Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
Parówczak
Specjalista
Posty: 257
Rejestracja: 20 sie 2022, 22:52

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Parówczak » 22 cze 2024, 19:53

Nie będzie nikt korzystać z półek na bagaż. Dużo miejsc siedzących spowoduje niezbieralność. Na lotnisko musi być przestronny autobus. Nie ciasny Man 13.

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 532
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 24 cze 2024, 21:22

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/tramw ... 57118.html
Przedłuży nam się remont rozjazdów na Rondach Mogilskim i Grzegórzeckim o blisko tydzień.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 25 cze 2024, 8:01

Awaryjne prace naprawcze w tunelu KST
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/914-2024
Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że w nocy 29/30.06.2024 r. (sobota/niedziela) w godz. 19:30 – 4:30 odbywać się będą prace naprawcze w tunelu tramwajowym pod Dworcem Głównym. W tym czasie zostanie wyłączony ruch tramwajowy w tunelu KST.

W związku z tym zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu linii KMK:
  • linia 5 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R –…– Dworzec Towarowy – Długa – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie –…– Elektromontaż;
  • linia 79 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: Krowodrza Górka P+R –…– Dworzec Towarowy – Długa – Basztowa – Lubicz – Rondo Mogilskie –…– TAURON Arena Kraków Wieczysta.
Przystanki: Rondo Mogilskie 05, Dworzec Główny Tunel 01/02, Politechnika 03/04 i Dworzec Towarowy 02 pozostaną bez obsługi.

Na trasach objazdowych tramwaje będą zatrzymywać się na wszystkich istniejących przystankach.

Rozkłady jazdy NIE zostaną zmienione.

Za utrudnienia przepraszamy!

Kojak
Ekspert
Posty: 801
Rejestracja: 26 lip 2022, 20:49

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kojak » 25 cze 2024, 11:29

Parówczak pisze: 22 cze 2024, 19:53 Nie będzie nikt korzystać z półek na bagaż. Dużo miejsc siedzących spowoduje niezbieralność. Na lotnisko musi być przestronny autobus. Nie ciasny Man 13.
Nonsens.
Zobacz jak to wygląda w innych europejskich miastach, ot choćby Barcelona, Londyn, a nie rób z Lotniska Balice wiochy.
Ja jak tylko mogę to korzystam z takich półek, a nie żeby mi walizka jeździła po całym autobusie.

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 25 cze 2024, 21:41

189 obsługiwane jest przez Mobilis w dni powszednie.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 26 cze 2024, 1:19

Ydhflx pisze: 22 cze 2024, 18:05Bo oskarża się tu ZTP o cięcia, ale przecież liczba brygad w ruchu nie spada. To gdzie są te brygady? W centrum, gdzie "na wspólnym odcinku" linie zastępujące dawne '139' mają 12 kursów w szczycie. Ale skoro gdzieś jest więcej, to gdzieś jest mniej. A mniej jest wszędzie poza tym wspólnym odcinkiem. Co więcej, to mniej przebija barierę psychologiczną dla "mało". Konkretniej w badaniach wyszło że f-15 jest granicą dla "często". A dużo linii pocięto w międzyszczycie z f15 do f20.
W przypadku "139", obie końcówki akurat wyszły na plus jeśli brać pod uwagę liczbę kursów. Wszak dawne "139" z f7,5/15 (a w pewnej chwili nawet tylko f10/15) zostało zastąpione przez pary linii dające łącznie f7,5/10: na Kombinacie "132+139", w Mydlnikach "164+199". Mydlniki zyskały też więcej kursów w soboty.

Myślę, że tu rzeczywiście idzie o barierę psychologiczną f15 vs f20, oraz fakt że z huckiej części trasy więcej pasażerów podróżuje jednak w stronę Alej ("139") niż w stronę Dworca Głównego ("132"). Najlepszym dowodem jest to, że rano na Bohomolca ludzie w ostatnim roku regularnie nie mieścili się do "139", nie "132". Zresztą, w stronę Dworca są lepsze alternatywy: czy to "182+482" z Mistrzejowic, czy "52" z r. Piastowskiego. A skoro więcej pasażerów jedzie w stronę Alej, to odbierają oni zamianę połowy "139" na "132" jako pogorszenie oferty. Tym bardziej, że w drodze powrotnej z centrum trzeba podjeżdżać aż na Biskupa Prandoty by złapać oba.

Do tego o ile są rejony, gdzie wypadkowo przybyło kursów (np. "132+139", "164+199", "501+511", "503+513" na wspólnym odcinku), tak jednocześnie jest wiele miejsc które po prostu wyszły na minus. Co gorsza, często chodzi o końcówki tras, gdzie każdy kurs jest na wagę złota. Na Piastów "159" straciło kursy, podobnie "144" na Rżące "144" czy "173" i "503" na N. Bieżanowie. Nie dziwi więc, że tyle głosów było na nie. Nawet Wola Duchacka zasadniczo niewiele zyskała bo w szczycie mocniejsze "179" zrekompensowano cięciami na "164" i "169", a wcześniej "174". Główna wartość dodano to zmiana "179" z f12 na f10 w międzyszczycie.

brovar
Ekspert
Posty: 545
Rejestracja: 05 sie 2020, 10:05

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: brovar » 11 lip 2024, 17:41

Słyszałem, że mieszkańcy Alei Pokoju są zadowoleni z linii "9", również pomimo wakacji linia ma dobre obłożenie na odcinku Huckim. Nie warto pomyśleć o utworzeniu takiej trasy na stałe?
Co Szanowne grono opiniotwórcze myśli o tym?
05.04.2024 awarii doznały #RZ213, #RZ226, #RZ237, #RZ264 i #RZ273. :!:

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 11 lip 2024, 18:00

brovar pisze: 11 lip 2024, 17:41 Słyszałem, że mieszkańcy Alei Pokoju są zadowoleni z linii "9", również pomimo wakacji linia ma dobre obłożenie na odcinku Huckim. Nie warto pomyśleć o utworzeniu takiej trasy na stałe?
Co Szanowne grono opiniotwórcze myśli o tym?
Wszystko ok ale co Bieżanów, Prokocim i okolice ma dostać aby można było dojechać do Ronda Mogilskiego, AWF? :shock:

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 532
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 11 lip 2024, 18:29

kucyk pisze: 11 lip 2024, 18:00 Wszystko ok ale co Bieżanów, Prokocim i okolice ma dostać aby można było dojechać do Ronda Mogilskiego, AWF? :shock:
I cyk robimy 49 cało tygodniowe na TAKW, a 9 z 14 zamieniają się trasami na stałe. Tylko wtedy Dąbie pozostaje bez dojazdu do Dworca. Pozostanie zapowiedziane nowe 125. A tak już całkiem na poważnie, można by po uruchomieniu trasy do Mistrzejowic, pochylić się nad linią jeżdżącą po obecnej trasie 9 np. na Kopiec Wandy.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 12 lip 2024, 6:55

Kowalik pisze: 11 lip 2024, 18:29 I cyk robimy 49 cało tygodniowe na TAKW, a 9 z 14 zamieniają się trasami na stałe. Tylko wtedy Dąbie pozostaje bez dojazdu do Dworca. Pozostanie zapowiedziane nowe 125. A tak już całkiem na poważnie, można by po uruchomieniu trasy do Mistrzejowic, pochylić się nad linią jeżdżącą po obecnej trasie 9 np. na Kopiec Wandy.
Twoja pierwsza część wypowiedzi jest sensowna. Tylko jak by musiało to wyglądać taborowo?

Co do dalszej części mam rozumieć, że chodzi Ci o układ z liniami: "9" z Bieżanowa przez Meissnera do Mistrzejowic / os. Piastów a druga linia z Bieżanowa przez Al. Pokoju, Plac Centralny do Kopca Wandy? ;)

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 12 lip 2024, 7:39

A dojazd z całej al. Pokoju na Mogilskie i dalej Lubicz itd. jakby sie miał odbywać? Z przesiadkami na rewelacyjnie przyjaznym Grzegórzeckim? ;)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2024, 9:46

brovar pisze: 11 lip 2024, 17:41Słyszałem, że mieszkańcy Alei Pokoju są zadowoleni z linii "9", również pomimo wakacji linia ma dobre obłożenie na odcinku Huckim. Nie warto pomyśleć o utworzeniu takiej trasy na stałe?
Co Szanowne grono opiniotwórcze myśli o tym?
Dobry pomysł, nawet przed remontem pojawiały się opinie mieszkańców, że brakuje tramwaju w relacji al. Pokoju - Zabłocie. W stałym układzie z trzech relacji skrętnych na r. Grzegórzeckim od Zabłocia, wykorzystywana jest tylko jedna - na wprost, wszystkie tramwaje jadą w stronę r. Mogilskiego.

Musiałaby to być jednak nowa linia bo "9/49" są potrzebne jako dojazd z N. Bieżanowa do r. Mogilskiego oraz jako wsparcie "50". Może otwarcie torowiska do Złocienia byłoby dobrym impulsem? Wtedy wg mnie i tak dotychczasowa oferta na Małym Płaszowie nie wystarczy bo w stronę r. Grzegórzeckiego jest tylko "20". Takie "15/25" ze Złocienia w stronę al. Pokoju mogłoby mieć wzięcie, zwłaszcza że i w drugą stronę zapewniłoby dojazd do biurowców na Zabłociu czy miejsc pracy na Rybitwach :)

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: krawiec » 12 lip 2024, 10:03

Coś mi się zdaje, że 11 może wylądować na Dąbiu.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6837
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2024, 10:14

krawiec pisze: 12 lip 2024, 10:03Coś mi się zdaje, że 11 może wylądować na Dąbiu.
"11" wg planów ma jechać w stronę Prokocimia (i może Bieżanowa / Rżąki).

judash
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 23 cze 2020, 9:34

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: judash » 12 lip 2024, 12:20

krawiec pisze: 12 lip 2024, 10:03 Coś mi się zdaje, że 11 może wylądować na Dąbiu.
Niegłupi pomysł.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości