lolek-12 pisze: 26 lip 2024, 10:05 Informacja prosto z Sesji Rady Gminy Zabierzów. Prezes zarządu spółki MPL Łukasz Strutyński powiedział, że władze lotniska wysłały pismo do Krakowa o analizę przywrócenia linii 208 i zadeklarował chęć partycypowania w kosztach tej linii.
Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dodatkowa informacja. Wstrzymano obecne zamierzenia remontu pętli Zabierzów Młyn z powodu tego, że jest świadomość, iż ta pętla w przypadku uruchomienia linii 288 nie pomieści tyle połączeń. Ponadto ponoć ZTP ma stawiać wymagania odnośnie tworzenia punktów socjalnych dla kierowców na terenie gmin ościennych.
-
- Miłośnik
- Posty: 88
- Rejestracja: 06 lut 2022, 18:35
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Ciekawe jakie znajdą rozwiązanie odnośnie pętli przy Młynie, powinni pomyśleć aby busy gminne GZ przenieść w inne miejsce by nie blokowały miejsca dla autobusów bowiem obecnie zdarza się że bus blokuje tam autobus MPK a ta pętla jest dosyć mała aby w obecnej formie była końcówką dla linii GZ oraz 218 i 288.lolek-12 pisze: 26 lip 2024, 11:47 Dodatkowa informacja. Wstrzymano obecne zamierzenia remontu pętli Zabierzów Młyn z powodu tego, że jest świadomość, iż ta pętla w przypadku uruchomienia linii 288 nie pomieści tyle połączeń. Ponadto ponoć ZTP ma stawiać wymagania odnośnie tworzenia punktów socjalnych dla kierowców na terenie gmin ościennych.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Najlepszym i najprostszym rozwiązaniem, z jednoczesnym zapewnieniem socjalu dla prowadzących to wzmocnienia na liniach 268 i 278 po obecnych trasach, przy jednoczesnym odejściu od pomysłu stworzenia 288 i dalszego utrzymania linii GZ, które za już ok. 12 kończą obecny żywot.
Dalsze ich utrzymanie to jak dla mnie zmiana na pojazdy z możliwością przewozu rowerów/wózków dziecięcych/wózków inwalidzkich.
Dalsze ich utrzymanie to jak dla mnie zmiana na pojazdy z możliwością przewozu rowerów/wózków dziecięcych/wózków inwalidzkich.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Również uważam, że wystarczy wzmocnić obecne trasy linii 268 i 278 (ze skróceniem tej drugiej do Radwanowic Pętla na czas istnienia GZ). Pętla Zabierzów Młyn nie ma możliwości na postój kolejnego autobusu.
Linie GZ powinny zniknąć z tej pętli albo przez przedłużenie tych linii albo przez zorganizowanie końcówki w innym miejscu np. przy rynku w Zabierzowie.
Natomiast realizację postulatu, aby okolice Leroy Merlin miały połączenie z ul. Śląską w Zabierzowie oraz odciążenie linii 238 można zrealizować poprzez utworzenie linii 288 Bronowice Małe - Modlniczka Leroy Merlin - Zabierzów - po trasie 238 - Rudawa - Młynka Pętla z f=60 min, natomiast 238 skrócić do Rudawy Rynek, jeśli tam jest możliwość postoju autobusu. W ten sposób: Młynka ma trochę szybszy dojazd do Krakowa (pomijamy Rząskę), owszem rozwiązanie oferuje mniej kursów na odcinku Rudawa Stadion-Młynka Pętla, ale Młynka to bardzo mała miejscowość, więc obecna liczba kursów do 238 spokojnie mogłaby w 50% zostać skrócona do Rudawy. Dodatkowo część Młynki obsługuje linia GZ3.W Rząsce w 238 tez powinno być luźniej, zakładając, że część pasażerów przejmie 288.
Linie GZ powinny zniknąć z tej pętli albo przez przedłużenie tych linii albo przez zorganizowanie końcówki w innym miejscu np. przy rynku w Zabierzowie.
Natomiast realizację postulatu, aby okolice Leroy Merlin miały połączenie z ul. Śląską w Zabierzowie oraz odciążenie linii 238 można zrealizować poprzez utworzenie linii 288 Bronowice Małe - Modlniczka Leroy Merlin - Zabierzów - po trasie 238 - Rudawa - Młynka Pętla z f=60 min, natomiast 238 skrócić do Rudawy Rynek, jeśli tam jest możliwość postoju autobusu. W ten sposób: Młynka ma trochę szybszy dojazd do Krakowa (pomijamy Rząskę), owszem rozwiązanie oferuje mniej kursów na odcinku Rudawa Stadion-Młynka Pętla, ale Młynka to bardzo mała miejscowość, więc obecna liczba kursów do 238 spokojnie mogłaby w 50% zostać skrócona do Rudawy. Dodatkowo część Młynki obsługuje linia GZ3.W Rząsce w 238 tez powinno być luźniej, zakładając, że część pasażerów przejmie 288.
-
- Pasażer
- Posty: 44
- Rejestracja: 26 lut 2024, 20:54
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Czyli:
Karniowice/Bolechowice zostają z linią marnującą 7 min w Ujeździe
Brzezie Kluczwody/Ujazd nie dostaje wzmocnienia
Chyba, że 230 wydłużamy do Rynku.
----
Jeśli 288 będzie miało sensowną częstotliwość (przez Rząskę), to można wariantowo skrócić 238a (przez Rząskę) do Rudawy, a 238 przez Leroya do Młynki
Karniowice/Bolechowice zostają z linią marnującą 7 min w Ujeździe
Brzezie Kluczwody/Ujazd nie dostaje wzmocnienia
Chyba, że 230 wydłużamy do Rynku.
----
Jeśli 288 będzie miało sensowną częstotliwość (przez Rząskę), to można wariantowo skrócić 238a (przez Rząskę) do Rudawy, a 238 przez Leroya do Młynki
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Akurat Bolechowice mają jeszcze do wyboru 248, natomiast była też gdzieś mowa, że relacja Ujazd/Brzezie - Bolechowice jest ważna lokalnie ze względu na ośrodek zdrowia. I skoro ta linia kilkanaście lat tak kursuje to pewnie jest nie jeden powód takiej trasy i stali pasażerowie.AnimowanyAnonim pisze: 27 lip 2024, 16:39 Karniowice/Bolechowice zostają z linią marnującą 7 min w Ujeździe
Do rynku czyli gdzie? Zarówno na 288 jak i 230 nie ma miejsca pod młynem.
Zapewne taki był zamysł gminy, że 288 zastąpi przy okazji kilka kursów 238, które pojadą przez Modlniczka Leroy Merlin. Ale 288 nie może kończyc na Zabierzow Młyn, bo nie ma miejsca.AnimowanyAnonim pisze: 27 lip 2024, 16:39 Jeśli 288 będzie miało sensowną częstotliwość (przez Rząskę)
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Sprawa linii 208 - fragment sesji Rady Gminy Zabierzów z 26.07.2024
https://www.facebook.com/groups/forumza ... 238047945/
Pełne nagranie: https://esesja.tv/transmisja/55482/iv-s ... 2024-r.htm
https://www.facebook.com/groups/forumza ... 238047945/
Pełne nagranie: https://esesja.tv/transmisja/55482/iv-s ... 2024-r.htm
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Oby ta linia wróciła, chociaż i tak uważam, że nie powinna jeździć do centrum, tylko do Bronowic, ale za to częściej niż przed likwidacją.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jak liczyłem, jedna brygada akurat byłaby w stanie zrobić pełne kółko Bronowice Małe - Port Lotniczy - Bronowice Małe w godzinę, wliczając przerwy dla prowadzących. Zatem dwie brygady - tyle chyba było na "208" przed likwidacją - mogłyby dać f30 a to już byłoby coś.yosujiro pisze: 30 lip 2024, 9:58Oby ta linia wróciła, chociaż i tak uważam, że nie powinna jeździć do centrum, tylko do Bronowic, ale za to częściej niż przed likwidacją.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
A jak wyglądają zapełnienia lokalnej linii GZ na lotnisko?
208 tylko na trasie do Bronowic nie będzie pustakiem? Już to kiedyś było przerabiane.
208 tylko na trasie do Bronowic nie będzie pustakiem? Już to kiedyś było przerabiane.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Czemu miałoby być pustakiem? Dogodna przesiadka na tramwaje, a także obsługa ruchu lokalnego. Poprzednim razem czasem nie było afery, bo ludzie byli przyzwyczajeni, że jeździ do dworca? Absolutnie 208 nie może wrócić do centrum, bo znowu będzie niezabieralną linią. A tu nie chodzi o turystów, a o lokalsów.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jeżeli Bronowice i Dworzec Główny nie byłyby odpowiednimi pętlami dla tej linii to może dobrym wyborem byłaby Krowodrza Górka? Pasażerowie zyskaliby dostęp do kolejnego ważnego ciągu tramwajowego, a sporo mieszkańców zyskałoby dojazd na lotnisko.
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Jechałem raz linią GZ2 z ciekawości sprawdzić to połączenie. Byłem jedynym pasażerem. Jak na darmobus na lotnisko słabo. Chyba, że widzimy obsługę 208 w Autosanach to nawet można linię ze 108 połączyć.
-
- Pomiarowiec
- Posty: 327
- Rejestracja: 17 lut 2020, 19:47
Re: Zabierzów, Krzeszowice
Dokładnie tak samo wygląda to z linią M1 w Michałowicach - tylko raz widziałem w niej pasażera i byłem to ja. Dziwię się że gminy chcą marnować pieniądze na takie linie zamiast wzmocnić normalne popularne linie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Majestic-12 [Bot] i 4 gości