Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wygląda na to, że budowa tramwaju na Azory ruszy (przy dobrym układzie) z końcem 2025 roku lub później:
https://zim.krakow.pl/linia-tramwajowa- ... waniem-ue/
https://zim.krakow.pl/linia-tramwajowa- ... waniem-ue/
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Ciekawe zdanie można znaleźć w tym artykule:
Jeżeli tabor dwukierunkowy to chyba jednak nie pętla. Nie czepiałbym się gdyby taki artykuł pojawił się w jakiejś gazecie, jednak Zarząd Inwestycji Miejskich powinien raczej wiedzieć czym jest pętla (a niestety nie wie).Po zrealizowaniu inwestycji w miejscu istniejącej pętli autobusowej Azory, powstanie nowa pętla autobusowo-tramwajowa, obsługiwana przez tabor dwukierunkowy.
https://www.petycjeonline.com/niedlakrotkichtramwajow - Nie dla kolejnych krótkich tramwajów w Krakowie
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Jak się ma budowa pętli do budowy ładowarek na pętli autobusowej Azory, która ma ruszyć w najbliższych miesiącach?
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Wedle treści komunikatu dotyczącego zmian na czas zamknięcia ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej, możemy wnioskować że otwarcie łącznika KK z Papierni Prądnickich nastąpi za nieco ponad tydzień:
To kiedy wydłużamy nocne 669?
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/981-2024w kierunku Os. Gotyk i Dworca Głównego Wschód zostaną skierowane na trasy objazdowe:
Krowodrza Górka P+R / Witkowice – … – Kuźnicy Kołłątajowskiej – przystanek Natansona 01 – Słomczyńskiego, Papierni Prądnickich, Banacha, Al. 29 Listopada – … – Os. Gotyk / Dworzec Główny Wschód;
na trasie objazdowej linie 137 i 637 będą obsługiwały przystanki: Kuźnicy Kołłątajowskiej 71 (zlokalizowany na ul. Słomczyńskiego przy skrzyżowaniu z ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej), Papierni Prądnickich 05, a linia 537 tylko przystanek Kuźnicy Kołłątajowskiej 71;
To kiedy wydłużamy nocne 669?
-
- Specjalista
- Posty: 273
- Rejestracja: 06 lis 2020, 19:24
- Lokalizacja: Kraków-Górka Narodowa
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Nastąpiło przed chwilą.elot360 pisze: 02 sie 2024, 14:13 Wedle treści komunikatu dotyczącego zmian na czas zamknięcia ulicy Kuźnicy Kołłątajowskiej, możemy wnioskować że otwarcie łącznika KK z Papierni Prądnickich nastąpi za nieco ponad tydzień:
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Tramwajem na Azory w 2029 roku? Być może bo plan budowy jest na 14 lat:
https://gazetakrakowska.pl/krakow-kiedy ... 1-18946227
Źródło:W rubryce lata realizacji w przypadku budowy linii tramwajowej na Azory podano przedział czasowy 2015-2029. Można więc wyliczyć, że w sumie to 14 lat, a przez dotychczasowe 9 lat zrobiono niewiele.
https://gazetakrakowska.pl/krakow-kiedy ... 1-18946227
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Śpieszą się aby dostać dofinansowanie z UE. Wyścig z czasem:
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wysci ... 61306.html
Źródło:Bez tej decyzji nie ma szans na unijne dofinansowanie. Budowa linii tramwajowej na Azory została zgłoszona w czerwcu ubiegłego roku do programu FENiKS, który wspiera rozwój transportu miejskiego. W grze jest 172,7 mln zł z funduszy europejskich.
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wysci ... 61306.html
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Bardzo się spieszą! Normalnie już chłopaki stoją z łopatami 

ona/jej
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Tramwaj na Azory coraz bliżej. Zielone innowacje w projekcie Krowodrza Górka – Azory
https://kr24.pl/krakow/tramwaj-na-azory ... rka-azory/
https://kr24.pl/krakow/tramwaj-na-azory ... rka-azory/
Nowa linia tramwajowa, łącząca Krowodrzę Górkę z Azorami, ma kosztować około 250 mln zł, z czego 173 mln zł ma pochodzić z unijnego programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021–2027 (FEnIKS). Obecnie miasto jest na etapie uzyskiwania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz finalizowania wniosku o dofinansowanie. Prezydent Krakowa Aleksander Miszalski podkreśla, że „będzie to wyjątkowa linia – z mniejszą ingerencją w istniejącą roślinność, z większą liczbą trawników i rozchodników na dachach przystanków. Będzie bardziej zielono”. Dodaje, że zależy mu, aby tramwaj wraz z towarzyszącą infrastrukturą był jak najbardziej przyjazny środowisku, a ingerencja w otoczenie ograniczona do minimum.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Miasto ma czas do końca marca 2026. Tramwajem pojedziemy na początku 2029 roku?:
Żródło: https://lovekrakow.pl/linia-na-azory-mi ... s-do-marca
Samo uzyskanie decyzji środowiskowej będzie ważnym krokiem, ale potrzebne są też kolejne. W terminie wyznaczonym w ramach unijnego programu musi się zmieścić także m.in. uzyskanie decyzji ZRID, wybór wykonawcy i przeprowadzenie prac.
– W następnej kolejności chcemy wybrać wykonawcę robót budowlanych i zakończyć zadanie do końca 2028 roku, mieszcząc się tym samym w okresie rozliczeniowym dla tego programu, który przypada na koniec 2029 roku – wyliczał w lutym przedstawiciel ZIM.
Żródło: https://lovekrakow.pl/linia-na-azory-mi ... s-do-marca
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Odnalezione w sieci. Jak to jest z tym tramwajem na Azory?
https://www.youtube.com/watch?v=Os0YhkajHew
https://www.youtube.com/watch?v=Os0YhkajHew
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Redaktorzy Rynku Krowoderskiego jak zawsze w formie
Materiał bardzo ciekawy a archiwalne wstawki w postaci materiałów z TV z roku 1984 jak otwierano linię tramwajową na ówczesne osiedlę XXX-lecia, to istna perełka historyczna.
Co zaś się tyczy samej budowy tramwaju na Azory to o tej swoistego rodzaju operze mydlanej powinno się przypominać do znudzenia wszystkim hurra optymistom w kwestii rozpoczęcia teoretycznej budowy krakowskiego metra za kilka lat
ale co chyba ważniejsze, ww. materiałem do którego podałeś link na youtube, powinno się katować każdego krakowskiego polityka/radnego, który na bajkach o metrze chciałby zbijać polityczny kapitał kiedy jednocześnie potrzebne na wczoraj linie tramwajowe czekają latami na realizację...
W tym wszystkim najbardziej szkoda zwykłych mieszkańców Azorów oraz pozostałych dzielnic Krakowa, które czekają na tramwaj od lat...

Materiał bardzo ciekawy a archiwalne wstawki w postaci materiałów z TV z roku 1984 jak otwierano linię tramwajową na ówczesne osiedlę XXX-lecia, to istna perełka historyczna.
Co zaś się tyczy samej budowy tramwaju na Azory to o tej swoistego rodzaju operze mydlanej powinno się przypominać do znudzenia wszystkim hurra optymistom w kwestii rozpoczęcia teoretycznej budowy krakowskiego metra za kilka lat

W tym wszystkim najbardziej szkoda zwykłych mieszkańców Azorów oraz pozostałych dzielnic Krakowa, które czekają na tramwaj od lat...

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
To jest śmieszne i żenujące zarazem. 60 lat pustych obietnic i robienia z mieszkańców tych rejonów idiotów. W tym czasie powstały trzy inne trasy tramwajowe a czwarta w budowie natomiast Azory w czarnej d*
Prezydent Krakowa za którego kadencji ta linia tramwajowa wreszcie powstanie, powinien zostać zgłoszony do nagrody Nobla.
Prezydent Krakowa za którego kadencji ta linia tramwajowa wreszcie powstanie, powinien zostać zgłoszony do nagrody Nobla.
Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
Dodaj do tego grzanie od kilkunastu dni w lokalnych mediach tematu budowy metra i sytuacja robi się jeszcze bardziej żenująca...tomek_m pisze: 09 paź 2025, 18:09 To jest śmieszne i żenujące zarazem. 60 lat pustych obietnic i robienia z mieszkańców tych rejonów idiotów. W tym czasie powstały trzy inne trasy tramwajowe a czwarta w budowie natomiast Azory w czarnej d*
Jak spojrzymy na temat jeszcze szerzej i zdamy sobie sprawę ile teoretycznie ma kosztować budowa metra to aż człowiekowi ręce same się w pięść zaciskają, gdy zdaje sobie sprawę z tego ile za taką kasę można wybudować teoretycznie linii tramwajowych w Krakowie, które bezsprzecznie zapewnią sprawny transport szynowy zdecydowanie większej ilości mieszkańców niż proponowane warianty M1 oraz M2...
tomek_m pisze: 09 paź 2025, 18:09 Prezydent Krakowa za którego kadencji ta linia tramwajowa wreszcie powstanie, powinien zostać zgłoszony do nagrody Nobla.

Podejdźmy do sprawy bardziej przyziemnie.
Proponuję przyszłemu kontrkandydatowi Prezydenta Miszalskiego w następnych wyborach (niezależnie kim on będzie), aby wyłożył kawę na ławę i zobowiązał się, że:
1. odchodzimy od absurdalnego projektu budowy metra w Krakowie

2. budujemy linię na Azory (jeżeli po 60 latach obietnic i zapowiedzi nie powstałaby do 2029 roku, co jak pokazuje historia jest bardzo realne...

3. nie spełni pkt. 1-2, podaje się do dymisji

Re: Tramwaj na Górkę Narodową, do Azorów i Bronowic Wielkich
To jest jeszcze bardziej science-fiction. Był w Polsce kiedykolwiek przypadek, aby jakiś polityk sam podał się do dymisji bo nie zrealizował swoich obietnic wyborczych?Ankin pisze: 09 paź 2025, 19:00 :
3. nie spełni pkt. 1-2, podaje się do dymisji(pomarzyć zawsze można).
Owszem, sami czasem podają się do dymisji, ale nie jest to przez niespełnienie obietnic wyborczych a raczej jakieś skandale korupcyjne których się nie da zamieść pod dywan.
To już lepszy mój pomysł z tym Noblem
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości