Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
pjetrek
Ekspert
Posty: 771
Rejestracja: 22 gru 2020, 17:31

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: pjetrek » 15 lip 2024, 21:37

fysztof pisze: 15 lip 2024, 21:20 Czy ZTP naprawdę nie może poinformować wcześniej kiedy i jakie torowiska planuje w wakacje zamknąć? Czy urzędnicy naprawdę muszą tak lekceważyć i mieć w 'du*iu' pasażerów? Czy muszą tak olewać i zniechęcać swoich własnych klientów?
Przecież to niepojęte...
Prezydent się zmienił, ale niestety kierownik w zarządzie już nie:-/ No i dalej mamy dziadostwo i bylejakość... mentalność bez zmian.
A po co pasażer ma wiedzieć? Przecież nie od dziś wiadomo, że Zarząd z Wielopola wie lepiej co pasażerowi potrzebne niż on sam. A pasażer ma płacić za bilet i ewentualnie raz na 20-30 minut może się przejechać autobusem... Wszak podstawowy klient KMK, czyli bezpłatny uczeń i 50% student wyjechał. Więc zwykły mieszkaniec, płacący podatki w Krakowie też powinien wziąć dwa miesiące urlopu...
A nawiązując do nowej władzy na placu WW. Świętych, to z ciekawością czekam na te wyniki audytu, który był zapowiadany...
A co do zamknięcia trasy na Bieżanów, to ciekawe czy pasażerowie dostaną jakąś linię zastępczą, czy też zostaną potraktowani jak mieszkańcy Mistrzejowic...

Bądź Wola Twoja
Znawca
Posty: 110
Rejestracja: 19 gru 2022, 14:25

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Bądź Wola Twoja » 16 lip 2024, 1:46

Koniec prac na Rondzie Mogilskim i Grzegórzeckim
https://www.psmkms.krakow.pl/16-aktualn ... egorzeckim

...Jeśli tramwaje powrócą od soboty na torowisko pomiędzy Rondem Mogilskim i Grzegórzeckim, planowane jest jednoczesne zamknięcie torowiska w ciągu ulicy Westerplatte oraz trasy do Nowego Bieżanowa i to od węzła Bieżanowska. W pierwszym przypadku remontowany będzie ciepłociąg...
Ciekawe czy poprawią stan nawierzchni na pasie autobusowo-tramwajowym w ciągu Westerplatte, która woła (razem z ul. Grzegórzecką i Monte Cassino) o pomstę do nieba.

tomta1
Ekspert
Posty: 720
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:27

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomta1 » 16 lip 2024, 5:33

fysztof pisze: 15 lip 2024, 21:20 Czy ZTP naprawdę nie może poinformować wcześniej kiedy i jakie torowiska planuje w wakacje zamknąć?
(…)
Prezydent się zmienił, ale niestety kierownik w zarządzie już nie:-/
pjetrek pisze: 15 lip 2024, 21:37 A po co pasażer ma wiedzieć? Przecież nie od dziś wiadomo, że Zarząd z Wielopola wie lepiej co pasażerowi potrzebne niż on sam.
A od kiedy to ZTP jest zarządcą infrastruktury i podejmuje decyzje o zamknięciu torowisk, ich zakresie i czasie? :o Przyznam, że myślałem, że od zawsze Dział Utrzymania Infrastruktury Torowej i Energetycznej był w ZDMK, ale widocznie umknęły mi jakieś zmiany statutowe, choć staram się je na bieżąco śledzić…

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 16 lip 2024, 7:16

Decyzję o zamknięciu podejmuje ZDMK, ale o zmianach tras i w tym kontekście przede wszystkim o przekazaniu informacji o trasach podejmuje ZTP. Obie instytucje są siebie warte i obie mają jednakowe podejście do mieszkańców. Choć niestety ZTP tu bryluje, bo już wiele razy mimo informowało "na ostatnią chwilę". Pierwszy z brzegu przykład: rozkłady wakacyjne. Co roku ZTP 'jest zaskakiwany' przez koniec roku szkolnego? Że wakacyjne rozkłady pojawiają się kilka dni przed ich wejściem w życie?

kucyk
Ekspert
Posty: 2405
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 16 lip 2024, 10:30

Oficjalne informacje odnośnie zmian w komunikacji tramwajowej:

Przywrócenie ruchu tramwajowego w al. Powstania Warszawskiego, wyłączenie ruchu w ul. Westerplatte oraz prace torowe od przystanku Bieżanowska do pętli Nowy Bieżanów P+R
od 20.07.2024
Linie tramwajowe i autobusowe

Szanowni Pasażerowie,

uprzejmie informujemy, że od dnia 20.07.2024 r. (sobota) w związku z przywróceniem ruchu tramwajowego w al. Powstania Warszawskiego oraz rozpoczęciem prac związanych z wymianą ciepłociągu w ul. Westerplatte i wstrzymaniem ruchu tramwajowego od przystanku Bieżanowska do pętli Nowy Bieżanów P+R z powodu prac torowych, nastąpią zmiany w kursowaniu linii KMK:



linia 0 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej wyłącznie w kierunku przystanku Dajwór:
Cichy Kącik – … – przystanek UJ/AST 02 – Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy – przystanek Poczta Główna 03 – Starowiślna – … – Dajwór;

linia 3 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Krowodrza Górka P+R – … – przystanek Teatr Słowackiego – Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy – przystanek Poczta Główna – Starowiślna – … – Wielicka – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa – Kurdwanów P+R;

linia 9 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Rondo Hipokratesa – … – al. Jana Pawła II, Mogilska, al. Powstania Warszawskiego, Kotlarska – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa – Trasa Łagiewnicka – Zakopiańska – Borek Fałęcki;

linia 10 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej i skróconej w obu kierunkach:
Pleszów – … – przystanek Rondo Mogilskie – al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka, Dietla – przystanek Stradom – Krakowska – … – Łagiewniki;

linia 13 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Bronowice – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa – Kurdwanów P+R;

linia 14 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Os. Piastów – Piasta Kołodzieja, Mikołajczyka – … – al. Pokoju, al. Powstania Warszawskiego, Lubicz – … – Bronowice;

linia 17 zostanie przywrócona na stałą trasę:
Czerwone Maki P+R – … – al. Powstania Warszawskiego – … – Dworzec Towarowy;

linia 19 w dalszym ciągu będzie zawieszona w związku z obowiązywaniem rozkładu wakacyjnego;

linia 20 zostanie przywrócona na stałą trasę:
Mały Płaszów P+R – … – al. Powstania Warszawskiego – … – Cichy Kącik;

linia 24 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Bronowice Małe – … – przystanek Teatr Bagatela – Podwale, Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy – przystanek Poczta Główna – Starowiślna – … – Kurdwanów P+R;

linie 44 i 49 w dalszym ciągu będą zawieszone w związku z obowiązywaniem rozkładu wakacyjnego;

linia 50 zostanie przywrócona na stałą trasę i będzie realizować wszystkie kursy po skróconej trasie do pętli Kurdwanów P+R;

linia 52 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Os. Piastów – … – przystanek Rondo Mogilskie – al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka – przystanek Starowiślna – Dietla – … – Czerwone Maki P+R;

linia 62 zostanie przywrócona i będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Plac Centralny im. R. Reagana – … – przystanek Teatr Słowackiego – Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Straszewskiego, Franciszkańska, św. Gertrudy – przystanek Poczta Główna – Starowiślna – … – Czerwone Maki P+R;

linia 69 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Górka Narodowa P+R – … – przystanek Bieżanowska – Nowosądecka, Witosa – Kurdwanów P+R;
w noce kursowania linii tramwajowej 69 zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa 769 na trasie: Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Wolska, Nowosądecka – przystanek Bieżanowska 09 – Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R;

linia 75 w dalszym ciągu będzie kursować po obecnej trasie:
Kopiec Wandy – … – al. Jana Pawła II – … – Górka Narodowa P+R;

linia 79 zostanie zlikwidowana;

linia 605 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej wyłącznie w kierunku pętli Złocień:
Teatr Słowackiego – Lubicz, al. Powstania Warszawskiego – przystanek Rondo Grzegórzeckie – Kotlarska – … – Złocień;

linia 610 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Prądnik Czerwony – … – przystanek Teatr Słowackiego – Lubicz, al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka – przystanek Starowiślna – Dietla – … – Borek Fałęcki/Sidzina;

linia 662 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Plac Centralny im. R. Reagana – … – przystanek Teatr Słowackiego – Basztowa, Dunajewskiego, Podwale, Straszewskiego, Franciszkańska, Dominikańska, św. Gertrudy – przystanek Poczta Główna – Starowiślna (powrót: Wielopole) – Czerwone Maki P+R;

linia 709 zostanie uruchomiona zastępcza linia autobusowa na trasie:
Nowy Bieżanów P+R – Ćwiklińskiej, Teligi, Wielicka, Wolska, Nowosądecka – przystanek Bieżanowska 09 – Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów P+R
linia będzie obsługiwała przystanki: Nowy Bieżanów P+R 03 (przystanek początkowy), Ćwiklińskiej 03/04, Nowy Prokocim 03/04, Teligi 03/04, Prokocim Szpital 03/04 (na ul. Teligi), Prokocim 71/72, Wlotowa 03/04, Bieżanowska 75/09, Nowy Bieżanów P+R 02 (przystanek końcowy);
częstotliwość kursowania: co 5 min. w godzinach szczytu oraz co 7/8 min. poza szczytem, w soboty i dni świąteczne;

linia 904 będzie kursować po trasie czasowo zmienionej w obu kierunkach:
Prądnik Biały – … – przystanek Teatr Słowackiego – Lubicz, al. Powstania Warszawskiego, Grzegórzecka – przystanek Starowiślna – Dietla – … – Wieliczka Miasto;
Przystanek Nowy Bieżanów P+R 02 dla linii 125, 153, 163, 234 i 284 zostanie przeniesiony o ok. 150 m do przodu w kierunku ul. Mała Góra (za Rondem Republiki Słowackiej). Linia 133 będzie kursowała z pominięciem przystanku Nowy Bieżanów P+R 02 i obsługiwała wyłącznie przystanek Nowy Bieżanów P+R 03 (końcowy i początkowy).

Prace remontowe na ul. Westerplatte i na odcinku od przystanku Bieżanowska do pętli Prokocim mają potrwać ok. 10 dni.

Zostanie zmieniony (dostosowany do zmiany rozkładu linii 10) rozkład jazdy dla linii autobusowych odjeżdżających z pętli Pleszów.

Za utrudnienia przepraszamy!

Zasady zachowania ważności biletów
Bilety okresowe wykupione na linie 3, 9, 10, 13, 14, 24, 50, 52 zachowują ważność na stałych i zmienionych trasach tych linii. Ponadto:

bilety okresowe wykupione na linię 3 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy;
bilety okresowe wykupione na linię 9 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy;
w autobusach linii 163 na całej długości trasy;
bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:
w tramwajach linii 3 na odcinku Teatr Słowackiego – Kurdwanów P+R;
w tramwajach linii 13 na odcinku św. Gertrudy – Kurdwanów P+R;
w tramwajach linii 24 na odcinku Poczta Główna – Kurdwanów P+R;
bilety okresowe wykupione na linię 13 zachowują ważność:
w autobusach linii 709 na całej długości trasy.
Źródło:
https://ztp.krakow.pl/kmk/komunikaty/954-2024

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 16 lip 2024, 11:02

ZDMK podaje, że zamknięcie Westerplatte potrwa do 27 lipca, a do Prokocimia tramwaje wrócą ok. 5 sierpnia.
ZTP podaje, że oba odcinki będą zamknięte ok. 10 dni. Hm.

Obecnie tramwaje do Bieżanowa mają 12 kursów/h w dni powszednie i 9/h w weekendy. Zastępcze "709" będzie mieć 12 w szczycie i 8 w pozostałych porach i dniach. Także w szczycie tyle samo, w soboty i św. prawie to samo, natomiast w międzyszczycie 1/3 mniej. Inna sprawa, że nawet obecne rozkłady tramwajów są tam bardzo pocięte, z "13" jeżdżącą co 20 minut na czele.

kucyk
Ekspert
Posty: 2405
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 16 lip 2024, 11:18

Mnie ciekawi czy ta modernizacja przejazdu przez torowisko w ulicy Telimeny obejmuje przesunięcie przejazdu przez torowisko związanego z przebudową ronda przy Ćwiklińskiej Aleksandry i Telimeny? :shock: :? ;)
Z informacji jakie wcześniej posiadałem to ta przebudowa (z jednoczesnym przesunięciem całego ronda i wylotów ulic) miała rozpocząć się jesienią 2024 roku. :)
Oj jestem ciekawy czy będzie to jednokrotne zamknięcie kursowania tramwajów na trasie do Bieżanowa czy jednak za kilka miesięcy zrobią to ponownie czytaj tradycyjnie "po polsku" - bez synchronizacji prac przez kilka podmiotów / instytucji? :lol: :D :evil: :twisted:

fysztof
Ekspert
Posty: 879
Rejestracja: 10 mar 2020, 10:04

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: fysztof » 16 lip 2024, 11:43

Bieżanów niestety traci kolejny raz w te wakacje...
Rykoszetem obrywa też niezwykle ważny, niezwykle niezbędny, niezwykle strategiczny, jedyny w swoim rodzaju tunel Trasy Łagiewnickiej... Według komunikatu znika z niego "10" i "50", a pojawia się tylko "9". I o ile domyślam się przyczyn, o tyle wycofanie "10" odbiera dojazd do centrum Krakowa... Tak więc kolejny raz gdy ZTP potwierdza, że ten odcinek nie ma dla nich żadnego znaczenia.
Plus natomiast za puszczenie "709" przez Wolską, bo dzięki temu przesiadka autobus<->tramwaj w obu kierunkach będzie bodaj najwygodniejsza z możliwych na tym węźle!

Awatar użytkownika
Kowalik
Ekspert
Posty: 534
Rejestracja: 08 lut 2022, 14:38

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kowalik » 16 lip 2024, 12:31

Czy nie lepiej było uruchomić na okres remontu 669 we wszystkie dni tygodnia, z częstotliwością tramwaju w weekendy? Bez zabawy w przesiadki na Bieżanowskiej?

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 16 lip 2024, 12:33

Kowalik pisze: 16 lip 2024, 12:31Czy nie lepiej było uruchomić na okres remontu 669 we wszystkie dni tygodnia, z częstotliwością tramwaju w weekendy? Bez zabawy w przesiadki na Bieżanowskiej?
Swoją drogą "769" - to chyba debiut zastępczych "7xx" jako linii nocnych?

Awatar użytkownika
elot360
Specjalista
Posty: 390
Rejestracja: 09 sie 2022, 8:21
Lokalizacja: Bytom

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: elot360 » 16 lip 2024, 12:35

Kowalik pisze: 16 lip 2024, 12:31 Czy nie lepiej było uruchomić na okres remontu 669 we wszystkie dni tygodnia, z częstotliwością tramwaju w weekendy? Bez zabawy w przesiadki na Bieżanowskiej?
A pasażerom nocnej komunikacji do Górki Narodowej zaoferować nic? Czy może nocne 79?

Kenoip
Pasażer
Posty: 33
Rejestracja: 18 kwie 2023, 10:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kenoip » 16 lip 2024, 12:52

fysztof pisze: 16 lip 2024, 11:43 Bieżanów niestety traci kolejny raz w te wakacje...
Rykoszetem obrywa też niezwykle ważny, niezwykle niezbędny, niezwykle strategiczny, jedyny w swoim rodzaju tunel Trasy Łagiewnickiej... Według komunikatu znika z niego "10" i "50", a pojawia się tylko "9". I o ile domyślam się przyczyn, o tyle wycofanie "10" odbiera dojazd do centrum Krakowa... Tak więc kolejny raz gdy ZTP potwierdza, że ten odcinek nie ma dla nich żadnego znaczenia.
Plus natomiast za puszczenie "709" przez Wolską, bo dzięki temu przesiadka autobus<->tramwaj w obu kierunkach będzie bodaj najwygodniejsza z możliwych na tym węźle!
Obawiam się, że skrócenie 10-tki jest najbardziej logiczne z małą gwiazdką:

Mamy linie z Bieżanowa, Kurdwanowa i Borku Fałęckiego, czyli 3,8,9,10,11,13,22,24,50. Dodam jeszcze 17 i 19.

Pierwsza zmiana to skrócenie 50 i zmiana trasy 9. Tu mam wrażenie, że to bardzo dobry pomysł. Gdyby 9 jeździło do Kurdwanowa to powinno jeździć do Borku, a 50 wszystkimi kursami do Kurdwanowa.

Kolejne 3, 13 i 24 - tu wybrano najbliższą możliwą pętlę, choć można by kombinować z wydłużeniem jednej linii do Borku/Łagiewnik, ale tylko po to aby zachować miejsce dla linii 10 w Kurdwanowie. Inną alternatywą jest puszczenie linii 10 do Płaszowa albo połączenie jej z 13-stką i absurdalnie długa trasa.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6838
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 16 lip 2024, 13:30

Jest trochę problemów. Borek traci dojazd do Dworca Głównego, normalnie zapewniany przez "50" i w roku szkolnym "19". A przecież dla wielu sam Borek to pierwsza przesiadka, teraz trzeba będzie zrobić kolejną. Zmiany dociążą też jeszcze bardziej linię "8" bo część pasażerów "50" do Dworca może próbować jechać "8" z przesiadką na "17", do tego "10" nie obsłuży Łagiewnik SKA i ZUS.

Również Pleszów czy os. Na Skarpie tracą dojazd do Dworca Głównego i I obwodnicy. Wg mnie to byłyby ważniejsze relacje do utrzymania niż połączenie w stronę Podgórza, zwłaszcza że "10" będzie zdublowana przez "52" do Stradom, a w rejony Łagiewnik będzie dało się dojechać "9".

"4" i szczytowe "75" będą jedynymi linia,o z Czyżyn w stronę I obwodnicy, realnie f10/20. Czy to nie za mało? Czy "4" wytrzyma? Podobnie z Ruczaju do Rynku zostanie tylko "18", która nawet obecnie jest mocno zatłoczona.

Wg mnie można było spróbować tak:
"10": Pleszów - T. Słowackiego - Dw. Towarowy
"79": Borek Fałęcki - Korona - Stradom - R. Grzegórzeckie - Tunel - Dw. Towarowy (lub Krowodrza G. jeśli brak miejsca), cały tydzień f20
"52": do rozważenia czy między Grzegórzecką a Stradom nie powinna jechać przez Pocztę Gł. - Św. Gertrudy by zahaczyć o I obw.

dlugi_krk
Pasażer
Posty: 40
Rejestracja: 22 gru 2023, 11:48

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: dlugi_krk » 16 lip 2024, 14:42

Kaszmir pisze: 16 lip 2024, 11:02 ZDMK podaje, że zamknięcie Westerplatte potrwa do 27 lipca, a do Prokocimia tramwaje wrócą ok. 5 sierpnia.
ZTP podaje, że oba odcinki będą zamknięte ok. 10 dni. Hm.

Obecnie tramwaje do Bieżanowa mają 12 kursów/h w dni powszednie i 9/h w weekendy. Zastępcze "709" będzie mieć 12 w szczycie i 8 w pozostałych porach i dniach. Także w szczycie tyle samo, w soboty i św. prawie to samo, natomiast w międzyszczycie 1/3 mniej. Inna sprawa, że nawet obecne rozkłady tramwajów są tam bardzo pocięte, z "13" jeżdżącą co 20 minut na czele.
W sumie to nie rozumiem po co to 709, na Mistrzejowicach ludzie się pomieścili do jeżdżących obok linii tramwajowej autobusów, to może z Bieżanowa też jakoś by sobie dali 😁 radę.

Awatar użytkownika
michal49944
Ekspert
Posty: 672
Rejestracja: 15 mar 2024, 17:07
Lokalizacja: Kraków - Os. Podwawelskie

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: michal49944 » 16 lip 2024, 15:11

Mogliby 52 przez Bagatelę, a 3 przez Rondo Mogilskie, Grzegórzeckie i Starowiślną. Pasażerowie 3 nie tracą żadnych relacji (linia 24 na Pocztę), a pasażerowie 52 mieliby dojazd na dworzec, a nie to co w zeszłym roku. Bilans kursów identyczny. Wiem, że dojazd na dworzec naokoło, ale zawsze jakiś.

PS. Zapomniałem że nie ma łuków na Lubicz. Ewentualnie można by puścić 3 tunelem. Dojazd do dworca zapewniony.

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Kowalik i 8 gości