Komunikacja miejska w 2024 roku

- Linie, trasy, rozkłady
kot_feliks
Ekspert
Posty: 1255
Rejestracja: 18 lut 2020, 13:57

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kot_feliks » 23 lip 2024, 11:50

Hmm... 2x większa ilość kursów na 50...?

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 23 lip 2024, 14:32

Dla mnie kompletnie niezrozumiałe posunięcie. 9 na Kurdwanów plus połowa kursów 50tki na Borek Fałęcki to dokładnie to samo, co 9tka na Borek a 50 pozostawiona w całości na Kurdwanowie. Ważny węzeł przesiadkowy odcięty od Dworca (nawet gdyby 10 tu przekierować to i tak teraz jedzie Grzegórzecką) podobnie jak Kapelanka czy Dietla (52 też przez Grzegórzecką). Ja myślę że takie ułożenie objazdów ma i drugie dno - złośliwie utrudnić dojazd do SBM nawet kosztem tego, że obrywa ważny węzeł przesiadkowy.

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 23 lip 2024, 15:58

Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 23 lip 2024, 16:27

Scania_9640 pisze: 23 lip 2024, 15:58 Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.
Dokładnie. Ale wiele osób na forum takich rzeczy nie rozumie. :)
Tyle w temacie. ;)

Awatar użytkownika
sorig
Specjalista
Posty: 459
Rejestracja: 21 lut 2020, 11:22

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: sorig » 23 lip 2024, 16:38

To nie jest kwestia "rozumienia", tylko wiedzy dotyczącej konkretnych uwarunkowań. Co nie zmienia faktu, że mamy wszyscy prawo oceniać rozwiązania i wytykać rzeczy, które nam się nie podobają. Już nieraz bywało, że kwestie podnoszone przez miłośników dotyczące czy to układu linii, rozkładów czy infrastruktury okazywały się warte uwagi.

tomaszep42
Specjalista
Posty: 307
Rejestracja: 19 maja 2020, 9:03

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: tomaszep42 » 25 lip 2024, 15:49

Scania_9640 pisze: 23 lip 2024, 15:58 Podejrzewam, że chodzi o przerwy dla motorniczych, na Kurdwanowie za dużo jest linii, aby 9 mogła mieć długie przerwy, a musi mieć, bo na Hipokratesa nie ma punktu, i chyba stąd wydłużyli ją do Borku, dzięki temu ma ponad 20min przerwy.
Wszystko fajnie co nie znaczy że nie zrobiono tego bez głowy. Na szczęście to tylko 2 tygodnie. Nagle zabiera się 2 połączenia kursujące w stronę Dworca Gł z rejonu Zakopiańskiej i tunelu Trasy Łagiewnickiej (10 i 50). Szanowni Forumowicze pamiętają zapewne, jak przy ostatnich cięciach w komunikacji autobusowej w Nowej Hucie również kompletnie bez głowy z dnia na dzień zabrano 2 połączenia Oś Piastów ze Szpitalem Żeromskiego (163 i 193) i to na stałe - na szczęście chociaż to 193 przywrócono potem do Oś Lesisko...( nota bene pamiętam w 2022 "493" jako wydłużone 193 do Lesiska podczas odpustu w Mogile)

Awatar użytkownika
kbieniu7
Ekspert
Posty: 756
Rejestracja: 21 kwie 2022, 22:38
Lokalizacja: Kurdwanów

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kbieniu7 » 27 lip 2024, 14:19

Przedwczoraj jechałem na pociąg na Łagiewniki. Do dyspozycji miałem dwie linie jadące w takcie 2+18 :D

obserwator
Pomiarowiec
Posty: 327
Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: obserwator » 27 lip 2024, 14:54

Niestety to jest właśnie krakowska codzienność. Dlatego właśnie jestem zdania, że powinniśmy mieć mniej linii, ale za to powinny kursować częściej.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Administrator
Posty: 6835
Rejestracja: 30 sty 2020, 21:20
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Kaszmir » 28 lip 2024, 18:53

Zabranie "10" z Trasy Łagiewnickiej doprowadziło do jeszcze jednego problemu. Niby zostały na tej trasie dwa tramwaje - "9" i "11" - tylko ta druga ma mocno ograniczony rozkład w weekendy. W efekcie, przed godz. ~9:25 oraz po godz. 19 zostaje tylko "9" oraz nic nie jedzie w stronę Łagiewnik. Trzeba się ratować "133/135" jadącymi przez Fredry.

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 28 lip 2024, 21:42

Kaszmir pisze: 28 lip 2024, 18:53 Zabranie "10" z Trasy Łagiewnickiej doprowadziło do jeszcze jednego problemu. Niby zostały na tej trasie dwa tramwaje - "9" i "11" - tylko ta druga ma mocno ograniczony rozkład w weekendy. W efekcie, przed godz. ~9:25 oraz po godz. 19 zostaje tylko "9" oraz nic nie jedzie w stronę Łagiewnik. Trzeba się ratować "133/135" jadącymi przez Fredry.
Teraz w czasach kiedy powstała TŁ powinno się pomyśleć nad torem który pozwalałby ma wyjazd z pętli w stronę Borku Fałęckiego. W takich przypadkach by się to sprawdzało (mogliby cos wydłużyć z Kurdwanowa) a tak to się nie da.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

kucyk
Ekspert
Posty: 2404
Rejestracja: 26 sie 2020, 14:39

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kucyk » 28 lip 2024, 22:11

Zorza Polarna pisze: 28 lip 2024, 21:42 Teraz w czasach kiedy powstała TŁ powinno się pomyśleć nad torem który pozwalałby ma wyjazd z pętli w stronę Borku Fałęckiego. W takich przypadkach by się to sprawdzało (mogliby cos wydłużyć z Kurdwanowa) a tak to się nie da.
Nie rozumiem o czym Ty piszesz? :o

Awatar użytkownika
Aułrora
Specjalista
Posty: 392
Rejestracja: 30 lis 2022, 2:13
Lokalizacja: Kraków - Kobierzyn

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Aułrora » 28 lip 2024, 22:19

kucyk pisze: 28 lip 2024, 22:11 Nie rozumiem o czym Ty piszesz? :o
Jeżeli się nie mylę to pętla tramwajowa w Łagiewnikach nie ma rozjazdu umożliwiającego na zawracanie na Borek Fałęcki z pętli Łagiewniki.

Za niejasności przepraszam.
"Festina lente 106 ad Łagiewniki" ~ Dawid (czyli ja ;) )

kry5
Miłośnik
Posty: 56
Rejestracja: 26 mar 2022, 17:23

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: kry5 » 29 lip 2024, 6:24

Wróciłem właśnie z Wiednia, wyjeździłem się komunikacją za wszystkie czasy. Wiedeń a Kraków dzieli wielka przepaść, pomijając 5 linii metra,. Większość głównych linii autobusowych kursuje w niedziele co 10 minut. Cały czas coś podjeżdża....
Czy u nas planuje się coś zmienić w tej kwestii, uważam ze autobus co 30 minut to koszmar, sam nie wychodzę na żadne wycieczki z mpk w weekend bo to droga przez mękę.....
Czy jakieś przecieki odnośnie zmian po wakacjach , co się planuje? Coś w kwestii linii do os. Pod. Fortem? Czy 310 wróci na Os. Podwawelskie?

Scania_9640
Ekspert
Posty: 2055
Rejestracja: 07 wrz 2020, 13:39
Lokalizacja: Balice

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: Scania_9640 » 29 lip 2024, 6:30

kry5 pisze: 29 lip 2024, 6:24 Wróciłem właśnie z Wiednia, wyjeździłem się komunikacją za wszystkie czasy. Wiedeń a Kraków dzieli wielka przepaść, pomijając 5 linii metra,. Większość głównych linii autobusowych kursuje w niedziele co 10 minut. Cały czas coś podjeżdża....
Czy u nas planuje się coś zmienić w tej kwestii, uważam ze autobus co 30 minut to koszmar, sam nie wychodzę na żadne wycieczki z mpk w weekend bo to droga przez mękę.....
Czy jakieś przecieki odnośnie zmian po wakacjach , co się planuje? Coś w kwestii linii do os. Pod. Fortem? Czy 310 wróci na Os. Podwawelskie?
310 wróci jak Salwator otworzą

Awatar użytkownika
mkm3
Ekspert
Posty: 1192
Rejestracja: 02 mar 2020, 9:47

Re: Komunikacja miejska w 2024 roku

Post autor: mkm3 » 29 lip 2024, 9:08

A co do 502 wróci pod Cracovię, czy jest jakiś plan, aby jednak zostawić ją na Salwatorze?

Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 6 gości