cze 2024, 20:55

impuls pisze: 29 cze 2024, 20:49 MPK spokojnie mogłoby wyprodukować nową szlifierkę na bazie E1 lub GT8SU, które się może jeszcze pojawią w Krakowie. Taki tramwaj wielofunkcyjny do szlifowania, zraszania ze zbiornikiem i do odśnieżania. 105Na się do tego nie nadają, bo nie mogą jechać bardzo wolno i statecznie. Ale skoro miasto im odebrało utrzymanie torowisk, to mają to w nosie. Mają też Unimoga, który może ma funkcję szlifowania, lub można ją doinstalować. No ale...
Myślę, że na początek posiadany już Konstal N w zupełności wystarczy. Niestety jego rola ogranicza się wyłącznie do ewentualnych pokazów w zajezdni oraz przejazdów w paradzie.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Torowiska

Post autor: impuls » 30 cze 2024, 16:10

Ta N-a jeszcze otwierała linię na Ruczaj i szlifowała tory. Ale technologia poszła naprzód. Samo porównanie N-a ma zamiast szynowego dwa klocki do szlifowania. Wagon warszawski cały układ szlifowania składa się z sześciu klocków, ale w obudowie specjalnego wózka wyrównawczego. Tutaj chodzi o kąty, optykę, szlifowanie wyboistości i aby tory miały chropowatość. Tak samo te małe pojazdy drogowe, które szlifują torowiska i są przez firmy używane w Krakowie to już inna technologia. Można sterować pojazd z pilota z zewnątrz. Ponadto taki pojazd może wjechać na torowisko bez sieci. Czasem odcinki torowe posiadają kilka rodzajów szyn i trzeba odpowiednio dostosować szlifowanie i kąty do tych typów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości