f10 w roku szkolnym odpada bo rozsynchronizowałoby takty m.in. na Bronowicach. Walczyliśmy przez wiele miesięcy o uruchomienie "7" z f15 która razem z "24" dałaby f7,5 przynajmniej w szczycie, przynajmniej na odcinku Kurdwanów - centrum. ZTP zasadniczo zgadzało się, że przydałaby się taka linia, jednak nic więcej się w temacie nie wydarzyło.Kowalik pisze: 05 lip 2024, 16:06Ja jeżdżę o różnych porach do Centrum i w 50 jest zdecydowanie luźniej. Zobaczymy jak za dwa tygodnie rozłożą się potoki, gdy 50 wróci na swoją trasę. Przyznaję rację, że f=10 dla 24 jest idealne w taborze 33m. Zapewne dziura w budżecie nie pozwoli na jej kontynuację po wakacjach. PESY uwolnione z 24 powinny zastąpić psujące się uffoki na 52.
Rozkłady wakacyjne 2024
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Wszystko by pomogło ale lepiej w odbiorze ludzie przyjmują zwiększenie f niż dodatkową linię wspomagającą. Nawet jakby była tylko w wariancie do pewnego miejsca jak 50.Kaszmir pisze: 05 lip 2024, 16:10 f10 w roku szkolnym odpada bo rozsynchronizowałoby takty m.in. na Bronowicach. Walczyliśmy przez wiele miesięcy o uruchomienie "7" z f15 która razem z "24" dałaby f7,5 przynajmniej w szczycie, przynajmniej na odcinku Kurdwanów - centrum. ZTP zasadniczo zgadzało się, że przydałaby się taka linia, jednak nic więcej się w temacie nie wydarzyło.
24 z kursami wariantowymi byłaby lepsza niż linia wspomagająca.
Edit
A jak odcinek 50 od Górki Narodowej do centrum?
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Patrząc na numery linii gdzie forumowicze piszą o problemach z tłokiem, w oczy rzuca się jedna rzecz: prawie wszystkie dostały bardzo duże cięcia (z wyjątkiem 18, ale ona miała problemy z tłokiem już w roku szkolnym). Więc po kolei. Oprócz standardowego zejścia f7,5 -> f10 i f15 na f20, mamy:
Na Bronowicach 8 zeszło z f7,5 do f10/20, 13 z f7,5/15 do f20, przynajmniej 24 wzmocniono, ale tylko w szczycie. Poza szczytem niektóre odstępy na BM wynoszą aż 12 minut(!), podczas gdy w roku szkolnym nie było to więcej niż 5 minut. Do tego w parze 8/13, która ma wspólny odcinek Bronowice-Korona, w szczycie odstępy wzrosły z 4/5 minut do 10. Z kolei ogólnie na Bronowicach Małych, poza szczytem wycięto 44% kursów (na całym ciągu - 38%) (+ jak mówiłem, pogorszyła się synchronizacja).
Na Borku 19 zawieszone, 8 już pisałem. Wycięto 40% kursów w szczycie, 44% poza; do tego 50 jedzie objazdem. Nie licząc 50, która z Borku do centrum atrakcyjna nie jest - wycięto 44% kursów w szczycie i 50% poza.
Na Bieżanowie 9+49 f7,5/15 do f20, 13 tak samo. Wycięto 50% kursów w szczycie. Na liniach jadących do centrum, odstępy wzrosły w szczycie z 4/5 minut do 10.
Efekty nie zaskakują absolutnie nikogo - tłok mamy na wszystkich liniach Bieżanowskich, a także na 8 łączącym Bronowice z Borkiem.
Dlaczego ZTP nie nauczy się, że ścięcie linii z 8 kursów na godzinę do 3 to są cięcia o 62,5%(!) i to się nie może udać? Czy "domyślne" cięcia o 25% poprzez zejście z systemu f7,5/15 na f10/20 to na prawdę dla nich za mało?
Na Bronowicach 8 zeszło z f7,5 do f10/20, 13 z f7,5/15 do f20, przynajmniej 24 wzmocniono, ale tylko w szczycie. Poza szczytem niektóre odstępy na BM wynoszą aż 12 minut(!), podczas gdy w roku szkolnym nie było to więcej niż 5 minut. Do tego w parze 8/13, która ma wspólny odcinek Bronowice-Korona, w szczycie odstępy wzrosły z 4/5 minut do 10. Z kolei ogólnie na Bronowicach Małych, poza szczytem wycięto 44% kursów (na całym ciągu - 38%) (+ jak mówiłem, pogorszyła się synchronizacja).
Na Borku 19 zawieszone, 8 już pisałem. Wycięto 40% kursów w szczycie, 44% poza; do tego 50 jedzie objazdem. Nie licząc 50, która z Borku do centrum atrakcyjna nie jest - wycięto 44% kursów w szczycie i 50% poza.
Na Bieżanowie 9+49 f7,5/15 do f20, 13 tak samo. Wycięto 50% kursów w szczycie. Na liniach jadących do centrum, odstępy wzrosły w szczycie z 4/5 minut do 10.
Efekty nie zaskakują absolutnie nikogo - tłok mamy na wszystkich liniach Bieżanowskich, a także na 8 łączącym Bronowice z Borkiem.
Dlaczego ZTP nie nauczy się, że ścięcie linii z 8 kursów na godzinę do 3 to są cięcia o 62,5%(!) i to się nie może udać? Czy "domyślne" cięcia o 25% poprzez zejście z systemu f7,5/15 na f10/20 to na prawdę dla nich za mało?
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Temat rzeka i wałkowany od dawien dawna. Niestety obraz jaki się wyłania z siatki wakacyjnej, wygląda tak jakby decyzyjni wychodzili z założenia, że 80% pasażerów to uczniowie i studenci, którzy wyjeżdżają z miasta w ostatnim tygodniu czerwca i wracają do miasta we wrześniu. Rozumiem, że prowadzący również chcą wykorzystać urlopy itp, można to jednak ze sobą wszystko pogodzić. Tak samo ze swojego podwórka obserwuję obcinanie szczytów, które rozpoczynają się coraz później, a kończą coraz wcześniej. Przykład choćby poranne kursy 50 od strony Borku, po godzinie 6 dopiero zwiększa się częstotliwość. Kursy były mocno zapełnione, dopiero wysłanie PES na te brygady poprawiło sytuację. Aczkolwiek to może nie najtrafniejszy przykład, bo to jest tylko i wyłącznie kwestia przewoźnika, że tak sobie obsługę linii planuje między zajezdniami. Chcemy promować komunikację, a przy każdej możliwej okazji oszczędzamy rozpaczliwie na budżecie, a codzienni pasażerowie na tym cierpią.
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Taki problem występuje również w roku szkolnym - przecież takt 7,5 a potem 5 minut na Kurdwanowie rozpoczynał się o ponad 1h później niż na Górce Narodowej. Jak dobrze pamiętam, to na Kurdwanowie chyba aż do około 6.20 był takt 15 minutowy, podczas gdy na Górce rozpoczynał się tuż po 5.00.Kowalik pisze: 05 lip 2024, 18:04 Przykład choćby poranne kursy 50 od strony Borku, po godzinie 6 dopiero zwiększa się częstotliwość. Kursy były mocno zapełnione, dopiero wysłanie PES na te brygady poprawiło sytuację. Aczkolwiek to może nie najtrafniejszy przykład, bo to jest tylko i wyłącznie kwestia przewoźnika, że tak sobie obsługę linii planuje między zajezdniami.
A problem wynikał z tego, że większość brygad wyjeżdżała z Huty, podczas gdy z PT to było tylko kilka brygad (na dodatek dwie szczytowe brygady wzmacniające takt do f-5 RÓWNIEŻ wyjeżdżały z PT na Górkę Narodową

Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Warianty "24" byłyby najlepsze, tylko odpadają bo nie ma w centrum pętli dokładnie na trasie "24". To mogłoby być mylące, że część "24" np. jedzie z Basztowej prosto (w stronę Bronowic), a część w prawo (w Długą). Na "50" warianty są po prostu skróconą wersją stałej trasy.Robert pisze: 05 lip 2024, 16:42Wszystko by pomogło ale lepiej w odbiorze ludzie przyjmują zwiększenie f niż dodatkową linię wspomagającą. Nawet jakby była tylko w wariancie do pewnego miejsca jak 50.
24 z kursami wariantowymi byłaby lepsza niż linia wspomagająca.
W ogóle najlepsze byłoby po prostu wzmocnienie "24" na całym ciągu. Jednak to jest tym trudniejsze bo wyższe koszty, a i urzędnicy się bronią że pętle na ciągu bronowickim są na granicy przepełnienia.
-
- Specjalista
- Posty: 307
- Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Mógłby być też wariant 24 skrócony do Bronowic. Pytanie czy pętla pomieści 13, 14 i 24 - no i kwestia pytań pasażerów -" a dlaczego tym nie zajadę na Widok?"Kaszmir pisze: 06 lip 2024, 12:01 Warianty "24" byłyby najlepsze, tylko odpadają bo nie ma w centrum pętli dokładnie na trasie "24". To mogłoby być mylące, że część "24" np. jedzie z Basztowej prosto (w stronę Bronowic), a część w prawo (w Długą). Na "50" warianty są po prostu skróconą wersją stałej trasy.
W ogóle najlepsze byłoby po prostu wzmocnienie "24" na całym ciągu. Jednak to jest tym trudniejsze bo wyższe koszty, a i urzędnicy się bronią że pętle na ciągu bronowickim są na granicy przepełnienia.
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Dziwi mnie to gadanie o małej pojemności. Pętla w Bieżanowie mieści 2 linie po f~7.5 w szczycie i dwie po f~15.
Pętla w Bronowicach Małych ma praktycznie identyczną długość torów postojowych. Są dwie linie z f~15 i jedna z f~7.5...
No nie wydaje się niewykonalne dołożenie kursów w szczycie.
Pętla na Rydla nie zmieści więcej niż 3 tramwaje i to akurat jest prawda. Tam miejsce na więcej jest tylko przy okazji remontów i innych wyjątkowych sytuacji, bo wymusza to symboliczne wręcz postoje.
Pętla w Bronowicach Małych ma praktycznie identyczną długość torów postojowych. Są dwie linie z f~15 i jedna z f~7.5...
No nie wydaje się niewykonalne dołożenie kursów w szczycie.
Pętla na Rydla nie zmieści więcej niż 3 tramwaje i to akurat jest prawda. Tam miejsce na więcej jest tylko przy okazji remontów i innych wyjątkowych sytuacji, bo wymusza to symboliczne wręcz postoje.
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
W przypadku ciągu bronowickiego, to problemem nie była wydolność pętli, ale przejazdu przez Aleje przy Placu Inwalidów w kierunku Bronowic. W kierunku Śródmieścia udało się zorganizować przystanek podwójny, lecz w kierunku Bronowic, ze względu na wylot ulicy Siemiradzkiego, nie było takiej możliwości i w godzinach szczytu występowało korkowanie się tam tramwajów. Dlatego z ciągu bronowickiego wyleciała linia "44", która dla Bronowic jest bardziej potrzebna niż wzmocniona "24", ponieważ bardziej wzmacniała notorycznie przepełnioną linię "4".
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Pętle też są problemem, przynajmniej tak twierdzili urzędnicy. Na Bronowicach Małych przy czterech liniach ("4", "8", "14", "24") często dochodziło do problemów. Z kolei Bronowice na stałe raczej nie zmieszczą trzeciej linii, nie przy 12 kursach/h w roku szkolnym - dlatego ZTP skróciło "14" dopiero gdy z Bronowic zniknęło "44".
-
- Ekspert
- Posty: 2055
- Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
- Lokalizacja: Balice
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Pętle również były dużym problemem na tym ciągu.M0096 pisze: 06 lip 2024, 13:54 W przypadku ciągu bronowickiego, to problemem nie była wydolność pętli, ale przejazdu przez Aleje przy Placu Inwalidów w kierunku Bronowic. W kierunku Śródmieścia udało się zorganizować przystanek podwójny, lecz w kierunku Bronowic, ze względu na wylot ulicy Siemiradzkiego, nie było takiej możliwości i w godzinach szczytu występowało korkowanie się tam tramwajów. Dlatego z ciągu bronowickiego wyleciała linia "44", która dla Bronowic jest bardziej potrzebna niż wzmocniona "24", ponieważ bardziej wzmacniała notorycznie przepełnioną linię "4".
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
A jaki jest promień pętli Bronowice Małe? Nie ma opcji dołożenia jeszcze jednego krótszego toru w środku? Bądź połączenia toru żeberkowego z małą pętlą? Kosztem zieleni zmieściłby się nowy tor odstawczy.
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
W kolejny tor wewnątrz osobiście wątpię, chociaż nie mierzyłem tego dokładnie. Bardziej się zastanawiałem, czy naprawdę ulice na Błonie oraz Balicka potrzebują po 3 pasy? Jeśli nie, to może zmieściłby się kolejny tor na zewnątrz (nawet jeśli nadal tylko dwa perony, to zawsze coś) a także prawie na pewno zmieściłaby się taka przelotówka do wyprzedzania, coś jak na Borku ale bez peronów.Kowalik pisze: 06 lip 2024, 15:40 A jaki jest promień pętli Bronowice Małe? Nie ma opcji dołożenia jeszcze jednego krótszego toru w środku? Bądź połączenia toru żeberkowego z małą pętlą? Kosztem zieleni zmieściłby się nowy tor odstawczy.
Re: Rozkłady wakacyjne w 2024 roku
Zupełnie nie jestem tym zdziwiony. Co roku "1", "8" i "20" są bezlitośnie cięte w międzyszczycie. Nie pomagają coroczne posty na PKK i niezadowolenie pasażerów.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot], Kowalik i 9 gości