Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

- Drogi, torowiska, chodniki, parkingi, inwestycje
Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 12 cze 2024, 14:44

Utrzymanie "16" to pozytywne zaskoczenie. Co do "9/14", tak jak tutaj prognozowaliśmy, do Piastów pojedzie ta linia, która zapewni połączenie z al. Pokoju. Czyli na razie "9", a potem "14" po przywróceniu ruchu między rondami Mogilskim i Grzegórzeckim. Ma to sens bo jest to unikatowa relacja, podczas gdy linia jadąca w stronę Mogilskiej będzie zdublowana przez "52".

Szkoda że nie ma "132" na liście - czyli linia będzie zawieszona. Niby nic niespodziewanego jednak człowiek liczył, że z powodu remontu autobusy nie będą ograniczane.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kucyk » 12 cze 2024, 20:26

Do końca prac jeszcze daleko - to ok. 18 miesięcy kolejnych utrudnień. Co nas czeka w najbliższym czasie?:
Najbliższe tygodnie przyniosą sporo zmian. Jedną z nich będzie zamknięcie pętli tramwajowej w Mistrzejowicach. Wykonawca chce wykorzystać okres wakacyjny na to, by przeprowadzić tam najważniejsze prace i móc przywrócić ruch wraz z powrotem roku szkolnego. Zadanie jest duże, ponieważ pętla w nowej wersji będzie miała zupełnie inny kształt niż dotychczas. Już teraz w jej rejonie trwają intensywne prace – usuwane są warstwy ziemi, co wiąże się też z niespodziankami. Saperzy są tam częstymi gośćmi, ponieważ znaleziono tam już siedem pocisków moździerzowych, w tym pięć tylko w środę. Niektóre leżały na bardzo niewielkiej głębokości. Przez okres wakacji zamknięty będzie cały odcinek torowiska od ronda Piastowskiego, pasażerowie będą musieli przesiąść się do autobusów.
Źródło:

https://lovekrakow.pl/aktualnosci/jeszc ... 56946.html

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: michal49944 » 22 cze 2024, 0:23

Linia do Mistrzejowic. Mieszkańcy narzekają na oznakowanie i stan przejść
https://lovekrakow.pl/aktualnosci/linia ... 57071.html
Znaków jest zbyt mało lub są nieczytelne, a piesi nie otrzymują jasnej informacji, jak poruszać się w rejonie budowy – to jeden z głównych zarzutów, jakie urzędnicy i wykonawca usłyszeli w czwartek podczas rady budowy nowej linii do Mistrzejowic.
Muszę się zgodzić z mieszkańcami, gdyż oznakowanie miejscami jest niezwykle ubogie i nie wiadomo jak się poruszać...

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: fysztof » 04 lip 2024, 20:40

A tak z czystej ciekawości... czy pętla Mistrzejowice będzie tak samo doskonale przebudowana jak ta na Kurdwanowie...? Czyli, że mimo dobudowy do niej drugiego kierunku zmniejszy się jej pojemność i ZTP będzie miało kolejny wydumany pretekst do cięć?
Bo że żadnych wniosków nie wyciągnięto w innej kwestii i wjazdu na Bieńczyce od strony Ronda Piastowskiego nie będzie, to niestety wiem;-/

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: impuls » 04 lip 2024, 22:21

https://www.dzielnica15.krakow.pl/aktua ... trzejowice

https://www.krakow.pl/aktualnosci/25038 ... zeniu.html

Pętla na Mistrzejowicach to już mistrzostwo spitolenia. Perony przelotowe o długości bodaj 60 metrów, ale te na pętli tylko 45 metrów. Łuki są jednotorowe w dodatku są gęsto przejścia dla pieszych. Efekt - tylko dwa tramwaje 32 metrowe będą mogły stać na pętli- wyłącznie na peronach. Na łukach nie da rady. Na peronach przelotowych też nie, bo blokują przejazd innym liniom. Czyli przy dwóch liniach stacjonujących na pętli, nie będzie można zrobić przerw powyżej 15 min. tzw. posiłkowych. Ponadto tramwaj od strony Prądnika kończący na Mistrzejowicach musi wjechać na pętlę z pominięciem przystanku dla wysiadających przelotowego. Dlatego wypychać będzie poprzednią brygadę z pętli, gdyż musi ludzi wysadzić. Ponadto na łukach są przejścia dla pieszych. Dodatkowo ludzie nie będą mogli się przesiąść na jednym przystanku. I odjechać w kierunku Huty z Mistrzejowic też z jednego przystanku. Linie przelotowe będą startować z przystanku przelotowego a te startujące z Mistrzejowic w stronę Huty z pętli.

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kenoip » 12 lip 2024, 0:43

impuls pisze: 04 lip 2024, 22:21 https://www.dzielnica15.krakow.pl/aktua ... trzejowice

https://www.krakow.pl/aktualnosci/25038 ... zeniu.html

Pętla na Mistrzejowicach to już mistrzostwo spitolenia. Perony przelotowe o długości bodaj 60 metrów, ale te na pętli tylko 45 metrów. Łuki są jednotorowe w dodatku są gęsto przejścia dla pieszych. Efekt - tylko dwa tramwaje 32 metrowe będą mogły stać na pętli- wyłącznie na peronach. Na łukach nie da rady. Na peronach przelotowych też nie, bo blokują przejazd innym liniom. Czyli przy dwóch liniach stacjonujących na pętli, nie będzie można zrobić przerw powyżej 15 min. tzw. posiłkowych. Ponadto tramwaj od strony Prądnika kończący na Mistrzejowicach musi wjechać na pętlę z pominięciem przystanku dla wysiadających przelotowego. Dlatego wypychać będzie poprzednią brygadę z pętli, gdyż musi ludzi wysadzić. Ponadto na łukach są przejścia dla pieszych. Dodatkowo ludzie nie będą mogli się przesiąść na jednym przystanku. I odjechać w kierunku Huty z Mistrzejowic też z jednego przystanku. Linie przelotowe będą startować z przystanku przelotowego a te startujące z Mistrzejowic w stronę Huty z pętli.
Na Mistrzejowicach skończy prawdopodobnie tylko jedna linia 14

Ydhflx
Ekspert
Posty: 638
Rejestracja: 14 gru 2022, 22:17

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Ydhflx » 12 lip 2024, 10:33

Kenoip pisze: 12 lip 2024, 0:43 Na Mistrzejowicach skończy prawdopodobnie tylko jedna linia 14
Wiesz coś więcej niż publicznie wiadomo, czy tak obstawiasz? Bo jednak mówiło się o 20 poc/h, ale nawet niech będzie 16; bez kończenia linii z centrum w Mistrzejowicach - gdzie to 16(/20) poc/h miałoby jechać? 12 poc/h z przekierowanego 52 i wydłużonego 16, ale reszta? Przy braku wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa, każda linia na Meissnera albo kończy na Mistrzejowicach, albo na Os. Piastów (gdzie będzie problem z miejscem) albo jedzie aż do Kopca Wandy/Wzgórz(/Tauron Areny).

Bo jak było powiedziane, jeśli będą nawet dwie linie, to jest spory problem. 14 nie może mieć długich przerw na Bronowicach, musi mieć właśnie na Mistrzejowicach.

impuls
Ekspert
Posty: 1562
Rejestracja: 07 sie 2020, 23:05

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: impuls » 12 lip 2024, 10:39

Na razie po przebudowie wrócą wszystkie trzy linie '9', '14', i '16' na półtorej roku. Będą mogły korzystać z przystanku dla wysiadających i tam też stać. Pewnie też na łuku, zatem zmieści się 5 pojazdów na pętli.
Po oddaniu trasy na Mistrzejowice przez Meissnera, myślę że dojdzie do Marszrutyzacji linii. Część krótkich linii zostanie spięta.
Linie z Prądnika mogą jechać nawet dalej w kierunku Wzgórz K czy nawet Pleszowa.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 12 lip 2024, 11:43

impuls pisze: 12 lip 2024, 10:39 Na razie po przebudowie wrócą wszystkie trzy linie '9', '14', i '16' na półtorej roku. Będą mogły korzystać z przystanku dla wysiadających i tam też stać. Pewnie też na łuku, zatem zmieści się 5 pojazdów na pętli.
Po oddaniu trasy na Mistrzejowice przez Meissnera, myślę że dojdzie do Marszrutyzacji linii. Część krótkich linii zostanie spięta.
Linie z Prądnika mogą jechać nawet dalej w kierunku Wzgórz K czy nawet Pleszowa.
Moim zdaniem od Mistrzejowic mogłyby jechać na os. Piastów - dla nich to też będzie skrót względem ul. Andersa. Plus po wydłużeniu powiązanie z przystankiem kolejowym "Kraków os. Piastów" - potencjalnym "dworcem północnym".

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6836
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kaszmir » 12 lip 2024, 12:33

kbieniu7 pisze: 12 lip 2024, 11:43Moim zdaniem od Mistrzejowic mogłyby jechać na os. Piastów
Wg mnie na Piastów w stałym układzie zmieszczą się max trzy linie, np. "52", "9" i "21" (lub odpowiedniki). "52" ma długą trasę, na Czerwonych Makach są krótkie postoje z powodu ciasnej pętli, więc prowadzący mają w zamian większe przerwy na Piastów. W praktyce linia potrzebuje tam własnego toru. I wtedy drugi można przeznaczyć dla dwóch innych linii.

Oczywiście chwilowo kończą tam cztery tramwaje ("9", "16", "21", "52"), jednak jest to rozwiązanie tylko na czas remontu, do tego obecnie częstotliwości są pocięte na wakacje.
kbieniu7 pisze: 12 lip 2024, 11:43dla nich to też będzie skrót względem ul. Andersa.
Właśnie niekoniecznie. Sprawdziłem czasy przejazdu odcinka os. Piastów - Wieczysta w porannym szczycie:
1) dotychczasowa trasa "52" przez Czyżyny: 20 minut
2) budowana trasa przez Meissnera: 21 minut

Tę drugą policzyłem z przejazdów autobusów: "270" (Piastów - Miśnieńska 5 min) + "182" (Miśnieńska - Miechowity 11 min) + "128" (Miechowity - Wieczysta 5 min). W praktyce być może tramwaj zyska minutę bo ominie przystanek "Os. Oświecenia". Tak czy owak wynik wychodzi podobny, a może nawet dłuższy. Pamiętam, że tak rok-dwa temu wykonałem takie same obliczenia i wynik był podobny.

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kbieniu7 » 12 lip 2024, 13:08

Kaszmir pisze: 12 lip 2024, 12:33 Wg mnie na Piastów w stałym układzie zmieszczą się max trzy linie, np. "52", "9" i "21" (lub odpowiedniki). "52" ma długą trasę, na Czerwonych Makach są krótkie postoje z powodu ciasnej pętli, więc prowadzący mają w zamian większe przerwy na Piastów. W praktyce linia potrzebuje tam własnego toru. I wtedy drugi można przeznaczyć dla dwóch innych linii.

Oczywiście chwilowo kończą tam cztery tramwaje ("9", "16", "21", "52"), jednak jest to rozwiązanie tylko na czas remontu, do tego obecnie częstotliwości są pocięte na wakacje.
Tak, przy czym w głowie mam wciąż przedłużenie tramwaju do stacji kolejowej. To jest jedna z bardziej istotnych inwestycji tramwajowych, szkoda jednak, że stoi...
Kaszmir pisze: 12 lip 2024, 12:33 Właśnie niekoniecznie. Sprawdziłem czasy przejazdu odcinka os. Piastów - Wieczysta w porannym szczycie:
1) dotychczasowa trasa "52" przez Czyżyny: 20 minut
2) budowana trasa przez Meissnera: 21 minut

Tę drugą policzyłem z przejazdów autobusów: "270" (Piastów - Miśnieńska 5 min) + "182" (Miśnieńska - Miechowity 11 min) + "128" (Miechowity - Wieczysta 5 min). W praktyce być może tramwaj zyska minutę bo ominie przystanek "Os. Oświecenia". Tak czy owak wynik wychodzi podobny, a może nawet dłuższy. Pamiętam, że tak rok-dwa temu wykonałem takie same obliczenia i wynik był podobny.
O widzisz... tego się nie spodziewałem...

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: Kenoip » 12 lip 2024, 22:05

Ydhflx pisze: 12 lip 2024, 10:33 Wiesz coś więcej niż publicznie wiadomo, czy tak obstawiasz? Bo jednak mówiło się o 20 poc/h, ale nawet niech będzie 16; bez kończenia linii z centrum w Mistrzejowicach - gdzie to 16(/20) poc/h miałoby jechać? 12 poc/h z przekierowanego 52 i wydłużonego 16, ale reszta? Przy braku wjazdu na pętlę Rondo Hipokratesa, każda linia na Meissnera albo kończy na Mistrzejowicach, albo na Os. Piastów (gdzie będzie problem z miejscem) albo jedzie aż do Kopca Wandy/Wzgórz(/Tauron Areny).

Bo jak było powiedziane, jeśli będą nawet dwie linie, to jest spory problem. 14 nie może mieć długich przerw na Bronowicach, musi mieć właśnie na Mistrzejowicach.
Przyznam, że wyszedłem z założenia, że będą cięcia. Jeśli chodzi o tramwaje to do osiedla Piastów dojedzie to co teraz, tylko, że 52 jako KST nowym torowiskiem. Na Mistrzejowice mamy 9, 14 i 16. Dojazd z Alei Pokoju jest bez alternatywny, dlatego 14 zostaje. 9 wyjeżdżając na torowisko sprawia, że tylko 3 przystanki przestają mieć połączenie z odnogą do Mistrzejowic. Z kolei 16 można przedłużyć, a najlepiej połączyć 9 z 16 lub z jakąś nową linią do pierwszej obwodnicy. Tramwaje poniekąd mają zastąpić zmiany z siatce autobusowej, choć tu już dużo gdybania

krawiec
Specjalista
Posty: 424
Rejestracja: 29 sie 2020, 23:23

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: krawiec » 13 lip 2024, 15:34

To po kij ten tunel, skoro będzie dłużej?

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 13 lip 2024, 17:40

Po co ten tunel to tego akurat nikt nie wie. Ponoć jako "metro", ale od momentu powstania tego pomysłu nikt nie odpowiedział na pytanie, co się z tym "metrem" ma wydarzyć na Dobrego Pasterza, zawsze mówiono "zbudujmy tunel, a potem zobaczymy" :mrgreen:

Poza tym to nie żaden tunel, tylko w większości otwarty od góry wykop, dodatkowo z przejściem dla pieszych w poziomie torów :roll: Nie do końca rozumiem, czemu w opinii większości osób to tunel, skoro żadnym tunelem to nie będzie.

Zresztą podobnie jest z odnogą w kierunku Strzelców. W tym temacie nadzorujący inwestycję dyr. Rapciak wypowiadał się ostatnio na radzie budowy. Na pytanie, w jaki sposób miasto chce zbudować tę odnogę, skoro komorę rozjazdową przeniesiono w rejon Capgemini stwierdził, że przeciez nie wiadomo, czy ten tramwaj w Strzelców powstanie :lol: :twisted:

Czyli wydajemy więcej pieniędzy na komorę rozjazdową, w debilnym miejscu, żeby zbudować tramwaj w kierunku Prądnika Cz., ale żeby to zrobić trzeba by zbudować równoległy tunel, więc kwitujemy całość debilizmu stwierdzeniem, że nie wiadomo, czy tamto powstanie.

kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Tramwaj do Prądnika Czerwonego i Mistrzejowic

Post autor: kot_feliks » 27 lip 2024, 11:23

Po naszym wczorajszym spotkaniu z ZDMK, MIR, ZTP oraz Gullermakiem, ZDMK zadeklarował się do wystąpienia do partnera prywatnego z poleceniem zmiany dotyczącym skrzyżowania na Wieczystej (oczywiście uwierzymy, jak to polecenie zmiany zostanie faktycznie wysłane ;) ).

Zmiany, które mają być wprowadzone w projekcie:
- likwidacja zatoki autobusowej w kierunku Mogilskiej (linie nocne będą zatrzymywać się na prawym pasie ruchu);
- w zamian poszerzenie chodnika od strony młynów;
- oraz poszerzenie peronu przystankowego w kierunku centrum (obecnie w projekcie na 1/3 - 1/2 długości miał on szerokość.... 1,80m minus skrajnia, barierki itd...);
- zmiana geometrii chodników i ich poszerzenie - na narożniku między Meissnera, a Mogilską;
- zawężenie pasów ruchu z 3,50 m do 3,00 m oraz 3,25 m (jedynie pasy, po których poruszać się będą ew. pojazdy KMK);
- w zamian wprowadzenie większej ilości zieleni w pasach dzielących jezdnie i chodniki / DDR;

Jak to wyślą, to uwierzymy, niemniej deklaracje ze strony ZDMK były jasne. Zresztą deklaracje te są zgodne również z wnioskami innych miejskich jednostek (MIR, ZTP), które ZDMK miesiącami (a nawet latami) zlewał.

Do dyskusji pozostało jeszcze ujednolicenie przekroju Meissnera, skrócenie horrendalnie długich pasów akumulacji na wlocie na rondo Młyńskie, wprowadzenie nasadzeń zieleni między wykopem tramwajowym na Młyńskiej, a jezdniami.

Co się udało zyskać na wcześniejszych spotkaniach, m.in.:
- większa ilość nasadzeń zieleni, szczególnie w pasach między jezdniami, a chodnikami / DDR;
- zwężenie pasów ruchu do 3,00m (poza skrajnymi, które pzoostają dla autobusów o szerokości 3,50m);
- wprowadzenie szpalerów drzew na Młyńskiej, które nie były planowane;
- wprowadzenie wydzielonej DDR na Lublańskiej (w międzyczasie magicznie "zniknęła" z projektu :mrgreen: );
- dodatkowe nasadzenia drzew po zachodniej stronie Lublańskiej oraz wprowadzenie szpalerów drzew po stronie wschodniej (biurowce) - również ich nie było;

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość