Tak. Z pętli na Krowodrzy da się wyjechać tylko w stronę Dworca Towarowego albo Górki Narodowej - tu grafika ze strony ZTP:

No bo przy takim układzie pętli byłoby raczej niewykonalne, żeby zrobić jeszcze wyjazd z przystanków początkowych w kierunku Azorów - trzeba byłoby zwyczajnie usunąć te przystanki albo zrobić je o długości 10-15 metrów.Kaszmir pisze: 25 lip 2024, 9:30 Tak. Z pętli na Krowodrzy da się wyjechać tylko w stronę Dworca Towarowego albo Górki Narodowej - tu grafika ze strony ZTP
Taka jest idea dotacji... windowanie cen do góry.kot_feliks pisze: 29 lip 2024, 22:18 Nie tyle ceny poszybowały w górę, co są dotacje z KPO i krótkie terminy dostaw. Zamawiający są pod ścianą (mogą albo kupić za chore pieniądze, ale z dotacją, albo stracić dotację), to wygląda to jak wygląda.
Planowane otwarcie na początku października 2024 godz. 11,00. Biorąc pod uwagę jak zawsze się kończą takie przetargi możemy śmiało stwierdzić, że rozstrzygnięcie nastąpi w okolicach marca 2025.Karol1994 pisze: 02 sie 2024, 10:45 Są już przetargi MPK
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wajow.html
https://mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i-og ... wajow.html
Dodatkowo:
Kraków znów próbuje kupić tramwaje
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 0aZCXBf80Q
W artykule jest mowa o tramwajach 42-45m, a strona MPK jeszcze tego nie opublikowała.
Na min. 15 sztuk to zostało w maju przy poprzednim przetargu zmienione.impuls pisze: 02 sie 2024, 12:15 Główna zmiana we wszystkich trzech przetargach dotyczy podpisania umowy na 15 sztuk z opcją kolejnej umowy do 15 sztuk ramowej. Przetargi są nadal bardzo rygorystyczne, strasznie szczegółowe, preferujące wielkie firmy, o dużych możliwościach obrotowych i finansowych. Muszą być wózki obrotowe, nie może być członów wiszących ani drzwi dwustrumieniowych poniżej 1300 mm. Konstrukcja TINA raczej dalej nie przejdzie, bo konstrukcja wózków musi być sprawdzona przez 2 lata w pięciu pojazdach. Nie mogą być wózki bezosiowe - czyli typu Jazz. Chyba wydłużono czasy realizacyjne od podpisania umowy od 18-28 miesięcy. Praktycznie pierwsze modele do Homologacji mogą pojawić się w drugiej połowie 2026 roku. Zatem eksploatacja w najlepszym układzie zacznie się od 2027 roku.
Źródło:W czwartek, 28 listopada została podpisana umowa z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na dofinansowanie projektu „Rozwój floty autobusów zeroemisyjnych dla potrzeb realizacji usług transportu publicznego w Krakowie”. Dzięki temu MPK w Krakowie uzyska 130 235 000 zł wsparcia finansowego na zakup 32 autobusów elektrycznych wraz z 22 ładowarkami typu plug-in oraz 10 autobusów zasilanych wodorem.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości